Sari la conținut

Postări Recomandate

DUSTER 2 - Prima etapa de testare Trials

Articolul nostru despre #Duster 2 vine spre finalul ciclului de reviewuri din presa sau bloguri, consider insa ca acum este cel mai bun moment pentru o analiza detaliata, deoarece masina a avut suficient timp sa isi descopere punctele forte sau slabe. Astfel ne aflam la momentul oprtun in care putem obiectiv sa comentam despre munca investita in #Duster2 de catre Dacia.

#Testarea clasica accesibila tuturor de genul drive-testelor facute la dealeri are dezavantajul ca nu exista suficient timp si diversitate de trasee ca sa poti sa descoperi cu adevarat masina. Personal cand m-am urcat prima data in Duster 2 si l-am condus la reprezentanta, nu m-a impresionat atat cat a facut-o in sesiunea de teste completa. Se pare ca ai nevoie de cel putin 50km condusi pe diferite trasee ca sa incepi sa simti si apreciezi ce ofera Duster 2, atat ca produs de sine statator din gama SUVurilor cat si ca diferenta fata de vechiul model.

Apectele de design sau bord, chiar daca le-am analizat si noi, nu are sens sa le prezentam. Sunt detalii deja discutate in articole de catre ziaristii auto dedicati si pe care le recomand cu caldura, in special pe cele ale lui Adam Robert (*Turatii.ro). Ce ne intereseaza pe noi acum este sa stim cum se compara Duster 2 fata de vechiul Duster, cata valoare adaugata aduce ca #produs nou, daca are probleme si daca se #justifica #investitia #financiaraintr-un Duster #nou sau unul SH.

Revenind la modul cum au fost concepute testele, ele au fost au avut la baza o #testare comparativa pe 6 Dustere de catre 8 soferi pe trase diferite in cursul aceleiasi zile:

PILOTI
- 4 soferi de Duster model vechi Ph2 (*doi dintre ei participanti la competitii offroad).
- 1 sofer de Duster 2
- 1 sofer de BMW Seria 3
- 1 sofer de Skoda Superb 
- 1 sofer de Logan

MASINILE (*toate 4x4 1.5 dci):
- Duster 2 OEM cu anvelope standard
- Duster 2 cu suspensie modificata si anvelope AT
- Duster Ph2 cu ATuri, suspensie si mapa modificata, 3xcamere video, lasere, boxe, antifonare, etc
- Duster Ph2 cu ATuri, suspensie si mapa modificata
- Duster Ph2 cu ATuri, suspensie modificata si reconditionata si mapa modificata
- Duster Ph2 OEM cu anvelope standard.

NOTA: Masinile au avut interfete OBDII+TorquePro instalate si in jur de 50 de senzori de functionare au fost intregistrati in limitele oferite de utilizarea telefoanelor pentru monitorizare si inregistrare pe o perioada atat de lunga de timp (*9 ore).

TESTE:
Pe durata testarii soferii s-au schimbat intre masini si au putut sa le evalueze in toate scenariile, in special Duster 2ul. Pe langa testarea respectiva au mai existat testari separate mai scurte cu soferi din Politia Romana, soferite si deasemenea o zi de teste offroad la campie cu 2 soferi de Duster (*teste de plecari de pe loc la inclinatii de 30-35+ grade pe praf, incrucisari punti, noroi).

Ce am descoperit noi pe tot parcursul testelor, este ca Duster 2 se comporta mai bine decat vechile Dustere in toate scenariile pe asfalt sau in offroad. Fata de vechiul Duster 2015-2017 stoc/OEM, diferentele sunt mai evidente in toate zonele masinii: antifonare, motor, suspensie, anvelope, software, senzatii la volan, offroad, asfalt, optionale, etc. Cu mici exceptii subiective la cateva capitole comparative cu Ph2uri modificate, toti pilotii au dat note mai bune Duster 2, suficient ca la fiecare din ei noul Duster sa castige la punctaj final in fata generatiei precedente Duster. Deasemenea in logurile de functionare motor, in cele care am reusit sa le strangem, nu am observat nimic anormal la Duster 2, in sensul de cresteri nejustificate de presiuni, temperaturi, erori sau consum.

