Sari la conținut

Duster Journey 1.5 Blue dci 2WD 2023


Postări Recomandate

Dupa parcurgerea a cca 350 de km, ieri si azi, in regim mixt , urban si autostrada, va prezint modificarile de comportament ale motorului, dupa acel update de soft:

- se simte clar ca puterea motorului a scazut sesizabil, dar cred ca e ceva legat de hp, deorece cuplul pare acelasi in jurul plajei de  1800-2000 turatii. Suspectez si ceva parametri schimbati la turbina, deoarece, parca nu se mai aude acel suierat specific pe decelerare, intre trepte. 

- motorul este mult mai zgomotos, nu stiu cum sa va explic, sunet gen diesel VW, cu frecventa mai joasa. Acum nu stiu daca acest sunet poate proveni si de la noul ulei de motor, daca nu are aceeasi calitate precum cel de la fabrica, e o părere...

- consumul a scazut fenomenal, cu cca 1 l/100km , in aceleasi condiții de condus ca inainte. De exemplu,  pe ultimii 350 km de referinta am avut un consum mediu mixt, pt. 50% autostrada ( in jur de 120 km/ora) , 50 % urban București si Pitesti, de 5,5 l/ 100 km ( schimb treptele la 2500 -2600 de turatii, si parcurg in sarcina la 2100-2200 de turatii, nu tin cont de indicatorul din bord de schimbare a acestora. ( pe informatii eco nu am nici o stea la schimbarea treptelor 😀)

- in acesta dimineata, la pornire, -3 grade C, s a comportat f urat in primele 10 secunde, cu niste batai destul de evidente si oscilatii in turometru. Motorina utilizata doar OMV maxx winter, plin/plin. Dupa ce am accelerat o f putin, si a revenit.

- nu am scapat de huruitul/baraitul, de motor care apare pe balans catre inainte , cand franez dimineața,  in primii 2 km. Nu este de la oxidarea discurilor, e ceva legat de trepidatiile motorului, ca si cum ar fi ceva slabit sau ar atinge ceva si vibreaza sau intra in rezonanță. 

 

 

Acum 26 minute, Gil26 a spus:

 conteaza ce cantitate de ulei ai acum dupa schimb si nivelul actual (in unele reprezentante, nu toate, se mai pune si peste sau chiar mult peste maxim, “experiente” din pacate sunt destule) si vezi daca \cand\cat mai “mananca” ulei.

Partea nasoala este ca, nu pot, pur si simplu, sa vad care e nivelul pe joja, atunci cand e nou si clar, sa imi dau seama cat de sus este.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 28
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Dupa o experienta de 10 ani, foarte ok, mai ales dpdv financiar, m-am despartit de Sandero Stepway 0.9 tce. Dupa indelungi analize ale pietei de autoturisme noi, am ales sa raman fidel brand ului Daci

Salutare tuturor, Dupa mai bine de un an de utilizare, vin cu noi impresii, si intrebari, la care nu am primit raspunsuri in reprezentatia Dacia. Aspectele pozitive, menționate in primele po

Posted Images

Da, la inceput uleiul nou este mai greu de vazut pe joja (ai scris asta si in prima pagina), trebuie putina "obisnuinta", lumina sa "bata" corespunzator, etc... dar dupa o perioada si mai multa utilizare vei vedea ca se "inegreste" destul de repede dupa schimbul de ulei.

Acum 52 minute, sebiag a spus:

Suspectez si ceva parametri schimbati la turbina, deoarece, parca nu se mai aude acel suierat specific pe decelerare, intre trepte. 

Este posibil tinand cont si ceea ce ai scris\detaliat despre pierderea de putere, motor mai "zgomotos", consum ... Plus ca la Dacia sunt deja cunoscute numeroasele problemele cu turbinele la Logan & Sandero III, zogomot tija, supapa, etc. si sunt OTS-uri pentru asta care s-au tot "schimbat" (Dacia neavand o solutie completa \definitiva pentru toate acestea), s-au facut cateva modificari de soft (diferite "versiuni") care nu au rezolvat problemele dar au avut si "efecte colaterale" (inclusiv cele mentionate de tine). NU este exclus ca cei de la Dacia sa "transfere" unele dintre acestea din pacate si la Duster :blink: , chiar daca pana acum nu s-au "semnalat" (asa) multe la acest model.

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 16.01.2024 la 22:28, sebiag a spus:

Rog, daca stiti, la acest motor, sa mi spuneti care este cantitatea de completat intre minim si maxim.

Capacitatea totala de ulei cu schimbarea filtrului la Duster II XJD 2023 1.5 dCi ex motor K9K830 (dar si K9K858 \656 \etc…) este de 4.8 L, la Duster II K9K872 \874 \etc.., este de 5.7 L. Tinand cont si de ceea ce scrie in manualul de utilizare “ - restabiliţi nivelul (pentru informare capacitatea între „minim” şi „maxim” a jojei 2 este de 1,5 până la 2 litri în funcţie de motor);” (“mecanicosul” acela din reprezentanta ar trebui sa citeasca si asta) iar de obicei masinile noi sunt livrate cu nivelul de ulei spre maxim si in poza ta dupa 7500 km nivelul pe joja era aproape de minim iti sugerez din nou sa urmaresti mai atent asta. :excl:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 8 months later...

