Sari la conținut

Zgomot (țăcănit) 1.5 dci


Postări Recomandate

m-am dus la reprezentanta Medias dupa schimbarea injectoarelor 2,3 intr-un alt service, tocmai in speranta sa le verifice!! (Lucru cerut in fisa de reparatii!!) Cei de acolo au trecut nu-sce coduri si atat, au zis ca sunt bune si ca cred ca e de la motor. tzacanitul.. Sigur nu aveau aparatura de verificat injectoare. Am mers direct in alte doua  service-uri unde au ridicat din umeri mecanicii si au zis ca trebuie sa desfaca motorul (o carutza de bani) sau sa merg cu ea asa pana se accentueaza zgomotul.. Am ales varianta 2.. pana la o adica.. Intre timp am schimbat bujia pe cilindru 1 care era dusa.. N-am timp de reparatii... ca lucrez toata ziua... De aceea apelez la forum.. cum am apelat acum vreo 10 ani ptr. alta masina... Pe o comunitate apar pareri si solutii si daca stii sa le filtrezi ai un punct de plecare... La service-uri doar amatori.. Maine o sa bag masina in garaj si o sa ma apuc de treaba.. va tin la curent

o zi buna

Editat de t0rquemada
Nu cita ultimul post
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 49
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

La fostul meu D1, ph1, la 181000km, 2 din 4.

Încă de la apariția Duster ph2 (jumatatea lui 2013), bujiile incandescente sunt pe 4,4V nu 12V, din motive evidente. Dacă le pui la 12V, prin metoda clasică fir la borna + a bateriei le arzi.

Eroarea e numai 1, aia pe injector: de la injector defect până la calculator de injectie, dacă nu ai avut intervenții pe motor, dacă ai avut, atunci intră pe primul loc în ecuație cablajul mutat de Do

Posted Images

Raman la parerea ca primul pas poate sa fie o diagnoza conforma urmata apoi de verificarile necesare, informatii am oferit si pot sa mai ofer destule (unele dintre ele nici cei din unele reprezentante nu le cunosc sau nu le aplica in mod corespunzator).

Ai mai scris si ca “…Acasă am citit erorile cu ELM și …”, daca doresti poti descarca aplicatia ELM327 Identifier si scana\verifica clona aceea ELM327 (poti atasa si o poza cu scanarea aici), daca clona este una OK (cu aplicatii multimarca gen Torque merg cam toate dar asta nu inseamna ca si sunt conforme) atunci pot sa iti ofer un program dedicat derivat (desigur ca preferabil este CLiP) Dacia \Renault cu ajutorul caruia iti poti diagnostica mult mai bine masina (comparativ cu aplicatia aceea generica).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ce ma intriga este ca masina functioneaza sute de km fara sa se aprinda nici un martor in bord... si la o adica intra in mod avarie.. si se aprind martorii in bord. Daca este o problema la injector.. de ce nu apare eroarea imediat?? Am sters erorile si masina merge , se tureaza. Pun mana in foc ca pot sa mai fac vreo 2-300 km... pana cand apare din nou eroarea si intra in limp-mode... probabil cand vrea sa-si faca regenerarea.. O sa cumpar un injector second , o sa-l montez si vad daca dispare tzacanitul.. daca dispare .. e clar.. daca nu problema motor.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Desigur ca tu cunosti mai bine cum “stau” lucrurile si procedezi asa cum consideri \doresti.

Interesanta si destul de des intalnita este si eroarea DTC0101(22) referitoare la debitmetru de aer \sensor presiune supraalimentare care poate avea probleme si genera o functionare neconforma a motorului, atasez si cateva capturi referitoare la aceasta pentru un Duster ph2 motor K9K856\858, poate sunt de folos altor colegi de forum.

