Sari la conținut

Gpl pe 1.3 tce


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 20
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Recapitulând: - motoarele de la Dacia sunt diferite în versiunile cu GPL, adică unele piesele sunt modificate față de versiunea pe benzină. - 1,3 TCe ca și 1,2 TCe sunt motoare cu injecție d

1. Am scris destul de clar detalii când va fi posibil. 2. Atât timp cât pe site-ul oficial al prins la Dacia nu apare decât Logan 1,6 nu am ce discuta. (lista separată nu ține loc de omologare RA

O parerea " psiho-sociala" - motoarele astea sunt economice.daca vrei si mai multa economie mergi pe diesel. Realizezi ca se putea face " de fabrica" cu GPL ca la modelul de 1.0. Daca te ast

Salut! Am un prieten care si-a pus gpl pe 1.3 Tce si se declara foarte multumit de cum merge masina. Instalatia este Prins. Singurul dezavantaj este pretul instalatiei. Pe el l-a costat aproximativ 8000 lei. Si mai am un coleg la serviciu cu un Hyundai Tucson  1.6 GDI, la fel tot cu instalatie Prins. 

Editat de jelly
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Recapitulând:

- motoarele de la Dacia sunt diferite în versiunile cu GPL, adică unele piesele sunt modificate față de versiunea pe benzină.

- 1,3 TCe ca și 1,2 TCe sunt motoare cu injecție directă, pentru GPL ai nevoie de o instalație GPL care folosește injectoarele de benzină pentru a injecta gaz - doar Prins are așa ceva.

- prin montarea GPL pierzi garanția

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 5 ore, jelly a spus:

Salut! Am un prieten care si-a pus gpl pe 1.3 Tce si se declara foarte multumit de cum merge masina. Instalatia este Prins. Singurul dezavantaj este pretul instalatiei. Pe el l-a costat aproximativ 8000 lei. Si mai am un coleg la serviciu cu un Hyundai Tucson  1.6 GDI, la fel tot cu instalatie Prins. 

Multumesc mult Jelly

 

Multumesc mult t0rquemada

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Pe 1.3 tce se poate monta numai o instalație GPL de tip LPDI (Liqued Phase Direct Injection) deoarece este un motor cu injecție directă de presiune înaltă. Instalațiile sunt scumpe, in Deva se montau, costa undeva la 8000-9000 lei, marca PRINS. La căutarea pe google cu 1.3 tce gpl apare pagina de FB cu foto de la montaj.

Instalația e f fiabilă și performantă, consuma permanent raport benzina/gpl între 40/60 în oraș și 20/80 procente în afara, pornește direct pe gpl (sau amestec direct aici nu știu exact) și folosește injectoarele de benzina ale motorului de baza. Fiabilitatea motorului creste deoarece arderile sunt mult mai curate, iar materialele din care sunt făcute chiulasa și elementele asociate (supape, scaune, ghiduri etc.) nu sunt afectate de temperaturile mult mai ridicate la care arde gpl-ul (din cauza asta cedau unele motoare, se zicea că nu suportau gpl-ul).

La 1.0 tce gpl (derivat din 1.3 tce, 3 din cei 4 cilindri) Dacia a ales sa schimbe chiulasa transformând motorul in injecție indirecta (din directă) pt a monta o instalație gpl mult mai ieftina (simpla, secvențială, cu injectoare separate) din rațiuni economice.

La Dusterul meu, montarea unui PRINS LPDI se amortizează in aprox 4 ani ( rulaj 30-35000 km/an). A! Consumul și performanțele rămân aprox. la fel. Ei zic că consumul scade că urmare a puterii calorice mai mari a gpl-ului (acesta se injectează lichid in camera de ardere și nu gazos că la instalațiile secvențiale, fapt care provoca pierderi de randament in arderi că urmare a volatilității gazului). Cică și puterea ar creste un pic...

Cine mă poate contrazice va rog sa o facă pt că și eu vreau sa cunosc mai multe!

Cacofoniile le-am lăsat pt că bănuiesc că nu interesează...

Editat de aramis1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Se pare că firma montatoare oferă o asigurare in cazul in care apare vreo defecțiune la motor pe care Dacia o reclamă că fiind din cauza instalației gpl. E mai mult marqueting pt că, se pare, ei sunt siguri că nu se întâmplă nimic. Pe putinele modele pe care s-au montat până acum nu am auzit de vreo problema...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...