Sari la conținut

Probleme esp și nu numai ....


Postări Recomandate

Nu stiu pentru ca nu am toate "datele", totusi intreb retoric, cum naiba tu ca mare "mecanic" :rolleyes: (si cu DDT2000) sa ii "recomanzi " :( unui client sa anuleze martori si mai ales sa il pui sa taie fire ... iar daca este acelasi mare "mester" mare care te-a pus sa schimbi senzorul panglica si dupa aceea "... a zis ca trebuie programat dupa schimbare" dar el NU a facut aceasta "programare" atunci este si mai trist.

Una dintre sugestiile anterioare cred ca ramane valabila: apeleaza la cineva (inclusiv reprezentanta) care stie si poate sa rezolve in mod corespunzator problema, fara taieri de fire si dat jos led ...

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 54
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Dupa mai multe zile si vizite pe la mecanici iscusiti ai reprezentantelor din Pitesti am reusit sa rezolv problema.Mi-a fost un pic greu la mufa de la pompa abs ca e mai greu accesibila dar totul este

Pe gheață deja trebuie să umbli la presiunea din pneuri, sistemele de asistență nu te ajută nici la 4x4 în plus mai sunt și legile fizicii.  - vezi videourile lui Cosmin MCS cu Duster ph2 și mai nou c

Duster 2013 poate fi Duster ph1 sau Duster ph2. ESP se poate aprinde doar dacă ai umblat la volan (montat alt volan ) și/sau ai o problemă la roți (senzorii abs). Contactul poate rămâne pus

Posted Images

Corect \bine punctat :thumbsup: referitor si la “A pus testerul (DDT2000) si a vazut o neconcordanta intre abs si instrument cluster. Pe intelesul meu a spus ca ABS are ceva ce nu-i convine cu tabloul de bord …”, plus ca si asta “spune multe” despre “mecanicul” acela (cu DDT2000) :alien:

@bogdanmihai29  iti trimit acum un PM.

  • Like 1
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 22.11.2022 la 8:58, t0rquemada a spus:

 

Atenție la data postărilor !

Nu ESP-ul e problema ci ASR-ul.

 

Acum ca avem iar zapada in Bucuresti revin cu aceasi problema, abia am plecat de pe loc pe un pod fiind oprit in coloana si cum pe jos era gheata evident ca ASR-ul sau ESP-ul iar m-a facut de ras.

Am incercat eu sa plec fara sa o turez dar claxoane si rusine tot am capatat.

Chiar nu exista o solutie pentru 2x4 sa dezactivam macar in astfel de situatii aceasta functie? Nu as vrea sa scot siguranta de la ABS ca imi e ca stric altceva...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dezactivează permanent toamna şi activezi perioada de vară

Eu am prieteni care aşa procedează, profesionişti, taximetrişti,

Mergi aşa cum am învăţat la lecţiile de coducere auto cănd eram tineri.  fără asistenţă electronică,

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 6 ore, masiu a spus:

Acum ca avem iar zapada in Bucuresti revin cu aceasi problema, abia am plecat de pe loc pe un pod fiind oprit in coloana si cum pe jos era gheata evident ca ASR-ul sau ESP-ul iar m-a facut de ras.

Am incercat eu sa plec fara sa o turez dar claxoane si rusine tot am capatat.

Chiar nu exista o solutie pentru 2x4 sa dezactivam macar in astfel de situatii aceasta functie? Nu as vrea sa scot siguranta de la ABS ca imi e ca stric altceva...

Din pacate, pe generatia ta de Duster nu exista Extended Grip.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 08.02.2025 la 5:31, Gil26 a spus:

@bogdanmihai29 , in posturile precedente si in capturi am facut cateva sublinieri si doua sugestii, mai adaug ca inainte de a schimba orice componenta trebuie facute toate verificarile necesare in mod conform altfel se schimba aiurea fara sa se rezolve problema asa cum a facut “mecanicul” acela :( care chiar daca avea “scule” gen DDT2000 sau CLiP se pare ca nici nu prea stia sa le foloseasca.

