Sari la conținut

Nivel ulei peste marcajul maxim, Tce 150 GPF 4x2


Postări Recomandate

@florin EU

Nivelul de ulei nu trebuie să depăseașcă indicația max de pe jojă, trebuie scos surplusul de urgență.

La golire nu se poate scurge chiar tot uleiul, mai rămâne ceva pe acolo, dar asta înseamnă că uleiul nou se toarnă cu grijă nu tot odată, verificând periodic joja - lucru care nu a fost făcut la acea reprezentanță.

P.S. Nivelul de ulei se verifică pe plat (preferabil în același loc(parcare/garaj/curte)), după o staționare de cel puțin 6 ore, ideal 24 ore astfel încât tot uleiul să ajungă în baie.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 31
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

1,3 TCe ca și 1,2 TCe sunt motoare GDI, adică injecție directă de benzină. Fiind motoare mici, în anumite regimuri de temperatură/turație(drumuri scurte, porniri dese cu motor rece, etc) sunt "înnecat

Atentie!  Dupa diluarea uleiului cu benzina, in afara de scaderea vascozitatii cinematice, care conduce la uzura mai rapida a pieselor , scade mult punctul de inflamabilitate al uleiului, adica acesta

Daca benzina ajunge in ulei, automat acesta se depreciaza. In acest caz toate piesele in miscare care beneficiaza de lubrefiere pe baza de ulei se uzeaza rapid. Adica cuzineti, pistoane via segmenti,

Posted Images

Apropo de procedura de verificarea uleiului. Dupa ce am observat ca mi-au pus prea mult, m-am dus la ei si mi-au sigilat masina in parcarea lor. A doua zi, de dimineata, am desigilat masina, si am verificat uleiul. De fata au fost seful de service si trei mecanici. Dupa patru verificari, nivelul uleiului era mult peste maxim :). La fel si nivelul de penibilitate al oamenilor alora :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...
La 09.05.2020 la 16:24, BogdanB3 a spus:

Salut, eu am Duster 1.3 tce 130cp 4x2 și acum câteva zile i-am făcut prima revizie la 17000km.

Eu am verificat mereu nivelul uleiului știind problemele mai vechiului 1.2 turbo și mereu a fost peste limita, cred că este din cauza formei jojei, și-ti zic de ce cred asta și o să atașez și poze.

Prima poza este înainte de revizie, joja a fost lăsată mult timp, a doua și a treia poza sunt după revizie, a doua cu joja lăsată cam 40 secunde și a treia doar băgată și scoasă imediat.

Am incercat sa miros uleiul sa simt daca are miros de benzina..și nu simt miros de benzina.

 

IMG_20200503_124514.jpg

IMG_20200509_135326.jpg

IMG_20200509_135816.jpg

Salut!

Sincer să fiu, eu, în afara formei spiralate a jojei, suspicionez alte lucruri, (întemeiate sau neîntemeiate) și anume:

- oare mașina a ieșit cu nivelul acesta de ulei  din fabrică din cauză că dânșii se așteaptau ca o parte din acest ulei să fie consumată pe parcursul primilor 30.000 de km?

-oare la schimbul uleiului se acordă timpul necesar pt. scurgerea uleiului obosit? Sau rămâne un reziduu de 0,5L, peste care toarnă cantitatea prescrisă?

-conform celor afirmate de mecanicii din service, prin mecanisme neînțelese mie, o parte din benzina nearsă oricum intră în ulei, mai ales dacă se circulă pe distanțe mici în oraș. 

P.S. Nuanța uleiului tău din poza 2 și 3 (după schimb) mi se pare cam  închisă pt. un ulei virgin. La mine după schimb era aproape transparent.  Și da, eu parcă simt miros de benzină, comparativ cu uleiul nefolosit. 

La 18.06.2020 la 7:34, florinEU a spus:

Salut,

aceias peroblema am si eu la Duster 4x2 echipat cu motor Tce 150 GPF, imediat dupa prima revizia de un an nivelul de ulei este mult mai mare pe joja, chiar cu 10mm, am sunat la vocea clientului si am facut o sesizare, acum astept sa vad daca se mai aseaza uleiul in motor asa cum au zis de la vocea clientului ca sar mai intampla :) . Am facut aceasta sesizare pentru ca inainte de revizia anuala nivelul arata corect pe joja si sper sa nu inceapa sa apara pierderi de ulei, adica de la presiune sa impinga uleiul pe la semeringuri asa cum se intampla la modelele mai vechi daca depaseai nivelul dat de constructor.

