Sari la conținut

Zgomot (țăcănit) 1.5 dci


Postări Recomandate

Buna,

revin cu update-uri

am facut un drum mai lung.. la mers constant a intrat iara in mod avarie.. si vreo 100 km pana acasa nu si-a mai revenit. Nu se mai tura mai mult de 2500 rpm.. nici vorba de depasiri.. am mers cu max 70 la ora. Acasa am citit erori la clapeta acceleratie, injector 2, s.a.Am atasat imagine. S-a desprins tubulatura care duce la intercooler si a scuipat ulei pe acolo.. atasez imagine. Dupa stergerea erorilor masina a mers brici iarasi... se tura de numai.. Ce ramane este tzacanitul ala deranjant. O sa fac swap injectorul 2 cu 3. Intrebare: cum se numara injectoarele.. de la stanga la dreapta sau de la dreapta la stangaa? Ce poate fi ?? Sa fie injectorul 22 belit? Preecizez ca este nou !!

Nu-si face regenerarea??

Precizez ca am schimbat bujia defecta.. si am facut cateva sute de km... fara probleme

multumesc

 

codes.jpg

tubulatura.jpg

Editat de luciraica
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 49
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

La fostul meu D1, ph1, la 181000km, 2 din 4.

Încă de la apariția Duster ph2 (jumatatea lui 2013), bujiile incandescente sunt pe 4,4V nu 12V, din motive evidente. Dacă le pui la 12V, prin metoda clasică fir la borna + a bateriei le arzi.

Eroarea e numai 1, aia pe injector: de la injector defect până la calculator de injectie, dacă nu ai avut intervenții pe motor, dacă ai avut, atunci intră pe primul loc în ecuație cablajul mutat de Do

Posted Images

Acum 3 ore, luciraica a spus:

... Intrebare: cum se numara injectoarele.. de la stanga la dreapta sau de la dreapta la stangaa?

Cu doua pagini in urma ti-am sugerat sa folosesti un tester dedicat Dacia \Renault, am detaliat procedurile de diagnosticare ale erorilor DTC0380xx si DTC0202xx, oferit schemele electrice aferente, locatia si mufa cu descrirea pinilor pentru injectorul 2 (#194), de fapt l-am si marcat foarte clar in poza aceea.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

am urmarit, verificat,  conductorii de la injectoare pana in ECU, n-am gasit nimic suspect.. continuitate, nici urma de coroziune sau ulei. Mufele toate curate. Injectoarele pe cilindri 2 si 3 noi.. La reprezentanta au facut diagnoza cu un tester (cred dedicat) si nu au gasit nimica... doar bujia pe care am inlocuit-o. La reprezentatnta au zis ca s-ar putea sa fie de la motor.. au dat din umeri si nu mi-au oferit o solutie.. Am ramas ca la dentist.. cu banii luati si durere . la alte doua serviceu-ri ba ca este de la injector, ba ca de la tacheti... ca trebuie sa desfaca motorul etc... Nimeni nu se complica cu cautarea sursei de erori.. schimba doar piese..

multumesc oricum.. o sa fac rost de un injector bun.. o sa-l pun pe cilindrul 2 si o sa vad daca dispare tzacanitul.. daca nu.. Ori problema la conductori ori la motor (supape, tacheti, arbore came.._

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak changed the title to Zgomot (țăcănit) 1.5 dci

Nu ai găsit tu mecanicul potrivit, unul de ăla bătrân, pe care de obicei nu-l găseşti în reprezentanţă

Zgomotul de injector care bate la diesel e un zgomot specific, care se învaţă din experienţă şi multă muncă. Un mecanic cu expertiză cunoaşte acest zgomot şi nu-l poate confunda niciodată cu zgomot de tacheţi, pistoane, cuzineţi ş.a.m.d.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate mecanicul potrivit, unul de ala batran cu expertiza \experienta este din ce in ce mai greu de gasit, mecanicii cu adevarat buni sunt din ce in ce mai rari, majoritatea celor tineri de acum sunt doar "schimbatori de piese", dar la fel de adevarat este ca si masinile mai noi au sisteme din ce in ce mai complicate, cu tot felul de senzori-menzori, softuri-mofturi, etc. ....

