Sari la conținut

Probleme indicator consum


Postări Recomandate

Este interesant ce de discuta despre indicatorul asta de benzina,

Mie nu mi s-au intamplat decat doua lucruri pe care le-am observat:

- o singura data am observat o chestie - facusem plinul, am plecat la drum. La un moment dat, dupa niste km parcursi, mi-a scazut 1 liniuta. Am ajuns la destinatie, am oprit. Dupa cateva ore de stationare, am pus contactul sa plec din nou, indicatorul imi arata full. A trebuit sa mai merg cativa km, nu multi (cred ca vreo 5), ca sa scada din nou 1 liniuta (aceeasi disparuta initial). Fiind un fapt izolat, nu  i-am dat prea mare importanta.

- de fiecare data cand fac plinul (si eu las pistolul de la pompa sa sara singur) merg "surprinzator" de multi kilometri pana sa-mi scada prima linie de la nivelul de benzina. Apoi, liniutele scad asa cum am observat ca scad de cand am cumparat masina, functie de conditiile de mers (in oras sau in afara etc).

Apoi, sa mergi cu canistra de benzina in portbagaj, sincer mi se pare cam aiurea in mileniul 3. Totusi, Dacia spune ca Duster-ul este o masina moderna, ar trebui sa-si asume si sa rezolve problema. Nu sa te puna pe tine, consumator, sa faci tertipuri cu sticle si canistre suplimentare in benzina ca nu poti fi sigur de indicatiile nivelul de combustibil date de maisna.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 393
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Defapt ai făcut ceva, ai consumat din carburantul din rezervor - suficient cât să facă recalibrarea singur.

Eu la toate masinile detinute in peste 33 de ani am alimentat pana la primul “click” al pompei si nu am vazut “becul rosu”, lucru valabil si la masina actuala: alimentare pana la primul click si cand

Dacă în loc de L/100km ai km/L atunci: a) cineva s-a jucat aiurea b) mașina e de afară, dintr-o tară cu km/L - cam greu e teritoriul european   Se rezolvă din diagnoză.

Posted Images

Mda, din pacate pare sa fie o problema cunoscuta :) Am mers pana acum de 4 ori la service-ul Dacia reclamand ca merge haotic indicatorul de combustibil si de fiecare data au zis ca au resetat computerul de bord (intr-una din dati l-au resoftat, cand m-am dus trimis de Vocea Clientului) si sa mai monitorizez. Face in continuare la fel si deja am inceput sa ma resemnez :( si sa astept reviewe-urile la Duster 2 (Ph3, de fapt).

Eu ma ghidez dupa cat imi arat CB-ul ca am consumat. Cand ajunge pe la 40-42 de litri, ma duc sa fac plinul, mai ales ca stiu cat am pus data trecuta si, deci, cam cat ar trebui sa mai am in rezervor. Cam tot pe atunci mi se aprinde si martorul in bord, dar deja nu-l mai bag in seama. Am patit de cateva ori sa-mi arate autonomie 150 km si sa sara brusc la 50 km ramasi si sa se aprinda martorul, asa ca am ales sa ignor estimarile. Asa cum zicea si @Shaq, pare sa fie or problema de calcul atunci cand scade sub un anumit nivel.

Faza cu prima liniuta care se stinge si se aprinde din nou a devenit la mine ceva obisnuit. Am patit sa se stinga prima data la 9 litri consumati (conform CB) si se se aprinda inapoi, ca sa se stinga din nou la 17 litri consumati :)

