Sari la conținut

Duster 3 4x4 versus Duster 2 4x4 (benzină ambele)


Postări Recomandate

DISCLAIMERS:

1. Sunt posesor de Duster 2 1.33 TCe 150 4x4, pe care recent a căzut un mega copac în parcare, rezultând o daună totală.

image.png.e9280f653e0636e965b76de1687873c4.png

2. Informațiile din acest post le-am cules inițial doar pentru mine, în încercarea de a mă organiza, în stil argumente pro/contra, în decizia de achiziționare a noii mele mașini: Noul Duster 2024, adică Duster 3 1.2 TCe 4x4 130cp (zis în continuare D3), versus modelul anterior, Duster 2 1.33 TCe 4x4 150cp (zis în continuare D2). Nu dețin adevărul absolut (sunt subiectiv!) nu sunt posesor D3, și nici măcar nu am făcut test drive încă (urmează), așa că nu luați această postare drept literă de lege, făceți-vă propria documentare/research și luați-vă propriile decizii. Eu m-am uitat la toate review-urile posibile de pe net, de la cei mai mari fani până la cei mai critici hateri, și toate celelalte. Totuși, acestea nu țin locul experienței “live” cu o mașină, țineți asta în minte. 

3. Voi mai edita acest post pe măsură ce obțin informații noi.

 

Să începem. În primul rând, dacă nu mergi în off-road, probabil nu merită să îți iei Duster, sunt multe mașini mai bune de stradă la același preț, cu dotări superioare, sau chiar mai ieftine și mai bune. Dar dacă mergi în off-road de mai multe ori pe săptămână, garda la sol și unghiurile de atac/degajare ale Dusterului sunt net superioare concurenței. Acestea fiind spuse, nu vreau să fac reclamă la Duster, că nu e cazul, nu sunt vreun fanatic. Să fim realiști, nu e o mașină perfectă nici pe departe, au fost multe neajunsuri, frustrări mici. Deși pentru mine, D2 și-a meritat toți banii, avea multe aspecte ce puteau fi îmbunătățite. Am încercat să găsesc o mașină (nouă) care să fie mai bună, dar să fie la fel de capabilă 4x4, eventual și la același preț, +/- 2000€. Nu am găsit altceva. Apoi am căutat și puțin mai scump și (evident) mai calitativ, cu gardă/unghiuri mai bune (sau măcar la fel), dar am dat peste prețuri duble sau chiar triple, și diferența de calitate nu e atât de mare încât să justifice costul. În opinia mea, Duster încă nu are concurență în segmentul lui de piață.

 

Plusuri/îmbunătățiri D3 vs D2 : 

