Sari la conținut

Postări Recomandate

Salutare,

Detin un Duster PH2 1.5dci 4x4 si de cateva saptamani am o problema la DRL.

Unul din becuri se stinge complet sau merge doar cu 5w. Incerc sa izolez si sa reduc cauza la unul din urmatoarele: BEC sau Suportul cu soclu.
Este mult de explicat in baza testelor pe care le-am facut si ciudat in acelasi timp, dar am sa incerc sa va explic succint sa vedem voi ce parere aveti.

La pornirea motorului sa spunem ca becul din stanga (b_stg) nu functioneaza iar becul din dreapta (b_dr) functioneaza. 21W
Daca comut maneta de lumini pe pozitie atat b_stg cat si b_dr functioneaza corespunzator, 5W. 
Daca incep sa il "fatai" (scos b_stg din soclu, repus, eventual schimbat suportii intre ei) la un moment dat incepe sa functioneze si la 21W. Dupa o perioada de mers cu masina si cu maneta de lumini in pozitia initiala (DRL), b_stg iar nu mai merge pe 21W.
Ultima oara (acum 1 ora), maneta de lumini este in pozitie initiala, deci ambele becuri ar trebui sa lumineze 21W, dar b_stg functioneaza la 5W iar b_dr corespunzator (21W).

Nu inteleg ce se intampla. Am dat comanda de niste becuri 21/5W, am sa le schimb pe amandoua doar ca nu stiu daca problema este de acolo.
Suportul acela care are soclul T20 pentru acest bec, care se scoate prin rotire din far, cum se numeste? Ce cod are acest reper? 
Daca acest comportament se repeta si cu becuri noi atunci alta e problema si urmatorul pas ar fi sa schimb ambii suporti de becuri.

De mentionat este faptul ca am incercat si cu becuri led comandate pe aliexpress.
La folosirea lor am observat urmatorul comportament: montate in acei suporti intr-o anumita combinatie, cu maneta de lumini in pozitie initiala se aprinde si bordul. Nu ar avea motiv deoarece el se aprinde incepand cu pozitionarea manetei de lumini pe "pozitie".
Asta am patit cu mai multe si nu le-am lasat sa functioneze in acest mod.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am mai facut niste teste si se pare ca indiferent daca este bec led sau incandescent, intr-o anumita varianta cu ele montate, am observat urmatorul comportament anormal:
- daca scot unul din becuri atunci se stinge automat si celalalt (celalalt ar trebui sa ramana aprins);
- bordul se aprinde automat iar becurile ard la 5W chiar din pozitia initiala a manetei de lumini (bordul trebuia sa ramana stins si becurile sa arda la 21W);
- exista momente in care sistemul DRL nu porneste iar bordul ramane stins (desi motorul este pornit...) - iarasi, nu inteleg de ce becurile din DRL nu se aprind, dar clar au o legatura;

Sunt din Ploiesti si am incercat sa ma programez la Serus doar ca prima data disponibila la partea electrica este pe 16 aprilie... destul de tarziu dpmdv (fac naveta cu masina si nu prea reprezinta o solutie acea data).

Editat de chrysstyann
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare t0rque,

Da, am incercat  mai multe permutari, dar comportamentul ciudat persista si se rezuma la unul din acestea in functie de cum muti intre ele becurile:

Maneta de lumini pe pozitie 0:

- becurile DRL lumineaza unul pe 21W altul pe 5w (am incercat si cu alte becuri noi si la fel se intampla);
- bordul este aprins imediat ce pornesc motorul;

- becurile DRL nu lumineaza deloc;
- bordul nu se aprinde imediat ce pornesc motorul;

Maneta de lumini pe pozitie/faza scurta:

- becurile DRL lumineaza unul pe 21W altul pe 5w, sau amandoua pe 5W;
- daca becurile nu se aprind prima oara, in aceasta etapa se aprind direct pe 5w;

- In oricare din situatiile de mai sus, daca becurile DRL sunt aprinse, cand scot unul dintre ele se stinge si celalalt automat ca si cum ar fi in serie, lucru care nu ar trebui sa se intample.

Clar, ceva ciudat se intampla. Probabil vreun scurt care provoaca acest comportament.
Problema este ca nu stiu la ce m-as putea uita inaine sa ajung la service. Rabdare am, 2 maini am.. as putea verifica si eu ceva inainte... Am sunat la ei si am fost programat pe 19 aprilie.

Editat de chrysstyann
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Presupun că aici ai 2 cazuri:

1.

Maneta de lumini pe pozitie 0:

- becurile DRL lumineaza unul pe 21W altul pe 5w (am incercat si cu alte becuri noi si la fel se intampla);
- bordul este aprins imediat ce pornesc motorul; = scurt între circuitul drl și poziții, uch vede poziții și comandă aprinderea bordului(TdB)

și

2

Maneta de lumini pe pozitie 0:

- becurile DRL nu lumineaza deloc;
- bordul nu se aprinde imediat ce pornesc motorul;

 

Încearcă și, în ordine:

a. scoaterea siguranței F17

b. cheia în contact pe M+ monomanetă pe 0 = drl off, poziții off, TdB off

c. cheia în contact pe M + monomanetă pe poziții = drl off, poziții on, TdB on

https://forumduster.ro/messenger/2433/?tab=comments#comment-7952

 

Alte cauze:

- socluri cu probleme

-monomanetă

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Incerc sa gasesc siguranta F17 dar nu prea imi iese. Stiam ca am pe undeva un plan cu tabloul de sigurante la Duster PH2, dar nici pe asta nu il gasesc.. :(. Imi aduc aminte ca era si pe forum pe undeva, dar nu reusesc sa il gasesc.

Daca ai la indemana acest plan il poti urca aici (sau privat). Sau poate imi poti da un link de pe forum unde gasesc sa pot incerca variantele expuse de tine. 

Oricum, iti multumesc pentru ca ti-ai facut timp sa imi raspunzi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...