Am stat langa masina la revizie si am primit si jumatate de litru inapoi tin totalul de 6L asa ca toate bune legate de revizie, dar de ce arata mai mult, greu de inteles pentru mine ca utilizator care stiu sa verific intre minim si maxim, este posibil ca diferenta sa fie de la un calcul constructiv incorect? poate sa instalat o componenta diferita la motor care sa faca diferenta la cantitatea de ulei? 

eu nu cred ca joja se poate deforma de la un schimb la altul, mai mult asi zice ca cantitatea de ulei dupa revizie nu este cea corecta si dacia ar trebui sa vina cu o solutie clara pentru utilizator care are obligatie sa verifice nivelele la compartimentul motor si sa le tina intre minim si maxim, eu acum ce fac o las asa ca ce este mult nu strica??

Salut!

Suspicionez că se pune ulei mai mult pt. că se așteaptă ca motorul să pape câte ceva din ea. Sau nu se acordă timpul necesar evacuării uleiului uzat. Momentan, din cauza absenței cunoștințelor minime, nu am alte explicații. Nu pot să cred că producătorul nu cunoaște volumul exact de ulei care trebuie să intre acolo. 

Acum 21 minute, Tce150GPF4x2 a spus:

Salut!

Sincer să fiu, eu, în afara formei spiralate a jojei, suspicionez alte lucruri, (întemeiate sau neîntemeiate) și anume:

- oare mașina a ieșit cu nivelul acesta de ulei  din fabrică din cauză că dânșii se așteaptau ca o parte din acest ulei să fie consumată pe parcursul primilor 30.000 de km?

-oare la schimbul uleiului se acordă timpul necesar pt. scurgerea uleiului obosit? Sau rămâne un reziduu de 0,5L, peste care toarnă cantitatea prescrisă?

-conform celor afirmate de mecanicii din service, prin mecanisme neînțelese mie, o parte din benzina nearsă oricum intră în ulei, mai ales dacă se circulă pe distanțe mici în oraș. 

P.S. Nuanța uleiului tău din poza 2 și 3 (după schimb) mi se pare cam  închisă pt. un ulei virgin. La mine după schimb era aproape transparent.  Și da, eu parcă simt miros de benzină, comparativ cu uleiul nefolosit. 

Salut!

Suspicionez că se pune ulei mai mult pt. că se așteaptă ca motorul să pape câte ceva din ea. Sau nu se acordă timpul necesar evacuării uleiului uzat. Momentan, din cauza absenței cunoștințelor minime, nu am alte explicații. Nu pot să cred că producătorul nu cunoaște volumul exact de ulei care trebuie să intre acolo. 

Atașez 2 poze cu joja mea...

20200514_130054.jpg

20200702_134352.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1,3 TCe ca și 1,2 TCe sunt motoare GDI, adică injecție directă de benzină. Fiind motoare mici, în anumite regimuri de temperatură/turație(drumuri scurte, porniri dese cu motor rece, etc) sunt "înnecate" cu benzină , benzină care va ajunge în ulei - simplu.

Dacă nu s-a verificat nivelul uleiului la predarea mașinii, să știi câți mm +- față de maxim sunt inițial, restul sunt ipoteze.

La TCe-uri uleiul se înnegrește destul de repede, deci nu ne luăm după culoare.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Adica daca faci drumuri scurte si dese o sa-ti dea pe afara ? :)) 

In 10 mii de kilometri, sau un an de zile, o sa ai mai multa benzina decat ulei conform rationamentuluide mai sus. Iar ungerea nu va mai fi cea fost vreodata. 

Avand experienta negativa cu mecanicii Dacia, este foarte posibil sa fi pus mai mult ulei. Insa acum ai un reper corect si poti sa iti dai seama daca sunt probleme la urmatoarele verificari alle nivelului.

Spor la facut kilometri!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 1 oră, t0rquemada a spus:

1,3 TCe ca și 1,2 TCe sunt motoare GDI, adică injecție directă de benzină. Fiind motoare mici, în anumite regimuri de temperatură/turație(drumuri scurte, porniri dese cu motor rece, etc) sunt "înnecate" cu benzină , benzină care va ajunge în ulei - simplu.

Dacă nu s-a verificat nivelul uleiului la predarea mașinii, să știi câți mm +- față de maxim sunt inițial, restul sunt ipoteze.

La TCe-uri uleiul se înnegrește destul de repede, deci nu ne luăm după culoare.

În momentul predării mașinii, care a avut loc în salon, acesta avea 8 km la bord. Spre mirarea mea. De asemenea, fiind prima mașină ”first hand” de care m-am bucurat, nu mi-a trecut prin minte să verific nivelul uleiului, fiind preocupat de alte aspecte. Mea culpa.

După 2000 de km parcurși, uleiul din mașina mea avea încă culoare deschisă, apropiată de cea a uleiului nefolosit. Îndrăznesc să afirm asta pt. că am verificat săptămânal joja. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Acea forma tampita de joja spiralata exista si la Suzuki SX4 1,4.

Cu mare greutate si numai dintr-un anume unghi, in functie de lumina ambianta , poti vedea nivelul.

Nu pot sa pricep motivul schimbarii de design a jojei ,,primitive", adica lisa, cu asta noua.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...