Sari la conținut

Aici sunt banii dvs: solutii anti-polei drumuri > corozive?!


Postări Recomandate

Salutare tuturor!

Intrucat este iarna si este al treilea an la rand cand sesizez acest aspect, postez pe forumul Duster o neplacere sesizata la culoarea ALBA a Dusterului meu, care coincide ca numitor comun cu ceea ce mi s-a intamplat si la celelalte doua masini straine din dotare.

 

Si anume:

:o

Domne', nu stiu cu ce mama 'aibii dau 'astia pe soselele patriei, cu ce clorura sau nonclorura de sare sau nesare, ori ce o fi ea in termeni "medicali" :lol:, numai ca se intampla acelasi fenomen: ataca lacul vopselei!

 

Acest fenomen imi este foarte clar acum, cu Dusterul ALB, pe care il spal aproape de 2 ori pe saptamana, si tot a ramas cu mici pete 'galbeshioare', mai ales in zona de spate. (nota: a nu se confunda cu petele inerente de bitum, pe care le cunoastem cu totii).

 

Nu am detinut pana in prezent masini de culoare alba, dar chiar si la culoarea gri-silver am patit-o bine de tot, la modul ca a trecut prin lac si am zeci de petishoare galbui de corodare, la alta masina.

 

Rog cine a mai patit-o sa-si afirme punctul de vedere.

 

Mai ales ca stiam de fenomen, am fost foarte grijuliu si nu lasam masina nespalata mai mult de 8-10 zile daca exista flescaiala zapada-sare-'kkat' din ce dau ei pe jos. De aceea mi-am permis sa emit acest topic, zic eu foarte important de dezbatut in conditiile iernii romanesti.

 

1. Ce putem face in acest caz?

2. Cum putem contracara mai bine fenomenul?

3. Cui ne putem adresa ca si cerere comuna pentru a afla componenta chimica a produsului aplicat pe sosele si in ce masura se pot contacta dealerii pentru a afla daca ataca sau nu lacul/luciul/culoarea vopselei auto?

 

Fie ca este un trabant, fie ca este o caruta, sau un suv Duster, totusi sunt bunuri personale pe care fiecare din noi a trudit sa le cumpere si nu cred ca cineva a primit ceva gratis.

 

Ce spuneti, aveti vreun sfat? macar generatii ce vor urma :D

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
....

1. Ce putem face in acest caz?

2. Cum putem contracara mai bine fenomenul?

3. Cui ne putem adresa ca si cerere comuna pentru a afla componenta chimica a produsului aplicat pe sosele si in ce masura se pot contacta dealerii pentru a afla daca ataca sau nu lacul/luciul/culoarea vopselei auto?

.....

 

 

1. poti monta (daca nu ai deja) aparatori de noroi. vor reduce cantitatea de lichid de ala care e aruncata pe caroserie...un alt beneficiu e ca nu va mai fi erodat lacul de la particulele abrazive (nisip, pietricele, ...) aruncate de anvelope

 

2. pai poti face cerere la Primarie sa nu se mai arunce cu sare pe drumuri, ca doar ai 4x4 :cry: glumesc desigur....

 

3. componenta chimica nu e asa importanta (ce fel de substanta), daca stratul de lac nu ar fi distrus de catre particulele abrazive (vezi punctul 1) aflat pe drumurile noastre.

Din cauza ca la noi soselele sunt pline de praf/noroi/nisip/criblura sau ce alte jeguri sunt purtate de camioane/tractoare/carute/etc.. care circula pe drumuri, lacul si protectiile corozive ale masinii au de suferit....aceste lacuri au rol de protectie chimica nu si mecanica, in timp datorita abraziunii stratul de lac este redus sau chiar distrus total sau partial, deci rezulta ca nu mai ai protectie chimica, si atunci vopseaua este atacata (acele pete galbui).

