Sari la conținut

1 vs. 2 roți de rezervă & permutarea roților (5 vs. 6)


Postări Recomandate

Aș dori să aud părerea voastră legată de achiziționarea unei/unor roți de rezervă, respectiv permutarea periodică a roților pentru o uzură uniformă a anvelopelor.

Fiindcă Dusterul vine cu roată de rezervă diferită față de restul de 4 roți de pe mașină (16 inch vs. 17 inch și alt model de anvelopă), aș dori să achiziționez suplimentar minim 1 roată / maxim 2 roți de rezervă complete (jantă + anvelopă), identice cu cele 4 de pe mașină. Știți teoria că la 4x4 anvelopele trebuie să fie identice ca mărime, model, uzură, etc.

Ideea este următoarea: minim 1 roată vreau să achiziționez oricum, să am 5 la fel. Când știu că voi merge pe un drum mai rău, o arunc în portbagaj, să fie acolo la nevoie. La unele drumuri sau călătorii se recomandă chiar 2 roți de rezervă. Roata sau roțile suplimentare de rezervă aș dori să le și folosesc dacă tot dau banii pe ele, nu să le țin degeaba să se coacă în timp, astfel încât oricând am o pană sau dejantez să pun roata de rezervă, care să aibă o uzură apropiată de cele existente pe mașină și să pot merge cu ea oricât fără probleme. Cu ocazia aceasta aș prelungi un pic și viața anvelopelor existente.

Am citit și răscitit netul până m-a luat durerea de cap :) despre permutarea a 5 roți vs. permutarea a 6 roți la un 4x4. Nu vreau să intru în detalii, că sunt dezbateri intense pe forumuri despre schemele de permutare, inclusiv dacă e bine sau nu să întorci cu 180 grade la permutare anvelopele bidirecționale.

În cazul a 5 roți identice, un ciclu complet de permutare s-ar face la 5 ani (presupunând că în fiecare an aș face rotația). Ce îmi displace în cazul acesta e că totdeauna vor fi diferențe de uzură a anvelopelor pe aceeași punte!

În cazul a 6 roți identice, un ciclu complet s-ar face la 3 ani, ar fi investiția dublă dar nu ar exista diferențe de uzură a anvelopelor pe aceeași punte.

Păreri?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Personal o consider castigatoare din orice punct urmatoarea configuratie - roata de rezerva pe 16", dimensiune omologata ( 215/65 ), All Season cu fulg ( nu doar inscriptia M+S ). Avantaj - incape in locul dedicat, practica indiferent de conditiile meteo ( in limitele bunului simt ), isi pastreaza proprietatile minim 5, maxim 7 ani ( in functie de producator ), compatibila si in combinatia cu celelalte 3 pe 17" ( 215/60 ). Singurul dezavantaj ar fi costul "care nu poate fi recuperat", de aproximativ 400-500 lei, adica mai putin de 100 lei/an sau 10 lei/luna pusi "deoparte".

Orice alta combinatie este paguboasa atat la buzunar, nu mai zic de timp.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 months later...

Inainte de a ne gândi câte roti de rezerva sa caram după noi, atrag atenția asupra unui detaliu de care m-am lovit ieri, când am observat ca roata din dreapta spate era aproape pe janta: culesesem de undeva un șurub autoforant. Fiind lângă acasă și având o vulcanizare în apropiere, am gândit ca e mai ușor sa scot roata defectă, sa o duc cu o alta mașina la reparat, după care sa o pun la loc. De scos a fost foarte ușor, dar când am vrut sa o repun, am constatat ca nu se putea deoarece cricul înălțat la maxim nu reușea sa ridice mașina suficient, mai trebuiau vreo 2 cm cel puțin. A trebuit sa dezumflu roata, sa o presez cât pot de tare în jos și abia asa am reușit cu greu sa o pun la loc, după care am umflat-o cu un compresor electric. E vorba de o roata de 17". Cu cea de 16" nu am încercat, dar e posibil sa pățesc la fel, deoarece are același diametru. Ideea ar fi ca dacă faci o pana și ești liniștit știind că ai la tine roată de rezerva umflata și cricul original al mașinii, s-ar putea sa nu-ți fie de folos. Am mai schimbat roti la alte mașini folosind cricul lor din dotare, dar asa surpriza ca la Duster nu am avut niciodată.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Normal ar fi ca cei de la Dacia sa imi dea un cric care sa poată fi utilizat. Ei probabil folosesc același tip de cric la toată gama de mașini, cel mai mic posibil.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu am scos toate 4 roțile de 17 inch (pe rând, evident) folosind cricul original al mașinii când m-am băgat sub mașină să dau cu spray-ul acela protector caroseria. Inițial am încercat cu un cric din acela hidraulic, dar nu mi s-a părut atât de stabil, așa că am folosit cricul mașinii și a funcționat foarte bine. Oricum cel hidraulic îl am de rezervă în portbagaj.

Ca să pun și o concluzie la subiectul inițial al topicului, am decis să merg pe varianta achiziționării a încă 2 jante și 2 anvelope identice cu ce am pe mașină. Ieri am fost la vulcanizare să montez anvelopele pe jante, așa că sunt aproape gata cu proiectul. Una din ele va sta în mașină pe post de roată de rezervă, iar prin permutarea anuală vor fi după 3 ani toate 6 anvelope schimbate și rulate (aproape) identic.

Și tot ca și o concluzie, poate pentru unii pare ceva exagerat ce am făcut, dar totul depinde la ce folosești mașina. Da, e exagerat dacă mergi cu ea doar prin oraș și la un grătar în weekend, nu, nu este exagerat dacă mergi în expediții lungi, unde nu-ți permiți luxul de a rămâne imobilizat în mijlocul pustietății.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 2 ore, Stef13 a spus:

...mai trebuiau vreo 2 cm cel puțin. A trebuit sa dezumflu roata, sa o presez cât pot de tare în jos ...

Nu era mai simplu să bagi sub cric o bucată de scândură mai groasă sau altceva?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...