Dar da, "tacanitul" de injector \injectoare duse este unul "specific", insa colegul a scris si ca "... Injectoarele pe cilindri 2 si 3 noi.... o sa fac rost de un injector bun.. o sa-l pun pe cilindrul 2 si o sa vad daca dispare tzacanitul ..." :hmm:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

:thumbsup: , da, injectoarele se pot verifica si cu asa ceva, deasemenea printr-o diagnoza \diagnosticare conforma (subliniez din nou asta) nu doar citire erori cu programe generice multimarca, analizate corectiile injectoarelor si parametri aferenti, se pot masura chiar fizic debitele acestora prin metoda "eprubetelor" (detalii se gasesc destule), etc. ...

Insa pot da exemplul unui alt coleg de forum care avea acest "tacanit" sau "rontait" si pe care l-am ajutat dupa ce a fost prin cateva reprezentante si service, s-au testat injectoarele (pe stand profesional), schimbat cu unele reconditionate apoi cu unele noi doua dintre ele, facute toate verificarile pe care le-am punctat in mod corespunzator, etc. ... i-am sugerat sa verifice si distributia care fusese schimbata cu ceva timp in urma, ei bine, aceasta era "decalata" cu un dinte (tot de un mecanic "potrivit"), s-a refacut si "rontaitul" a disparut.

Am scris acest exemplu pentru ca pot sa fie efecte cat si cauze diferite, fiecare cred ca trebuie analizate de la caz la (ne)caz, unele sunt mai simplu \usor de rezolvat altele insa necesita investigatii si analize mai atente \amanuntite.

Iar in cazul colegului cred ca se poate tine cont si de "... La service aau constatat două injectoare defecte.. Pus două injectoare noi , celelalte recondiționate, zgomotul redus semnificativ dar totuși mai persistând..." apoi desigur si de celelalte detalii oferite, repet insa ca toate verificarile trebuie facute in mod conform, altfel degeaba se schimba piese \componente.

LE: cu riscul sa lungesc putin “discutia” asta mai adaug ca pe forumuri (inclusiv acesta) sunt sute de pagini referitoare la “tacanit”, “rontait” si injectoare, multe informatii, detalii si experiente interesante si utile dar din pacate sunt si multi “parereologi” si destul de mult “folclor”.

Chiar si mecanicul potrivit, unul de ala batran care cu expertiza cunoaste acest zgomot si nu-l poate confunda trebuie sa rezolve cauza problemei iar acest lucru uneori nu este chiar asa simplu, implicand mai multe verificari si lucruri pe care mecanicul acela batran trebuie sa le faca, altfel si el poate schimba componente degeaba, fara sa rezolve cauza problemei.

Referitor la asta citez din nou din primul post si subliniez “... Am dus-o fără probleme in Service. La service aau constatat două injectoare defecte.. Pus două injectoare noi,  celelalte recondiționate …” si interesant poate sa fie cum cei din acel service au constatat care injectoare au fost defecte  cele doua pe care le-au schimbat cu unele noi (celelalte doua reconditionate), inclusiv daca le-au schimbat in mod conform (tinand cont ca efectul a reaparut).

Tangential la asta in procedura de diagnosticare a erorii  DTC0202(13) atasata cu doua pagini in urma se poate observa si valorile de referinta ale corectiilor injectoarelor, limitele sunt 0.2 -1.8 (pentru un motor K9K856\858) “generoase” la fel ca multe altele la Dacia\Renault, ideal ar fi 0.8 -1.2 iar acestea trebuie citite conform, plus ca pe langa acesti parametri mai sunt vreo 10-12 aferenti si unii interdependenti. Apoi cei din acel “Service” daca tot au schimbat injectoarele trebuiau sa verifice \scrie codurile acestora, atasez tot doar ca ex si un extras din procedura plus cea de demontare \montare injectoare in care am subliniat acest lucru (inclusiv P0202 sau DTC020241, iar functionarea necorespunzatoare putand sa duca si la intrarea masinii in mod avarie), ulterior si cei din reprezentanta (probabil Medias) “... La reprezentanta Dacia ridicau din umeri.. si au inregistrat injectoarele in sistem”.

Iar in incheiere repet ca problemele cu injectoarele, tacanit, rontait, etc. trebuie diagnosticate, analizate si tratate in mod corespunzator, altfel degeaba se schimba \reconditioneaza injectoare.