Salutare tuturor,

Dupa mai bine de un an de utilizare, vin cu noi impresii, si intrebari, la care nu am primit raspunsuri in reprezentatia Dacia.

Aspectele pozitive, menționate in primele posturi se pastreaza si nu voi mai insista asupra acestora. Cert este ca , pana la acest moment si 20k km nu am avut nici o eroare in bord sau defectiune majora. La sfarsitul lunii iunie am efectuat revizia anuala si s au inlocuit filtrele si uleiul motor. S au verifica toate strangerile pe suspensie, motor , etc.

Mentionez, insa, aspectele negative si nedumeririle pe care le am cu privire la functionare, in speranta de a gasi la voi raspunsuri sau sfaturi de rezolvate a acestora, astfel :

- in continuare, nu se poate determina nivelul uleiului din motor pe joja. Nu imi ramane decat sa ma bazez pe senzori, in caz de scadere a nivelului acestuia.

- zgomotul tacanit/huruit care apare cand apas pedala de ambreiaj se pastreaza, dar nu s a amplificat, iar ambreiajul cupleaza/decupleaza corect si nu patineaza. Fara rezolvare in reprezentanta, aud si ei zgomotul dar nu stiu cauza...

- la pornirea la rece, indiferent de temperatura exterioara,  vara/iarna, motorul galopeaza usor, pentru cca 1 minut. Daca il accelerez usor, dispar trepidatiile. Fluctuatiile sunt prezente si pe turometru, osciland intre 700 si 950 rotatii. Reprezentanta sustine ca este normal acest comportament....

- Turatia la relanti mi se pare totusi cam mare, ramanand la 900-950 de rotatii chiar in conditiile in care motorul este incalzit, in regim normal de functionare. Am analiza un alt duster similar, iar acesta avea relanti ul la 800 de turatii. Reprezentanta sustine ca nu au ce sa ii faca, fiind gestionat de calculator..

- turometrul oscileaza usor tot timpul, indiferent daca motorul este rece sau cald, la relanti intre 900 si 950 rotatii, la mersul motorului nu se sesizeaza vizual oscilatii sau trepidatii. Acul turometrului oscileaza usor si in sarcina, de exemplu, daca merg constant cu 2200 rotatii apar apar oscilatii ușoare,  nu stiu cum sa va explic, 3 mm sus/jos. Reprezentanta ridica din umeri, sustinand ca pe diagnoza turatia este constanta...

- la introducera in treapta 1 de viteze in 80% din cazuri se produce un zgomot infundat ce se aude cumva din zona pedalierului. Mentionez ca apas pedala de ambreiaj pana la capatul cursei , de fiecare data. Reprezentanta sustine ca este normal sa apara astfel de zgomote , la treapta 1, avand o explicatie fara înțeles pentru mine, pe care nici nu stiu sa o reproduc aici...

- maneta schimbătorului de viteze se misca in sarcina , inainte si inapoi in functie de accelerare/decelerare. Reprezentanta :"asa fac toate", datorita comenzilor de timonerie semi-rigide

- la trecerea peste bumper ele limitatoare de viteze si la denivelarile mai adânci,  la coborarea rotilor, numai pe cursa de coborare a amortizorului se produce un zgomot pe partea dreapta fata . Pe denivelari medii si reduse nu bate si nu produce zgomot.  Nu s a descoperit cauza, iar la reprezentanta nu am reusit sa reproducem fenomenul. Acestia nu au raspuns pentru acest defect..

- chederele de la stalpii A s au rupt prin atingerea coltului usii si au fost inlocuite pe garantie, probabil se vor rupe din nou. In reprezentanta s a incercat o evazare usoara a colturilor usilor fata si se pare ca s a mai remediat din problema, dar nu in totalitate.

- chederele exterioare de la usile spate freaca pe caroserie, stâlp, afectant vopseaua. Nu exista rezolvare , se pare...

Orice opinie si recomandare de rezolvare a celor de mai sus , este binevenita.

Mulțumesc! 

 

 

Editat de sebiag
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 22.09.2024 la 11:42, sebiag a spus:

- maneta schimbătorului de viteze se misca in sarcina , inainte si inapoi in functie de accelerare/decelerare. Reprezentanta :"asa fac toate", datorita comenzilor de timonerie semi-rigide

Singurul lucru care este adevarat.

Restul sunt chestiuni de garantie.

Ai hartie pentru fiecare problema raportata ? Daca da si nu vor sa le rezolve ( pe scurt te trimit la plimbare "pentru ca asa fac toate" ), sesizare ANPC si asteapta.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...