Cei de la Caremil (service-ul Dacia din Iasi) mi-au bagat si mie placa cu umplut pana la primul click, mi s-a parut o explicatie "praf in ochi": sa para cat de cat tehnica, dar fara fundament. Eu n-am observat nicio diferenta (vreo 7-8 plinuri la rand umplut pana sus la buson si apoi alte 7-8 plinuri consecutive pana la primul click), asa ca am revenit la umplut pana sus, ca prefer sa am cat mai multa motorina la dispozitie :) Bineinteles, cand e vara si e mai cald, mai las loc si pentru vapori, nu pun chiar "cu varf". De asemenea, alimentez inainte sa plec la drum lung sau cand stiu ca mai merg macar 10-15 km pana opresc, ca sa apuc sa mai consum un pic din motorina aia de pe conducte, pana la buson.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Relativ la autonomie. Cred ca -  daca nu-i asa considerati ca sunt simplu pianist -  acest numar rezulta dintr-un calcul pe care il face computerul de bord. Una din variabilele calculului este consumul mediu de la ultimii, nu stiu exact citi, km. De cite ori se face acest calcul e normal ca autonomia variaza in functie de ultimul regim de turatie al motorului, ultimul consum mediu. Mai pe sleau, nu va asteptati la o scadere sau crestere liniara. Autonomia creste sau in general scade ( din pacate ) brusc. Cei mai afectati sunt cei care alimenteaza putin cite ( tot mai ) putin. Tot din pacate ei sunt cei care spera rezultate surprinzatoare de la acest instrument care de fapt este aproape teoretic. Surprize nu sunt. Realitatea e cruda.   De acea de exemplu taximetristii cind predau masina la schimb se ghideaza mai mult la cantitatea ramasa in rezervor. Care se trece in caiet. Undeva pe forum este descrisa procedura de interogare. Este mai aproape de realitate.

Minuni nu sunt!

Cei care circula de la plin la plin nu prea au tangenta cu asemenea probleme. Cind mai sunt 1-2 liniute intra la alimentat.

La PH2, la inceput, la unele exemplare, au fost probleme cu indicatorul cu liniute. Problemele s-au rezolvat in general prin resoftare.

La celelalte modele de Dacii, mai rar, dupa sute de mii de km. s-a semnalat, defectarea sistemului plutitor - transmitator de semnal de la rezervor, datorita uzurii, imbixirii, prin blocare -  si/sau functionare cu intreruperi sau sacadat.  

Mentionez ca nu sunt de specialitate s-ar putea sa gresesc. Am scris cele de mai sus pentru cei care doresc ' farmacie ' din acest instrument, pentru a-i constientiza ca nu este asa. Instrumentul este pur informativ si trebuie tratat ca atare. Este o informatie a unei stari fizice, a litrilor din rezervor intr-o informatie electronica prin afisare in bord. Intre cele doua pucte mai multi sesizori, senzori, traducatori, transmitatori, electronica; fiecare cu gradul lui de eroare posibila.

Deunazi citeam la o alta marca, cu doua litere, reflectii privind sesizorul temperaturii motorului. Respectiv de ce nu creste indicatorul liniar. Ori inca din montaj instrumentul are 3 conexiuni al temperaturii corespunzatoare a motorului, temperatura zero temperatura medie si temperatura de lucru. In consecinta, dat fiind acest cablaj, de exemplu, instrumentul nu poate afisa o crestere ( scadere ) liniara. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@ISZY56, stiu ca autonomia depinde de stilul de condus si nu ma astept sa creasca / scada liniar. Bineinteles ca dupa un durm lung in afara localitatii, atunci cand intru in oras autonomia incepe sa scada drastic dupa cativa kilometri. E normal sa fie asa, ca daca ar lua in calcul doar consumul mediu de la ultima resetare (care poate fi pe cateva sute de km) nu ar fi deloc relevant.

Insa problema mea este ca nu am mai intalnit asemenea scaderi bruste ale autonomiei la niciuna din masinile pe care le-am condus. La Golf-ul precedent scadea frumos si predictibil si n-am patit niciodata sa scada brusc. Ca exemplu, scaderea de la 150 km autonomie la 50 km autonomie s-a facut la Duster-ul meu dupa mai bine de 300 km facuti numai in oras, cu consumul mediu 7,3 - 7,4 l/100 km. Deci, in conditiile in care eu nu am schimbat tipul de trafic si stilul de condus, m-am trezit de la o scadere relativ liniara si predictibila (de la 400 km autonomie pana la 160 km autonomie) la una brusca, in care a scazut instant estimarea de autonomie cu 90 km.

Cand s-a aprins martorul m-am uitat la indicatiile CB si-mi spunea ca aveam consumati 40,2 litri de motorina. Cum rezervorul are 50 de litri, asta inseamna ca estimarea de dinainte de a se aprinde martorul (150 km) era relativ corecta, un pic cam optimista  (aproximativ 9,8 litri la un consum mediu de 7,3 l/100 km rezulta 126 km).

