Sari la conținut

Probleme martori luminosi bord?


Postări Recomandate

Salut

Detin un Duster diesel 4x4 110 CP din mai 2010. Am efectuat 29510 km din care 95 % in afara orasului (Bucuresti). Nu am avut nici o problema tehnica in acest timp (excluzand chemarile in service - OTS-uri). Am efectuat reviziile in service-urile Dacia (IPSO, SERUS, DACOSERV). Masina nu mai este in garantie. Stilul meu de condus este destul de sportiv in sensul ca schimb viteza la 2800-3000 turatii. Nu am ce sa reprosez masinii mai nimic (tinand cont de asteptarile pe care le am). Fericirea a durat pana aseara cand uitati ce am patit:

ma intorceam in Bucuresti pe A2, dupa ce am iesit de pe autostrada am intrat pe centura si apoi pe cheiul Dambovitei, intuneric bezna afara, viteza cca 100 km/h si din senin cu mult inainte de Midocar (pentru cei ce cunosc zona), simultan cu o piedere de sesizabila de tractiune, se aprind martorii : "defectiune electronica sau preincalzire diesel" si "oprire obligatorie". Trag pe dreapta, opresc motorul. Astept cateva minute, repornesc motorul, porneste la cheie dar martorii cu pricina raman aprinsi. Opresc iar motorul. Ce sa fac ? Eram singur in masina, afara era intuneric, nu aveam nici un telefon sa chem o platforma. Zona respectiva e cunoscuta drept o zona periculoasa in care nu se recomanda sa opresti sau sa lasi o masina parcata. Dupa cateva minute de intrebari stupide (stiind ca nu trebuie sa misc masina) am pornit iar motorul si cu cca 10-20 km/h am ajuns in dreptul reprezentantei Midocar. Intre timp martorii in cauza s-au stins dar s-a aprins martorul "ESP". Iar am oprit motorul. Dupa cateva minute mi-am facut singur curaj si am pornit din nou. A ramas aprins doar martorul "ESP". Am crescut viteza la cca 50 km/h si a, intrat in oras (podul Vitan). Pana acasa am oprit motorul la stopuri. Am scapat de "ESP" dar s-a aprins martorul "Control sistem antipoluare" si pana acasa nu s-a mai stins. Motorul merge bine, relantiul este corect fara fluctuatii. Nu pot sa cred ca s-a colmatat FAP -ul sau nu s-a efectuat corect regenerarea acestuia pt ca nu circul subturat, nu merg prin oras (trafic urban). Alimentez doar de la Romptrol (Efix). Nu stiu ce sa mai cred. Astazi am pornit motorul dar martorul luminos (antipoluare) este tot aprins. Ce credeti ca s-a intamplat ? Inclin sa cred ca este o problema electrica (de conectica) de s-au aprins atatia martori luminosi. Va rog sa-mi dati un sfat (in afara de mersul la service). Am cautat pe net dar nu am gasit aceasta problema punctuala pe . Am extins cautarea si am gasit ceva asemanator pe forumul posesorilor de Peugeot unde am gasit urmatoarele explicatii :

....

 

Ca sa va fie limpede, Antipollution Fault are 3 posibile cauze:

- imbacsirea FAP, regenerarea lui se face folosind metoda descrisa de mine mai sus. In ultima instanta, daca nu merge, va trebui sa fie schimbat. Pentru a evita deteriorarea lui, este bine ca periodic sa faceti o regenerare, cam la fiecare 2000-3000km, chiar daca nu aveti vreun mesaj de eroare. Dar ce-i mai important, bagati motorina Euro 5 cu continut scazut de sulf.

- imbacsirea EGR, este o supapa ce face ca o parte din gazele de evacuare sa fie recirculata. Se aplica metoda de mai sus pentru curatarea ei, in ultima instanta, daca nu merge, se scoate si se curata.

- deteriorarea catalizatorului, din cauza lovirii tobei catalitice, socuri peste limita sau combustibil necorespunzator. In afara de galeria de evacuare, mai exista inca o sonda lambda dupa catalizator ce analizeaza gazele de evacuare dupa catalizator, pentru a vedea buna comportare a ei. Daca prin intermediul acelei sonde se observa prezenta anormala a gazelor nocive pentru mediu, cauzata de proasta functionare a catalizatorului, se afiseaza mesajul de eroare "Antipollution fault". In acest caz se inlocuieste toba catalitica, operatie costisitoare, ce nu face obiectul garantiei.

