Sari la conținut

Nivel ulei peste marcajul maxim, Tce 150 GPF 4x2


Postări Recomandate

Buna ziua,

am achizitionat Duster 4x2 echipat cu motor Tce 150 GPF in mai 2019 prin programul Rabla.

In scurt timp dupa preluarea masinii de la dealer, am verificat joja si am constatat ca nivelul de ulei era peste marcajul maxim.

In perioada de rodaj am exploatat masina conform instructiunilor din manual si am verificat periodic nivelul de ulei, care a ramas la acelasi nivel crescut.

Fac naveta intre 2 orase mici, traseu de aprox. 35 km, 80 km/zi, daca adaug si cumparaturile facute in oras. Nu conduc sportiv, cu exceptia depasirilor necesare.

Am schimbat uleiul+filtrul de ulei la 4.500, respectiv 12.000 km, la service-ul Dacia (ulei Renault furnizat de service), cu toate ca fisa de service recomanda shimb la 20.000 km. La al doilea schimb de ulei am semnalat problema service-ului. Mi-au recomandat sa revin la ei dupa ce uleiul "capata putina culoare" pentru a putea verifica corect nivelul de pe joja. Am parcurs aprox. 1.000 km si m-am intors la ei. Am constatat impreuna aceeasi problema. Ulei peste limita maxima.

Pozitia actuala a service-ul Dacia este ca computerul masinii trebuie resoftat, pt. ca intra benzina in ulei. Cauza ar fi reglajul computerizat defectuos al sistemului de injectie. Cel putin asa am inteles eu.

As fi recunoscator pentru orice informatie legata de problema descrisa.

Multumesc.    

 

 

   

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 31
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

1,3 TCe ca și 1,2 TCe sunt motoare GDI, adică injecție directă de benzină. Fiind motoare mici, în anumite regimuri de temperatură/turație(drumuri scurte, porniri dese cu motor rece, etc) sunt "înnecat

Atentie!  Dupa diluarea uleiului cu benzina, in afara de scaderea vascozitatii cinematice, care conduce la uzura mai rapida a pieselor , scade mult punctul de inflamabilitate al uleiului, adica acesta

Daca benzina ajunge in ulei, automat acesta se depreciaza. In acest caz toate piesele in miscare care beneficiaza de lubrefiere pe baza de ulei se uzeaza rapid. Adica cuzineti, pistoane via segmenti,

Posted Images

Lipsesc niște detalii importante:

1 - la ridicarea mașinii, nivelul de ulei era unde(pe jojă)

2 - mașina are acum x km (din text nu reiese nimic concret, decât 2 revizii)

 

Poziția oficială e parțial corectă, problema e că nu sunt mai multe cazuri cu aceeași problemă - atenție vorbim doar de Dacia Duster cu H5H (1,3TCe) ce are altă calibrare decât cea de pe Nissan/Reanult. Dacă în urma resoftării injecției face la fel e nasol (vezi problemele de la H5F(1,2TCe) )

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Imediat dupa schimbul de ulei ai verificat nivelul?

La mine motor 1,2 Tce la fiecare schimb baietii imi pun mai mult ulei.

La primul schimb nu am verificat nivelul imediat si dupa 2 saptamani m-am speriat cand am vazut nivelul ridicat. La service au scos din ulei si pana la urmatorul schimb nu a crescut sau scazut. Apoi la fiecare schimb inainte sa iau masina verific nivelul si ii pun sa mai scoata pentru ca pun mai mult (chiar si la alt service)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 3 ore, t0rquemada a spus:

Lipsesc niște detalii importante:

1 - la ridicarea mașinii, nivelul de ulei era unde(pe jojă)

2 - mașina are acum x km (din text nu reiese nimic concret, decât 2 revizii)

 

Poziția oficială e parțial corectă, problema e că nu sunt mai multe cazuri cu aceeași problemă - atenție vorbim doar de Dacia Duster cu H5H (1,3TCe) ce are altă calibrare decât cea de pe Nissan/Reanult. Dacă în urma resoftării injecției face la fel e nasol (vezi problemele de la H5F(1,2TCe) )

1 - nu ştiu. Mecanicul a citit nivelul de pe jojă la aprox. 30 de minute după ce au tras maşina în atelier, unde, presupun că podeaua este orizontală. Nivelul era cu minim 1 cm peste marcajul maxim.

2 - maşina are pe bord 13.000 km

Doresc să elucidez următoarele aspecte:

- ce se întâmplă cu benzina intrată în ulei, ce efecte are asupra motorului, pe termen scurt şi lung. Răspunsuri de tipul "păi nu face nimic, stai liniştit" primite din partea service-ului nu mă liniştesc, deopotrivă, sunt din ce în ce mai anxios

- joja are formă spiralată şi încurbată, cum trebuie citită corect?  Joja este calibrată la rândul ei?

- după resoftare o să am tot 150 cp şi 240 Nm cuplaj? Cum pot să controlez dacă mai are parametrii din fabrică?

-ce se întâmpla dacă resoftarea n-o să aibă rezultatul dorit? Ce drepturi am eu ca consumator? Ce măsuri am dreptul să iau?

Acum 4 ore, MBM a spus:

Imediat dupa schimbul de ulei ai verificat nivelul?

La mine motor 1,2 Tce la fiecare schimb baietii imi pun mai mult ulei.

La primul schimb nu am verificat nivelul imediat si dupa 2 saptamani m-am speriat cand am vazut nivelul ridicat. La service au scos din ulei si pana la urmatorul schimb nu a crescut sau scazut. Apoi la fiecare schimb inainte sa iau masina verific nivelul si ii pun sa mai scoata pentru ca pun mai mult (chiar si la alt service)

Da, am verificat imediat după schimb, împreună cu cu mecanicul+şeful mic din atelier. Era peste.

Ei au băgat 5.5 L, conform protocolului din fabrică.

Iar acum m-au băgat în ceaţă. Nu înţeleg: e prea mult uleiul, este diluat cu benzină, sau joja nu este calibrată?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca benzina ajunge in ulei, automat acesta se depreciaza. In acest caz toate piesele in miscare care beneficiaza de lubrefiere pe baza de ulei se uzeaza rapid. Adica cuzineti, pistoane via segmenti, si multe altele.

Daca analiza de ulei demonstreaza ca acesta contine benzina eu cred ca o firma care se respecta ar inlocui pe garantie motorul !  PAREREA mea !

Editat de taviro
  • Like 2
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 1 minut, taviro a spus:

Daca benzina ajunge in ulei, automat acesta se depreciaza. In acest caz toate piesele in miscare care beneficiaza de lubrefiere pe baza de ulei de uzeaza rapid. Adica cuzineti, pistoane via segmenti, si multe altele.

Daca analiza de ulei demonstreaza ca acesta contine benzina eu cred ca o firma care se respecta ar inlocui pe garantie motorul !  PAREREA mea !

Mulțumesc!

Unde se poate efectua analiza uleiului? Există procedeu oficial, validat şi recunoscut în UE pt. asta?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...