Sari la conținut

Postări Recomandate

@Morar26La benzina trebuie sa calculezi cel putin un 9,5-10l/100 km în oraș, 10l/100km pe autostrada la 130. La drumuri scurte prin oras o sa consume si mai mult.

Diferența menționată de tine e reala. E un cost suplimentar pe care trebuie sa ti-l asumi.

Si mai ar fi o "problema" cu TCE 150: nu poti merge usor cu ea. Iti vine intr-una sa o calci. 😀

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 670
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Mort sau nu, măcar e organizat. Sau se încearcă să fie. La povești, în alt topic, pe alt forum sau pe Facebook. Sunt eu sătul de câte discuții și păreri mai mult decât subiective se tot reia

Evident ca sunt si mai putin "dotate", depinde de fiecare la ce functii e dispus sa renunte. De aia Dacia, ca toti producatorii auto, ofera mai multe nivele de echipare, cu speranta ca o sa-si gaseasc

Si eu urmeaza luna asta sa dau comanda de inca un Duster, dar eu o sa merg pe 1.33 TCe de 150 CP, cu 4x4. La pret nu e chiar asa de mare diferenta, sunt 550 de euro in plus fata de diesel, care inseam

Posted Images

Acum 23 minute, PPV a spus:

@Morar26La benzina trebuie sa calculezi cel putin un 9,5-10l/100 km în oraș, 10l/100km pe autostrada la 130. La drumuri scurte prin oras o sa consume si mai mult.

Diferența menționată de tine e reala. E un cost suplimentar pe care trebuie sa ti-l asumi.

Si mai ar fi o "problema" cu TCE 150: nu poti merge usor cu ea. Iti vine intr-una sa o calci. 😀

 

Multumesc pentru informatiile privind consumul. Pentru mine e important sa am in vedere cat ma costa sa ma folosesc de o masina 100.000 de km, nu doar pretul de achizitie. Revenind la consumul pe care l-ati mentionat, asta cred ca inseamna cam un +2.5/3 litri in plus la 100 km fata de diesel, deci un 2.500 - 3.000 de euro la 100.000 de km. Sunt un novice in ce priveste mecanica si alte aspecte ce tin de fiabilitate, dar banuiesc ca, in special dupa expirarea garantiei, costurile de intretinere pentru un TCe-ul sunt mai mici fata de un diesel (mai ales daca se circula mult in urban, pe drumuri de 5-10 km), asa ca diferenta finala s-ar putea sa fie mai mica. Evident, si experienta la volan este diferita in ce priveste cele doua motorizari, aspect care nu trebuie si nu poate fi ignorat, desi e apreciat diferit de fiecare dintre noi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Este posibil sa avem moduri diferite de a face bugete.

Daca ati calculat si va avantajeaza consumul - luati-va diesel . DAr daca spuneti ca sunteti novice, luati ce va place dupa drive test. VOrbest cat  pot de serios.In realitate costurile majore nu sunt date de combustibil pe perioada de utilizarea ( 5 - 10 ani ) .

Personal pot sa scot consum de diesel sau pot sa scot consum de tanc. depinde unde/cum/cat merg.

SI inca o parere ( nu ii spun sfat pentru ca difera mult opiniile) - daca va agatati de un consum de caburant si vi se pare ca este un capat de tara - cea mai inteleapta alegere este sa achizitionati un Duster la mana a 2-a. Difernta de pret fata de nou va acopera calculele si daca gasiti si ceva garanie ramasa, si mai bine. O masina noua din start are 30 % devalorizare in prima luna deci pierdeti bani.

Succes in alegere!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot vrei sa faci calculul pe termen lung (TCO = Total Cost of Ownership), mai pune la Diesel si AdBlue, ca si ala trebuie completat periodic, plus reviziile care de obicei sunt un pic mai scumpe la diesel (nu cu mult, dar se aduna). In plus, mai ia in considerare si eventualele taxe care o sa apara in viitor pentru Diesel (n-o sa mai ai voie in centrul orasului, poate un impozit mai mare etc.). Inca nu e cazul la noi, dar in cativa ani o sa apara si pe aici.