 

parerea mea e ca nu substanta aruncata pe drum e problema (sau nu ar trebui sa fie problema) si jegul de pe sosele care iti afecteaza lacul/vopseaua. Ca tema de gandire: de ce in Occident masinile nu sufera aceleasi "defecte" de vopsea? doar toate chimicalele aruncate pe drumurile noastre sunt importate de dincolo, iar acolo nu ai aceeasi problema... :o

 

o iarna faina sa ai! :P

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu, sincer, iti propun altceva:

Incearca sa adopti aceeasi tactica pe care o aplic si eu (cu succes pana acum) de a nu mai spala masina asa de des. Iti dau urmatoarele motive:

1 Ramanand un strat de pamant pe masina, atunci solutia nu ajunge mai repede la lac

2 pe timp friguros structura vopselei sufera din cauza spalarilor, mai ales daca o speli cu apa calda

3 daca o speli prea des... se subtiaza tabla si implicit si lacul (asta in gluma... sau nu...)

PS. mie mi s-a patat capota si nu din cauza solutiilor date pe drum ci din cauza unor picaturi dintr-un copac... Probabil ca o sa fiu nevoit s-o polisez la un moment dat.

Cu bine... pe drumurile tarii!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Salut

Clorura de calciu/magneziu amestecate cu sare,

acuma practica demonstraza cat de corozive sunt .

 

Solutii am vazut pe forumul de logan , ceva solutie de vaselina

cu care sa dai caroseria pe dedesubt. :o inca nu am incercat.

Clorurile sunt saruri ,dupa un manual de chimie de clasa a 10-a, care (normal scad punctul de inghet) si nu afecteaza soseaua precum clorura de Na pe care o stim cu totii dintr-o poveste daca nu de prin manuale... "sarea in bucate" :cry:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ok , ai dreptate

clorurile au ph intre 8 si 10 adica peste 7 cea ce insemna ca nu sunt acide,

dar in combinatie cu apa si mazga de pe carosabil?

 

De exemplu stim cu toti ca apa de mare este coroziva asupra

vaselor (sunt facute din otel) si acolo se folosesc vopseluri speciale...pt protectie.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

:|

Va multumesc tuturor de sfaturile bune primite :)

 

- aparatori noroi: pro-corect-da (desi nu mi-am pus :((( )

- jeg mult pe sosele: o, hoo, hooo: din belsug: de acord :P

- solutii antiderapante aruncate pe sosele: recunosc ca poate nu acestea reprezinta singura cauza a problemei de corodare a lacului, dar imi mentin pararea ca 'participa' la acelasi "scop"

 

Vis-a-vis de spalatul mai rar al masinii: mda, candva am fost de acord cu aceasta varianta. In schimb, dupa 1 1/2luna cand nu mi-am spalat o masina de culoare gri-silver, perioada nov-dec20010, in aceleasi conditii descrise prin care praful/noroiul inteles ca strat depus pe masina, participa la o 'protectie' a lacului pe timpurile iernii, mi-a fost dat sa concluzionez ca noroiul acesta odata impregnat in caroserie/lac/vopsea, nu mai iese; s-au iese cu mici pete galbejioare, precum am descris in pledoaria initiata. Si vopseaua masinii era de cea mai buna calitate. Iar asta a aparut dupa prima iarna, sesizata foarte bine primavara.

 

In plus, sunt de acord cu faptul ca vopseaua/lacul mai pot fi 'pishcate' implicit prin pietricelele si resturile aferente drumurilor patriei, dar in acelasi timp continui sa cred ca acest fenomen de corodare a vopselei/lacului nu apare strict din acest motiv; sa tinem cont de faptul ca acest fenomen a devenit vizibil la Dusterul meu alb, in zona spate, bara spate sub usa portbagajului si zonele conexe - cu alte cuvinte, nu vad cum ar putea pe spatele masinii, pe zona de mijloc de pilda, sa sara griblura sau alte resturi de pe partea carosabila :((

 

Oricum, esentialul transmis este oportun: voi sesiza primaria sa lase zapezile pe drumurile patriei si sa nu mai dea cu substante antiderapante :):lol::lol::lol:

 

merci fain tuturor

si numai de bine!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...