Sari la conținut

Eletronica Dacia Duster


Postări Recomandate

Dupa cum observi, userul este Superformance, aceasta fiind firma romaneasca care reprezinta si SKN Tuning in Romania. Noi putem oferi atat resoftarea SKN (care vine la pretul SKN) cat si o resoftare custom facuta in colaborare cu SKN Germania, in functie de necesitatile si cererile clientilor de aici.

Am vazut intr-un alt post, ca useri doreau ca fabrica sa gandeasca hartile din ECU, si asta vrem sa vad ce probleme apar si ce se asteapta.

 

Dupa cum stiti, motoarele de 85 de cai si cele de 110 cai putere vin cu ECU-uri diferite, deci fisiere diferite. In ceea ce priveste motorul de 85 de cai, am dezvoltat o resoftare care imbina puterea crescuta, masina ajungand pe la 105 cai putere, cat si un consum scazut in cazul mersului liniar, in conditiile din Romania. Astfel reprizele intre 40-110 au fost mult imbunatatite iar diferenta de consum este de 0.7-0.8 litri la suta de km. Vb aici de Renault Megane care consuma in mod normal 6 in oras. Procentual inseamna 12-13%. Daca se doreste o economie si mai mare in detrimentul cresterii de putere, aceasta se poate realiza.

De asemenea am lucrat la partea de pornire, in special in conditiile de temp scazute, unde masina tremura destul de mult si de asemenea am facut masina sa porneasca mult mai usor, marind un pic timpul in care bujia incandescenta sta aprinsa si cantitatea de motorina de pornire. Acum masini de 150.000-200.000 de km pornesc ca la 50.000km.

O alta problema intampinata la motorul de 85 de cai, este ca in zona de 1500 rpm (zona folosita adesea in treapta a 5-a la 60 km/h) motorul trepideaza si ofera un disconfort, oblingand soferul sa mearga tot timpul cu treapta a 4-a, mult mai turat gen 2200rpm. Aceasta problema a fost deasemenea inlaturata.

De asemenea au fost rafinate curbele de cuplu, astfel masina nu mai are acel varf de cuplu la aprox 2000 rpm si dupa aceea moare, ci acum trage constant pana la 4000 rpm. Placerea condusul e mult imbunatatita, apropiind-o de aceea de conducere a unei masini pe benzina aspirata.

 

Ca sa eliminam probleme si discutiile, nici un parametru ca presiune de rampa, presiune de turbo nu a fost modificat in vreun fel periculos si nici nu apare vreo eroare in bord.

 

Motorul de 110 cai putere este in lucru, dar as vrea sa vad si care sunt cererile sau problemele pe care le-au intampinat posesorii de Duster.

 

S.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

O alta problema intampinata la motorul de 85 de cai, este ca in zona de 1500 rpm (zona folosita adesea in treapta a 5-a la 60 km/h) motorul trepideaza si ofera un disconfort, oblingand soferul sa mearga tot timpul cu treapta a 4-a, mult mai turat gen 2200rpm. Aceasta problema a fost deasemenea inlaturata.

De asemenea au fost rafinate curbele de cuplu, astfel masina nu mai are acel varf de cuplu la aprox 2000 rpm si dupa aceea moare, ci acum trage constant pana la 4000 rpm. Placerea condusul e mult imbunatatita, apropiind-o de aceea de conducere a unei masini pe benzina aspirata.

S.

 

Eu am constatat la motorul de 110 CP ca in zona de 2100-2300 rpm parca trepideaza in treapta a 5-a la viteza constanta. Cand am fost la service mi-au spus ca e normal ca motorul dci nu e la fel ca cdti-ul de pe Astra H pe care l-am avut inainte si cu care faceam eu comparatie. Asa sa fie?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

O alta problema intampinata la motorul de 85 de cai, este ca in zona de 1500 rpm (zona folosita adesea in treapta a 5-a la 60 km/h) motorul trepideaza si ofera un disconfort, oblingand soferul sa mearga tot timpul cu treapta a 4-a, mult mai turat gen 2200rpm. Aceasta problema a fost deasemenea inlaturata.

De asemenea au fost rafinate curbele de cuplu, astfel masina nu mai are acel varf de cuplu la aprox 2000 rpm si dupa aceea moare, ci acum trage constant pana la 4000 rpm. Placerea condusul e mult imbunatatita, apropiind-o de aceea de conducere a unei masini pe benzina aspirata.

S.

 

Eu am constatat la motorul de 110 CP ca in zona de 2100-2300 rpm parca trepideaza in treapta a 5-a la viteza constanta. Cand am fost la service mi-au spus ca e normal ca motorul dci nu e la fel ca cdti-ul de pe Astra H pe care l-am avut inainte si cu care faceam eu comparatie. Asa sa fie?

 

Asa e normal la modul ca asa fac toate, pt ca nu si-au batut capul prea mult ca sa faca placerea condusul sa fie mai mare. Aceste trepidatii se pot scoate sau macar micsora in urma unui chiptuning facut profesionist.

 

Poate este off-topic, dar totuşi întreb: pentru 1,6 16v 105CP se pot modifica parametrii?

Doleanţele ar fi sporirea cuplului motor şi, eventual, reducerea consumului de carburant…

 

Acum trebuie sa intelegem ca cuplu si consumul sunt doi parametrii complet opusi. Vrei mai mult cuplu, ai consum mai mare, vrei mai putin consum, omori din cuplu. Pe de alta parte, fiind un motor aspirat, diferenta de cuplu nu poate fi foarte mare, ci doar o imbunatatire sa zic asa.

Ca sa iti raspund fix la intrebarea pusa, se poate incerca un soft care sa incerce marirea cuplului fix in zona de acceleratie si optimizat consumul in zona de condus relaxat. Dar ca pachetul sa fie complet, trebuie la final ca si soferul sa inteleaga acest lucru si sa conduca in felul in care masina da randament optim, si anume accelerat 75% pana la viteza de croaziera si apoi pastrata viteza folosind cat mai putina acceleratie.

Felul de sofat influenteaza maxim consumul oricarei masini.

 

S.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...