Pentru mers mult in oras nu recomand diesel-ul, mai ales pe distante scurte, ca vor fi probleme cu filtrul de particule, care nu e deloc ieftin de inlocuit. Eu ies la maxim 2 saptamani la cate un drum lung, ca sa pot sa o turez un pic si sa se mai curete. In oras isi face curatarea DPF-ului la cel mult 300-400 km, iar daca merg mult in afara il curata la 800-900 km, deci mult mai rar.

La 10-15.000 km pe an nu se merita diesel, nu ai cum sa scoti din diferenta de consum pretul mai mare de achizitie si intretinere. Peste 20.000 km pe an merita diesel, mai ales daca faci multi km in exterior.

 

E foarte bine ca faci calculele astea, asa ar trebui sa faca toata lumea inainte sa-si ia masina, nu sa se uite doar la pretul de achizitie (sau cat iese rata pe luna). Eu am un Excel in Google Docs in care trec toate cheltuielile (achizitie, asigurari, revizii, motorina). Pana acum (5 ani si 112.000 km) am asa:

- aproximativ 76.000 de lei achizitia (masina + inmatriculare)

- vreo 18.000 de lei pe asigurari (RCA, Casco, rovinieta)

- cam 27.000 de lei pe revizii, piese si cauciucuri

- 47.000 de lei pe motorina (consum mediu 7.38 l/100 km, cu 50% in afara localitatii, vreo 10% off-road si restul in oras)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 10 ore, bbm a spus:

Pentru mers mult in oras nu recomand diesel-ul, mai ales pe distante scurte, ca vor fi probleme cu filtrul de particule, care nu e deloc ieftin de inlocuit. Eu ies la maxim 2 saptamani la cate un drum lung, ca sa pot sa o turez un pic si sa se mai curete. In oras isi face curatarea DPF-ului la cel mult 300-400 km, iar daca merg mult in afara il curata la 800-900 km, deci mult mai rar.

Și 1,3 Tce are filtru de particule (GPF). Aceleași reguli și costuri ca în cazul DPF. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si eu astept lansarea noului facelift si intentia de a achizitiona un 1,5 dci 4x4. Legat de consum, ca se tot vorbea, cam cat credeti ca ar scoate la drumuri preponderent in afara orasului, pe drum national. Fac naveta zilnic 115 km plus alte iesiri scurte pe weekend. Cat ar fi diferenta intre un 1,5 dci si 1,3 tce 150 cp? Se amortizeaza costul de achizitie in timp, echilibrand cu consumul? 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, si motoarele noi pe benzina au filtru de particule, insa prin natura arderilor motorina produce mult mai multe particule fine decat benzina. In timp, pe diesel filtrul de particule "munceste" mai mult si va avea mai multe regenerari decat pe benzina.

Exploatate corect (fara multe drumuri scurte cu notorul rece, periodic un drum mai turat etc.), filtrele de particule, atat pe diesel cat si pe benzina vor tine sigur macar 300-400.000 km, adica mult peste durata medie de viata a masinii pentru marea majoritate a utilizatorilor (pentru cine face 15-20.000 km pe an, asta inseamna 15+ ani). Problema este ca vor fi si posesori care nu vor sti sa foloseasca masina optim si vor avea surpriza ca la 100.000 km sa aiba deja probleme cu filtrul de particule pe diesel, care la motorul pe benzina ar aparea mai tarziu (>200.000 km) la acelasi stil de mers.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Au aparut pe site preturile noului model. :)

La varianta Prestige, 1,3 tce 150 cp 4x4 21350 euro, EDC 20900 euroiar 1,5 dci 4x4 ..20800 euro. Varianta pe GPL 17450. Acum sa vedem care se incadreaza la programul rabla. Dupa normele de poluare maxime de 140 ar intra si dci,ul la limita. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak unpinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...