Sari la conținut

Înlocuire baterie


Postări Recomandate

Nu se întâmplă nimic (eventual scade un pic durata de viata a bateriei), un prieten a pus baterie normala acum 3 ani și încă merge.

Chiar ma gândesc și eu sa apelez la aceasta soluție când va fi cazul sa înlocuiesc, din nou bateria.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 61
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Înțelegi ce vrei: - toate motorizările euro6 (06/2015+), care vine implicit cu S&S*, au recuperare energie pe frânare și încărcare pilotată cu baterie EFB - în cazul expus de mine bateri

Oficial nu trebuie scrisă bateria, neoficial trebuie, dacă vrei ca bateria să fie încărcată corect: Ai avut 70Ah cu 720A EN și ai pus 70Ah 760A EN, diferenta de 40A nu e luată în considerare de m

Foarte bine si corect precizat\punctat     (iar pentru ceilalti colegi atasez grafice din trei monitorizari suprapuse (utilizare diferita, la diferite temperaturi exterioare, cu S&S dezactiva

Posted Images

@MBM  , corect, mai depinde si de modul de utilizare al masinii, spre exemplu eu la Sanderica puteam sa dezactivez permanent din soft S&S da nu am facut-o pentru ca imi poate da indicii despre ”starea” masinii si fara diagnoza, dar a devenit reflex sa il dezactivez din buton imediat dupa pornirea motorului, uneori insa il mai las activat, dar nu tin minte sa fi ”intrat” in aproape cinci ani mai mult de cateva zeci de ori. Referitor la starea bateriei importante sunt deasemenea si gestionarea energiei si incarcarea pilotata, acestea trebuie sa fie conforme, am modificat si am monitorizat destul asta si ma bucur ca la masina mea sunt OK, tangential la asta si ce s-a scris anterior mai adaug ca sistemul ”tine” bateria la o incarcare constanta 90-95% (chiar si dupa ce am incarcat-o conform pe un redresor bun dupa o zi a ”adus-o” tot acolo, iar acum am 89% si 12.4V, nu am avut erori si\sau probleme, etc.). Iar la ”afirmatiile” colegului eu pot aduce argumente si date\fapte\cifre concrete si corecte, nu eronate si contradictorii . Desigur insa ca discutiile despre toate acestea sunt mult mai ample, multe informatii se gasesc si pe acest forum, dar pana la urma asa cum am mai scris fiecare procedeaza cum doreste si referitor la bateria masinii.

Toate cele bune!

  • Like 1
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 2 ore, abc a spus:

Si daca, sa zicem, se alege o baterie cu valori (capaciate si curent de pornire) cat de cat apropiate de cele ale bateriei standard dar se alege totusi o baterie clasica (nu EFB sau AGM, chiar daca masian are sistem stop-start). Ce se intampla? Se uzeaza bateria foarte repede? Cat de repede? (Chiar si daca se dezactiveaza sistemul stop-start la fiecare punere a contactului.)

Pe frânare se face recuperare de energie, tensiunea se duce la 15,6V iar bateria clasică e fiartă la propriu, pierde electrolit prin evaporare și în câteva luni, regim de taxi, e moartă.

Și nu, dezactivarea S&S nu duce la anularea recuperării de energie pe frânare - din fericire pentru producătorii de baterii.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bine si corect precizat\punctat  :yes:  :thumbsup:

(iar pentru ceilalti colegi atasez grafice din trei monitorizari suprapuse (utilizare diferita, la diferite temperaturi exterioare, cu S&S dezactivat...), se poate observa foarte usor cum ”functioneaza” incarcarea pilotata si recuperarea energiei pe franare: tensiunea bateriei inclusiv ”pick-urile”, sarcina puterea si curentul secundar al alternatorului, am pus si incarcarea bateriei dar desigur ca sunt mai multi parametri si interconditionari, iar referitor la S&S avem si nr. cicluri de pornire, etc...)

 

IncarcarePilotata1.png

IncarcarePilotata2.png

IncarcarePilotata3.png

IncarcarePilotata4.png

Editat de Gil26
  • Like 2
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 2 ore, t0rquemada a spus:

Pe frânare se face recuperare de energie, tensiunea se duce la 15,6V iar bateria clasică e fiartă la propriu, pierde electrolit prin evaporare și în câteva luni, regim de taxi, e moartă.

Și nu, dezactivarea S&S nu duce la anularea recuperării de energie pe frânare - din fericire pentru producătorii de baterii.

 

Am citit astazi pe site-ul Rombat:

1. baterie EFB - "Vehicule cu funcţia Start-Stop şi toate vehiculele din parcul auto actual";

2. bateri AGM - "Vehicule cu funcția Start-Stop, vehicule cu funcția extinsă Start-Stop și recuperarea energiei din frânare, vehicule dotate din fabrică cu baterii AGM".

Nu stiu daca este corect si/sau daca site-ul este actualizat.

Eu inteleg ca masinile care vin cu baterie EFB din uzina au stop-start dar NU au recuperare de energie.

Rezulta ca nu este pericol de supraincalzire a bateriei, chiar daca se utilizeaza o baterie normala.

Este corect?

Ma intereseaza mai mult pentru Duster ph3 benzina (ca doar suntem pe forum Duster) dar si pentru Logan 3 benzina (nu gpl).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Înțelegi ce vrei:

- toate motorizările euro6 (06/2015+), care vine implicit cu S&S*, au recuperare energie pe frânare și încărcare pilotată cu baterie EFB

- în cazul expus de mine bateria nu se încălzeste excesiv dar se uzează vizibil (pe tester de baterii dedicat) iar dacă e baterie cu dopuri se poate constata pierderea rapidă a electrolitului

*toate motorizările de pe Duster ph2 și ph3 aveau/au. Doar la Logan II  1,2 16v euro6 și 1,0SCe pre WLTP nu aveau S&S.

 

P.S.Apropo de actualizare site:  reprezentanța rombat din bucurești a refuzat o garanție la 1,2 16v euro6 cu încărcare pilotată pe motiv de "alternatorul nu încarcă  decât 13.2V și nu există încărcare pilotată la Dacia pe modelele fără S&S" - :hyper:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 8 months later...

Salutare colegi, 

Infio pt cei intresati:

Dupa 6 ani eu am optat pt Varta Blue Dynamic EFB 70Ah 760A - 570 500 076

537- 45 = 492 Ron de la epiesa / Tarlalelor, Bucuresti.

Montaj pt grantie 50 Ron,  undeva langa Auchan Titan, Bucuresti.,

Pt informatii suplimentare ...... cu placere.

Va salut!!!!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La montaj trebuie introdus un cod (trebuie scris in calculatorul masinii ca s-a pus o baterie noua) sau se poate monta bateria de catre oricine in situatia in care se renunta la garantie (la fel ca la bateriile clasice pentru masini fara S&S)?

Bateria originala a fost tot de 70Ah si 760A?

La fel, daca bateria este de capacitate putin mai mare trebuie scrise noile valori in calculatorul masinii sau pur si simplu doar se schimba bateria (ca la masinile fara S&S)?

Sper ca m-am exprimat cat de cat clar.

Multumesc!

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...