Sari la conținut

Diagnoza Duster 4x4 109cp


Postări Recomandate

La 18.12.2020 la 21:48, Ardelean a spus:

Buna seara daca cineva poate sa ma ajute ,acesti martori cand au aparut prima data problemele pe tester erau lipsa presiune supraalimentare cei de la dacia au curatat pompa de vacum masina a mers pana la explozia interculerului am schimbat aceasta piesa  masina a functionat corespunzator ,din nou am cerut un tester la care diagnoza a fost presiune supraalimentare mare  am schimbat senzorul presiune a mers foarte bine pana cand iar aceiasi problema ma loveste ce este de facut va multumesc

20201218_185139.jpg

 

Salut Ardelean,

Banuiesc ca e vorba despre motorizarea de 1.5 dci 109cp . In cazul meu e cea de 110, iar recent a manifestat aceeasi problema: cei 2 martori si codurile de eroare DF569, DF651. Mecanicul la care merg mereu mi-a spus ca din experienta lui e din cauza solenoidului/electrovalvei de presiune a turbinei. Cred ca e aceeasi piesa cu cea precizata mai sus de @t0rquemada intr-un test ce se recomanda a fi facut cand apar aceste coduri de eroare (Run TEST 5: Turbocharger control solenoid valve check.). I-a facut un test mecanicul, conectandu-se la unul din furtunasale ce intra in electrovalva si mi-a confirmat ca e defecta. Am comandat deja piesa (149568021R) si astept sa-mi soseasca.

Martorii raman aprinsi permanent daca apar, dar am sesizat ca daca erorile se sterg, martorii reapar doar la o accelerare mai vioaie, cam la peste 3300-3500 rpm. Daca nu ajung in turatia asta, martorii nu se reaprind.

M-ar ajuta sa stiu daca tu ai rezolvat problema definitv si care a fost solutia. Multam'

coduri eroare Duster.jpeg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...

DF569 (Circuit de supraalimentare, Presiune de supraalimentare prea joasa) sau DTC226322 (dupa diagnoza Delphi si Renolink)

Va salut!

Stiu ca forumul este pentru Duster, nu sunt mecanic, insa am aceasta eroare la un Logan 1.5 dci, 90 CP, euro 5, fabricatie 2014. Am vazut explicatia pentru 1DEF: Turbocharging pressure too high. Imi puteti spune ceva asemanator pentru 2.DEF: Turbocharging pressure too low?

Initial am avut si eroarea DF054 (Circuit comanda electrovane de supraalimentare, Semnal in afara limitei inalte). Eroarea asta a aparut datorita faptului ca mai multe fire, printre care si unu aferent electrovalvei, erau topite si cumva lipite intre ele. Acum varianta cu firele lipite intre ele a fost eliminata. Recent le-am verificat. Am gasit si legatura comuna intre EGR-clapeta de accelerati si ECU (pleaca un fir de la EGR care se desparte in doua directii, catre ECU si clapeta de acceleratie).

Am facut probe cu urmatoarele piese: MAF, MAP si electrovalva. Am rectificat in intregime si turbina. Lucrari facute desigur la service. Dar degeaba.

Cand fortez masina se aprind in bord doi martori: multifunctionalul si Check Engine, ambele pe portocaliu. Daca merg cu martorii aprinsi sa zicem 500-1000 km, multifunctionalul se face rosu si abia merg cu 60-70-80 km/h. Iar regenerarea filtrului de particule nu o pot face din diagnoza.

Daca nu fortez masina, merg mult si bine si nu se aprinde nici un martor. Insa se simte lipsa de putere si la viteze mici. Inclusiv la depasiri.

Dar in momentul in care tin pedala de acceleratie calcata iar turatiile cresc, peste 3000 de turatii imi aparea codul de eroare.

Mentionez ca in acest moment nu am nici un alt cod de eroare, in afara de DF569 sau DTC226322.

Va multumesc!

