Sari la conținut

Duster 3 4x4 versus Duster 2 4x4 (benzină ambele)


Postări Recomandate

@PufarinaUcigasa 

Acum 2 ore, PufarinaUcigasa a spus:

D2 : un D1 imbunatatit, pe o platforma veche.

Poti sa imi spui ce imbunatatiri aduce platforma noua CMF-B? Nu ma pricep la asta si sunt chiar curios.

Legat de discuri pe spate, sunt mai eficiente la franare, da, dar pentru offroad mi se par putin mai ok tamburii, rezista mai bine la abuzuri, nu iti intra pietricele sa inceapa sa scartaie... In plus, se pare ca ai putin mai mult control in anumite situatii pentru ca, din pacate, franele pe disc sunt disponibile doar in varianta cu frana de mana asistata electric. 

Apropo, parbrizul incalzit nu cred ca este disponibil inca. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 19
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

DISCLAIMERS: 1. Sunt posesor de Duster 2 1.33 TCe 150 4x4, pe care recent a căzut un mega copac în parcare, rezultând o daună totală. 2. Informațiile din acest post le-am cules inițial

Da, dar plusurile pot sa fie si minusuri, mai ales in buzunarele clientilor, discurile de frana spate pot avea unele "avantaje" dar si dezavantaje ...

si eu m-am speriat putin de pret, dar dupa mai multe calcule si configurari, am observat ca pot lua un duster "expression" 4x4 cu cam tot ce am nevoie, la 24000 euro. Cam atat a fost si dusterul 2 de

Posted Images

  • 2 weeks later...

Astazi am fost la reprezentanta Dacia, si dupa ce am vazut noul Duster, m-am urcat in el si l-am analizat din toate unghiurile posibile, am rezervat direct un Journey 4x4. 

Am fost impresionat pozitiv de urmatoarele imbunatatiri fata de Duster 2:

  • scaunele mi se pare ca nu mai sunt la fel de tari, sunt mai confortabile. 
  • spatiul la interior e intr-adevar mai mare, atat in fata cat si in spate. nu imi mai lovesc piciorul in stanga de usa asa rau, totul se simte mai aerisit.
  • toate materialele par mai calitative, atat pe interior cat si pe exterior
  • usile sunt mai fixe, se flexeaza mai putin caroseria (unde sunt prinse) cand le deschizi la maxim si se deschid mai mult, se inchid mai bine, si dau senzatia ca sunt solide, fata de cele de pe D2. La fel si hayonul.
  • (pentru mine cel putin) pozitia la volan e mai ok
  • ambreiajul nu mai e asa de tare sa imi rupa talpa in doua in trafic. Aici probabil depinde de fizionomia fiecaruia, poate altii nu au probleme cu talpa piciorului, nu sunt asa sensibili.
  • imi place foarte mult bordul, din filmari nu se vede, dar are niste culori foarte frumoase
  • discurile pe spate nu sunt asa mici cum le vazusem eu in filmari, eu credeam ca sunt foarte subtiri, dar de fapt au dimensiuni normale, nu la fel de mari ca cele de pe fata, dar comparabil (minus aproximativ 1cm)
  • cotiera parca e pozitionata putin mai bine pentru mine (1.75m, 115kg), si acum are un material moale pe ea
  • sistemul de sunet se aude chiar binisor, mai bine decat cel de la Duster 2... (comparand echiparea Media Nav live cu 6 difuzoare, cea de pe duster 2 versus duster 3)
  • Android Auto se misca surprinzator de bine pe Wifi, credeam ca o sa fie praf, dar nu e. Face pairing imediat si se deschide repede. 
  • posibil sa mi se para mie, dar parca sunt mai sus comparativ cu D2 , chiar si in pozitia minima a scaunului, mi se pare ca stau mai sus fata de sol. Posibil sa fie subiectiva treaba, doar in capul meu :-D

Nu am facut test drive inca, doar examinat interior/exterior. 