IMBUNATATIRILE NOTABILE LA DUSTER 2:
- O caroserie bine conceputa, inchegata si cu o tabla mai bine ranforsata.
- Usi care se inchid normal si lufturi (*spatii intre piese) extrem de mici.
- O aerodinamica mult imbunatatita care ajuta la consum si zgomot redus.
- O ridicare a podelei cu 2cm (chiar daca trenul de rulare si traversa au ramas la 21cm, o sa simtiti insa plafonul mai jos fata de vechiul Duster)
- Un motor 1.5dci care vine din fabrica in realitate cu 119cp (*cai putere) confirmati pe dyno si perceputi de noi la volan.
- Amortizoare si arcuri mai optimizate si placute pe sosea (*rigiditate) si in offroad (confort). 
- Anvelope foarte de bune in offroad si silentioase pe sosea (Dueler HT).
- Un consum cu aproximativ 2 litrii mai bun fata de generatii mai vechi de Duster. 
- Unghiuri de atac similare cu vechiul Duster, desi in teren iti lasa impresia ca Duster 2 ofera 1-2cm extra mai mult in acelasi loc intre bara si pamant.
- Sistem HDC care eficientizeaza franarea pe fiecare roata si te salveaza atunci cand cobori abrupt cu fata sau cu spatele masinii. Tot HDCul iti blocheaza pe loc masina atunci cand pierzi controlul in rampa si risti sa aluneci la vale, oferindu-ti timp sa iei cele mai bune decizii.
- Un sistem start-stop eficient si util. Faptul ca motorul are un sistem ce conserva si recupereaza energia de rotatie eficient, te ajuta in offroad ca sa nu iti moara motorul in situatii dificile si evident ajuta repornirea la semafoare a motorului in oras. 
- Scaunele chiar daca par stramte la inceput, se mai lasa si te adaptezi cu usurinta dupa 200km.
- Volanul si directia sunt foarte bune facut si placute la condus.
- Cutia de viteze este o idee mai lunga ca la vechiul Duster, astfel pe aceeasi viteza ai turatii mai reduse cu aproximativ 200 de ture. Nu am prefeput diferente de forta in offroad din cauza asta. Viteza 1-a isi face treaba la fel de bine pe post de reductor.
- Vitezele se schimba acum mai usor.
- Sistemul audio este net superior vechiului model si chiar in fata unuia cu un upgrade de buget la boxe/usi pe Ph2.
- Avertizarea pentru unghi mort functioneaza bine si este chiar utila.
- Camerele video sunt si ele interesante si utile (*mai ales cele pe fata si spate).
- Chiar si la trenul de rulare, care este ca design similar cu cel vechi, piesele sunt diferite ex: pivoti lemforder putin mai mari la bascule.
Ar mai fii mult de scris, insa prefer lasam loc de continuare si pentru etape de test viitoare.

CONCLUZIE:

1. Per ansamblu merita sa investesti in achizita unui Duster 2? 
- Merita! Este o masina care intoarce capetele si a fost apreciata de toti cei care au condus-o.

2. Isi justifica Duster 2ul pretul si valoarea fata de vechia generatie Duster Ph2?
- Evident, Da! Este o masina fiabila (*din ce am aflat de la testarea de uzina) usor de intretinut, care daca duce fara probleme 500k kilometrii si care isi pastreaza extrem de bine valoarea la revanzare.

3. Daca ai bani pentru un Duster Ph2 model mai vechi si inca in garantie, merita sa il cumperi SH sau sa faci un efort si sa alegi un Duster 2 nou? 
- Clar merita efortul pentru D2, masina este superioara vechiului Duster. Un Duster vechi in garantie upgradat costa in jur de 13k plus inca 3k din imbunatatiri ulterioare (*care iti invalideaza garantia). Diferenta de pret ramasa, este perfect justificata pentru emisii mai bune, optionale si confort, toate in garantie.

4. Daca fiind linie de productie noua, unele masini intampina mici probleme gen: sirenaj, cornering, restart CB? 
- Pentru toate aceste mici probleme, fara dubii va informam ca sunt in curs de rezolvare la Dacia (*ex: mai exact la Continental pt. CB) si le analizam/raportam si noi cu interes. Deasemenea mai garantam ca putem si noi sa le rezolvam sau diminuam prin Duster Trails, similar cum a fost rezolvat si corneringul de catre colegii nostrii (*de mentionat ca pe masinile noastre de teste nu am fost afectati sau intampinat probleme).

