Sari la conținut

rambobo

Pornire grea duster 1.5 dci 110hp

Postări Recomandate

Salutare!

Detin un duster 1.5 dci 110hp din 2012.

Dupa o lunga poveste pe care incerc sa o rezum cat pot ( am cumparat masina sh cu 70k km, se oprea in mers,  dupa multe incercari am demontat rezervorul si am gasit 2 pungi care astupau sorbul) acum am o alta problema.

Masina porneste foarte greu la cald ( invarte de peste 20 ori in unele cazuri) iar la rece se aude zgomot de injectoare fara motorina. 

La rece porneste relativ normal( invarte 3-4 ori max)

Doar in treapta a 6 a, in usoara sarcina cu aceleratia apasata pana la maxim 1 sfert masina scutura tare( in rest nu face niciodata nimic)

Uneori in frana de motor am o vibratie in caroserie( calc ambreaj ul dispare)

 

Acum nu stiu de ce sa ma iau. Am ajuns intr-un final la un mare "inginer" ce m-a sfatuit sa fac test de retur la injectoare cu furtunase si mufele electrice scoase din ele( evident ca nu da nimic pe retur, ele fiind inchise iar totul pleaca din pompa inapoi)

Totusi am facut test de retur cu frutunase cu motorul pornit( 5 min, picurari normalem, nu curge incontinuu) toate injectoarele au aproximativ aceiasi cantiate de motorina.

Am verificat dinnou distributia, este pusa la punct. Numarat dintii , verificat semnele, totul e ok.

Pompa de inalte face presiune la relanti, la pornire trece de 180 bar.

_____

Ce urmeaza sa fac.

1. Cu motorul cald, test de retur pe injectoare(atunci cand invarte de peste 20 ori) sa vad care e diferenta intre injectoare, si daca deschid)

2. Inlocuiesc dinnou filtrul de motorina

3. Verific dinnou distributia si o calez cu cale originale.

 

Astept si alte sugestii pentru a putea rezolva acest mister. 

Multumesc!

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu as verifica pompa de inalte, zici ca la start are 180 bar, insa valoarea ar trebui sa fie in jurul a 300+ cu stabilizare pe relanti in jurul a 300.

Inginerul acela trebuia sa se conecteze la interfata si sa vada toti parametrii de injectie daca se incadreaza in specificatii.

 

Faptul ca ai gasit doua pungi in rezervor denota 'grija' pe care a avut-o fostul proprietar dpdv al alimentarilor si cine stie cata motorina slaba calitativ, probabil si din aceea luata de la marginea soselei marfa 'CFR', a pus de-a lungul timpului.

Deci poate ai bafta sa fie numai pompa de inalte iar injectoarele sa mai aiba viata in ele.

 

De curiozitate, cand ai cumparat masina nu s-au observat simptomele astea?

Editat de eman4x4
  • Like 3
  • Mulțumesc! 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

"Inginerul" de la Dacia a spus ca injectoarele se deschid la presiune de 180 bar(pe care o ating linisit). La relanti am in jur de 270 bar stabil +- 3

Masina cand am cumparat-o funtiona normal, primii 2k km. In preajma casei s-a oprit pentru prima data. Dupa care la maxim 800 km se mai oprea. Nu aveam mari probleme la pornire. E drept invartea de 4-5 ori, dar atat. Acum stai si 20 secunde sa dai la automat, asta cand e cald motorul.

Motorina clar era de proasta calitate. Pentru a ajunge la pungile alea am invinovatit pompa de amorsare care are supapa de sens(credeam ca ramane blocata si taie motorina) dupa ce am schimbat toata conducta din rezervor pana in filtru, a facut diinou acelasi simptom. Voi incerca sa fac test de retur cu motorul cald. Poate da un injector mult pe retur si nu porneste. daca nu da deloc inseamna ca nu se deschid injectoarele, deci e o problema la pompa. 

Revin cu detalii, intre timp astept si alte pareri

Multumesc!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din postarea ta reiese ca pompa scoate 180 bar, fii mai atent te rog la detalii.

Pe turatii ti-a verificat presiunea pompei, adica cat baga la 2000/2500/3000/3500? Sau doar relantiul?

Screenshot_20191125-113553_Chrome Beta.jpg

L.E.

Fostul proprietar stia sigur de problema, de aia a si vandut-o ca l-au speriat costurile ce ii veneau pe cap.

Cine stie ce sfaturi o fi primit de la careva sau workarounduri ca sa fie aparent fara probleme la prezentare masina si dupa ce a scapat de ea, aia e.. sanatate si bani de reparatii. Dupa simptomele de la pornire pompa e pe duca la prima vedere, de asta sunt importantele testele alea care eventual cel mai sigur ar trebui facute direct in rulaj cu motorul cald.

 

Bafta

Editat de eman4x4

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pompa face presiune la relanti(adica e normala), la pornire trece de 180 bar(cat e necesar incat injectoarele sa deschida).

Sigur de asta a fost determinat proprietarul sa o vanda. 

Cunoaste cineva valorile de presiune normale ale pompei  in diferite plaje de rotatie ? 

Miercuri fac testul cu returul si schimb filtrul de motorina. 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca reper, nu stiu ce pompa ai pe motor, poate fi Bosch sau Continental (daca in 2012 se puneau pe 1.5 la Renault).

Dar orientativ, ca valori de presiune.

Un search pe Google ajuta intotdeauna.

Screenshot_20191125-150622_OneDrive.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Super, ai scapat cel mai ieftin.

La cat mai multi km fara probleme pe alimentate de acum incolo.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...