Sari la conținut

DUSTER 2023


Postări Recomandate

Salut!

Dupa o perioada de cateva luni la care ma tot gandeam la Duster, ezitam apoi iar ma gandeam la Duster si tot asa...pe 30 decembrie am platit rezervarea masinii si la inceputul lunii februarie am intrat in posesia ei. Masina este un Duster TCE 150 cp, 4x4, manuala si echipare Journey+. Culoare kaki lichen.

Achizitionarea s-a facut de la Casa Auto Iasi iar masina a primit dupa livrare scut motor+diferential si protectii aripi+portiere, montate tot in reprezentanta.

Pana acum sunt foarte incantat de masina,  cu toate partile bune si rele. Cele rele mi le asumasem cand am luat decizia de achizitie: scaunul soferului nu e cel mai comod la drum lung (la 3 ore simti nevoia sa te misti putin) si dinamica/inclinarea masinii pe curbe (fapt care se schimba total daca o ajuti din acceleratie, chiar devine fun to drive).  Masina nu a fost luata neaparat pentru sportivitate/ drumuri lungi si confortabile, cealalta masina a familiei , o mazda 3 2.0 din 2017 ofera toate astea dar nu si ce ofera Dusterul (desi motorul are potential). Pentru iesiri in natura si off-road usor mi se pare cea mai potrivita masina pentru mine....plus design-ul care imi place mult.

20230204_114132.thumb.jpg.5c0ff05ffdb4ffa671a16782d57c1a13.jpg

20230204_114032_02_saved.thumb.jpg.7c68b78f5adb7942b89a50b0f2c5f72e.jpg

20230207_171711.thumb.jpg.ef7869bbe57d754e104156b8ce0c29bb.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand sa conduci diferit cand treci de pe Mazda pe Duster si invers. Nu are cum sa se comporte amandoua la fel, mai ales din cauza centrului de greutate, a garzii la sol samd.

In incheiere, iti recomand sa mergi tot timpul pe AUTO. O sa iti dai seama, mai ales in curbe si cand carosabilul nu e curat.

  • Like 1
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu ....cardanul se invirte oricum si in 2WD ,daca chiar este o diferenta este foarte mică ( pe un drum mai "dificil" unde pierzi aderența mai des ) ,pe drum uscat in condiții ideale nu cred sa fie nici o diferență la consum ! 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La mine exista o diferenta de consum, cam 0.5L/100km pe benzina/asfalt uscat AUTO fata de 2WD. Pe GPL nu am tinut seama de consumuri.  Ca idee la asfalt uscat, uneori si pe ud daca nu sunt balti prea mari 2WD, AUTO pe drum ud/zapada/off ceva mai greu si LOCK cand dau de belele. Cardanul oricum se invarte indiferent de mod.  La plecarea de pe loc mai brusca cand rupe aderenta e bine sa fii pe AUTO dar atentie la ESP/ASR.... Masina are 11 ani si aproape 99k km.

@ACJ sa o stapanesti sanatos si multe drumuri fara evenimente !

Editat de taviro
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

 

Sunt curios, poti sa verifici daca scaunele se mai inmoaie dupa 3000-4000 de km? Mie mi se pare ca sunt mai moi acum dupa 3500km , dar mi-e sa nu fie doar in capul meu.

Am postat si in topicul cu "fluierat/suierat/sirenaj", sunetele pe care le scoate masina ta sunt prezente si la a mea

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca se inmoiae sau ne obisnuim noi cu ele...sunt ok ambele variante. Momentan nu simt vreo diferenta, desi am incercat toate pozitiile/reglajele. Nu cred ca faptul ca discomfortul e din cauza sezutului tare dar cert e ca dupa 30 min deja simt o presiune pe spate... indifferent cat de drept sau inclinat as pozitiona spatarul. Efectiv ma depaseste problema. Nu imi imaginez care e problema lui si nu m-am gandit ca un scaun ar putea fi atat de gresit. In plus, am auzit oameni care nu au absolut nici o problema cu scaunele. Poate e combinatia ciudata intre cele 55kg ale mele si scaunul de Duster :))

Oricum, ma bucur de masina chiar si asa, profit de fiecare moment sa ies sa ma plimb pe drumuri de padure.  Sistemul 4x4 se descurca admirabil in ciuda anvelopelor Vector 4 seasons care sunt praf pe noroi si aproape 0 aderenta laterala. Inca ma gandesc ce AT-uri sa iau avand in vedere optiunile limitate pentru a pastra dimensiunile standard.

Editat de Mak
NU CITA ULTIMUL MESAJ!
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai reglare suport lombar in scaun, incearca sa te joci cu el poate gasesti o pozitie mai ok pentru spatele tau. Pe mine chiar ma ajuta suportul lombar ca am probleme cu spatele, de cand am trecut la Duster nu ma mai doare spatele ca la celelalte masini.

 

Edit: acum am vazut ca ai journey+ deci sigur ai suport lombar la scaun sofer, incearca sa il ajustezi si vezi daca e mai bine

Editat de CristiPopescu
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
    • nu am nici o modificare, totul e cum a venit din fabrică
    • Salut @RobertR, merci de raspuns. Suspensia e standard? Ai inaltare sau ceva mai rigid?
×
×
  • Creează nouă...