Eu folosesc o diagnoza Renolink si nu siut sigur daca urmatoarele valori afisate in timp real sunt corecte:

EGR valve position: 0.0488%

EGR valve position setpoint: -4%

EGR valve PWM command: -7.08%

EGR valve saturation value: 255%

Inlet throttle PWM command: -8.57%

Inlet throttle position setpoint: 95.01%

Inlet throttle relative position: 79.98%

Inlet throttle position senzor voltage: 4511 mV

Am vazut ca pentru 1DEF: Turbocharging pressure too high e posibil sa fie defect EGR. Eu am ceva probleme cu EGR (l-am dat jos, l-am curatat, ca "ciuperca aia dupa ce o deplasam cu mana destul de greu, revenea greu, incet sau deloc", dupa care s-au schimbat valorile, insa au revenit la ce vedeti mai sus), insa nu ma incadrez la 1DEF: Turbocharging pressure too high. Dupa ce am curatat EGR, la relanti, in parcare, consider ca aveam valori bune la EGR, insa in mers ajungeau la valori de genul celor de mai sus.

Totusi, e posibil sa fie defecte si EGR si Clapeta de acceleratie (daca interpretez eu corect "Inlet throttle")?

In timp real, valorile Inlet throttle PWM command si Inlet throttle position setpoint se modifica doar la a doua zecimala.

Presupun oricum ca valorile exprimate in procente trebuie sa fie supraunitare.

Imi puteti spune daca partea electrica/electronica a EGR si clapetei de acceleratie trimit procentele aferente PWM catre ECU?

Va multumesc!

Air System_iulie 2022.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • s-a rezolvat problema cu errorile..au fost de vina conectorii care nu facea contact perfect..insa acuma intre turatiile de 1500 si 2000 scoate fum gros negru si motorul face urat.." parca ar sparge nuci "  daca dau gas mai mult merge frumos...o sa verific debitorul de aer sa vad daca merge in parametri....revin ..
    • @Makdupă prima parte a reparatiei inainte de reevaluare stiu că era aproape 14000 lei - apoi s-a mai adaugat puntea spate (la geometrie apărea o mică deviație), sină scaun sofer (s-a strambat la 105kg/1,80m  ) , ornament inscris Duster - probabil ca finalul a fost spre 20000 lei (mai degraba mai puțin), dar nu stiu exact.  Am spălat masina - nu sunt inflitratii de apa - dar trebuie sa astept o ploaie torențială pt a fi sigur ca nu am probleme.  Din exterior masina arata ca inainte de accident (cu rezerva ca nu am un ”ochi” de specialist) - pe sub ea se observa ca s-a intervenit. Cam asta a fost - am avut norocul ca service-ul sa fi colaborat pana nu de mult cu Euroins -  acolo era un centru de constatari daune Euroins, chiar la ei in ”ogradă” - acum nu mai e, dar au pastrat relatia - cred ca si asta a contat si nu am avut probleme cu asiguratorul. Aveai dreptate cand spuneai de Euroins ca sunt naspa in relatia cu pagubitii si eram dispus sa apelez la cei pe care mi i-ai recomandat, doar ca am ”trișat”  și am mers la aia care au ”pile” la Eurions.  Dupa reparatie pot spune doar ca oamenii aia si-au dat silinta sa iasa bine - mie asa mi-au lasat impresia + nu am avut dureri de cap cu dosarul + masina la schimb. Da, poate la service Dacia iesea mai bine - nu stiu- insa e mulțumitor cum a iesit. Acum nu o pot vinde pt ca pierd prea multi bani si nu voi incerca vreodata sa pacalesc un cumparator, dar peste 3-4 ani cand apare Duster 3 si Bigster, ca s-o schimb, se mai atenuează din pierdere (devalorizarea normala aproape o inghite pe cea datorata accidentului) Cele bune
    • @Sa1fireai văzut cumva costul reparatiei? Stiu ca poate nu te intereseaza aspectul asta,doar asa de curiozitate.Sa încerci sa o speli la selfwash și sa observi dacă ai probleme cu apa.
    • Te salut @abc Daca maresti fotografia facuta dupa reparatie, din spatele masinii, pe suportul de la numar, scrie cam tot ce te-ar putea interesa
    • Cum se numeste service-ul in care a fost facuta reparatia?
×
×
  • Creează nouă...