Aceste 3 sisteme sunt in stransa legatura intre ele. .......

 

Cele de mai sus se refera la cauzele colmatarii FAP dar nu inteleg de am avut un "brad de Craciun" in bord !!!

Virgil, acum am vazut ca ai avut o problema asemanatoare. Singura diferenta este ca la mine s-au aprins simultan toti cei 3 martori: cel de preincalzire, cel de oprire obligatorie si cel de esp. Faza s-a repetat de vreo 3 ori, la intervale de vreo 30 km intre defectiuni. La ultima repornire a motorului, dupa ce s-au stins, treptat, primii 2 martori, n-am mai asteptat sa se stinga si cel de Esp si am continuat drumul cu el aprins. Chestia este ca am parcurs asa vreo 400km si nu s-au mai aprins ceilalti 2 martori, motorul functionand in parametrii, tragea bine, dar, ca o masura de precautie n-am mai depasit 130km/h. Mentionez ca fenomenele s-au intamplat in regim de mers continuu pe autostrada, la peste 130km/h. Apoi, am oprit sa alimentez si de atunci nu s-au mai aprins cei 3 martori in mers. De atunci am mai facut cateva sute de km fara probleme. Insa am ramas, asa, cu o nesiguranta fata de masina, ca m-ar putea lasa oricand in drum si cu sperietura de rigoare de atunci (totul intamplandu-se la sute de km de casa). Masina mea e un diesel din iunie 2010, cu 32.000km la bord.

La tine cum s-a rezolvat problema? (daca s-a rezolvat...) S-a mai manifestat de atunci?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 years later...
  • Răspunsuri 117
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Valabil pentru orice X79 ph2 (Duster I ph2) - alternatorul nu încărcă permanent 14,4v ci e comandat de injecție, și pe accelerări bruște / consum mic e deconectat (roată liberă) iar la solicitări

Ai baterie specială EFB, specială S&S, mai grea decât ce clasică și cu posibilitate de descărcări masive (una clasică descărcată peste 20% e cu un picior în groapă)

Poate sa-i dea "in gusa" pana-i sar toate cele 16 valve de sub capota si filtrul de particule tot nu o sa se desfunde.   Mihai, fa o vizita la service.

Posted Images

Salut pe toti dusteristii

Am cumparat un volmetru auto tip mufa bricheta pe care l.am montat.Surpriza mare,eu invatat toata viata pe celelalte auto care le.am avut,la care tensiunea era: 12,5v la contact pus,13.8-14.2v cu motor pornit.Acum la Duster Laureate 2015 dec.1.5dci,109cp,am urmatoarele valori:pus contact 12.2v ;turatie de mers in gol 12.8v;mers la drum 12.7-12.8v;turatie de mers accelerat+consumatori 13.8-14,7v.Va rog ma lamureste si pe mine cineva cu aceasta problema?

Multumesc

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Maxmaia nu te supara,nu ai cum sa nu bagi in seama.Acumulatorul cine il incarca,se merge practic pe curentul lui.Toate bune si frumoase dar vine 10 grade temperatura afara,dau exp,mai porneste dieselul.Nu

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Tensiunea de la bricheta este, cel mult, orientativa. Ai ceva pierderi pe traseu pana la ea, mici, dar care se cumuleaza. Valorile reale se masoara corect la bornele bateriei.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Valabil pentru orice X79 ph2 (Duster I ph2)

- alternatorul nu încărcă permanent 14,4v ci e comandat de injecție, și pe accelerări bruște / consum mic e deconectat (roată liberă) iar la solicitări servodirecție(80A), aerotermă, dezaburire lunetă, decelerări încarcă din nou, la euro6 se vede și mai bine comportamentul ăsta - practic mergi mai mult pe baterie care e încărcată când și cum trebuie de uch (vezi senzorul de curent de pe borna -) via injectie

-voltmetrul pe brichetă e fix pix dpdv precizie

 

Editat de t0rquemada
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...