Sari la conținut

imbunatatire suspensie


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 239
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

In sfarsit, dupa o lunga asteptare, a sosit kit-ul complet de suspensii Ironman +4cm (Arcuri, Amortizoare + suruburi reglat unghi de cadere)   Ca si prima impresie:   1. Se observa cu ochiul liber

Oho! Te-au tinut ceva, mister... Hai sa iti zic o treaba... Eu am tot Kit IronMan (Arcuri si Amortizoare), si pot sa spun ca e cea mai mare teapa pe care mi-am luat-o vreodata, si pe bani multi! Si p

Daca ar fi sa o iau de la capat, as merge pe amortizoare standard Billstein B6 cu arcurile de inaltare H&R. Parerea mea... Ce mai buna combinatie pentru strada 80% + off 20%. Mi se pare cea mai cu

Posted Images

  • 6 months later...

Dupa cam 50 000 km cu suspensie Ironman (arc si amortizor) precum si vreo 30000 cu jante cu ET 35 pot spune urmatarele:

 

1. Am schimbat un rand de planetare crezant initial ca sunt uzate ca sa vad ca si cu planetare noi tot se simte bataia. Prin coborarea motorului cu kitu de la Mudster am eliminat in mare aceasta problema.  Pentru a elimina complet bataia lor ma documentez sa sa fac un transplant de cap de planetara de VW care are un alt design.

2. Datorita ET-ului si a condusului sportiv, se uzeaza foarte repede capetele de bara. O sa incerc sa caut sau sa confectionez capete de bara cu articulatie sferica. DE asemenea iau in calcul schimbarea bucselor cu altele confectionate din teflon.

Concluzii:

Masina se comporta foarte bine in curbe si pe teren accidentat insa se uzeaza repede elemente ale directiei-suspensiei.

DSCF1875.JPG

Editat de bikercri82
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am pus si eu in week-end kit-ul celor de la Mudster pentru coborare motor si mi-a eliminat "bataile" facute de planetare. Pana acum la toate plecarile in forta, unde inainte aveam vibratii si zgomot, acum nu mai exista, dar eu am doar arcuri HR si amortizoare Bilstein b4. In schimb acum a aparut un zgomot vibratoriu intre 1500 si 1750 tr/min, zgomot care era inainte mai jos, deci acele bucse folosite la coborare amplifica transmiterea vibratiilor prin suportii de motor.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...
La 27.12.2012 la 1:08, georgechinezu a spus:

Si eu sunt interesat de subiectul asta si chiar sunt pe ultima suta de metrii inainte de a lua decizia de comanda.

Deocamdata gasim la noi in tara doar arcurile produse de HR si le gasesti aici http://www.offroad24...?pli=1031010040

sau tot aceleasi arcuri (cea ce vezi in poza este una generala) am sunat la cei de la GTC si tot arcuri HR au pt Duster http://shop.gtcauto....duster?sef=hcfp

O alta veste buna este ca cei la s99tech.com au produs arc si amortizor mai multe detalii aici https://www.facebook...&type=1 eu le-am dat un mail si astept un raspuns cu pretul insa in mod sigur nu va fi unul mic avand in vedere ca tre sa mai adaugi si transportul. Cred ca voi merge pe varianta de arcuri HR pt ca varianta celor de la s99tech va avea un pret foarte mare.

Diferenta intre produsele este ca daca mergem pe HR ai un castig de 3 mm in inaltime iar costul de achizitie este de 800 de lei iar daca mergem pe s99tech ai un castig de inaltime de 4 mm plus ca aici se schimba si amortizorul (detaliile mai amanuntite le gasesti la producator) si sa nu mai vb de cost care cu tot cu transport cred ca se apropie undeva la 1000 de euro bani pe care nu cred ca ii da nimeni in plus ca ai un alt amortizor si un castig de 4 cm.

Da este o varianta mai buna cred ca ai o suspensie mai buna fata de cea originala cea de la s99tech dpdv tehnic pt ca ai un alt amortizor care din datele tehnice pare sa fie mult mai rezistent fata de amortizorul original dar nu se justifica banii .Eu prefer sa dau 800 de lei pe arcurile HR si daca mai am probleme ca in vara cand am strambat amortizorul pe spate la iesirea dintr-un rau asta e mai dau 250 de lei il schimb si gata.

Pai hotateste te 4 mm sau 4 cm...daca e vb de cm, este un plus enorm

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 27.12.2012 la 1:08, georgechinezu a spus:

Si eu sunt interesat de subiectul asta si chiar sunt pe ultima suta de metrii inainte de a lua decizia de comanda.

Deocamdata gasim la noi in tara doar arcurile produse de HR si le gasesti aici http://www.offroad24...?pli=1031010040

sau tot aceleasi arcuri (cea ce vezi in poza este una generala) am sunat la cei de la GTC si tot arcuri HR au pt Duster http://shop.gtcauto....duster?sef=hcfp

O alta veste buna este ca cei la s99tech.com au produs arc si amortizor mai multe detalii aici https://www.facebook...&type=1 eu le-am dat un mail si astept un raspuns cu pretul insa in mod sigur nu va fi unul mic avand in vedere ca tre sa mai adaugi si transportul. Cred ca voi merge pe varianta de arcuri HR pt ca varianta celor de la s99tech va avea un pret foarte mare.