Cand se aprinde martorul de nivel carburant, autonomia arata 40 km pentru cateva secunde, inainte sa treaca la "- -", ceea ce are oarecum sens, ca iti ofera 40 km sa ajungi o pompa. Eu mai aveam peste 9 litri in rezervor (conform CB), adica ar fi trebuit sa am un consum mediu pe ultimii kilometri de peste 22 de litri / 100 km :) Greu de crezut ca pot scoate cu Duster-ul diesel asa un consum, chiar si in oras.

Inca n-am avut curaj sa merg pana la gol, dar am facut 40 km de cand s-a aprins martorul pana la pompa fara probleme. Cand am alimentat, CB imi arata 45,2 litri consumati si eu am pus 46,7 pana la primul click, deci inca mai era motorina in rezervor (daca luam un consum de oras de 7,5 l/100 km, cei ~3 litri din rezervor ajungeau pentru macar 40 km).

In consecinta, eu cred ca totusi sunt pe undeva probleme de reglare a algoritmului de estimare a autonomiei si ca la un anumit nivel al combustibilului "intra in panica" si considera prea devreme ca nu mai este suficient combustibil in rezervor, desi, probabil, mai este pentru 100 km lejer.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca este caz izolat, asa a fost sa fie. De exemplu ai pus frina exact cind UC-ul facea estimarea si barbotind combustibilul din rezervor plutitorul a transmis semnal prost UC-ului.

Daca se repeta identic trebuie mers la service si neaparat de verificat mecanismul cu plutitor de pe rezervorul de combustibil de sub bancheta din spate. Poate ala functioneaza cu intreruperi sau sacadat si da semnale proaste UC-ului. Daca esti pe acolo nu strica de verificat izolatia cablajului acestui component ( 2016 ).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu poate fi comparat Dusterul 4wd cu vreun turism la capitolul asta, pana nu ii vezi rezervorul - cum arata pe dedesupt. Are o "umflatura" in dreptul cardanului. Asta e o mare sursa de erori, mai ales cand se apropie de gol si mai ales la inclinatii (e.g. parcare pe bordura, citire aiurea la o curba luata tare, dracu stie).

O buna practica (pt orice masina) spune ca, mai ales iarna, sa circuli cu rezervorul preponderent plin. Sunt multiple argumente sa faci asta, si "investitia" o faci doar la primul plin.

Eu unul, cand ajung pe la jumate alimentez din nou (e o lectie invatata de pe vremea unor masini care aratau nivelul de carburant super aiurea). Dar ma gandesc ca nu am nevoie de adrenalina de a cauta "peco"-uri dubioase pt ca imi arata autonomie "- - -". Mentionez deci ca nu am observat vreodata problema descrisa in aceste ultime post-uri :)

PS. In weekend am avut peste 250 km de probe de concurs in offroad, etape de legatura pe asfalt, plus o tura de trial inainte si diverse locuri care iti faceau pofta de "joaca". Uneori o canistra poate fi de real folos.

Insa si asa se gaseau benzinarii daca cumva ramaneai "pe aburi". In RO nu prea ai scuze daca ramai in "pana prostului".

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

sunt absolut de acord cu tine, nici mie nu cred ca mi s-ar fi intamplat dar alimentez numai de la un anumit peco de ani de zile si faptul ca era prima oara cand ajung cu asa o autonimie la noul meu duster imi calculam ca voi ajunge sa alimentez acolo unde imi doresc ... lucru care dupa cum am descris nu a fost intocmai !

Editat de Killer82
Sters quote la mesajul anterior
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 months later...

Salutare. Vad ca nu numai eu am problema cu indicatorul de combustibil, ci chiar mai multi dintre voi. 

La mine se schimba dupa cum pofteste. Ieri am avut surpriza sa arate gol-golut, indicatorul din bord sa se aprinda, iar nevasta-mea sa intre in fibrilatii si sa ma certe ca nu am pus benzina :))

Am oprit un pic motorul, vreo 5 minute, dupa care am pornit si gata...arata aproape plin. 

Masina mea a fost rasturnata pe partea stanga(asa zicea vechiul proprietar si starea fizica a masinii). Zic ca o fi de acolo.

Imi cer scuze, nu am citit tot pe aici. O rezolvare cat mai simpla stie cineva sa-mi recomande? Multumesc

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak changed the title to Probleme indicator consum
  • Mak pinned this topic
  • Mak featured this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...