Sari la conținut

'18 Duster 1,5 dCI 4X4 Prestige


Postări Recomandate

Legat de centuri nu am raspuns pentru ca nu stiu (si nu cred) daca se pot “repara” :unsure:, eu nu am avut aceasta problema la toate masinile detinute din 1987 de cand am permisul de conducere (si la actuala centurile se retrag foarte bine dupa mai bine de sapte ani jumatate de utilizare). Poate colegii cu mai multa experienta iti vor raspunde la asta pentru ca este destul de deranjant sa le tot “asezi” si “ajuti” sa revina la locul lor :(, mai ales ca nici NU le-ai “abuzat”.

Strict referitor la intrebarea “Ar fi ceva simplu de schimbat sau e o treabă mai complicată?” destul de probabil ca ai o problema cu rulorul centurilor (ciudat ca la ambele ) si iti atasez codurile OE ale centurilor fata, difera cea sofer si pasager (vezi si pretul aproximativ, este tot ansamblul, rulorul nu este separat) plus procedura de demontare \montare in care am facut si cateva sublinieri (inclusiv procedura dupa reparatie via diagnoza, avertismente, note, precautii, etc.) iar pentru aceasta operatiune cred ca este bine sa apelezi la cineva care se pricepe (cel putin eu nu m-am “jucat” si nu am facut compromisuri cu elementele de securitate ale masinilor, egal care dintre ele).

Toate cele bune!

CenturiCodOE.png

CenturiDemontareMontare1.png

CenturiDemontareMontare2.png

CenturiDemontareMontare3.png

CenturiDemontareMontare4.png

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 134
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Este vorba de al doilea meu Duster, de data aceasta un model 2018 4WD, motor tip K9K 1.5 dCI 110 cp, cutie de viteze M6, culoare Beige Dune, echipare Prestige la care am adaugat ca optionale BSW (aver

Pune mâna și citește legea DRL-ul e legal, deci nu trebuie să aprind nimic (DRL-ul se aprinde automat la pornirea motorului) Ai senzor de lumină și ploaie, cel de lumină asta face aprinde DRL pe

54545 km Pe 15 septembrie a fost schimbata pe garanție lampa marșarier; nu mai funcționa din cauză că ruginise soclul, așa că au preferat s-o schimbe cu totul. Consum mediu calculat la pompă

Posted Images

Legat de centuri:

- dacă se retrag mai lent  e normal le-ai folosit.

- înainte de a demonta toată mașina, te asiguri că sunt curate bretelele si ghidajele (apa cu putin detergent sau aparat cu aburi)

- nu desface mecanismul de rulare că sigur nu-l mai pui la loc

La sensozul de lumină și ploaie, partea lipită pe parbriz, se poate refolosi dacă se curăță cu atenție și se folosește și aplică gel de calitate - asta nu însemnă că va iesi ok(să mai meargă detecția ploii) din prima

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Evident ca NU trebuie demontata toata masina :D, dar cred ca NU e normal ca le-a folosit sa se retraga foarte lent sau deloc, plus ca @Stef13a scris ca a avut grija cu ele. Si eu le-am folosit sapte ani jumatate foarte des (cea sofer o pun inainte de pornirea motorului din reflex) si se retrag normal fara sa fie nevoie sa le aduc la locul lor, chiar inainte sa scriu asta am probat ambele (sofer si pasager), revin rapid in pozitie si se aseaza bine, iar pana acum NU am curatat bretelele si ghidajele cu apa si putin detergent sau aparat cu aburi, dar e adevarat ca am mentinut interiorul curat si am avut grija si cu centurile.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 1 oră, foxbat a spus:

UAU!! cam multa munca pentru astea! Multumesc - o sa verific si eu cand ma apropii de revizie.stima!

