Sari la conținut

Nivel ulei peste marcajul maxim, Tce 150 GPF 4x2


Postări Recomandate

Buna ziua,

am achizitionat Duster 4x2 echipat cu motor Tce 150 GPF in mai 2019 prin programul Rabla.

In scurt timp dupa preluarea masinii de la dealer, am verificat joja si am constatat ca nivelul de ulei era peste marcajul maxim.

In perioada de rodaj am exploatat masina conform instructiunilor din manual si am verificat periodic nivelul de ulei, care a ramas la acelasi nivel crescut.

Fac naveta intre 2 orase mici, traseu de aprox. 35 km, 80 km/zi, daca adaug si cumparaturile facute in oras. Nu conduc sportiv, cu exceptia depasirilor necesare.

Am schimbat uleiul+filtrul de ulei la 4.500, respectiv 12.000 km, la service-ul Dacia (ulei Renault furnizat de service), cu toate ca fisa de service recomanda shimb la 20.000 km. La al doilea schimb de ulei am semnalat problema service-ului. Mi-au recomandat sa revin la ei dupa ce uleiul "capata putina culoare" pentru a putea verifica corect nivelul de pe joja. Am parcurs aprox. 1.000 km si m-am intors la ei. Am constatat impreuna aceeasi problema. Ulei peste limita maxima.

Pozitia actuala a service-ul Dacia este ca computerul masinii trebuie resoftat, pt. ca intra benzina in ulei. Cauza ar fi reglajul computerizat defectuos al sistemului de injectie. Cel putin asa am inteles eu.

As fi recunoscator pentru orice informatie legata de problema descrisa.

Multumesc.    

 

 

   

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 31
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

1,3 TCe ca și 1,2 TCe sunt motoare GDI, adică injecție directă de benzină. Fiind motoare mici, în anumite regimuri de temperatură/turație(drumuri scurte, porniri dese cu motor rece, etc) sunt "înnecat

Atentie!  Dupa diluarea uleiului cu benzina, in afara de scaderea vascozitatii cinematice, care conduce la uzura mai rapida a pieselor , scade mult punctul de inflamabilitate al uleiului, adica acesta

Daca benzina ajunge in ulei, automat acesta se depreciaza. In acest caz toate piesele in miscare care beneficiaza de lubrefiere pe baza de ulei se uzeaza rapid. Adica cuzineti, pistoane via segmenti,

Posted Images

Lipsesc niște detalii importante:

1 - la ridicarea mașinii, nivelul de ulei era unde(pe jojă)

2 - mașina are acum x km (din text nu reiese nimic concret, decât 2 revizii)

 

Poziția oficială e parțial corectă, problema e că nu sunt mai multe cazuri cu aceeași problemă - atenție vorbim doar de Dacia Duster cu H5H (1,3TCe) ce are altă calibrare decât cea de pe Nissan/Reanult. Dacă în urma resoftării injecției face la fel e nasol (vezi problemele de la H5F(1,2TCe) )

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Imediat dupa schimbul de ulei ai verificat nivelul?

La mine motor 1,2 Tce la fiecare schimb baietii imi pun mai mult ulei.

La primul schimb nu am verificat nivelul imediat si dupa 2 saptamani m-am speriat cand am vazut nivelul ridicat. La service au scos din ulei si pana la urmatorul schimb nu a crescut sau scazut. Apoi la fiecare schimb inainte sa iau masina verific nivelul si ii pun sa mai scoata pentru ca pun mai mult (chiar si la alt service)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 3 ore, t0rquemada a spus:

Lipsesc niște detalii importante:

1 - la ridicarea mașinii, nivelul de ulei era unde(pe jojă)

2 - mașina are acum x km (din text nu reiese nimic concret, decât 2 revizii)

 

Poziția oficială e parțial corectă, problema e că nu sunt mai multe cazuri cu aceeași problemă - atenție vorbim doar de Dacia Duster cu H5H (1,3TCe) ce are altă calibrare decât cea de pe Nissan/Reanult. Dacă în urma resoftării injecției face la fel e nasol (vezi problemele de la H5F(1,2TCe) )

1 - nu ştiu. Mecanicul a citit nivelul de pe jojă la aprox. 30 de minute după ce au tras maşina în atelier, unde, presupun că podeaua este orizontală. Nivelul era cu minim 1 cm peste marcajul maxim.

2 - maşina are pe bord 13.000 km

Doresc să elucidez următoarele aspecte:

- ce se întâmplă cu benzina intrată în ulei, ce efecte are asupra motorului, pe termen scurt şi lung. Răspunsuri de tipul "păi nu face nimic, stai liniştit" primite din partea service-ului nu mă liniştesc, deopotrivă, sunt din ce în ce mai anxios

- joja are formă spiralată şi încurbată, cum trebuie citită corect?  Joja este calibrată la rândul ei?

- după resoftare o să am tot 150 cp şi 240 Nm cuplaj? Cum pot să controlez dacă mai are parametrii din fabrică?

-ce se întâmpla dacă resoftarea n-o să aibă rezultatul dorit? Ce drepturi am eu ca consumator? Ce măsuri am dreptul să iau?

Acum 4 ore, MBM a spus:

Imediat dupa schimbul de ulei ai verificat nivelul?

La mine motor 1,2 Tce la fiecare schimb baietii imi pun mai mult ulei.

La primul schimb nu am verificat nivelul imediat si dupa 2 saptamani m-am speriat cand am vazut nivelul ridicat. La service au scos din ulei si pana la urmatorul schimb nu a crescut sau scazut. Apoi la fiecare schimb inainte sa iau masina verific nivelul si ii pun sa mai scoata pentru ca pun mai mult (chiar si la alt service)

Da, am verificat imediat după schimb, împreună cu cu mecanicul+şeful mic din atelier. Era peste.

Ei au băgat 5.5 L, conform protocolului din fabrică.

Iar acum m-au băgat în ceaţă. Nu înţeleg: e prea mult uleiul, este diluat cu benzină, sau joja nu este calibrată?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca benzina ajunge in ulei, automat acesta se depreciaza. In acest caz toate piesele in miscare care beneficiaza de lubrefiere pe baza de ulei se uzeaza rapid. Adica cuzineti, pistoane via segmenti, si multe altele.

Daca analiza de ulei demonstreaza ca acesta contine benzina eu cred ca o firma care se respecta ar inlocui pe garantie motorul !  PAREREA mea !

Editat de taviro
  • Like 2
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 1 minut, taviro a spus:

Daca benzina ajunge in ulei, automat acesta se depreciaza. In acest caz toate piesele in miscare care beneficiaza de lubrefiere pe baza de ulei de uzeaza rapid. Adica cuzineti, pistoane via segmenti, si multe altele.

Daca analiza de ulei demonstreaza ca acesta contine benzina eu cred ca o firma care se respecta ar inlocui pe garantie motorul !  PAREREA mea !

Mulțumesc!

Unde se poate efectua analiza uleiului? Există procedeu oficial, validat şi recunoscut în UE pt. asta?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...