DTC0101-1.png

DTC0101-2.png

SchemaInjectie.png

Locatii.png

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 13 ore, luciraica a spus:

Ce ma intriga este ca masina functioneaza sute de km fara sa se aprinda nici un martor in bord... si la o adica intra in mod avarie.. si se aprind martorii in bord. Daca este o problema la injector.. de ce nu apare eroarea imediat?? Am sters erorile si masina merge , se tureaza. Pun mana in foc ca pot sa mai fac vreo 2-300 km... pana cand apare din nou eroarea si intra in limp-mode...

Asta arată ca o pană de contact,  ( poate chiar în interiorul ECU ) lipituri reci la conectori.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asta poate sa aibe mai multe potentiale cauze (nu numai \doar lipituri reci, poate chiar în interiorul ECU –prezente mai ales la modelele mai vechi), trebuie facute mai multe verificari in mod conform.

PS: iar pentru ceilalti colegi de forum (unii mai tineri) atasez doar ca exemplu o poza (sper sa fie destul de clara, pentru ca a trebuit sa o "redimensionez") cu “lipituri reci” in ECU si incerc sa explic cat mai scurt: la modelele Dacia \Renault mai vechi acestea au fost destul de des intalnite pentru ca s-a “utilizat” un furnizor care folosea un aliaj necorespunzator pentru acestea, in timp apareau microfisuri, contacte imperfecte, etc., (ne)cazurile acestea fiind destul de multe, ulterior cei de la Dacia \ Renault au schimbat furnizorul iar problemele acestea au fost rezolvate, au mai fost doar cazuri izolate (iar “o pană de contact” poate sa existe, dar este alta “discutie”, detalii despre ce\cum se verifica in cazul acesta sunt (si am oferit) destule).

LipituriReci.jpg

LE: revin putin si la ce s-a scris anterior aici:

La 02.09.2024 la 5:16, luciraica a spus:

poi la pornire, bujiile pornesc automat.. ca sa creasca temperatura in camera de ardere. La functionare, cand motorul este incins nu mai e cazul. Regenerarea se face cand senzorul detecteaza ca filtrul particule este incarcat, prin adaus suplimentar de motorina.. 

Motorul nu intra in mod avarie, chiar daca e eroare pe una din bujii..

si citez un (ne)caz recent la un motor 1.5 dCi alt model:

Citat

… mi-a apărut in bord Engine failure hazard stop la început afișat 10-15 secunde dupa care dispera o perioada de câteva minute și apărea din nou …  pe tester au apărut erorile din poza (DTC 047195 presiune amonte turbina ; DTC 164213 circuit comanda termoplonjor 2 … Aflând aceast lucru am plecat la Brasov știind ca se poate repara turbina acolo. Mașina a mers oarecum normal nu am simțit lipsa de putere. La Brasov băieții din service au vrut sa facă o regenerare filtru de particule dar nu au putut deoarece nu se șterge eroarea DTC 164213 ....

si mai adaug ca la motoarele 1.5 dCi K9K, inclusiv pe Duster Euro5+, in softul injectiei sunt cel putin vreo 15-18 interdepentente intre parametri \stari legati de sistemul antipoluare (si regenerari).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Buna

am dat jos injectorul2.. este cel vechi.. doar pe cilindrul 3, 4 sunt injectoarele noi...

postez niste imagini.. Nu prea vad pe unde ar mai putea pulveriza motorina... sunt niste orificii f. inguste

Trebuie schimbat? Se poate rectifica? Daca il schimb mai trebuie rescrise codurile ?

 

injector.jpg

injector1.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Incearca totusi sa oferi informatii "coerente" si corecte:

La 27.09.2024 la 5:28, luciraica a spus:

... Mufele toate curate. Injectoarele pe cilindri 2 si 3 noi. ...

 

La 27.09.2024 la 18:48, luciraica a spus:

m-am dus la reprezentanta Medias dupa schimbarea injectoarelor 2,3 intr-un alt service ...

apoi:

Acum 23 minute, luciraica a spus:

am dat jos injectorul2.. este cel vechi.. doar pe cilindrul 3, 4 sunt injectoarele noi...

(altfel nu stiu cine te poate ajuta concret daca NU oferi detalii corecte :hmm:)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...