Sari la conținut

Zgomot (țăcănit) 1.5 dci


Postări Recomandate

poi la pornire, bujiile pornesc automat.. ca sa creasca temperatura in camera de ardere. La functionare, cand motorul este incins nu mai e cazul. Regenerarea se face cand senzorul detecteaza ca filtrul particule este incarcat, prin adaus suplimentar de motorina.. 

Motorul nu intra in mod avarie, chiar daca e eroare pe una din bujii..

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 49
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

La fostul meu D1, ph1, la 181000km, 2 din 4.

Încă de la apariția Duster ph2 (jumatatea lui 2013), bujiile incandescente sunt pe 4,4V nu 12V, din motive evidente. Dacă le pui la 12V, prin metoda clasică fir la borna + a bateriei le arzi.

Eroarea e numai 1, aia pe injector: de la injector defect până la calculator de injectie, dacă nu ai avut intervenții pe motor, dacă ai avut, atunci intră pe primul loc în ecuație cablajul mutat de Do

Posted Images

@luciraica  codurile acelea de eroare au fost citite cu o aplicatie generica multimarca si nu sunt foarte “precise” pentru Dacia \Renault.

Circuitul de pre-postincalzire (bujiile incandescente \releul) influenteaza atat sistemul antipoluare (DPF, regenerari, etc.) cat si injectia (inclusiv corectiile injectoarelor care trebuie sa fie cat mai aproape de nominal = valoarea 1).

Si sugestia mea este sa faci o diagnoza cu un tester dedicat Dacia \Renault (eventual la cineva care stie sa il si foloseasca), o analiza conforma a injectiei urmata de verificarile aferente, functie de rezultate se pot schimba sau nu componente, trebuie rezolvate erorile \problemele.

Informatii, detalii, experiente, etc. despre bujii \releu si injectoare se gasesc foarte-foarte multe pe acest forum, trebuie doar cautat, totusi atasez cateva capturi referitoare la erorile DTC0380xx si DTC0202xx (si ultimele doua cifre conteaza dar asta este alta discutie), scheme electrice, locatii si mufe cu descrierea pinilor, etc. pentru un Duster H79 ph2 1.5 dCi K9K856\858, poate te ajuta, sau pe alti colegi de forum.

1-DTC0380.png

2-DTC0202.png

3-SchemaBujiiIncandescente.png

4-SchemaInjectie.png

5-LocatieMufaReleu.png

6-LocatieMufaInjectoare.png

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

multumesc frumos..

o sa listez schemele trimise.. si cand o sa am timp, o sa ma apuc de masurat.

Ce ma intriga este, ca cei de la Reprezentanta Dacia au facut o diagnoza cu soft dedicat si mi-au spus ce stiam si eu deja.. Mi-au luat banii si m-au lasat ca la dentist :nervos cu durere si banii luati si cu recomandarea sa desfaca tăt motoru.. fo 3000 numai manopera..

O sa va tin la curent

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai detaliat ce au diagnosticat, dar din ceea ce au scris alti colegi de forumuri reprezentanta aceea este una destul de OK. As mai adauga sa se verifice cu atentie si circuitul \cablajul mai ales al injectoarelor 2 si 3 (datorita "pozitiei" acestora), iar daca vreo bujie incandescenta este defecta este recomandat sa se schimbe toate, cu mare grija \atentie la demontarea lor :excl:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 3 ore, luciraica a spus:

poi la pornire, bujiile pornesc automat.. ca sa creasca temperatura in camera de ardere. La functionare, cand motorul este incins nu mai e cazul. Regenerarea se face cand senzorul detecteaza ca filtrul particule este incarcat, prin adaus suplimentar de motorina.. 

Motorul nu intra in mod avarie, chiar daca e eroare pe una din bujii..

Tipul ăsta de gândire, e complet eronat.

Întrebare de 100 de puncte, ce voltaj au bujiile de pe motorul ăla, știi ?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La reprezentanta m-am dus in speranta ca au instrumente sa verifice functionarea injectoarelor.. ceva gen livedata.. cand colo au depistat doar eroarea pe bujii.. eu le-am spus de eroarea de la injectorul2 pe care am sters-o de o luna. Am solicitat special verificarea injectoarelor.. lucru scris si pe fisa de solicitari. Ei au facut doar rescriere coduri injectoare

presupun ca bujile sunt alimentate la 12V.. Eu nu vad ce rol mai au bujiile cand motorul este la temperatura de lucru ....nici chiar cand e vorba de regenerare

O sa fac un swap de injectoare (2 cu 3) si o sa vad daca se muta eroarea.. se demonteaza f. usor

momentan nu am timp

Editat de luciraica
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

acum 1 oră, luciraica a spus:

presupun ca bujile sunt alimentate la 12V..

