Sari la conținut

Zgomot (țăcănit) 1.5 dci


Postări Recomandate

Buna, vin si eu cu o problema

La cobarare spre stațiunea Cheia în vara atsa (frână motor) a inceput să țăcăne foarte tare motorul. Nu s-a aprins nici un martor in bord. Am continuat drumul până-n București.. fiind duminică după masă.. În apropiere de București pe A3 a intrat in mod avarie (martori ESC si Defectiune electrică aprinși) si târâș am ajuns la Hotel. Luni dimineața am pornit mașina, țăcănitul pregnant dar fără martori in bord. Am dus-o fără probleme in Service. La service aau constatat două injectoare defecte.. Pus două injectoare noi , celelalte recondiționate, zgomotul redus semnificativ dar totuși mai persistând. Plecat spre casă pe A1 spre Pitești a intrat mașina in mod avarie.. Târâș până la Barajul Vidraru. A doua zi dimineața plecat fără probleme pe Transfăgărășan pâna acasă. Acasă am citit erorile cu ELM și Eroare Injector2 (eroare electrica ) si bujie incandescentă- erori intermitente.. din cauza căldurii pesemne. Cum s-a mai răcorit vremea.. nici o eroare doar țăcănitul. Mașina merge, trage bine. La reprezentanță au spus că țăcănitul ese din motor, că trebuie desfăcut.. o căruță de bani etc. Aș urca un video dar nu se poate. S-a mai confruntat cineva cu problema astă?? N-aș desface motorul.. poate doar capacul culbutori

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 49
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

La fostul meu D1, ph1, la 181000km, 2 din 4.

Încă de la apariția Duster ph2 (jumatatea lui 2013), bujiile incandescente sunt pe 4,4V nu 12V, din motive evidente. Dacă le pui la 12V, prin metoda clasică fir la borna + a bateriei le arzi.

Eroarea e numai 1, aia pe injector: de la injector defect până la calculator de injectie, dacă nu ai avut intervenții pe motor, dacă ai avut, atunci intră pe primul loc în ecuație cablajul mutat de Do

Posted Images

Zgomotul \tacanitul pregnant al motorului poate avea mai multe cauze, dar daca doresti poti sa oferi alte cateva detalii despre "... a intrat in mod avarie (martori ESC si Defectiune electrică aprinși) .... La service aau constatat două injectoare defecte.. Pus două injectoare noi , celelalte recondiționate, zgomotul redus semnificativ dar totuși mai persistând. ... Acasă am citit erorile cu ELM și : Eroare Injector2 (eroare electrica ) si bujie incandescentă- erori intermitente ...", codurile de eroare, eventual o poza din programul de diagnoza.

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eroarea e numai 1, aia pe injector: de la injector defect până la calculator de injectie, dacă nu ai avut intervenții pe motor, dacă ai avut, atunci intră pe primul loc în ecuație cablajul mutat de Dorel.

Cea de pe bujii e normală, orice dCi se va pricopsi cu ea la un moment dat: una sau mai multe bujii incandescente arse sau releu bujii defect.

Și deja, te doare capul:

 motor zgomotos + bujii arse = interdictie regenerare + alte bonusuri (DPF colmatat , etc) specifice motoarelor diesel

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

au aparut si erorile astea acum vreo doua saptamani dupa ce masina a stat in parcare vreo 10 zile. Cum am pornit-o sau inregistrat erorile, martori in bord.. dupa 5-10 minute de mers au disparut martorii si masina a mers bine. Acuma merge brici.. nu mai apar erori.. decat cele de la buji p380. Ma deranjeaza tacanitul.. Mi-a zis un mecanic sa merg cu ea asa pana se amplifica.. sa-l localizeze. Ma gandesc sa nu se fi spart capul de bujie si sa joace prin cilindru...

erori1.jpg

Editat de luciraica
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Poți face câte poze dorești, scula de diagnoză folosită bate câmpii grav.

Eu, momentan, văd așa:

- una sau mai multe bujii incandescente arse sau releu bujii defect

- temperatură prea mare înainte de DPF

- un injector cu probleme electrice

Toate astea dau cel puțin alte defecțiuni electrice pe portocaliu, zgomotul se diagnostichează abia după ce scapi de erori și mașina e verde pe diagnoză oficială.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Scula de diagnoza nu bate câmpii... ea citeste erorile stocate.. unele erori sunt temporare/accidentale ca cea de la Clapeta si AC.. Ce este permanent este eroarea de la bujii.. Bujiile functioneaza doar la pornire, in rest nu ar trebui sa influenteze mersul.. motorul porneste la sfert. La Injector eroarea apare doar cand e foarte cald si dupa drum lung.. este undeva de pe instalatia electrica. Sunt convins ca pana la vara viitoare n-o sa mai apara. Zgomotul este de undeva de la chiulasa.. O sa merg la un service sa dea capacul culbutori jos si sa verifice tachetii, arborele cu came. Masina are 74000 km.. uleiul schimbat odata pe an cu filtru cu tot.. la max 8000km . Sunt la al 5 -le filtru de motorina. Masina merge 80% drumuri lungi. Pentru oras am Opel pe benzina. La reprezentanta Dacia ridicau din umeri.. au facut diagnoza si au gasit erorile la bujii, atata, si au inregistrat injectoarele in sistem.

