Sari la conținut

Curatare si igienizare / dezinfectare instalatie AC - climatizare


Postări Recomandate

Nu am gasit un topic dedicat pentru asta, asa ca m-am gandit ca nu ar strica sa discutam aici despre modalitati si produse de curatare / igienizare pentru instalatia de AC. O sa descriu ce am reusit eu sa fac pana acuma, insa sunt foarte interesat de alte sugestii de la voi.

- Cel putin 1 data pe an, cand ii vine vremea (revizie) verific filtrul de habitaclu (momentan il schimb in reprezentanta la revizie, masina in garantie, insa la vechiul Megane il schimb singur de fiecare data). Suflu cu aer comprimat in interiorul aerotermei (cu un compresor de 220v de-ala portabil, fara vas de expansiune, de la LIDL + pistol cu o tija mai lunga - improvizatie personala) apoi bag aspiratorul (atat cat imi permite accesoriul ala de aspirat in colturi inguste). De multe ori am scos de-acolo bucati de frunze, gandaci (sau bucati de gandaci) si mult, mult praf care ramane acolo cand se scoate filtrul de habitaclu. Toate acestea impreuna cu umiditatea data de condensul AC reprezinta "supa" ideala pentru bacterii, mucegai si altele.

Capture.PNG.aab115d87534990132d677a3a51095b9.PNG

- Cel putin 1 data pe an, la inceput de sezon de caldura, folosesc 1 spray dezinfectant (bactericid si fungicid) - produsele de acest tip de obicei se folosesc in felul urmator: se porneste AC la maxim (rece maxim si ventilatia la maxim) pe recirculare, se pozitioneaza spray-ul in dreptul pedalei de acceleratie, se apasa (odata apasat se blocheaza si arunca substanta in continuu) si se lasa masina inchisa timp de 10-15 minute cu AC mergand la max, ca sa se "plimbe" substanta aia peste tot.

Ce am folosit pana acum (eu am luat din benzinarii MOL / OMV sau din supermarket) - nu spun ca ar fi cel mai bun (nici pe departe) doar ca, din ce am putut observa, si-a facut treaba.

Capture2.PNG.0a1d3674126dd9bab2269491bd626635.PNG

Voi ce alte produse ati folosit (sau ati vazut pe la profesionisti ca au folosit)?

De exemplu, sunt curios daca a folosit cineva spray dezinfectant care se aplica direct pe vaporizator? de genul asta:

Capture3.PNG.7b2fac4408b5697a1dedce1d9888fe92.PNG

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Killer82, acelasi spray il folosesc si eu, o data sau de 2 ori pe an, la ambele masini (sotia are un Renault Symbol din 2005).

Filtrul de polen chiar daca il schimb doar o data pe an, il mai curat de inca 1-2 ori pe an, cu jet de aer de la compresor.

Am folosit si spray din acela ca o spuma care se da direct pe evatorator atat la masina (in special la Symbol unde mi se pare mai facil accesul la evaporator) cat si la AC din casa. Asta am folosit: https://www.emag.ro/spray-curatare-instalatie-ac-climaxpert-profesional-400-ml-5946136005937/pd/D047VMBBM/

 La Duster am la grila de admisie aer un filtru din acela Motrio: http://www.daciashop.ro/motrio-habitaclu Acest filtru de grila ma ajuta in sensul ca ajunge sa schimb filtrul de polen o data pe an. Inainte cand aveam Loganul (la care NU aveam montat acel filtru de grila) schimbam filtrul de polen de 2 ori pe an.

 

PS. Cand o fi sa schimb filtrul de polen as vrea sa incerc asa ceva la Duster: https://www.epiesa.ro/filtru-aer-habitaclu-mann-filter-fp1829-idprod-12153790.htm

si la Symbol: https://www.epiesa.ro/filtru-aer-habitaclu-valeo-701018-idprod-41699277.htm

Ce parere aveti ?

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Interesantă ideea cu filtrul ăla pentru grila de sub ștergătoare... ma bate gândul sa improvizez ceva din filtru de hota, accesul este foarte ușor în zonă.

O altă problemă cu filtrul de habitaclu este că oricum ai da-o, praful ăla mărunt și păcătos tot intră pe la colțuri :) poate ăsta de grilă ar ajuta și la faza asta.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 8 months later...

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...