Sari la conținut

EdMdfka

Turatie recomandata (optima) Duster 2 1.3TCE 150CP 4wd

Postări Recomandate

In urma unei discutii cu niste colegi de la munca am o curiozitate:

Voi la cate turatii schimbati vitezele? Tineti cont de recomandarile masinii cand martorul cere treapta superioara sau inferioara?

Intreb asta din moment ce eu tind sa merg cum recomanda masina (martorul de pe bord):

  • mers "batraneste" constant la 60kph - treapta a 5a
  • mers "batraneste" constant la 70kph - treapta a 6a

Daca e sa o calc sau "sa ma dau la ea", automat ii dau treapta inferioara sa am turatie mare.

Tin sa mentionez ca este prima mea masina achizitionata "de noua" si de aceea mi-am schimbat stilul de condus (in general am condus sportiv la turatii cat mai mari) tocmai in ideea de a menaja masina si de a o "proteja" cat mai mult.

Pe autostrada vede numai 138kph. Dar in oras, tind sa schimb vitezele la recomandarile masinii, automat ajunge sa fie subturata daca este sa merg constant la viteze mici.

Am mers pe ideea ca daca nu era gandita sa mearga asa nu ar fi cerut sistemul, cu atat mai mult ca pe EDC cred ca sigur ar fi schimbat singura in treapta superioara.

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Aveau dreptate cei care constatau ca asta-i dilema secolului..

Parca ne-a luat mintile indicatorul ala GSI, mai bine nu-l puneau. Intram cu totii in panica atunci cand se aprinde acea sagetica discreta in bord, care nu este altceva decat o recomandare pentru mers economic.

  • Like 1
  • Haha 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 50 minute, Stef13 a spus:

Aveau dreptate cei care constatau ca asta-i dilema secolului..

Parca ne-a luat mintile indicatorul ala GSI, mai bine nu-l puneau. Intram cu totii in panica atunci cand se aprinde acea sagetica discreta in bord, care nu este altceva decat o recomandare pentru mers economic.

Pai si este ok sau nu pentru masina sa mergi asa cum recomanda?

Cam la asta se rezuma intrebarea mea. 

De la un stil de condus sportiv am inceput sa conduc "batraneste" in ideea ca poate o menajeaza mai mult condusul pe care-l recomanda chiar ea.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@EdMdfka cred ca cel mai bine ar fi sa conduci masina dupa cum cer conditiile de pe sosea si sa te uiti mai putin la becul GSI. Dupa cum spunea si @Stef13 mai sus, ala e pus acolo ca sa incurejeze un consum cat mai economic si o sa-ti spuna sa schimbi cat mai repede in treapta superioara, dar e posibil sa nu fie tot timpul cea mai potrivita sugestie, ca el nu stie de conditiile de drum. Daca esti in trafic mai alert si vrei sa fii pregatit de o depasire, mai bine tii motorul mai turat (cu pretul unui consum un pic crescut) ca sa ai o rezerva de putere. Cand mergi la viteza constanta mult timp, atunci poti sa te uiti la ce-ti recomanda el si sa o tii la turatii mai joase.

Motorul e proiectat sa faca fata si la turatii mari, si la turatii joase, nu pateste nimic. La diesel e posibil sa apara probleme cu depuneri si filtrul de particule infundat daca se merge (foarte) multa vreme subturat (1200-1500 rpm), dar la benzina nu cred ca se poate infunda filtrul asa de usor. Prin natura ei, motorina genereaza mai multe particule de dimensiuni mari dupa ardere decat benzina, care sunt captate de filtrul de particule (de la EURO5 incoace, inainte de asta ele erau scoase pe evacuare, in acel fum negru binecunoscut).

Mai pe scurt: ochii la sosea si la oglinzi, nu la GSI :D O sa simti cand iti cere masina sa schimbi viteza, atat in sus (nu mai are putere sa traga), cat si in jos (trepideaza) si in timp o sa inveti sa nu mai bagi in seama GSI.

Eu dupa 80.000 km nici nu as putea sa-ti spun unde anume am indicatoarele alea cu sageti pe bord, ca nu le mai observ.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu îndrăznesc să cred că acel indicator, nu este pentru condus economic, ci pentru condus eficient. Dacă ar fi pentru condus economic ți-ar arăta să schimbi mereu la 2.000 ture. Însă în practică observăm că dacă accelerezi normal îți cere să schimbi la 2.000 ture, iar când accelerezi hotărât îți cere să schimbi la peste 3.000 ture în funcție de situație,  dar mereu cam pe acolo pe unde turezi motorul degeaba deoarece ai accelerație mai bună în treapta superioară. De asemenea dacă mergi cu 80 km/h în treapta a șasea și pui ca ghiolbanul accelerația la podea indicatorul îți va cere să schimbi în treaptă inferioară.

 

Toate acestea nu sunt indicații de condus economic, ci de condus eficient.

Editat de Mazarin

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Economic poate însemna şi eficienţă. Depinde de unde te uiţi

Editat de Namdust

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Le-ai găsit sinonime în dicționar? :face-screaming:  De obicei mă uit de pe scaunul din stânga-față.

Editat de Mazarin

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Tot acolo ajungi cu teoria asta. Eficienta inseamna ca obtii rezultatul (deplasare, accelerare, urcare) minimizand efortul (consumul). Deci pana la urma se tinde spre un stil de condus economic.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...