DiagnosticareInjectoare1.png

DiagnosticareInjectoare2.png

DemontareMontareInjectoare1.png

DemontareMontareInjectoare2.png

DemontareMontareInjectoare4.png

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Buna seara! Mi-au aparut acesti 3 martori dintr-o data. Ce ar putea insemna??? Multumesc imi pare rau daca nu postez la topicul bun
    • Deoarece initiatorul repeta aceleasi "lucruri" doresc si eu sa subliniez ceea ce am scris (de cateva ori) referitor la toate informatiile \detaliile oferite:   Si tot pentru ceilati colegi de forum cateva stari si parametri legati de aceasta ce se pot analiza pentru un Duster ph2 motor K9K856\858: Circuit de carburant/Preîncălzire/Aprindere: Diagnosticare funcţie: CALCULATOR DE INJECŢIE:  ET160-COMANDĂ RELEU DE PREÎNCĂLZIRE; ET521-INFORMAŢII NIVEL MINIM CARBURANT; ET838-CONFIGURARE MOD COMBUSTIE; ET839-MOD DE COMBUSTIE; PR006-CURENT REGULATOR PRESIUNE ŞINĂ; PR008-VALOARE DEFINITA PRESIUNE IN RAMPA; PR017-DEBIT CARBURANT; PR048-RCO VANĂ REGLARE PRESIUNE RAMPĂ; PR055-REGIM MOTOR; PR059-TEMPERATURĂ AER ADMISIE; PR063-TEMPERATURA CARBURANTULUI; PR064-TEMPERATURĂ APĂ; PR089-VITEZA VEHICULULUI; PR364-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU 1; PR365-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU 4; PR405-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU N°2; PR406-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU N°3; PR739-CURENT ELECTROVANĂ DEBIT DE CARBURANT; PR850-VAL PRESTAB CUR ELECTR. DEBIT CARBURANT; PR864-RCD VANĂ REGLARE DEBIT RAMPĂ; PR890-COMANDĂ BUJII DE PREÎNCĂLZIRE; PR916-DEBIT DE AER MĂSURAT; PR1031-DEBIT PRINCIPAL INJECŢIE; PR1035-STARE ADAPTARE CILINDRU 1; PR1036-STARE ADAPTARE CILINDRU 2; PR1037-STARE ADAPTARE CILINDRU 3; PR1038-STARE ADAPTARE CILINDRU 4
    • In postul din pagina doi am atasat schema electrica si locatia injectoarelor, am subliniat chiar injectorul nr. 2 se poate vedea foarte clar pozitia acestuia plus mufa cu descrierea pinilor. In postul din pagina patru am atasat si un extras din procedura de diagnosticare a injectoarelor in care am subliniat cu rosu si “Cilindrul nr. 1 este situate langa volantul motor”. Procedura cred ca este destul de clara (in limba romana, plus sublinierile facute), am sugerat de cateva ori ca primul pas este o diagnoza conforma, pe langa citirea corecta a erorilor se pot verifica si codurile injectoarelor sa corespunda cu cele de pe masina (in ordinea corecta), se pot verifica si corectiile injectoarelor in conditiile din procedura (am scris ca este bine sa fie cat mai apropiate de valoarea 1) dar si in functionare, se pot face toate verificarile electrice necesare (ex rezistenta interna a injectoarelor intre 150 -250 ohm, cablaj, continuitate, etc.), se pot masura si fizic debitele de retur in functionare si cand nu este in functionare (valorile din procedura), functie de toate acestea, altfel degeaba se “permuta” injectoare intre ele (si fara se se scrie codurile lor) sau se inlocuiesc aiurea cu unele noi ori SH care si acestea trebuie verificate in mod conform, nu neaparat sunt OK si mai ales scrise corect codurile lor in softul injectiei, cunosc cazuri cand s-a rezolvat “rontaitul” dar si cateva in care s-au schimbat injectoare dupa injectoare si tot NU s-a rezolvat, repet ca toate aceste verificari trebuie facute in mod conform \corect, altfel se pierde timp efort si bani degeaba. Mai atasez cateva capturi referitoare la ceea ce am scris, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
    • Am fost cu tractorasul la un fost elev, la service.. nici n-am intrat bine pe poarta serviceului si m-a intampinat cu "Ha, ha , dom. profesor.. problema cu injectoarele?" A ascultat motorul si a spus ca rontaitul ala.. care este f. pregnant spunea el, e de la unu sau mai multe injectoare. Mi-a explicat care este treaba,  si m-a programat peste o saptamana. Poate o sa cumpar un injector sh. pana atunci si sa vad daca mai rontaie motorul.. Va tin la curent...
×
×
  • Creează nouă...