Sari la conținut

Eletronica Dacia Duster


Postări Recomandate

Dupa cum observi, userul este Superformance, aceasta fiind firma romaneasca care reprezinta si SKN Tuning in Romania. Noi putem oferi atat resoftarea SKN (care vine la pretul SKN) cat si o resoftare custom facuta in colaborare cu SKN Germania, in functie de necesitatile si cererile clientilor de aici.

Am vazut intr-un alt post, ca useri doreau ca fabrica sa gandeasca hartile din ECU, si asta vrem sa vad ce probleme apar si ce se asteapta.

 

Dupa cum stiti, motoarele de 85 de cai si cele de 110 cai putere vin cu ECU-uri diferite, deci fisiere diferite. In ceea ce priveste motorul de 85 de cai, am dezvoltat o resoftare care imbina puterea crescuta, masina ajungand pe la 105 cai putere, cat si un consum scazut in cazul mersului liniar, in conditiile din Romania. Astfel reprizele intre 40-110 au fost mult imbunatatite iar diferenta de consum este de 0.7-0.8 litri la suta de km. Vb aici de Renault Megane care consuma in mod normal 6 in oras. Procentual inseamna 12-13%. Daca se doreste o economie si mai mare in detrimentul cresterii de putere, aceasta se poate realiza.

De asemenea am lucrat la partea de pornire, in special in conditiile de temp scazute, unde masina tremura destul de mult si de asemenea am facut masina sa porneasca mult mai usor, marind un pic timpul in care bujia incandescenta sta aprinsa si cantitatea de motorina de pornire. Acum masini de 150.000-200.000 de km pornesc ca la 50.000km.

O alta problema intampinata la motorul de 85 de cai, este ca in zona de 1500 rpm (zona folosita adesea in treapta a 5-a la 60 km/h) motorul trepideaza si ofera un disconfort, oblingand soferul sa mearga tot timpul cu treapta a 4-a, mult mai turat gen 2200rpm. Aceasta problema a fost deasemenea inlaturata.

De asemenea au fost rafinate curbele de cuplu, astfel masina nu mai are acel varf de cuplu la aprox 2000 rpm si dupa aceea moare, ci acum trage constant pana la 4000 rpm. Placerea condusul e mult imbunatatita, apropiind-o de aceea de conducere a unei masini pe benzina aspirata.

 

Ca sa eliminam probleme si discutiile, nici un parametru ca presiune de rampa, presiune de turbo nu a fost modificat in vreun fel periculos si nici nu apare vreo eroare in bord.

 

Motorul de 110 cai putere este in lucru, dar as vrea sa vad si care sunt cererile sau problemele pe care le-au intampinat posesorii de Duster.

 

S.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

O alta problema intampinata la motorul de 85 de cai, este ca in zona de 1500 rpm (zona folosita adesea in treapta a 5-a la 60 km/h) motorul trepideaza si ofera un disconfort, oblingand soferul sa mearga tot timpul cu treapta a 4-a, mult mai turat gen 2200rpm. Aceasta problema a fost deasemenea inlaturata.

De asemenea au fost rafinate curbele de cuplu, astfel masina nu mai are acel varf de cuplu la aprox 2000 rpm si dupa aceea moare, ci acum trage constant pana la 4000 rpm. Placerea condusul e mult imbunatatita, apropiind-o de aceea de conducere a unei masini pe benzina aspirata.

S.

 

Eu am constatat la motorul de 110 CP ca in zona de 2100-2300 rpm parca trepideaza in treapta a 5-a la viteza constanta. Cand am fost la service mi-au spus ca e normal ca motorul dci nu e la fel ca cdti-ul de pe Astra H pe care l-am avut inainte si cu care faceam eu comparatie. Asa sa fie?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

O alta problema intampinata la motorul de 85 de cai, este ca in zona de 1500 rpm (zona folosita adesea in treapta a 5-a la 60 km/h) motorul trepideaza si ofera un disconfort, oblingand soferul sa mearga tot timpul cu treapta a 4-a, mult mai turat gen 2200rpm. Aceasta problema a fost deasemenea inlaturata.

De asemenea au fost rafinate curbele de cuplu, astfel masina nu mai are acel varf de cuplu la aprox 2000 rpm si dupa aceea moare, ci acum trage constant pana la 4000 rpm. Placerea condusul e mult imbunatatita, apropiind-o de aceea de conducere a unei masini pe benzina aspirata.

S.

 

Eu am constatat la motorul de 110 CP ca in zona de 2100-2300 rpm parca trepideaza in treapta a 5-a la viteza constanta. Cand am fost la service mi-au spus ca e normal ca motorul dci nu e la fel ca cdti-ul de pe Astra H pe care l-am avut inainte si cu care faceam eu comparatie. Asa sa fie?

 

Asa e normal la modul ca asa fac toate, pt ca nu si-au batut capul prea mult ca sa faca placerea condusul sa fie mai mare. Aceste trepidatii se pot scoate sau macar micsora in urma unui chiptuning facut profesionist.

 

Poate este off-topic, dar totuşi întreb: pentru 1,6 16v 105CP se pot modifica parametrii?

Doleanţele ar fi sporirea cuplului motor şi, eventual, reducerea consumului de carburant…

 

Acum trebuie sa intelegem ca cuplu si consumul sunt doi parametrii complet opusi. Vrei mai mult cuplu, ai consum mai mare, vrei mai putin consum, omori din cuplu. Pe de alta parte, fiind un motor aspirat, diferenta de cuplu nu poate fi foarte mare, ci doar o imbunatatire sa zic asa.

Ca sa iti raspund fix la intrebarea pusa, se poate incerca un soft care sa incerce marirea cuplului fix in zona de acceleratie si optimizat consumul in zona de condus relaxat. Dar ca pachetul sa fie complet, trebuie la final ca si soferul sa inteleaga acest lucru si sa conduca in felul in care masina da randament optim, si anume accelerat 75% pana la viteza de croaziera si apoi pastrata viteza folosind cat mai putina acceleratie.

Felul de sofat influenteaza maxim consumul oricarei masini.

 

S.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...