Sari la conținut

Instalare oil catch can pe Duster 1.2 TCE


Postări Recomandate

Salutare dragi dusteristi !

                             As dori sa aflu daca vreun posesor de Duster si-a  montat  oil catch can pe motorizarea 1.2 TCE 125 HP.  Pe un forum din UK dedicat Captur, un tip din Polonia a montat unul ( cumparat de pe Aliexpress) pe acest tip de motor, dar, dupa 100 km, l-a demontat deoarece acumulase mult condens.

image3A22_qnhnrqa.jpg.3ebaa80eff8e12e60b50598c3db6d66d.jpg

.  Acest dispozitiv este foarte folosit in SUA si Australia, in special pe motorizarile diesel.

               Avantajele ar fi ca, toate gazele (ulei, vapori combustibil, etc.) scoase din carter prin PCV (Possitive crankcase ventilation) si trimise inapoi in admisie sunt filtrate prin acest sistem. Este cunoscut faptul ca, motoarele ce functioneaza cu injectie directa pe benzina, de toate marcile, sunt predispuse la formarea de carbon pe supapele de admisie. Din cele descoperite pe internet rezulta o sumedenie de astfel de dispozitive, mai sofisticate (preturi pe masura) dar si unele mai simple (cutii goale). Cele mai "destepte"( si cat de cat accesibile ca pret ) par a fi cele de la Mann Hummel, Provent in diferite varinte (100, 150, 200) functie de puterea motorului si cele de la Mishimoto. Acestea au si si elemente de filtrare (cele de la Mann Hummel  se schimba la 60.000 km iar cele de la Mishimoto se spala). Este deci vreun posesor de motor 1.2 TCE care sa ne impartasesca experienta sa in  folosirea acestor dispozitive ? Sunt interesat in special de modelul Mann Hummel daca il foloseste cineva.

     s-l500.jpg.06c5a4b37bea70ba9504f0e870ba17e7.jpgs-l1600.thumb.jpg.da6b24ab1fef1c4ba280f542813ceb0f.jpg

mishimoto-compact-baffled-oil-catch-can-2-port-13.thumb.jpg.53ae2d98c5128fafa045be1f8cdef67b.jpg

        

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Polonezul de care sistem avea? De fapt ce l-a nemultumit, din moment ce fie se schimba filtrul la 60k, fie se spala?

Trebuie discutat in primul rand raportul cost/beneficii.. daca poti da mai multe detalii?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Polonezul avea unul gen cutie goala,  fara filtre ( unii au folosit ca si filtre in aceasta cutie spalatoare de vase metalice) unde chipurile uleiul se decanteaza prin condensare. La cele mai bune, pomenite de mine exista filtre in interior iar pretul lor se situeaza in jur de 100 euro. Beneficiile ar fi ca nu mai introduci in admisia motorului ulei si alte chestii  de combustie scoase din carter. La GDI supapele de admisie nefiind "spalate" cu bezina se depune calamina in foarte scurt timp (posesorii de Audi 2.0 TSI si Kia GDI americani ,spun ca aceasta acumulare de carbon pe supape si in admisie apare chiar si la 30.000 km) si una din metodele de a scapa de aceasta acumulare ar fi utilizarea acestor epuratoare.

  Pe mine ma interesa daca cineva a montat pe 1.2 TCE modelul Mann Provent si cum se comporta. 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Update la instalare Mann Provent pe Duster 1.2 TCE. Am vorbit cu un dealer din UK ce vinde aceste dispozitive si conform informatiilor, pe motorul 1.2 TCe se potriveste modelul Mann Hummel Provent 100 (pentru motoare pana la 135 HP) ce costa 57 lire . Pentru ca Mann Provent a fost construit sa trimita uleiul colectat inapoi in baia de ulei, ceea ce nu este ok tinand cont de ce colecteaza acolo, mai este necesara o bucata ceck valve ce lasa uleiul sa curga intr-un singur sens si un rezervor aditional de colectare a rezidurilor din Provent ce similar cu

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 years later...

Exact asta fac si eu zilele acestea ,decind am aflat cu depunerea de calamina pe supapele de admisie la motoarele cu injectie directa  ,oricum aceasta solutie nu va  elimina complet depunerile dar in proportie de peste 90% le elimina !  Oricum solutie mai eficienta nu prea exista deocamdata  si sa se foloseasca un ulei cu volatilitate cit mai mica ,pe mine asta ma depaseste pt ca nu stiu exact cu se verifica asta la un ulei !

Acum imi fac curaj (si sa nu afle nici sotia ) sa dau 300 de lire pe unul de la Mishimoto!!! :hyper: . Dar cu siguranta voi monta unul .

Stima, Ovidiu

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca vb de garantie nu are nimic de a face in citeva minute se readuce la starea initiala fara nici un stres ,inainte sa mergi la revizie ,dezavantajul injectiei directe despre care vb se manifesta la orice motor care foloseste tehnologia asta nu are importanta ce fel de motor este  cu exceptia celor care folosesc 2 injectoare unul in galeria de admisie si unul in cilindru functionind alternativ ....

Ideea e ca rau nu are ce sa ii faca dimpotriva ,gindeste-te simplu cum functioneaza sistemul ,este "sanatos" la orice motor daca te gindesti cum functioneaza. Deci garantia e cea mai mica problema aici...

LE: Da motorul trebuie sa foloseasca sisemul acesta de recirculare a gazelor de carter extern ,adica supapa PVE sa fie undeva extern ,pt ca am inteles ca exista motoare si cu sistemul asta in interiorul motorului cumva ,deci nu ai acces si nu ai ce ii face !

 

Mersi ,Ovidiu

Editat de ow3x3xpr3ss
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...