Sari la conținut

Alternator / Baterie Subdimensionate ?


Postări Recomandate

Salut,

 

Desi masina mea e noua (3 luni), am un fenomen care ma cam enerveaza si as avea nevoie de parerile/ajutorul vostru sa-mi dau seama daca e cazul sa merg la Dacia pe garantie sau daca "asa face toate" :)

 

Am un incarcator de masina cu 2 porturi USB, care afiseaza voltajul si are indicator de baterie slaba. Practic, daca scade sub 11.9 V se aprinde un mesaj "LOW" cu rosu si bipaie insistent (la fiecare secunda). Incarcatorul l-am avut si pe masina precedenta (VW Golf VI) si n-am avut niciun fel de probleme. Imi place ca e unul din putinele care reuseste sa-mi tina telefonul sa nu se descarce cu toate chestiile pornite pe el (ecran aprins, Bluetooth conectat la masina, 3G, GPS, WiFi, navigatie pornita) - are un port de 2.1A si se pare ca el chiar da cat scrie pe eticheta.

 

Problema apare la pornirea masinii si mi se pare ca s-a acutizat cu racirea vremii:

- pun contactul si astept sa se stinga becurile din bord -> incacatorul tipa

- pornesc motorul -> incarcatorul tipa in continuare

- dupa ce pornesc si merg 3-4 secunde -> incarcatorul tace

- opresc la semafor (cu sau fara Start/Stop, nu conteaza)-> dupa 2-3 secunde, incarcatorul tipa

- fac manevre pe loc (parcare) sau orice viraj mai lung la viteza mica -> incarcatorul tipa

 

La o scurta privire aruncata spre incarcator (cand se poate), am vazut uneori 11.7V ca minim si 14.1V maxim, In general (cand nu tipa) sta pe la 12.5-13.5V, dar fluctueaza constant.

Mentionez ca incarcatorul tipa asa fara nimic conectat la el, doar bagat in priza. Cand e telefonul conectat, poate as mai intelege, desi 2.1A x 5V inseamna numai 10.5 W, hai sa zicem 12-13W (cu pierderile interne ale incarcatorului) si e sub specificatiile maxime pentru priza de 12V.

Inca de cand am pus prima data incarcatorul pe Duster incepea sa tipe la viraj pe loc - am banuit ca servodirectia are o componenta electrica de putere mai mare si "trage" mai mult curent si stand pe loc (turatie de relanti) alternatorul nu produce suficient curent sa compenseze.

 

Ce credeti, are vreo problema bateria sau sa fie altceva cauza?

 

Mersi anticipat pentru ajutor!

Editat de bbm
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 41
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Zile cu activitate crescuta

Top participanti la discutie

Postari populare

Eu am vandut loganul dCi cu bateria originala rombat, la 92.000 km si peste 7 ani jumate.trageti voi concluziile. Am lucrat la o firma de piese auto,si am vazut destule varta si bosch uri picate in g

La logan bateria originala a tinut vreo 6 ani si am inlocuit-o cu rombat calciu. Acum masina a trecut de 11 ani si bateria inca tine. Cand o sa pice la duster, eu tot rombat as pune...

Eu văd 2 variante: 1. încărcătorul nu e cel mai precis aparat de măsură, deci verifica și cu un multimetru de încredere 2. Ai o problema la alternator si/sau circuitul de încărcare al bateriei, car

As intelege daca ar face doar cat se incalzeste motorul, dar si dupa ce merg 30-40 de minute prin oras si deja e cald si bine in masina, cand ajung sa parchez iar tipa cand manevrez volanul pe loc.

In general fac dimineata un drum scurt (2-3 km) si atunci ma astept sa bage rezistenta electrica pentru incalzire, ca motorul n-are de unde sa dea caldura. Dar seara merg macar 20-30 de minute (macar 8-9 km) sau chiar mai mult cateodata, iar atunci n-are scuze, ca nu avem (inca) -20 de grade, ca sa se incalzeasca motorul foarte greu.

Tind sa cred si eu ca e ceva legat de pompa de la servodirectie, dar totusi n-ar trebui sa fi calculat niste proiectati necesarul de curent si sa poata bateria + alternatorul sa sustina consumul?

Editat de bbm
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un detector radar care are voltmetru pe el si doar la pornire mai dadea LOW dar dupa, niciodata nu l-am mai auzit, sta in 13.5-13.7 indiferent de ce e aprins sau pornit

 

PS: vezi ca 12.5 nu e normal. Tre sa fie peste 13.2-13.4 si pana in 13.8!

Editat de CristiZ
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu văd 2 variante:

1. încărcătorul nu e cel mai precis aparat de măsură, deci verifica și cu un multimetru de încredere

2. Ai o problema la alternator si/sau circuitul de încărcare al bateriei, care se poate vedea uneori pe CLiP în service.

Dacă ești în garanție cere o verificare baterie și încărcare la service.

 

Tapatalk

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum am zis, acelasi incarcator l-am folosit pe Golf si n-a comentat nimic (doar la pornire un bip scurt, dar e de inteles). Am sa fac rost si de un alt instrument de masura care sa vina pus la bricheta, ca multimetrul e mai greu de manevrat cand conduc :wacko:

 

O sa incerc sa-mi fac o programare la reprezentanta saptamana viitoare, ca mi-e sa nu se agraveze cu venirea frigului.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...