Editat de luciraica
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Poți să afirmi

 Scula de diagnoza nu bate câmpii... ea citeste erorile stocate.. unele erori sunt temporare/accidentale ca cea de la Clapeta si AC.

doar după ce folosești, pe mașina ta sau una similară Duster ph2 euro5 4x4, scula ta de diagnoză și apoi CLiP-ul.

După aia te uiți la asta  cea de la Clapeta si AC  și revii cu impresii.

Bujiile sunt folosite permanent. Adică, oricând are nevoie, injecția poate să le folosească și pentru regenerare și pentru alte scopuri... dar ghici ce, la pornire injecția le-a cerut să pornească și a primit eroare, prin urmare, din momentul ăla deja e în avarie...

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak changed the title to Zgomot (țăcănit) 1.5 dci

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Buna seara! Mi-au aparut acesti 3 martori dintr-o data. Ce ar putea insemna??? Multumesc imi pare rau daca nu postez la topicul bun
    • Deoarece initiatorul repeta aceleasi "lucruri" doresc si eu sa subliniez ceea ce am scris (de cateva ori) referitor la toate informatiile \detaliile oferite:   Si tot pentru ceilati colegi de forum cateva stari si parametri legati de aceasta ce se pot analiza pentru un Duster ph2 motor K9K856\858: Circuit de carburant/Preîncălzire/Aprindere: Diagnosticare funcţie: CALCULATOR DE INJECŢIE:  ET160-COMANDĂ RELEU DE PREÎNCĂLZIRE; ET521-INFORMAŢII NIVEL MINIM CARBURANT; ET838-CONFIGURARE MOD COMBUSTIE; ET839-MOD DE COMBUSTIE; PR006-CURENT REGULATOR PRESIUNE ŞINĂ; PR008-VALOARE DEFINITA PRESIUNE IN RAMPA; PR017-DEBIT CARBURANT; PR048-RCO VANĂ REGLARE PRESIUNE RAMPĂ; PR055-REGIM MOTOR; PR059-TEMPERATURĂ AER ADMISIE; PR063-TEMPERATURA CARBURANTULUI; PR064-TEMPERATURĂ APĂ; PR089-VITEZA VEHICULULUI; PR364-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU 1; PR365-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU 4; PR405-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU N°2; PR406-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU N°3; PR739-CURENT ELECTROVANĂ DEBIT DE CARBURANT; PR850-VAL PRESTAB CUR ELECTR. DEBIT CARBURANT; PR864-RCD VANĂ REGLARE DEBIT RAMPĂ; PR890-COMANDĂ BUJII DE PREÎNCĂLZIRE; PR916-DEBIT DE AER MĂSURAT; PR1031-DEBIT PRINCIPAL INJECŢIE; PR1035-STARE ADAPTARE CILINDRU 1; PR1036-STARE ADAPTARE CILINDRU 2; PR1037-STARE ADAPTARE CILINDRU 3; PR1038-STARE ADAPTARE CILINDRU 4
    • In postul din pagina doi am atasat schema electrica si locatia injectoarelor, am subliniat chiar injectorul nr. 2 se poate vedea foarte clar pozitia acestuia plus mufa cu descrierea pinilor. In postul din pagina patru am atasat si un extras din procedura de diagnosticare a injectoarelor in care am subliniat cu rosu si “Cilindrul nr. 1 este situate langa volantul motor”. Procedura cred ca este destul de clara (in limba romana, plus sublinierile facute), am sugerat de cateva ori ca primul pas este o diagnoza conforma, pe langa citirea corecta a erorilor se pot verifica si codurile injectoarelor sa corespunda cu cele de pe masina (in ordinea corecta), se pot verifica si corectiile injectoarelor in conditiile din procedura (am scris ca este bine sa fie cat mai apropiate de valoarea 1) dar si in functionare, se pot face toate verificarile electrice necesare (ex rezistenta interna a injectoarelor intre 150 -250 ohm, cablaj, continuitate, etc.), se pot masura si fizic debitele de retur in functionare si cand nu este in functionare (valorile din procedura), functie de toate acestea, altfel degeaba se “permuta” injectoare intre ele (si fara se se scrie codurile lor) sau se inlocuiesc aiurea cu unele noi ori SH care si acestea trebuie verificate in mod conform, nu neaparat sunt OK si mai ales scrise corect codurile lor in softul injectiei, cunosc cazuri cand s-a rezolvat “rontaitul” dar si cateva in care s-au schimbat injectoare dupa injectoare si tot NU s-a rezolvat, repet ca toate aceste verificari trebuie facute in mod conform \corect, altfel se pierde timp efort si bani degeaba. Mai atasez cateva capturi referitoare la ceea ce am scris, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
    • Am fost cu tractorasul la un fost elev, la service.. nici n-am intrat bine pe poarta serviceului si m-a intampinat cu "Ha, ha , dom. profesor.. problema cu injectoarele?" A ascultat motorul si a spus ca rontaitul ala.. care este f. pregnant spunea el, e de la unu sau mai multe injectoare. Mi-a explicat care este treaba,  si m-a programat peste o saptamana. Poate o sa cumpar un injector sh. pana atunci si sa vad daca mai rontaie motorul.. Va tin la curent...
×
×
  • Creează nouă...