Sari la conținut

Duster Extreme 150cp 4x4 - 2022


Postări Recomandate

Salut tuturor membrilor si cititorilor acestui forum.

Am tot amanat inscrierea in acest forum, chiar daca urmaream informatiile de aici inainte sa am in posesie masina.
Sunt posesorul unui Duster Extreme, 1.33, 150CP 4x4, culoare Orange Arizona. Nu are nume inca.

Masina a fost produsa in octombrie 2022 si prima inmatriculare a fost in 07.12.2022. Eu am preluat masina de la 13.300 km de la Daperom Pitesti, dupa indelungi cautari, intentia mea fiind sa cumpar tot un Duster, sh, dar din Germania. Este prima masina considerata noua, am facut trecerea dupa 12 ani buni de pe un Citroen C4 2.0 HDI de care am fost extrem de multumit pana am fost lovit zdravan si a trebuit sa renunt la el.
Am ridicat Dusterul pe 2 Mai 2024, ziua Tineretului pt. un nostalgic ca mine, ma refer ca fire, nu ca nostalgic al regimului trecut.
Primul drum a fost Pitesti-Cernavoda. Am fost placut impresionat de comportamentul masinii, demaraj/acceleratie, chiar si de insonorizare. Nu m-am adaptat la plecarea dupa loc cu a 2-a, nu ma documentasem despre utilizarea pilotului automat, m-am prins tarziu ca auzeam o alerta din cand in cand si era de la navigatie care nu era in functie totusi. Nu am rulat decat pentru cateva minute cu o viteza de 150 km/h, in rest mers normal.

Cateva impresii, situatii pe care le-am intampinat pana acum, la 24.000 de km.
1. Navigatia – cam la 2 saptamani dupa utilizarea masinii, dar fara sa utilizez navigatia, am zis hai sa fac dupa manual update de harti (aici probabil sunt discutii interpretabile, unii vor zice ca se fac la 90 de zile, dar la Naviextras exista un paragraf cu alta exprimare). Am descarcat Tollbox, am facut stickul usb, am realizat imaginea sistemului, iar in momentul recunoasterii de catre Toolbox, am primit o informatie ca inainte de update de harti, exista o actualizare de sistem si ca trebuie facuta inainte. Toate bune, s-a efectuat, m-am dus cu stickul in masina am facut updateul, dar dupa restart, disparuse icoana de navigatie, in rest totul era functional pe MediaNav. Dupa nenumarate mailuri catre Vovea Clientului, contactarea Daperom si o vizita la o reprezentanta Dacia din Constanta, am aflat ce ceva este in neregula cu navigatia, informatia finala fiind de la vechiul proprietar, care mi-a spus ca schimbase unitatea MediaNav, tot din cauza Daciei, deoarece el platise pt versiunea wireless, dar din cauza crizei chipurilor ii fusese livrata masina cu versiunea pe cablu cu promisiunea unor compensari. Pana la urma am rezolvat problema navigatiei si actualizarii hartilor cu ajutorul unui membru de pe forumul gpszone.ro
2. Relanti oscilant. Prima data cred ca am fost in situatia semnalata si de colegul “ttt2021”, anume ca facusem full de full. Dar s-a mai intamplat si in alte situatii, culmea ca era oscilant si scadea sub 500 pt scurte momente.
3. Un zgomot tot oscilant numai in timpul accelerarii in viteza 5 sau 6 (nu vorbesc de sirenajul celebru, care este continuu) in jurul a 2000 rpm pana pe la 2300 sau 2500 rpm. Se aude ca si cum ar fi o aspirare/scapare de aer, nu ca un zgomot metallic sa zic. Culmea, ca daca deschid geamul nu il aud, numai din interior il percep. Ma gandesc sa inregistrez cumva din compartimentul motor sunetul

Masina a fost folosita pentru naveta la locul de munca, cateva zile de concediu, marea majoritate pe autostrazi dar fara aventuri offroad, nici macar drumuri neasfaltate.
Consumul mediu pentru cea mai lunga monitorare a fost cam 7.8. Am preluat masina cu 8.3, dar sub 7.6 nu am reusit sa scad, la un stil de condus omeneste, zic eu nu batraneste. Consumul mediu CB vs plinuri rezervor a fost aproape identic.

