Sari la conținut

Turatie variabila la ventilator climatizare


Postări Recomandate

Nu folosesc ECO pt ca mi se pare lesinata masina. Si S&S este "dezactivat" printr-un circuit care "apasa" butonul dupa pornirea motorului.

Ati zis de incarcare variabila. Asta este cumva acel "management al incarcarii bateriei " ? are legatura cu faptul ca o o fi baterie din aia dedicata pt S&S ?

O sa incerc sa apar la o intalnire si as vrea sa invit pe oricine si sa vada cum se aude...

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 5 years later...

Buna seara.

Tocmai ce ma pregateam sa intreb pe forum despre acest subiect, dar cu extindere de manifestare si la viteza stergatoarelor.

La Dusterul meu 1.33 Tce / 150 CP, am observat de acum ceva timp, numai la decelerare creste viteza ventilatorului de la climatizare si sesizabil si viteza stergatoarelor. Mentionez ca vorbesc de momentul cand ventilatia este pe manual sau nu am observat sa se manifeste si pe Auto.

Ma asteptam, sa fie invers, la accelerare sa se manifeste acest lucru.

Masina este din oct. 2022 si bateria nu a fost schimbata.

Si inca ceva suplimentar, in afara topicului, observat si anul trecut si anul acesta, inclin sa cred ca in momentul cand folosesc climatizarea manual pe caldura, am observat o crestere a consumului de combustibil (este drept, mica), cel oferit de calculatorul de bord. Credeti ca este posibil sau sunt eu prea carcotas cum ar zice unii membrii de pe aici?

Editat de Nick70
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca intre masina initiatorului acestui topic Duster (2017) 1.5 dCi si Duster (2022) 1.3 TCe sunt si unele diferente principiul de functionare, incarcarea pilotata si gestionarea energiei masinii sunt destul de asemanatoare iar acestea depind de mai multi factori, doar ca exemplu si atasat, se poate observa usor variatia in diferite conditii (atat pe accelerare cat si decelerare).

Despre variatia vitezei stergatoarelor (mai ales prima treapta) nu cred ca se poate “face” ceva, iar referitor la viteza ventilatorului si climatizare aceasta se poate folosi pe auto, de exemplu eu asa o folosesc de ani buni, in modul manual doar la inceput si pentru teste, restul doar in modul automat atat pe incalzire cat si pe racire iar sistemul isi “face treaba” mult mai bine decat as “regla” eu pe manual. Evident si consumul de carburant depinde de mai multi factori, inclusiv consumatorii mari.

Pentru ambele modele sugestia mea este sa NU se modifice ceva referitor la acestea, incarcarea pilotata si gestionarea energiei masinii fiind destul de complexe, intre sisteme /componente existand multe interdependente, :excl: mai ales daca asa cum bine s-a scris anterior NU sunt probleme tehnice.

1-Tensiune&Incarcare.png

2-IncalzireAC.png

3-RacireAC.png

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

hm...mult prea "desteapta" incarcarea asta pilotata. ma gandeam sa ma fac camper si sa mi pun un DC-DC (orion) de 30A (btw- cat are alternatorul de la Duster2, 1.3 benzina please?) - pentru o baterie lipo. dar ma sperie nitel ce vad aici. pe o masina" normala" (14.2..14.4 ) e bana sa l pui dar pe asta..

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...