La final, daca va pare prea pozitiv aritcolul nostru fata de tipica neutralitate din presa auto, sa nu va imaginati ca patriotismul nostru ne face sa fim prea pozitivi. Sub nici o forma nu am risca sa recomandam membrilor nostrii o masina care sa nu isi merite banii. Mai mult decat oricine altcineva, comunitatea intodeuna va trage la raspundere si critica constructiv producatorul. Inclusiv noua celor care am testat, nu ne este usor ca soferi de vechiul Duster upgradat, sa recunoastem ca un Duster 2 stoc ne depaseste la scor. Personal conducand zilnic Duster 2ul timp de o saptamana, pot sa confirm ca mi-a parut rau sa ma despart de el si sa revin la Dusterul meu vechi si inca simt lipsa D2.

Nu in ultimul rand, felicitari si jos palaria in fata colegilor de la Dacia pentru nivelul atins in calitatea muncii in pofida tuturor constrangerilor de proiect. Bravo!

Acestea fiind spuse, sper ca pozele atasate de la testare sa va ofere o perspectiva noua asupra experientei complete Duster ca un #Smart #Buypentru un #Smart #Weekend, o masina romaneasca care ne depaseste asteptarile.

Drumuri bune,
Echipa Trails

PROMO VIDEO - https://www.facebook.com/DusterTrails/videos/329828284213957/

MENTIUNI: Multumiri pilotilor de teste Trails care s-au descurcat cu profesionalism pe traseu si au facut aceasta evaluare posibila: Adrian Dinu,Tiberiu Stan,Cristian Mihai Sadean, Bogdan Georgescu, Ionut Baban, Andrei Ionescu, Claudiu Anghel, Cosmin Craciun. Deasemenea multumiri Dacia pentru masina oficiala de teste si increderea in Trails.

20180506_132714.png

20180526_110147.jpg

20180526_123538.jpg

20180526_124121.jpg

20180526_125317.jpg

20180526_125329.jpg

20180526_131550.jpg

20180526_131833.jpg

20180526_132104.jpg

20180526_132219.jpg

20180526_133301.jpg

20180526_134550.jpg

20180526_135353.jpg

20180526_135447.jpg

20180526_135503.jpg

20180526_135540.jpg

20180526_140153.jpg

20180526_140947.jpg

20180526_142340.jpg

20180526_142749.jpg

20180526_145631.jpg

20180526_145646.jpg

20180526_150325.jpg

20180526_150349.jpg

20180526_150708.jpg

20180526_161037.jpg

20180526_161114.jpg

20180526_162319.jpg

20180526_164238.jpg

20180526_162427.jpg

20180526_162500.jpg

20180526_164252.png

20180526_165051.jpg

20180526_171049.jpg

20180528_153656.jpg

IMG_20180526_125753.jpg

IMG_20180526_131039.jpg

IMG_20180526_151959.jpg

IMG_20180526_152023.jpg

Politie.jpg

Testare Trails3.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca este o greseala in aceasta fraza "Un motor 1.5dci care vine din fabrica in realitate cu 119cp (*cai putere) confirmati pe dyno si perceputi de noi la volan".

Nu prea imi vine sa cred ca DCI 109 CP livreaza in realitate 119 CP.....

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca are mai multi cai decat cei declarati. Asa simt masina mai puternica si cuplu mai mare decat la fosta masina 1.6 tdi 105 CP 250 NM. Bune concluziile desprinse din teste si utile atat actualilor cat si viitorilor posesori.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@xxfiles Totusi ma indoiesc: s-ar lauda producatorul si multi ar da bani frumosi ca sa chiar aiba aproape 120CP acest motor (e.g. - diferenta de pret intre 90 si 110CP).

Si ar mai fi omologarea la RAR care ar detecta aceasta diferenta. Nu stiu...parerea mea...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mircea vezi ca postezi de 2 ori de fiecare data.  Au fost testate mai multe masini si au 119.5. Daca tu tot nu crezi urmand logica drobului de sare, iti recomand sa mergi cu una pe dyno la TCM sa o testezi si daca nu iti ies 119.5... poti sa ma faci cum vrei tu public ;) (*iti dai seama ca am si confirmari de la sursa).

Multumiri tuturor pentru cuvinte. Nu a fost usor, noi am platit individual toata motorina, 3 splari, interfete OBD... plus timp.

Multumim Dacia Romania pentru masina de teste primita pentru o saptamana.

28471390_290601488136637_1304816918443261156_n.jpg

Editat de Cain
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...