 

Încă de la apariția Duster ph2 (jumatatea lui 2013), bujiile incandescente sunt pe 4,4V nu 12V, din motive evidente. Dacă le pui la 12V, prin metoda clasică fir la borna + a bateriei le arzi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak changed the title to Zgomot (țăcănit) 1.5 dci

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Buna seara! Mi-au aparut acesti 3 martori dintr-o data. Ce ar putea insemna??? Multumesc imi pare rau daca nu postez la topicul bun
    • Deoarece initiatorul repeta aceleasi "lucruri" doresc si eu sa subliniez ceea ce am scris (de cateva ori) referitor la toate informatiile \detaliile oferite:   Si tot pentru ceilati colegi de forum cateva stari si parametri legati de aceasta ce se pot analiza pentru un Duster ph2 motor K9K856\858: Circuit de carburant/Preîncălzire/Aprindere: Diagnosticare funcţie: CALCULATOR DE INJECŢIE:  ET160-COMANDĂ RELEU DE PREÎNCĂLZIRE; ET521-INFORMAŢII NIVEL MINIM CARBURANT; ET838-CONFIGURARE MOD COMBUSTIE; ET839-MOD DE COMBUSTIE; PR006-CURENT REGULATOR PRESIUNE ŞINĂ; PR008-VALOARE DEFINITA PRESIUNE IN RAMPA; PR017-DEBIT CARBURANT; PR048-RCO VANĂ REGLARE PRESIUNE RAMPĂ; PR055-REGIM MOTOR; PR059-TEMPERATURĂ AER ADMISIE; PR063-TEMPERATURA CARBURANTULUI; PR064-TEMPERATURĂ APĂ; PR089-VITEZA VEHICULULUI; PR364-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU 1; PR365-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU 4; PR405-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU N°2; PR406-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU N°3; PR739-CURENT ELECTROVANĂ DEBIT DE CARBURANT; PR850-VAL PRESTAB CUR ELECTR. DEBIT CARBURANT; PR864-RCD VANĂ REGLARE DEBIT RAMPĂ; PR890-COMANDĂ BUJII DE PREÎNCĂLZIRE; PR916-DEBIT DE AER MĂSURAT; PR1031-DEBIT PRINCIPAL INJECŢIE; PR1035-STARE ADAPTARE CILINDRU 1; PR1036-STARE ADAPTARE CILINDRU 2; PR1037-STARE ADAPTARE CILINDRU 3; PR1038-STARE ADAPTARE CILINDRU 4
    • In postul din pagina doi am atasat schema electrica si locatia injectoarelor, am subliniat chiar injectorul nr. 2 se poate vedea foarte clar pozitia acestuia plus mufa cu descrierea pinilor. In postul din pagina patru am atasat si un extras din procedura de diagnosticare a injectoarelor in care am subliniat cu rosu si “Cilindrul nr. 1 este situate langa volantul motor”. Procedura cred ca este destul de clara (in limba romana, plus sublinierile facute), am sugerat de cateva ori ca primul pas este o diagnoza conforma, pe langa citirea corecta a erorilor se pot verifica si codurile injectoarelor sa corespunda cu cele de pe masina (in ordinea corecta), se pot verifica si corectiile injectoarelor in conditiile din procedura (am scris ca este bine sa fie cat mai apropiate de valoarea 1) dar si in functionare, se pot face toate verificarile electrice necesare (ex rezistenta interna a injectoarelor intre 150 -250 ohm, cablaj, continuitate, etc.), se pot masura si fizic debitele de retur in functionare si cand nu este in functionare (valorile din procedura), functie de toate acestea, altfel degeaba se “permuta” injectoare intre ele (si fara se se scrie codurile lor) sau se inlocuiesc aiurea cu unele noi ori SH care si acestea trebuie verificate in mod conform, nu neaparat sunt OK si mai ales scrise corect codurile lor in softul injectiei, cunosc cazuri cand s-a rezolvat “rontaitul” dar si cateva in care s-au schimbat injectoare dupa injectoare si tot NU s-a rezolvat, repet ca toate aceste verificari trebuie facute in mod conform \corect, altfel se pierde timp efort si bani degeaba. Mai atasez cateva capturi referitoare la ceea ce am scris, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
    • Am fost cu tractorasul la un fost elev, la service.. nici n-am intrat bine pe poarta serviceului si m-a intampinat cu "Ha, ha , dom. profesor.. problema cu injectoarele?" A ascultat motorul si a spus ca rontaitul ala.. care este f. pregnant spunea el, e de la unu sau mai multe injectoare. Mi-a explicat care este treaba,  si m-a programat peste o saptamana. Poate o sa cumpar un injector sh. pana atunci si sa vad daca mai rontaie motorul.. Va tin la curent...
×
×
  • Creează nouă...