  • am înțeles că ambreiajul e mai moale la D3, asta chiar îmi doresc! Chiar dacă pierd poate puțin din “feelingul” punctului în care ambreiajul cuplează, prefer asta pentru ca pe D2 era atât de tare ambreiajul, încât dupa 30 de minute, o ora de trafic de București, mă durea piciorul stâng.
  • poziție mai confortabilă de condus, reglajul minim pe înălțime al scaunului e mai jos la D3, și poziția pare per total îmbunătățită. Voi vedea la test drive.
  • aveam o problemă cu o vibrație/rezonanță/zgomot, (aparent) de la cardan, în vitezele 5 și 6 în plaja de turații 1800-2000RPM, foarte enervant, deși nu știu dacă afecta neapărat mașina pe termen lung. La D3 s-a schimbat flansa de la cardan din spate care (aparent) era cauza zgomotului. Mă gândeam să mă lupt cu sistemul și să o schimb la D2, dar masina era în leasing, cam greu reclamație la ANPC. În final, copacul a distrus mașina și m-a scutit de nervi. Confirm 100% la test drive dispariția zgomotului enervant
  • mânere uși: par mult mai ok la D3, la D2 nu îmi plăceau deloc,  îmi dădeau senzația de ieftin/ușor de rupt
  • apărătoarea mică din dreapta față la duster 2 s-a desfăcut din unul din punctele de prindere, și s-a atins de roată până s-a roș pe jumătate, la D3 e altfel, cu mai multe prinderi. 
  • deschidere capac rezervor: maneta pentru deschis rezervorul la D2 avea o poziție parcă special pusă să îmi facă în ciudă, îl loveam cu piciorul de fiecare dată când ieșeam din mașină, acum la D3 apeși capacul direct și se deschide, mult mai bine! 
  • spațiul de depozitare mult prea mic din consolă e acum mărit, destul de mult se pare.
  • D3 are prinderi U-clip pentru accesorii în mai multe locuri. Pe D2 nu aveam nici prinderi pentru telefon, foloseam un suport clasic cu ventuza pe geam care îmi lua din vizibilitate, enervant.
  • Media Nav-ul era pus într-o poziție cam joasă și era cam mic, acum e pus perfect și ecranul e mult mai mare, și se mișcă mult mai repede la D3, nu mai are lag-ul ăla enervant. 
  • în ceea ce privește interiorul, nu înțelegeam de ce la D2, la pasagerul din dreapta era burta aia de la bord, care lua din spațiu, acum e un plastic concav acolo, care mie îmi da senzația de mai mult spațiu.
  • sistemul 4x4 pare îmbunătățit, sau cel puțin așa pare în testul făcut de CosminMCS cu Duster 3-ul pe care-l avea la test, pe urcarea către Cabana Ciucaș, unde am fost și eu de 2 ori anul ăsta. Duster 3 pare ca se comporta mai bine decât Dusterul meu: Urca cu 1500-2000RPM, eu am urcat cu 2500 RPM, dar aici e posibil sa tina și de șofer…
  • suspensia pare îmbunătățită, ruliul a fost redus, nu se mai simte că o barcă, am văzut în video-ul lui Cosmin ca e mult mai groasă bara antiruliu.
  • poziția elementelor pe dedesubt pare mai ok, inclusiv toba și egr-ul
  • geamurile - acum sunt cu impuls și pe partea pasagerului, sunt mult mai rapide, și se pot ridica și cobora toate deodată din telecomanda.
  • loc depozitare telefon
  • opțiunea de reglare scaun pe înălțime și la pasager (cel puțin pe varianta Journey, vreau să aflu dacă e și pe Extreme trim)
  • 3 niveluri de incalzire pentru scaune versus 1 
  • volan incalzit
  • bare modulare incluse în versiunea extreme - big like!
  • rezervor de 55 L vs 50L - 10% mai mare
  • consum mediu de 6.1/100km versus 6.8/100km - 11% mai mic. De menționat ca acest consum este combinatia din
  • puterea maximă e disponibilă pe o plajă de turații mai joasă - @4500-5500 la D3 versus 5250-6000 la D2
  • spațiul interior mai mare, de exemplu 3 cm în plus în spate la picioare, posibil și în fața mai ok 
  • ? - antifonarea cica e putin mai buna?
  • (nu cred că e disponibilă încă această opțiune) Pe D3 parbrizul va fi încălzit, era cam chin pe ploaie și frig cu dezaburirea și AC-ul, trebuia să cam bage aer rece că să poată dezaburi, și dacă e frig în mașină, nu e foarte fun, mai ales că trebuia să mergi constant cu ac-ul pornit. 

Neutru:

  • bordul. La D2 îmi plăcea faptul ca aveam ceasurile acelea analogice, dar în realitate nu le puteam vedea foarte bine atunci cand volanul era reglat într-o poziție confortabilă. Cumva asta e și un plus dar și un minus, => neutru.

Negativ sau nicio îmbunătățire față D2:

  • cuplul 230nm versus 250nm duster 2 - 8% mai mic
  • cuplul este într-o plajă mai mică de turatii: 230Nm @2100-3500 versus 250nm @1700-3250. (Aici am ceva nedumeriri dacă nu cumva e trecut greșit în fișa dusterului, pentru că am găsit altundeva pe net specificațiile motorului nou HR12, unde se menționează are cuplu 230nm în plaja de turatii 1800-3500…)
  • cai putere 130 versus 150 duster 2 - 14% mai puțin - deși Duster nu e mașină de viteză și sincer nu prea contează așa mult, 130 cred ca e suficient, mai ales că e disponibil într-o plajă de turații mai joase.  @4500-5500 la D3 versus 5250-6000 la D2. Dar 130<150 așa că trecem la negativ.
  • scaunele cam tari și incomode, mai ales la început până se mai lasă, par să fie la fel, iar materialul de pe ele (zic reviewerii de pe youtube) cumva te încălzește, nu respiră
  • protecția de pâslă pe dedesubt pare să păstreze umezeala, favorizând apariția ruginei. Nu înțeleg de ce s-a folosit acest material.