Diferenta intre produsele este ca daca mergem pe HR ai un castig de 3 mm in inaltime iar costul de achizitie este de 800 de lei iar daca mergem pe s99tech ai un castig de inaltime de 4 mm plus ca aici se schimba si amortizorul (detaliile mai amanuntite le gasesti la producator) si sa nu mai vb de cost care cu tot cu transport cred ca se apropie undeva la 1000 de euro bani pe care nu cred ca ii da nimeni in plus ca ai un alt amortizor si un castig de 4 cm.

Da este o varianta mai buna cred ca ai o suspensie mai buna fata de cea originala cea de la s99tech dpdv tehnic pt ca ai un alt amortizor care din datele tehnice pare sa fie mult mai rezistent fata de amortizorul original dar nu se justifica banii .Eu prefer sa dau 800 de lei pe arcurile HR si daca mai am probleme ca in vara cand am strambat amortizorul pe spate la iesirea dintr-un rau asta e mai dau 250 de lei il schimb si gata.

Pai hotateste te 4 mm sau 4 cm...daca e vb de cm, este un plus enorm

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...
La 06.01.2013 la 20:47, dust3radmin a spus:

Referitor la amortizoarele ce echipeaza Dusterul de la "Rallye des Gazelles" acestea sunt Proflex si au urmatoarele preturi:

 

 

Amortizor+arc fata: 720 EUR / bucata

 

Amortizor+arc spate: 475 EUR / bucata

 

 

si arata ca in pozele atasate.

 

Pt o echipare completa costul ajunge la 2390 EUR, ceea ce pt mine iese categoric din discutie :-).

 

De banii astia imi pun suspensie reglabila.

 

Totusi aceste amortizoare sunt pentru rally - raid si nu pt offroad.

amortisseur-duster2-2.jpg

amortisseur-duster.jpg

Pentru că citesc  păreri contradictorii  despre proflex.uri,  sper să ajut puțin :

Este o suspensie scumpă destinată echipelor care participă in competiții sportive  (  comparabile cu  Ohlins, Tein etc )

Sunt produse in Anglia cu filială in Norvegia  

Sunt foarte reglabile :  le reglezi pe inaltime +/-  8-10  cm

Tubul amortizorului este filetat aprox pe 2/3 din lungime si o piuliță  ridică și coboară cât vrei  arcul / mașina. 

Sunt amortizoare cu compensator in care presiunea uleiului din telescop  este reglata cu azot la 10 atm,   caracteristica de amortizare nefiind astfel influențată de cresterile de temperatura a uleiului  in timpul competiției 

Diametrul tijei amortizorului are vreo 5 cm 

Se comandă cu cate 2 seturi de arcuri mai moi,  mai tari, mai scurte,  mai lungi , cum și pt ce vrea sportivul 

Sunt pe 3 căi !  adică reglezi 3 feluri de duritate :   detenta in 28 de trepte, apoi reglezi compresia mare (pt cazutul in gropi si trecerea peste  bolovani ) tot in 28 de trepte,  și la final reglezi compresia mică (pt denivelări și  pietris)  tot in 28 de trepte. 

Toate reglajele se fac pe mașină fără să dai jos amortizorul cu o simplă șurubelniță și un imbus de 3mm  in 30 secunde  dar sunt necesare cunoștințe avansate de dinamică a mașinii pt un reglaj corect echilibrat 

Este reglabilă de la mers pe circuit pe asfalt,  până la macadam dur . Nu cred că un Duster are nevoie de mai mult :) 

Proflexurile mai vin cu un set de  bucșe gradate cu care reglezi foarte simplu unghiurile de cădere in funcție de nevoi si terenul pe care te dai cu mașina fără să mai mergi la ”opician”  (diferit de la rallyraid la offroad , diferit de la comportament supra la sub-virator) .

Pe lângă cele câteva avantaje aminitite mai sus sunt și Dezavantaje : Trebuie revizuite relativ des și nu prea ai unde in Romania și Bulgaria. Cel mai apropiat atelier specializat cu piese si  stand de proba este  la Szeged in Ungaria si am auzit ca ar mai fi unul in Cehia dar nu știu exact unde.  Politica producătorului este destul de restrictivă din acest pct de vedere, din păcate (pt ca să le revizuiască tot ei )   Ca ordin de mărime  doar demontarea verificarea si montarea  telescopului este 50 euro / buc la care se adaugă costul pieselor / consumabilelor inlocuite si eventual transportul.    

Despre Proflex.uri  am scris in mare si cu  bune si cu  rele,  din ce am știut,   sper sa fie de folos comunității .

Sigur iși merită toți banii  dacă vrei să faci sport competițional și ai echipă.  Pentru sport agremental  sunt variantele Koni Ironmann Biltstein Peders etc  după preferințe cu toate configurațiile de arcuri aferente .

Baftă tuturor 

 

 

 

Editat de ClioRS
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...