Și la mașina ta e problema asta?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Masini identice:

A : e condusă de unul ce face maxim 100km pe lună și își trage centura de 10 ori, că face 10 drumuri

B: e condusă de unul ce face 100km pe zi (,în etape) și trage centura de 10 ori pe zi, uneori fără a fi curat pe mâini (mancat macichen, praf etc )

Ghici care mașină va avea probleme... ideal ar fi să se fi umblat fizic la niște centuri de HJD, înainte de a promova ipoteze

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 3 ore, Stef13 a spus:

Și la mașina ta e problema asta?

nu am fost atent, sincer sa fiu. catel in spate etc. dar e de urmarit pentru ca am revizia obligatorie in curand.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@t0rquemada, cu tot respectul singurul care a promovat “ipoteze” ai fost chiar tu:

Acum 6 ore, t0rquemada a spus:

Legat de centuri:

- dacă se retrag mai lent  e normal le-ai folosit

iar daca ai inteles “selectiv” te rog reciteste ceea ce am scris destul de clar, intr-o exploatare normala centurile se retrag normal si nu asa cum ai lansat tu “ipoteza” ca “dacă se retrag mai lent  e normal le-ai folosit.”, centurile sunt facute sa fie folosite egal de marca auto si egal de modelul Dacia, ba mai mult chiar in documentatia tehnica a producatorului Dacia se mentioneaza ca:

Citat

3. DURABILITY OF THE PYROTECHNIC COMPONENTS

The precautions which recommended that pyrotechnic components (airbags and pretensioners) were replaced 10 years after the registration of the vehicle have now been lifted. Pyrotechnic components (airbags and pretensioners) do not therefore require any maintenance.

Iar legat de modul de folosire eu ma “incadrez” la punctul B, cuplez si decuplez centura cel putin de 8-10 ori pe zi (e adevarat insa ca nu sunt murdar pe maini), cea pasager este si ea destul de des folosita, cele spate mai rar, dar asa cum am mentionat (si te rog NU mai interpreta si denatura aiurea) ambele centuri de siguranta fata functioneaza si se comporta normal, revin in pozitie si se aseaza bine in mod firesc.

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • @Attila  salut si bun venit in aceasta comunitate  Daca cauti si pe acest forum gasesti destule informatii si experiente despre acest subiect, si la Duster ph3 1.2 TCe (motor H5F410) mesajul “Verifica Injectia” poate avea mai multe potentiale cauze implicit rezolvari si este recomandat ca inainte de a schimba orice componente (ex bujii, bobine, sau chiar “Am inlocuit motorul cu unul second hand in stare buna , dar problema a ramas la fel”) sa se faca o diagnosticare si verificarile aferente necesare, este bine chiar si pentru acest motor SH sa faci o diagnoza conforma preferabil cu un tester dedicat Dacia \Renault si functie de rezultate urmati ceilalti pasi, altfel fara sa oferi alte detalii (eventuale coduri de eroare, valori ale parametrilor, simptome, etc.) cred ca este greu ca cineva pe forum sa tea jute concret \corect si sa iti spuna cauza exacta (sau cauzele) acestui mesaj.
    • Normal... pentru că 1,2 TCe - exista informații, există #motorgate trebuie doar căutate (nu neapărat pe forum) Motor predispus la probleme, chiar și cu injecția actualizată la zi (sunt vreo 3 softuri și vreo 6 calibrări diferite). Pașii erau: 1 diagnoză și identificare injecție 2 luat compresie 3 actualizare injecție 4 schimbat motor (dacă ăla vechi e varză)   Pentru funcționare staționară la ralanti (încălzire habitaclu) investiți în webasto e mai ieftin.
    • Buna ziua . Avem 2 Dacia Duster 1.2TCE 4x4 2018, mentionez ca masinile sunt folosite la paza, circula de 5 ani exclusiv in oras, si fac si stationari cu mototul pornit .masinile au in jur de 140.000 km Probleme au inceput astfel : -mesaj “verifica injectia” si mergea in 3 pistoane cumva si nu mai targea masina Am fost la mecanic a spus ca e problema motorul . Am inlocuit motorul cu unul second hand in stare buna , dar problema a ramas la fel , s-au inlocuit bujii, bobine , dar problema persista . Mentionez ca , daca merg la drum mai lung si merg turata cu ea drum mai lung, se stinge tot si merge perfect , dupa 2-3 zile de circulat in oras, problema revine . rog un sfat , daca a mai patit cineva, ca nu reusim sa rezolva problema .   multumesc anticipat
    • Salut, detin un duster 2 din 2018 si as dori sa stiu daca pot schimba stopurile actuale (cele in forma de cruce) cu cele de pe modelul facelift (in forma de y). Multumesc!
    • Prafosu' a primit "incaltari" noi:   ...Aceleasi BFG AT ko2, dar pe bleu.   
×
×
  • Creează nouă...