 

Per total, decizia cumva e deja luată, voi achiziționa noul Duster, dar momentan aștept ca asiguratorul Casco să despăgubească firma de leasing, să pot face alt leasing. Așa că între timp mă mai documentez, mai strâng informații. De ce? Pentru că îmi place. :geek:

PS: Aș fi vrut să pun acest post într-un forum nou pentru Duster 3 dar nu există, și nu am permisiunea să il creez, așa că l-am pus aici. Moderatorii îl pot muta altundeva dacă doresc.

Editat de CristiPopescu
  • Like 4
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 19
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

DISCLAIMERS: 1. Sunt posesor de Duster 2 1.33 TCe 150 4x4, pe care recent a căzut un mega copac în parcare, rezultând o daună totală. 2. Informațiile din acest post le-am cules inițial

Da, dar plusurile pot sa fie si minusuri, mai ales in buzunarele clientilor, discurile de frana spate pot avea unele "avantaje" dar si dezavantaje ...

si eu m-am speriat putin de pret, dar dupa mai multe calcule si configurari, am observat ca pot lua un duster "expression" 4x4 cu cam tot ce am nevoie, la 24000 euro. Cam atat a fost si dusterul 2 de

Posted Images

Salut Cristi. 

Referitor la:  ”protecția de pâslă pe dedesubt pare să păstreze umezeala, favorizând apariția ruginei. Nu înțeleg de ce s-a folosit acest material.”

Ce am înteles eu din ce am citit pe internet desprea acea protectie:

- materialul respectiv nu reține apa - aceasta iese rapid din material în momentul in care opresti sau iesi din zona ”udă” a carosabilului. Cineva a postat un filmuleț în care prezintă cum a ”întarit” si izolat hidrofug acea pâslă - eu cred că nu a procedat corect, tocmai, pentru că structura materialului trebuie sa permita eliminarea rapidă a apei. Cred ca pentru pietricele, plante mai înalte decat garda la sol, noroi (si altele) cat si din punct de vedere al antifonării, pâsla aceea e un compromis ok. Spun ”compromis” pentru că dacă mă uit sub Dusterul 2 pe care îl dețin, mi se pare mai bine protejat în acea zonă.

- sub acea pâslă, tabla este doar vopsită si ... atât. În mod normal, dacă nu folosești intens masina pe drumuri grele (off-road), nu cred că vor apărea probleme ani buni, altfel, ar trebui protejat cu ceva ceară de protecție .... deși cred că, asta ar fi trebuit să facă ”din fabrică”, cei de la Dacia. 

Si eu sunt interesat de Duster 3 (cam peste 2 ani - am un fix că, o masină nou proiectată, cum e si D3, trebuie sa aibă 2-3 ani de la lansare pentru ca,  în această perioadă să apară ”bubele” pe care producatorul le va remedia ... sau nu) iar în postarea ta am gasit tot ce am citit despre D3 si chiar în plus, iar pt asta îți multumesc. Am adăugat si eu doar ce stiam în plus despre acea pasla despre care ți-ai manifestat nedumerirea. 

Cele bune si să fii inspirat în alegerea ce o vei face!

Editat de Sa1fire
  • Like 1
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da, ca şi plusuri D3 >> D2 discuri de frâna spate,

Totuşi renunţarea la motorul diesel consider un mare minus ... cam devreme...  Nu prea dau năvală clienţi în reprezenanţe ...

la aşa motorizări ... 3 cil + / hybrid :-D

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@alfabitam înțeles că doar de la un anumit nivel de echipare în sus (nu am reținut exact care) au discuri pe spate. Deci unele variante de D3 vor avea în continuare ”tambur” pe spate, dar sigur cele cu frână asistată electric, au si pe spate discuri de frană.

