Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 17
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Ei bine daca pentru metodele de mai sus trebuia sa aveti in masina ceva hi-lift sau vinci, pentru metodele de mai jos sunt suficiente un topor si o funie destul de rezistenta sa reziste la 2-3 tone (1

Ultima metoda care o mai cunosc este una de genul: "ultima incercare si plec pe jos dupa ajutoare" Aveti nevoie de sacurice si o bucata de cordelina, sfoara de balot, sau de ce nu , chiar siretele d

Posted Images

Pai nu stiu exact cum ii dar asa am inteles din alte parti ca masina isi dubleaza greutatea. Ma gandesc ca in noroi iti trebuie o forta de tractiune dubla pentru a o putea tarai afara. Daca masina are 1500 kile, trebuie troliu de 3000 kg si tot asa.

Ma documentez mai exact si va spun.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu stiu exact cum ii dar asa am inteles din alte parti ca masina isi dubleaza greutatea. Ma gandesc ca in noroi iti trebuie o forta de tractiune dubla pentru a o putea tarai afara. Daca masina are 1500 kile, trebuie troliu de 3000 kg si tot asa.

Ma documentez mai exact si va spun.

Nu prea ma pricep in domeniu, dar am vazut cum a fost recuperata masina de 1,5 T infipta bine in namol gros. A rupt un troliu pentru 5 T, o sufa elastica si a fost scoasa dupa multe fortari cu o sufa scurta, in final si carligul aproape cedase.

Concluzia pe care am tras-o, e ca nu greutatea masinii e importanta, ci forta cu care e tinuta pe loc masina.

La fel cum o bucata de lemn de un 1kg daca e fixat cu un cui, nu mai e sificienta o forta care sa miste 1kg, ci o forta mai mare decat forta cu care e tinut lemnul.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da, pai sunt situatii diferite, de exemplu daca te chinui umpic cu un troliu de ATV (750 kg) poti tarai afara un samurai (950kg) dar cu conditia sa ii pui un scripete. Dar pe de alte parte eu am luat parte la o troliere de samuraie intepenite intr-o mlastina. Acolo, au cedat fire electrice, s-a rupt o sufa de 6 tone. si in final au fost extrase cu un troliu forestier de U650. Mai stiu o situatie cand un 4x4 de vreo ~1600 kile, blocat in noroi a fost extras cu un troliu de 6000 livre (pt samurai) pus cu scripete.

Cred ca depinde de textura noroiuli si de situatia in care este masina dar daca vrei sa cumperi troliu pentru masina, intotdeauna se ia cu forta de tractiune dubla decat greutatea masinii, sau mai mare decat dubla ca nu zice nimeni nu :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din fizică -> tribologie:

Forţa de tractare F = μ∙N, unde

μ - coeficientul de frecare

N - forţa de apăsare care acţionează normal pe suprafaţa deplasată.

 

Pentru o forţă constantă (cum are disponibilă troliul), frecarea este proporţională cu coeficientul de frecare μ, care are cea mai mare valoare în momentul începerii mişcării şi scade odată cu creşterea vitezei. Coeficientul de frecare nu depinde de mărimea suprafeţelor de contact, ci de natura şi starea de prelucrare a acestora.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...