EDIT: @PufarinaUcigasa cred ca ai dreptate cu platforma.. Per total masina pare mai bine inchegata cu totul. Se vede ca e pe aceeasi platforma pe care se vor face si alte modele Renault mult mai scumpe 

Editat de CristiPopescu
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Salut,

 

Revin cu urmatoarele informatii: Comanda Duster 3 1.2TCe 4x4 (130cp) Journey, Full Option, inclusiv pachetul de covorase, pret final 25674 Euro (cu TVA). 

Alte aspecte pozitive de mentionat: 

  • faptul ca are frana asistata electrica inseamna ca nu mai ai maneta de frana de mana, => spatiu mai mult intre scaunele din fata, foarte util la calatorii lungi. 
  • bara din fata (studiat multe videoclipuri youtube) pare putin mai rezistenta fata de versiunea precedenta la "tavaliri, atingeri, etc" in offroad. In plus, e facuta dintr-un material plastic in care s-a bagat direct vopsea, deci daca o zgarii nu se vede urat, culoarea ce se vede fiind ce este si la interior. 
  • anvelope all-season mai bune, de la Continental. Asta e chiar foarte ok, nu prea mai e nevoie de anvelope de iarna, atata timp cat ai lanturi. Oricum si pentru cele de dinainte (Goodyear Vector 4Seasons) mi-am luat lanturi, mi se pare cea mai practica combinatie. AT-urile sunt mai bune in offroad, evident, dar pe strada nu chiar, sa nu mai spunem ca sunt si mai scumpe..(cele bune) si se tocesc repede. 
  • pe unii poate ii deranjeaza sistemul acela de lane keep assist. Si eu o sa merg cu el dezactivat in general, dar la drumuri lungi pe timp de noapte il voi lasa activ, imi place ca exista aceasta optiune de siguranta. 
  • cum au zis si alte persoane, per total garda la sol e un pic mai mare, desi minim e cam cat la D2 (D3= 21.7cm, D2= 21.4cm), in multe locuri masina e mai inalta decat D2

Despre motor (sau powertrain cum se zice acum), da, nu mai e ca vechiul 1.33, dar nici foarte departe de el, si pana la urma o masina nu e doar un motor. In plus, faptul ca noul motor 1.2 e asistat electric face masina sa fie chiar mai ok in oras comparativ cu modelele precedente, si poate chiar mai fiabila. De exemplu, in traficul din Bucuresti e util sa ai un motor electric, altfel forjezi masina si probabil multe piese din motor se uzeaza prematur. 

Toate frustrarile mici pe care le aveam cu D2 ma faceau sa simt ca e o masina neechilibrata. Pe de o parte, avea performante foarte ok pentru pretul ei in ceea ce priveste motorul si era rege in segmentul ei la offroading. Dar aceste aspecte pozitive contrastau puternic cu faptul ca masina avea multe problemute, locuri in care cost cutting-ul agresiv pe tot ce tine de interiorul masinii si chiar si exterior (caroserie, design, calitate materiale, etc),  imi dadeau senzatia ca sunt intr-o masina foarte foarte ieftina. Ma bucur sa vad imbunatatiri, care fac masina sa fie mai echilibrata: motor decent, consum decent, interior decent, functionalitati decente, materiale decente, offroad decent.

Concluzia mea este ca Duster 3 este o masina decenta, singura optiune low-cost ok, de fapt, pentru cei ce fac offroad la un nivel mediu spre hard, suficient de des, folosindu-se de functionalitatile 4x4, dar nu au bani (sau locuri de parcare) pentru 2 masini. 

 