Parerile mele, pro si contra:
Pro:
- comportamentul general in ceea ce priveste demarajul, accelerarea, oferta de putere chiar si consumul.
- ambianta si confortul interior (sigur cu rezerva plasticului omniprezent)
- lipsa unor probleme pana acum 😊, alti colegi semnaland mai mult sau mai putin grave.
- nu am resimtit lipsa de confort in ceea ce priveste pozitia la volan sau scaunele, eu fiind si ceva mai inalt.
Contra:
- m-a deranjat la inceput dimensiunea parbrizului, mai precis inaltimea si ma deranjeaza inca stergatorul din dreapta care are o suprafata de acoperire cam mica.
- asa cum mai spunea cineva pe aici, este enervanta si functia keyless go a cartelei, nedetectarea acesteia in fata masinii, toata vara cand foloseam protectia parbrizului, se activa/dezactiva la trecerea dintr-o parte in alta a masinii. Plus ca daca nu deschizi portiere nu se blocheaza la loc.
- la fel si functia camerelor laterale, care trebuie selectata din medianav. Pana acum le-am folosit de cateva ori.
- decelerarea, revenirea la relanti dupa ridicarea piciorului de pe pedala este de multe ori intarziata.
- indicatorul de schimbare viteza, care este activ numai pt treapta superioara nu si pt inferioara. Legat de acest lucru cred ca este si o neconcordanta intre indicatia acestuia de trecere in treapta superioara de pe la 1200 sau 1500 rpm, in timp ce in general stiu ca se recomanda schimbarea vitezelor dupa 2500 rpm.
- am descoperit ca pe discurile de frana s-a format o “buza” pe exterior. Nu cred ca este normal la km actuali si fara o conducere agresiva o astfel de situatie.
- frana de mana nu tine ferm in panta si nu vorbesc de panta abrupta

Ce nu am reusit sa obtin inca este fisa cu intreaga configuratie a masinii. Aplicatia My Dacia ofera date incoerente, amestec de limba romana, franceza si engleza, unele cred ca nu exista, iar unele nici nu am reusit sa aflu ce sunt (sectiunea “AMPRO” exista dotarea standard “EV2GA1”)

La final, trebuie sa spun ca momentan Dusterul meu este in reprezentanta, am avut o mica tamponare si astept de 3 luni sa imi schimbe bara fata si farul dreapta, pe Casco. Acum deja dupa reconstatare cred ca mai astept, sper nu tot atat.

La final, sa auzim numai de bine, evenimente putine, RCA ieftin si la multi km noi construiti de autostrada.

20240612_164119[1].jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 9 ore, Nick70 a spus:

 

- indicatorul de schimbare viteza, care este activ numai pt treapta superioara nu si pt inferioara. Legat de acest lucru cred ca este si o neconcordanta intre indicatia acestuia de trecere in treapta superioara de pe la 1200 sau 1500 rpm, in timp ce in general stiu ca se recomanda schimbarea vitezelor dupa 2500 rpm.
 

Este activ si pentru inferioara doar ca apare destul de greu. Trebuie sa ajungi cu turatia aproape de ralanti in treptele superioare sau sa pui motorul  in sarcina mare la turatie mica.

Indicatia de schimb in treapta superioara o afiseaza mult mai repede si asa cum ai observat la turatie destul de redusa, pentru ca sistemul e setat pe conducere eco. Eu de exemplu am zero stelute la driving eco pentru ca schimb la turatii mai mari.

S-o stapanesti sanatos, masina e foarte placuta si chiar distractiva la condus!

 

Editat de DannyMC
Corectat greseli.
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 weeks later...

Revin cu ceva detalii dupa intoarcerea din service si dupa revizia anuala, ambele executate la Reprezentanta Dacia de pe Bratianu, Constanta.

Reparatia a constat in mult mai multe interventii. S-au achimbat ambele faruri, grila, amortizoarele de impact bara, ghidaj aer, deflector radiator si ce a fost pe la aripa dreapta, vopsit, reparat pe dedesubt.

A iesit foarte bine, insa cu toate ca am anuntat de la predare ca am becuri cu LED in faruri si proiectoarele de ceata si sa le pastreze, nu s-a intamplat, "s-a inteles gresit" si nu am mai reusit sa recuperez decat un bec de la far "ca sa il am de model". Mi-au dat si un arc de prindere daca o fi de la el. Chestia este ca nu am gasit acest cod pe net sub nicio forma - PHILIPS 21L22. Am citit si pe forum posturi despre becuri, pro si contra, utilitate si legalitate, as fi vrut sa raman pe leduri.

Cred ca au umblat si prin hayon, nu stiu de ce sau au trantit asa de tare hayonu ca se aude ceva prin interior plambandu-se, ceva de plastic.

Filtrul de aer dupa parerea mea arata bine, cel de habitaclu este mai incarcat.

Uleiul a fost TEXACO 5W30 PRO DS RN. Pe factura apar un bidon de 4L si un bidon de 1L, in cel de 1L care mi l-au dat, mai am 600ml.

Ce nu am reusit sa obtin de la reprezentanta, informatia este secreta se pare, configuratia masinii la cumparare. Pe un decont sosit pe mail, sunt ceva detalii si nu mi se pare normal sa nu obtin intreaga configuratie si ce ar reprezenta fiecare din ele, ex: echipare Slaven, echipare Harm 02, etc. Cred ca este eroare totusi "discuri sp ventilate"

Ce exista in aplicatie mi se pare aiurea. Nu am gasit in forum subiect despre My Dacia, poate cineva stie ce reprezinta unele descrieri de acolo. O sa incerc sa vorbesc la VC sa vad daca obtin ceva.

