Sari la conținut

Sfaturi cutie automata


Postări Recomandate

La coborari o treci pe manual si schimbi tu sa ai frana de motor. Bine, caricatura de frana de motor ...... motor turbo, clapeta drived by wire, emisii .... dar e mai mult decat nimic.

La semafor, cand stau mult si mai ales cand intra S&S, trec in P (motorul e oricum oprit ...) si las frana. Nu-mi place sa ma orbeasca ala din fata cu franele lui si atunci incerc ca nici eu sa nu-l orbesc pe cel din spate.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 17
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Ai interpretat gresit . Intotdeauna folosesc frana de motor. Chiar si in oras. Am doua masini, deci pot sa fac comparatie. Duster 1.33 / 150CP/ EDC si Rover 45, Euro 3, aspirat, MPI, clapeta

@calinescu26, poti lasa in P dupa ce pornesti motorul dar inca nu pleci. Despre frana automata sunt multe discutii pe forumuri, sunt useri care au semnalat unele probleme la unele modele Dacia \Renaul

Posted Images

Daca ai spus caricatură am presupus că e de rău tare , stai liniștit că  un  motor aspirat de 1.3 nu ține mai bine chiar deloc este exact la fel ,o cilindree mare face diferența nu că accelerația e pe cablu sau pe fir ! Da care este faza cu accelerația că nu înțeleg din moment ce nu o folosești deloc la frÂna de motor ,te întreb serios?! 

Editat de Mak
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ai interpretat gresit :-D.

Intotdeauna folosesc frana de motor. Chiar si in oras.

Am doua masini, deci pot sa fac comparatie. Duster 1.33 / 150CP/ EDC si Rover 45, Euro 3, aspirat, MPI, clapeta de acceleratie cu cablu. Si pot sa bag la comparatie si Loganul de 1,4 / 75CP pe care l-am avut 16 ani. La motoarele vechi, aspirate, cand inchizi acceleratia intra frana de motor 100%. La motoarele noi, turbo, cu clapeta drive by wire, la frana de motor, clapeta de acceleratie nu se inchide complet din prima, din mai multe motive cum ar fi:

- inertia compresorului care ar crea o suprapresiune care ar face daune in timp - e mai simplu si mai ieftin sa plimbi aerul prin cilindrii decat sa mai montezi o supapa blow-out

- chestii ecologice si protectie catalizator - depresiunea mare si brusca din admisie care ar duce la aspiratia de cantitati mari de gaze de carter si vapori de benzina din filtru de carbune

Dupa un timp, cred ca dupa ce by-pass-ul turbinei e optim si presiunile s-au echilibrat in galeria de admisie, parca incepe sa se simta mai bine frana de motor, dar nu se compara cu cea de pe Rover sau Logan.

Au fost persoane care si-au schimbat masina din cauza franei de motor slabe la motoarele cu clapeta drive-by wire - GIL26 stie unul :wub::wub: (GIL26 - n-am gasit emoticonul cu draculet  :flowers:)

 

  • Like 2
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

Legat de prima intrebare nu stiu cum se comporta Duster 1.3 TCe EDC dar la toate masinile cu transmisie automata (si motoare de la 4.5 la 1.2 aspirate sau turbate) in atatia ani au fost foarte rare situatiile cand am trecut pe modul manual (desigur si functie de tipul transmisiei), la Van Diesel robotizat actual in aproape sapte ani am trecut pe manual doar pentru teste, chiar daca am urcat si coborat pante abrupte (cu inclinatii destul de mari) si destul de des nu a fost nevoie sa trec in modul manual (avand si o frana de motor destul de OK), insa despre asta a detaliat anterior colegul @gic :thumbsup: care a scris foarte bine si corect :yes:, avand chiar un “Duster 1.33 / 150CP/ EDC” facand si o comparatie cu celelalte masini pe care le are sau avut, mai adaug doar ca asta poate sa depinda atat de masina cat si de sofer \stil de condus, de situatie (panta in cazul de fata), etc. ..

Legat de a doua intrebare raspunsul este da, si asa cum ti-am sugerat anterior este bine ca prima oara sa citesti si manualul de utilizare al masinii mai ales cele referitoare la transmisia automata, iti atasez doar ca ex doua capturi din acesta:

CutieAutomata1.png

CutieAutomata2.png

CutieAutomata3.png

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Corect \bine punctat  referitor si la “A pus testerul (DDT2000) si a vazut o neconcordanta intre abs si instrument cluster. Pe intelesul meu a spus ca ABS are ceva ce nu-i convine cu tabloul de bord …”, plus ca si asta “spune multe” despre “mecanicul” acela (cu DDT2000)  … @bogdanmihai29  iti trimit acum un PM.
    • La Duster ph1 tabloul de bord e nediagnosticabil via OBD, deci nicio sculă nu va comunica cu el, implicit și ABS-ul.      
    • Nu stiu pentru ca nu am toate "datele", totusi intreb retoric, cum naiba tu ca mare "mecanic"  (si cu DDT2000) sa ii "recomanzi "  unui client sa anuleze martori si mai ales sa il pui sa taie fire ... iar daca este acelasi mare "mester" mare care te-a pus sa schimbi senzorul panglica si dupa aceea "... a zis ca trebuie programat dupa schimbare" dar el NU a facut aceasta "programare" atunci este si mai trist. Una dintre sugestiile anterioare cred ca ramane valabila: apeleaza la cineva (inclusiv reprezentanta) care stie si poate sa rezolve in mod corespunzator problema, fara taieri de fire si dat jos led ...  
    • Revin cu un update.Azi am vizitat a doua oara mecanicul pentru diagnoza si programare.A pus testerul (DDT2000) si a vazut o neconcordanta intre abs si instrument cluster.Pe intelesul meu a spus ca ABS are ceva ce nu-i convine cu tabloul de bord si cel mai probabil este vorba de pompa abs.Poate vorbesc prostii dar abs functioneaza normal.Senzorul unghi volan funtioneaza normal,cel de sub scaun pe care l-am carpit acum cateva zile funtioneaza normal.Acelasi mecanic mi-a recomandat sa pun mana pe letcon si sa revin la starea dinainte adica fara led esp.Ma doare capul si imi vine sa ii dau ledul jos.
    • va salut ! am si eu o problema care tot ma bate la cap de ceva timp cu un duster 2015  1.6 16v cu gpl de fabrica  de ceva timp turatia motorului la relanti nu mai era stabila si se tot aprindea martorul zigzag si check engine  asa ca am hotarat sa merg la dacia  dupa ce au facut constatarea au spus ca trebuie schimbata clapeta de acc . zis si facut am schimbat aceasta piesa dupa numai 2 zile problema a revenit aceleasi simtome relanti instabil martori aprinsi asa ca am fost inapoi la dacia cu ea si cei de acolo au zis ca trebuie schimbate si bujile si bobinele asa ca am schimbat si aceste piese  dupa numai 1 zi problema a revenit si pe tester aceiasi problema clapeta de acc si cei de la dacia au schimbat clapeta pe garantie produsului crezand ca este defecta numai stiu ce sa fac nu vreau sa mai merg la dacia  daca stie cineva ce poate fi si de ce face asa va rog sa imi spuneti multumesc !    
×
×
  • Creează nouă...