PS: Daca aveti senzatia ca fac reclama, va zic direct: nu boss, sunt doar "obsedat" de research si nu am bani sa arunc pe decizii proaste. Vreau sa tin masina asta 10 ani, deci trebuie sa fiu sigur ca e o alegere buna. 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Buna seara! Mi-au aparut acesti 3 martori dintr-o data. Ce ar putea insemna??? Multumesc imi pare rau daca nu postez la topicul bun
    • Deoarece initiatorul repeta aceleasi "lucruri" doresc si eu sa subliniez ceea ce am scris (de cateva ori) referitor la toate informatiile \detaliile oferite:   Si tot pentru ceilati colegi de forum cateva stari si parametri legati de aceasta ce se pot analiza pentru un Duster ph2 motor K9K856\858: Circuit de carburant/Preîncălzire/Aprindere: Diagnosticare funcţie: CALCULATOR DE INJECŢIE:  ET160-COMANDĂ RELEU DE PREÎNCĂLZIRE; ET521-INFORMAŢII NIVEL MINIM CARBURANT; ET838-CONFIGURARE MOD COMBUSTIE; ET839-MOD DE COMBUSTIE; PR006-CURENT REGULATOR PRESIUNE ŞINĂ; PR008-VALOARE DEFINITA PRESIUNE IN RAMPA; PR017-DEBIT CARBURANT; PR048-RCO VANĂ REGLARE PRESIUNE RAMPĂ; PR055-REGIM MOTOR; PR059-TEMPERATURĂ AER ADMISIE; PR063-TEMPERATURA CARBURANTULUI; PR064-TEMPERATURĂ APĂ; PR089-VITEZA VEHICULULUI; PR364-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU 1; PR365-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU 4; PR405-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU N°2; PR406-CORECŢIE DEBIT CARBURANT CILINDRU N°3; PR739-CURENT ELECTROVANĂ DEBIT DE CARBURANT; PR850-VAL PRESTAB CUR ELECTR. DEBIT CARBURANT; PR864-RCD VANĂ REGLARE DEBIT RAMPĂ; PR890-COMANDĂ BUJII DE PREÎNCĂLZIRE; PR916-DEBIT DE AER MĂSURAT; PR1031-DEBIT PRINCIPAL INJECŢIE; PR1035-STARE ADAPTARE CILINDRU 1; PR1036-STARE ADAPTARE CILINDRU 2; PR1037-STARE ADAPTARE CILINDRU 3; PR1038-STARE ADAPTARE CILINDRU 4
    • In postul din pagina doi am atasat schema electrica si locatia injectoarelor, am subliniat chiar injectorul nr. 2 se poate vedea foarte clar pozitia acestuia plus mufa cu descrierea pinilor. In postul din pagina patru am atasat si un extras din procedura de diagnosticare a injectoarelor in care am subliniat cu rosu si “Cilindrul nr. 1 este situate langa volantul motor”. Procedura cred ca este destul de clara (in limba romana, plus sublinierile facute), am sugerat de cateva ori ca primul pas este o diagnoza conforma, pe langa citirea corecta a erorilor se pot verifica si codurile injectoarelor sa corespunda cu cele de pe masina (in ordinea corecta), se pot verifica si corectiile injectoarelor in conditiile din procedura (am scris ca este bine sa fie cat mai apropiate de valoarea 1) dar si in functionare, se pot face toate verificarile electrice necesare (ex rezistenta interna a injectoarelor intre 150 -250 ohm, cablaj, continuitate, etc.), se pot masura si fizic debitele de retur in functionare si cand nu este in functionare (valorile din procedura), functie de toate acestea, altfel degeaba se “permuta” injectoare intre ele (si fara se se scrie codurile lor) sau se inlocuiesc aiurea cu unele noi ori SH care si acestea trebuie verificate in mod conform, nu neaparat sunt OK si mai ales scrise corect codurile lor in softul injectiei, cunosc cazuri cand s-a rezolvat “rontaitul” dar si cateva in care s-au schimbat injectoare dupa injectoare si tot NU s-a rezolvat, repet ca toate aceste verificari trebuie facute in mod conform \corect, altfel se pierde timp efort si bani degeaba. Mai atasez cateva capturi referitoare la ceea ce am scris, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
    • Am fost cu tractorasul la un fost elev, la service.. nici n-am intrat bine pe poarta serviceului si m-a intampinat cu "Ha, ha , dom. profesor.. problema cu injectoarele?" A ascultat motorul si a spus ca rontaitul ala.. care este f. pregnant spunea el, e de la unu sau mai multe injectoare. Mi-a explicat care este treaba,  si m-a programat peste o saptamana. Poate o sa cumpar un injector sh. pana atunci si sa vad daca mai rontaie motorul.. Va tin la curent...
×
×
  • Creează nouă...