Iti mai sugerez sa faci toate verificarile aferente (vezi si sublinierile din captura anterioara) si doar daca este nevoie sa schimbi senzorul combinat, dar mai ales inainte de asta sa faci o diagnosticare conforma a masinii si ABS \ABR, pentru asta fie apelezi la cineva care stie sa si foloseasca in mod corespunzator aceste unelte fie o faci tu (dar iti trebuie programele necesare si chinezaria aia setate in mod conform) pentru ca atat inainte cat si dupa schimbarea senzorului combinat (la fel ca si a celui unghi volan) trebuie verificate erorile, parametri aferenti si mai ales aplicata procedura dupa reparatie care include reinitializarea si programarea offset-urilor senzorilor.

Daca esti sigur ca masina ta din 2013 este Ph1 si daca (doar) eroarea DF190 a fost citita corect si este 1.DEF =Communication disrupted vezi atasat doar ca info inca cateva capturi (in care am mai facut cateva sublinieri), poate te ajuta, sau pe alti colegi de forum:

Diagnosticare1.png

Diagnosticare2.png

SchemaElectrica.png

Locatie.png

DemontareMontare1.png

DemontareMontare2.png

LE: mai adaug ca si comunicarea cu softul masinii trebuie facuta in mod conform, respectate etapele, trimise adresele corecte si primite raspunsurile corespunzatoare, etc. :excl: … altfel se “obtine” tot o eroare si\sau mai grav trebuie apelat la “Nivel de expertiza superior” (ABS /ABR fiind si un calculator important si “sensibil”):

 

CLiP.png

DDT.png

In diagrama atasata deasupra senzorului de unghi volan mai vad un modul notat cu 1016 la care merge firul alb(galben in cazul meu).Despre ce modul este vorba?Este vorba de siguranta ABS?Maine daca sta ninsoarea vreau sa ma apuc de verificat continuitatea firelor pas cu pas.Dupa cum arata mufa de la senzorul combinat simt ca e vorba de vreun contact imperfect sau mai rau un scurt ceva pe acolo.Sper sa faca multimetrul mai mult decat mecanicii la care am fost pana acum.

Editat de bogdanmihai29
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In “erata” am scris ca JA =galben (nu alb). Apoi 1016 nu este modul, este cutia sigurante habitaclu si in schema electrica se vede clar ca este siguranta F15 de 10A. Iar tot ceea ce am scris, subliniat si atasat (vezi si celelalte) este corect si ramane valabil, trebuie facute toate verificarile (atat electrice tinand cont de firele taiate cat si via diagnoza tinand cont de senzorul panglica schimbat, eroarea DF190 referitoare la senzorul combinat, etc. –vezi si celelalte capturi atasate) in mod conform, multimetrul acela folosit corespunzator si destul de probabil nu este suficient fara o diagnosticare bine facuta (plus informatiile si cunostintele adecvate), pentru ca cei doi senzori unghi volan si combinat “lucreaza” si sunt legati (si la propriu) impreuna –vezi si pinii #24 -4DN fir maro si #37 -4DM fir verde dar si #32 –AP5 (fir galben) si masa MAH fir negru din blocul ABS\ESP, desigur ca alocarea sigurantelor si pinilor poate sa depinda si de nivelul de echipare, dar poate sunt de folos si altor colegi de forum:

SchemaElectrica2.png

Siguranta.png

MufaSenzorCombinat.png

MufaSenzorUnghiVolan.png

MufaABS-ESP.png

  • Mulțumesc! 1
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Caut sa cumpar duster benzina preferabil cu gpl Preferabil second-hand (de la primul proprietar) dar accept si masina ,,tri-hand’’ cu conditia sa fie bine ingrijita (nu doar intretinuta).   Caut sa cumpar de la cineva care a tinut la masina respectiva. Fara probleme la motor  / transmisie sau estetice la caroserie. Preferabil fabricatie incepand cu 2015. Motor sce 1.6,  sau k4m 1.6., eventual accept si un 1.3 tce, in functie de starea masinii ce mi se prezinta. Cumpar doar direct de la proprietar fara nici un fel de interlocutor/ intermediar. Preferabil din zona bucuresti ilfov. Buget aprox. 7000e     Nota; Pana acum am vazut 8 dustere si problemele s-au tinut lant, cu toate ca la telefon mi-au fost prezentate ca fiind ,,e tipla dom-le’’.  Motoare sau transmisii sau/si caroserii cu tot felul de probleme,  serii cu cifre lipsa la motor,  actele nu corespundeau cu persoana care imi prezenta masina,   fiscal; promis ,,dupa cateva zile’’ de la tipi cel putin dubiosi care nu aveau masina pe numele lor si care nu ma puteau pune in legatura cu proprietarul din acte si care se ,,opareau'' instant cand soliciam detalii mai amanuntite,  sau cand refuzam sa achit ,,un avans’’, sau cand solicitam testare sau urcarea masini pe o rampa, .etc. etc.
    • Nu ingheata acolo jos sau daca ingheata, rezistenta e minima. Cel mai des iti ingheata in partea de sus si mai apoi pe laterala inspre spate a usii fata ( din cauza chederului dintre usi, de pe cantul usii spate ).
    • Am vazut intr-un ca exista niste chedere suplimentare la usi in partea de jos - care inchide peste pragul usii.        Daca ai treaba sau prinzi niste drumuri cu noroaie prin partea de jos a usii,  pe langa acea vana de plastic prin care se scurge apa - mai exista din loc in loc niste gaurele mici apox 3-4 mm prin care banuiesc ca se poate clipSa acel cheder de cauciuc.      Cand speli masina si mergi prin baltoace = prin acele orificii pregaurite - intra apa destul de binisor in interiorul fetei de usa.      In clipul vizionat domnul zicea ca se pot comanda de la Reprezentanta Dacia doar.      Intrebarea ar fi pentru cei care aveti - sau ati comandat, cum se comporta IARNA acel cheder de jos,  ingheata frecvent  - ati intampinat probleme de genul ?!    
    • Salutare,   Scriu tot in acest topic pentru ca are legatura cu ...blocul de lumini.  Cam in urma cu 1 an , atunci cand semnalizez ( mai mult dreapta decat pe stanga ) imi reseteaza sistemul de cruise control.  NU i-l pune in "standby" ca si atunci cand apesi "0" pe volan.  Ci are acelasi efect ca si cand , acum pornesti masina sau cand treci de pe limitare la crusie .  Adica in loc sa apara viteza memorata, apare "---" cele 3 liniute.  Simptomul bine inteles, erea acompaniat de nefunctionarea claxionului cu pozitia / faza scurta aprinsa.  Am schimbat acu 1 saptamana blocul de lumini cu unul....NO NAME BRAND...250lei. Ok funcioneaza...am testat sa vad daca imi afecteaza cruise control si nimic timp de ...5 zile pot sa zic. Azi dimineata spre servici ...a aparut problema.  cum semnalizez dreapta imi dezactiveaza cruise control. ..dar nu este la fiecare semanlizare.  E total aleatorio.   Cu blocul vechi la fel erea.  Tin sa mentionez ca am un Duster PH2 2014 1.6 16v k4m 4x4 laureate..cred..nu imi aduc aminte exact daca e laureate.  Cineva a intampinat cu un astfel  de caz?  
    • Din cate stiu pentru Duster HJD ph3 motoarele 1.3 TCe H5H470 \490 sunt cu o transmisie 4x2 TL4, motoarele H5H480 \494 sunt cu transmisie 4x4 TL8.
×
×
  • Creează nouă...