Nu am reusit sa obtin informatii pe care doream sa le ridic daca tot era la revizie, daca acea buza la discuri este normala, relantiul mic si oscilant, decelerare turatie intarziata, zgomotul celebru in viteza a 5-a si a 6-a. Pentru toate acestea trebuie sa fac programare separata.

Ce solutii exista pentru reducerea intrarii frunzelor sau altor materiale prin grila exterioara de sub parbriz? Deja imi sta o frunzulita in grila din bord. Este normal, fluxul de aer nu trece printr-un filtru?

20241006_120626[1].jpg

20241006_120643[1].jpg

20241006_120741[1].jpg

20241006_131917[1].jpg

20241006_131851[1].jpg

20241006_132232[1].jpg

IMG_20241006_181817[1].jpg

Editat de Nick70
Fotografiile nu au fost incarcate cum am dorit
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da, multumesc seamana.

Ma uitasem si pe site la Philips la mai toate gamele si totusi nu sunt sigur de restul caracteristicilor intre cele 2, in afar de putere.

Acum am identificat si alta problema. Aseara cand am parcat, farurile noi schimbate bateau pe zidul blocului si in momentul luarii contactului si deschiderea usii ca era sesizabila/vizibila o flickareala la lumini, pe intensitatea aceea mai redusa nu pe intensitatea normala la DRL sau cum ii zice.

A mai intalnit cineva aceasta situatie?

Editat de Mak
NU CITA ULTIMUL MESAJ!
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pare ca e comportamentul BCM parca , care e setat pe becuri halogen si detecteaza consum redus la LED si se inchide ceva circuit de masura care da "flickeru'" acela. Am patit pe Duster1 si am scapat de "problema" cu un consumator suplimentar rezistiv in paralel pe LED - am pus un W5W cu filament :P .
E doar o presupunere ca e asta, poate fi si altceva.

Editat de vsebas
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Corect \bine punctat  referitor si la “A pus testerul (DDT2000) si a vazut o neconcordanta intre abs si instrument cluster. Pe intelesul meu a spus ca ABS are ceva ce nu-i convine cu tabloul de bord …”, plus ca si asta “spune multe” despre “mecanicul” acela (cu DDT2000)  … @bogdanmihai29  iti trimit acum un PM.
    • La Duster ph1 tabloul de bord e nediagnosticabil via OBD, deci nicio sculă nu va comunica cu el, implicit și ABS-ul.      
    • Nu stiu pentru ca nu am toate "datele", totusi intreb retoric, cum naiba tu ca mare "mecanic"  (si cu DDT2000) sa ii "recomanzi "  unui client sa anuleze martori si mai ales sa il pui sa taie fire ... iar daca este acelasi mare "mester" mare care te-a pus sa schimbi senzorul panglica si dupa aceea "... a zis ca trebuie programat dupa schimbare" dar el NU a facut aceasta "programare" atunci este si mai trist. Una dintre sugestiile anterioare cred ca ramane valabila: apeleaza la cineva (inclusiv reprezentanta) care stie si poate sa rezolve in mod corespunzator problema, fara taieri de fire si dat jos led ...  
    • Revin cu un update.Azi am vizitat a doua oara mecanicul pentru diagnoza si programare.A pus testerul (DDT2000) si a vazut o neconcordanta intre abs si instrument cluster.Pe intelesul meu a spus ca ABS are ceva ce nu-i convine cu tabloul de bord si cel mai probabil este vorba de pompa abs.Poate vorbesc prostii dar abs functioneaza normal.Senzorul unghi volan funtioneaza normal,cel de sub scaun pe care l-am carpit acum cateva zile funtioneaza normal.Acelasi mecanic mi-a recomandat sa pun mana pe letcon si sa revin la starea dinainte adica fara led esp.Ma doare capul si imi vine sa ii dau ledul jos.
    • va salut ! am si eu o problema care tot ma bate la cap de ceva timp cu un duster 2015  1.6 16v cu gpl de fabrica  de ceva timp turatia motorului la relanti nu mai era stabila si se tot aprindea martorul zigzag si check engine  asa ca am hotarat sa merg la dacia  dupa ce au facut constatarea au spus ca trebuie schimbata clapeta de acc . zis si facut am schimbat aceasta piesa dupa numai 2 zile problema a revenit aceleasi simtome relanti instabil martori aprinsi asa ca am fost inapoi la dacia cu ea si cei de acolo au zis ca trebuie schimbate si bujile si bobinele asa ca am schimbat si aceste piese  dupa numai 1 zi problema a revenit si pe tester aceiasi problema clapeta de acc si cei de la dacia au schimbat clapeta pe garantie produsului crezand ca este defecta numai stiu ce sa fac nu vreau sa mai merg la dacia  daca stie cineva ce poate fi si de ce face asa va rog sa imi spuneti multumesc !    
×
×
  • Creează nouă...