Sari la conținut

Calibrare valori consum carburant indicate de computerul de bord


Postări Recomandate

Salutare,

Sunt curios daca se poate face o calibare(sau ceva asemanator) pentru valorile de consum de carburant, atat cantitate consumata cat si litri/100km indicate de minunatul computer de bord.

Nu stiu la voi cum este treaba dar la mine diferentele intre realitate(aproximativa, conform plinului la pompa) versus ce arata CB sunt enorme si nu este vorba de cateva situatii intamplatoare, este asa de fiecare data.

CB INTOTDEAUNA la mine arata mai mult cu undeva intre 1 si pana la 3 % la litri consumati per 100km si cu cativa litri buni de motorina la cantitatea totala consumata.

Exemplu de la ultimul plin de acum cateva zile unde avem asa:

-  Conform CB - Cantitate consumata - 51.5 litri / Alimentat la pompa: 40.31 litri

- Conform CB - Consum litri/100km - 11.2% / Consum conform km parcursi cu motorina pe care am alimentat-o mai sus - 8.76%

Pot sa atasez si poze peste poze daca cineva vrea sa vada neaparat insa ma puteti crede pe cuvand ca nu am nici un interes sa inventez probleme.

Alimentez la fel la pompa(dupa ce sare pompa mai pun maxim 0.5L cat sa rotunjesc suma de plata insa de multe ori nici macar atat nu fac ci ma opresc cand sare), am facut inclusiv 2-3-4 plinuri la rand de la aceeasi statie si pompa insa rezultatele sunt aceleasi: CB imi arata MULT mai mult decat consumul cat de cat real care poate fi calculat la fiecare plin luand in calcul cati litri s-au alimentat(intotdeauna fac doar plin, nu alimentez partial aproape niciodata, in 7 ani de cand am masina am alimentat partial de 5-6 ori).

Aveti vreo idee/sugestie?

Masina este cea din semnatura: Duster 1.5 dci 4X4 mai/iunie 2010 in momentul de fata cu putin peste 100.000km la bord(da, stiu, nu s-a mers cine stie ce cu masina :) )

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 29
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Klaus are Duster ph1, la care problema cu rezervorul (cocoașa) era de la lansare ! În primă fază, cu rezervor plin, pe plat, se intră în meniul de service al TdB-ului și după ce se intră se iese

Fisierul MR-453-X79-83A000 V4 din care s-au extras capturile (dar V1) se afla si in manualul de utilizare Duster2014 pe care l-am postat pe topicul dedicat unde a fost si afirmatia ”știi și la ce te a

MR-urile sunt parțial refolosite de la Clio2(Logan I e derivat din el iar Duster ph1 e derivat din Logan I ), ăla avea TdB-ul vizibil pe diagnoză, așa că mai apar și erori - cu alte cuvinte degeaba ai

Posted Images

Salut. Cu aceeasi problema ma confrunt si eu la Lodgy. Totul a inceput de la o resetare a ceasurilor de bord pe elevator. De atunci exact problema semnalata de tine o am si eu.Tot cu asemenea diferente. Am resestat/recalibrat/reinitializat CB-ul in diferite stari de cantitate de carburant(plin,gol,1/2). Problema a persistat.cantitatea indicata ca a fost consumata varia la fiecare alimentare. Avand , inca garantie, am solicitat si am obtinut dupa multe discutii si albume cu poze, inlocuirea ceasurilor de bord, ca si gest comercial ,pentru ca au sustinut ca problema nu este de acolo. Acum am o abatere de 3-4 litri la fiecare alimentare,gol-plin. Am observat ca acesata diferenta apare pana se consuma prima pavela, verificata cu clip-ul.

Daca reusesti,tu sau altcineva,rezolvarea problemei sunt interesat. Ideea este ca pana la acel reset pe elevator,totul era "ceas". O abatere de maxim 1 litru.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multam de informatii.

La mine s-a schimbat candva cat inca era in garantie bordul(sau ce se mai schimba atunci pentru problema cu indicatorul de combustibil cand era usor inclinata, pe o bordura, etc si o lua razna de ba iti arata ca e gol rezervorul ba ca e plin) insa abea in ultimul an sa zicem s-a agravat diferenta asta de consum % respectiv cantitate motorina consumata.

O sa arunc o intrebare si intr-un service Dacia cand ajung pe acolo(probabil mai spre vara) dar ma gandeam ca poate s-a mai lovit cineva de pe aici de aceeasi situatie si are idee ce si cum(la tine se pare totusi ca se poate considera aproape rezolvata dupa schimbarea ceasurilor :) ).

Editat de klaus
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bine zis, aproape. Daca inainte de resetarea care a dus la problema asta nu indica corect ci "aproximativ",cum mi-au spus tehnicienii Dacia, o consideram si eu rezolvata. Asa inca incerc sa o rezolv.

In service poti sa faci ceva doar daca dai de un electrician care sa inteleaga fenomenul si sa vrea sa faca ceva. Eu ma chinui cu electricianul de 2 ani si am ajuns ca o varianta este inlocuirea CB-ului si a facut demersurile necesare.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Intru si eu in discutia aceasta. La masina mea (Sandero Stepway 2017) calculul si afiseajul carburantului este conform si foarte aproape de realitate. La inceput am verifcat totul (nivel si carburant, consum mediu si instantaneu, kilometri si consum carburant, etc in diferite conditii si facut ”ca la carte”). De exemplu valorile de pe CB erau cu 0.2-0.4l fata de ce indica pompa. M-am ”jucat” putin si cu softul in TDB dar totul s-a mentinut (de aceea e bine de facut un backup inainte de orice modificare) si totul este conform.

