Sari la conținut

Un Duster De Cluj


Postări Recomandate

Salut,

 

Am cumparat de cateva zile un Duster Laureate 4x4 1.5 dci 110 cp, 6 viteze (mai putin dotat, nu are ESP/geamuri electrice spate), din 2010, de la buyback, in stare foarte buna. Am urmarit cateva luni sa cumpar o asemenea masina si in sfarsit a aparut.

 

Ce imi place la ea: aspectul general, culoarea (argintiu), scaunele (tapiterie stofa, initial considerat punct slab al masinii, am vazut ca scaunele sunt defapt foarte ok), faptul ca are bare deasupra, carlig de remorcare si nu in ultimul rand faptul ca are 4x4.

Cu ce trebuie sa ma obisnuiesc: pornirea cu viteza a 2-a, ambreiajul putin sus, dimensiunile masinii.

Ce nu imi place: are cateva abtibilde lipite de fostul proprietar de care trebuie sa scap :)

 

Am gasit niste mizerie sub capota langa oalele amortizoarelor - sper sa nu am probleme cu soarecii. Cu rugina sta foarte bine, scutul original este destul de frecat in rest arata bine pe dedesubt (semn ca nu a fost abuzata in off-road).

 

Mai am o masina ce am folosit-o pana de curand ca daily-driver, o Suzuki Vitara SWB 1.6 16V din '96 cu anvelope M/T. Nu am luat Dusterul pentru capabilitatile 4x4 (defapt cautam unul 4x2 dar asa s-a nimerit sa fie) ci pentru a inlocui Vitara ca masina de familie (SWB-ul are portbagaj aproape inexistent si confortul la drum este destul de scazut, in schimb are alte atuuri).

 

Vor urma cateva investitii minore - revizie sistem franare, cauciucuri noi de strada si o schimbare de distributie ma asteapta in curand, plus altele neprevazute.

Revin cu poze cand scap de abtibilde.

Editat de kyuss
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 106
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Profitand de timpul liber (si de vremea urata) am schimbat discurile si placutele de frana. Pentru a da jos port-etrierii e necesara o cheie buna de 18 si probabil un prelungitor. Discurile vechi (pro

Salut,   Am cumparat de cateva zile un Duster Laureate 4x4 1.5 dci 110 cp, 6 viteze (mai putin dotat, nu are ESP/geamuri electrice spate), din 2010, de la buyback, in stare foarte buna. Am urmarit c

Am facut o programare la Dacia - oricum trebuia in curand pt revizia de 80.000km. De atunci n-am mai patit sa nu porneasca, au fost si -10 grade, dar am amorsat preventiv din pompita. Am facut un drum

Posted Images

Salutare si bine ai venit! S-o stapanesti sanatos si fara probleme!

Are ceva km la activ masinuta daca din 2010 pana acuma trebuie sa ii schimbi iar distributia...

 

Legat de pornirea in viteza a 2-a, (ai sa vezi ce polemica deschid acuma pe topicul tau, sorry..) parerile sunt impartite pe aici pe forum .

De exemplu, eu am incercat, si toti zeii grecesti si egipteni imi sunt martori, ca am incercat treaba asta cu pornitul in viteza a 2-a, de cateva ori, dar nu pot sa zic ca imi placea cum pleaca si cum se comporta masina la plecarea de pe loc.

Eu mereu am plecat usor cu viteza 1 de pe loc, indiferent de rampa, panta, vara, iarna samd...

 

Pune poze si cu abtipildele, ca sa vedem si noi ce gusturi avea fostul proprietar :))

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Legat de treptele de viteza... daca voi astia "cu cuplu" plecati cu 1, eu cu benzinarul aspirat ce sa mai zic? Poate doar ca imi place cand face "scârț" in tr. 2 :D

 

@kyuss - sa o folosesti sanatos - poate ne adunam candva mai multi de prin CJ sa facem o iesire, ceva...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc,

 

In traficul grabit din Cluj cel putin pentru inceput am observat ca mi-e mai comod sa pornesc cu a 2-a. Oricum am masina doar de cateva zile si inca nu m-am obisnuit cu ea.

Masina are gumele originale si 78000km, de aceea spun ca ma paste un schimb de distributie si niste gume noi.

Poze nu pun deocamdata pentru ca-l "incrimineaza" usor pe fostul proprietar.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Stickerele se pot scoate dar cu grija, daca sunt vechi si coapte de soare se va dezlipi partea de deasupra si va ramane lipiciul pe masina.Daca sunt mai proaspete o sa iasa cu tot cu lipici.Sunt sprayuri speciale pentru dezlipit etichete dar eu am folosit si WD 40 :) pentru curatarea lipiciului ramas.

Sa o stapanesti sanatos.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai distributia la 1.5dCi se schimba la 90.000km sau la 4 ani, depinde ce eveniment e primul.

Corect si normal ar fi fost ca fostul proprietar sa-i fi schimbat distributia in 2014. Daca nu a facut-o, e o problema si ar trebui s-o pui pe lista de prioritati.

Daca are distributia schimbata la timp, atunci calculeaza 4 ani sau 90.000km de atunci.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Corect,

E pusa pe lista de prioritati, in cartea de service din pacate n-a fost bifata schimbarea de distributie la intervalele regulate facute la Dacia Service. (probabil e si un motiv pentru care masina s-a vandut acum, trebuiau schimbate mai multe: distributie, gume, frane, baterie, etc).

 

Recomandati sa fac lucrarea la Dacia Service sau la un atelier unde se lucreaza bine (cunosc mecanicul de 10+ ani)?

 

Cat priveste autocolantele am vazut ca se dezlipesc relativ usor cu unghia, sambata cand mai prind lumina afara le voi rezolva, multumesc de sfaturi.

Editat de kyuss
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...