Cred că nu motorizările sunt o problemă - eu sunt foarte mulțumit de cei 100 CP cu GPL. Cred că diferența de preț e problema între D2 si D3. Diferenta se justifică parțial prin faptul că este o mașină absolut nouă (nou proiectată de la A la Z), implicit pe altă platformă. În afară de asta, cam toate mărcile au urcat prețul din motive arhicunoscute. Totuși, e bariera aia psihologică - Duster era un SUV extrem de accesibil ca preț, raportat la ce oferă ... acum, odată cu noul model, chiar dacă e oarecum justificat, prețul mai mare nu prea e ușor de ”digerat”. Asa este, Dacia, imediat după lansare a scazut pretul cam cu 1000-1500 E (nu stiu exact cat) iar asta e o dovadă a faptului că ... e o problemă acolo.

 

 

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 10 minute, alfabit a spus:

Da, ca şi plusuri D3 >> D2 discuri de frâna spate,

Da, dar plusurile pot sa fie si minusuri, mai ales in buzunarele clientilor, discurile de frana spate pot avea unele "avantaje" dar si dezavantaje ...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@CristiPopescu  Vazusem Dusterul (despre care nu stiam ca e al tau) strivit in parcare. Ma gandeam "ooh ce aiurea sa ti se intample asa ceva!"

Dupa ce am urmarit seria de clipuri postate de Cosmin MCS Dusterul nou pare suficient de capabil pentru ce a fost gandit sa faca. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 16.08.2024 la 15:43, Sa1fire a spus:

Cred că nu motorizările sunt o problemă - eu sunt foarte mulțumit de cei 100 CP cu GPL. Cred că diferența de preț e problema între D2 si D3. Diferenta se justifică parțial prin faptul că este o mașină absolut nouă (nou proiectată de la A la Z), implicit pe altă platformă. În afară de asta, cam toate mărcile au urcat prețul din motive arhicunoscute. Totuși, e bariera aia psihologică - Duster era un SUV extrem de accesibil ca preț, raportat la ce oferă ... acum, odată cu noul model, chiar dacă e oarecum justificat, prețul mai mare nu prea e ușor de ”digerat”. Asa este, Dacia, imediat după lansare a scazut pretul cam cu 1000-1500 E (nu stiu exact cat) iar asta e o dovadă a faptului că ... e o problemă acolo.

 

 

si eu m-am speriat putin de pret, dar dupa mai multe calcule si configurari, am observat ca pot lua un duster "expression" 4x4 cu cam tot ce am nevoie, la 24000 euro. Cam atat a fost si dusterul 2 de dinainte (23500) , doar ca am mai redus pretul atunci cu tichetele rabla pana la 21500. Din pacate programul rabla nu mai are momentan fonduri...

Ce-i drept, la D2 erau niste optionale in plus incluse in banii aia, (nimic wow), deci nu e chiar 1 la 1 cu D3 daca folosim acelasi pret , dar si D3 vine cu imbunatatirile mentionate in primul meu post, asa ca pretul e corect, in opinia mea, daca ne raportam la cat a costat D2. 

legat de motorizare, dupa ceva research am observat ca motoarele moderne pe benzina sunt de fapt aproape la fel de fiabile si eficiente la consum ca cele diesel, cine afirma altceva e putin blocat in trecut. 1.2 in 3 cyl era putin ingrijorator dar am vazut ca motoare in 3 cilindrii de capacitati similare au fost folosite in trecut pe multe alte masini cu succes. Nu stiu cat de fiabil va fi motorul pentru ca e relativ nou, dar am observat ca HORSE, divizia de motoare a Renault, are destul de multa experienta cu motoare bune, produse nu doar ptr renault ci si pentru nissan si altii. Deci sunt toate sansele ca si acest motor sa fie foarte ok. Nu am experienta pe partea asta, deci nu sunt 100% sigur, dar cam asa pare. Plus ca faptul ca are si partea de mild hibrid ar trebui sa ajute. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 16.08.2024 la 15:00, Sa1fire a spus:

... am un fix că, o masină nou proiectată, cum e si D3, trebuie sa aibă 2-3 ani de la lansare pentru ca,  în această perioadă să apară ”bubele” pe care producatorul le va remedia ... sau nu) ...

Subscriu, si doar ca info: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/video-renault-are-probleme-cu-motorul-1-6-hibrid-regasit-si-pe-jogger-si-duster-dacia-se-confrunta-deja-cu-primele-erori-reclamate-de-romani-pe-cele-doua-modele-21705622

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...