Pentru a nu lungi inutil postul am urcat procedura referitoare la indicatorul nivel de carburant si capturi din programe pe: https://www113.zippyshare.com/v/YboRQxX7/file.html

De probleme cu acesta se plang multi useri pe diferite forumuri (chiar cu putin timp in urma a postat pe unul legat de softuri cineva cu un Megan, pe altul era indicator neconform din cauza sondei, pe altundeva dupa schimbarea rezervorului, etc.).

Cauzele si efectele pot fi multiple. Citez ceva interesant din procedura (pe langa altele): ” Dacă se umple rezervorul cu mai puţin de 10 l de carburant, este posibil ca indicatorul nivelului de carburant să nu se actualizeze pe tabloul de bord. Pentru a umple complet rezervorul de carburant, umpleţi-l până când ajutajul se închide cu zgomot, apoi aşteptaţi 10 secunde şi efectuaţi procedura încă de două ori.” Sunt date si valorile rezistentelor senzorului. In multe reprezentante nu se stiu toate detaliile si atunci solutia la indemana este schimbarea CB chiar daca poate cauza este alta. Nu am din pacate inca CliPul din reprezentante (este un proiect viitor) dar PyRen este foarte apropiat, am inclus in arhiva si capturi din el. Ce au la indemana este CF199, SC006 (configurarea automata), PR039 (cu mentiunea ” Valoarea parametrului este exactă la aproximativ 2 l, iar valorile de referinţă sunt corecte la aproximativ o corectare”), PR002 (rezistenta senzorului) si inca alti cativa.

Insa in modul DDT se pot vedea si rescrie multi alti parametri, este mai complex (au fost si useri care au schimbat valorile barelor). Eu nu consider necesar din moment ce stiu valorile acestora, plus ca nu doresc sa intervin asupra unui lucru care functioneaza bine. Tocmai de aceea am urcat datele de pe masina mea care este ”in toate mintile ei”.

Scuze daca m-am intins la vorba, nu sunt ”de meserie” si am dorit doar sa ajut oferind informatiile pe care le detin. Chiar daca pot fi interpretate iar cineva spunea ca ”știi și la ce te ajută că știi” (poate ca asa o fi), totusi cred ca nu strica sa ai ceva detalii inainte de a merge cu o problema in reprezentanta (asa cum s-a spus mai devreme "In service poti sa faci ceva doar daca dai de un electrician care sa inteleaga fenomenul si sa vrea sa faca ceva. Eu ma chinui cu electricianul de 2 ani si am ajuns ca o varianta este inlocuirea CB-ului si a facut demersurile necesare").

Editat de Gil26
  • Like 1
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Klaus are Duster ph1, la care problema cu rezervorul (cocoașa) era de la lansare !

În primă fază, cu rezervor plin, pe plat, se intră în meniul de service al TdB-ului și după ce se intră se iese tot prin apăsarea lungă pe acel buton

În a2a fază se ia sonda de nivel la verificat, atât la rezervor cât și la mufa TdB-ului - valorile trebuie să corespundă*

În a 3a fază se poate lua în calcul alterarea softului din TdB (demontare de pe mașină, dezmembrare, dezlipire cip, citire, modificare dump și apoi relipire, remontare) - asta intră ”știi și la ce te ajută că știi”

 

*În cazul colegului cu Lodgy mașina e încă în garanția de 5ani, nu văd ce om normal ar da cu piciorul la garanție.

teaser20031501_Page_1.jpg

teaser20031501_Page_2.jpg

teaser20031501_Page_3.jpg

Completare la faza 3  - cipul cu 8 pini de lângă procesor,

În poză un TdB de Duster ph1 cu soft 81112 cu motorașul de RPM distrus de un dorel ce încerca să scoată acele pentru a putea schimba ledurile (se vede și tentativa de a schimba un led)

teaser20031502.jpg

Editat de t0rquemada
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Fisierul MR-453-X79-83A000 V4 din care s-au extras capturile (dar V1) se afla si in manualul de utilizare Duster2014 pe care l-am postat pe topicul dedicat unde a fost si afirmatia ”știi și la ce te ajută că știi”. Daca tot nu ajuta la nimic sa stim, de ce a mai fost oferita aceasta informatie acum?

Desigur, cauzele, efectele si rezolvarile pot fi diferite. Iar in al doilea caz nimeni nu a spus sa se renunte la garantie, insa se pare ca timp de doi ani s-a tot incercat rezolvarea si sper ca alin1974  sa o rezolve pana la expirarea garantiei.

Am observat ca linkul cu manualul (in care se gaseste si fisierul respectiv) a expirat asa l-am urcat pentru cine doreste pe: https://www62.zippyshare.com/v/3vIRxsV2/file.html

Legat de "lucrari" eu sunt multumit de cei din reprezentanta unde merg (foarte amabili, intelegatori, meseriasi vechi cu experienta, etc.) asa ca potentialele probleme le voi rezolva acolo (nu am timp, spatiu si nici rabdare sa mai fac chiar si unele maruntisuri in regie proprie). Dar consider ca e bine sa stiu si unele lucruri atunci cand merg la ei (chiar daca cineva e Gica Contra cu asta, vorba aia doar unul trebuie sa fie "specialistul" care stie totul si doar el este indreptatit sa ofere informatii iar pe noi restul nu ne ajuta cu nimic sa stim).

Editat de Gil26
  • Like 2
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Gil26, din pacate nu mai am timp sa rezolv "problema" pana la expirarea garantiei,pe 06.04.2020, din motive personale(probleme in familie) care au intaietate, dar sper ca dupa ce le rezolv, sa pot rezolva si asta. Sper ca tot fara costuri, dar slabe sperante sa rezolv in reteaua Dacia. Daca nu, contra cost, unde pot. Deranjant este doar faptul ca vezi acolo in bord un consum mai mare fata de cel real.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...