Sari la conținut

Turmalinul Meu


Postări Recomandate

Intamplare nostima si nu prea:

 

varianta scurta: mi s-a aprins un martor in bord pentru ca aveam ceva apa prin instalatia de alimentare cu carburant, de la calitatea "exceptionala" a motorinei aditivate de la OMV.

 

varianta lunga:

Miercuri seara, cand am plecat de la birou, s-a aprins in bord martorul galben pentru "control gaze esapament". Fiind patit de la Golf-ul precedent, stiu ca mersul prea mult prin oras si la turatii joase nu indeplineste conditiile pentru inceperea curatarii DPF, asa ca primul gand a fost ca s-a infundat filtrul de particule si nu si-a putut face curatarea. Totusi, in ultimii 5000 km aveam vreo 3000 facuti in afara, deci n-ar fi trebuit sa fie prea plin filtrul.

Am mers cativa kilometri pana undea aveam treaba si joi dimineata, vazand ca nu s-a stins, am urmat recomandarea din manual si am mers la service-ul autorizat Dacia. Desi nu aveam programare, m-am dus si le-am explicat problema. Cand i-am zis domnisoarei ce martor s-a aprins, mi-a replicat aproape instant: "De unde ati alimentat?". I-am zis ca eu pun numai de la OMV si ocazional Rompetrol, dar numai motorina aia aditivata (MaxxMotion, respectiv Efix Plus), iar ultime alimentare fusese de al OMV. Replica a venit, din nou, aproape instant, dar de data asta cu compasiune in glas: "Ati pus de la benzinaria de la XYZ (nu-i dau numele), nu-i asa? Am avut 2 clienti carora le-au gasit colegi apa cand au desfacut" :(

E drept ca mersesem vreo 10 km de cand se aprinsese martorul pentru alerta nivel carburant si probabil ca asta a agravat problema. Precedenta alimentare fusese pe 11 octombrie si facusem un drum de vreo 350 km in afara, apoi vreo 150 km in oras si apoi am plecat in vacanta vreo 10 zile. La intoarcere am mai facut vreo 150 km prin oras si apoi a sunat bip-ul ca trebuie sa alimentez. Tinand cont ca OMV-ul de la XYZ e in partea cealalata de oras si urma sa ajung oricum acolo in 2 zile, am zis ca n-are rost sa fac un drum doar pentru asta. Mai ales ca stiu din experienta ca mai pot face macar 30 km dupa ce se aprinde becul. Asa ca 2 zile am facut doar 2-3 drumuri scurte (3-4 km) insumand vreo 20 km. Bineinteles, asta a insemnat ca pompa a tras de pe fundul rezervorului, unde probabil ramasese mai multa apa decat motorina.

Partea mai nasoala e ca in seara de miercuri am mers si am facut plinul de la OMV XYZ, asa ca le-am mai facut inca o data vanzare. Mi-e si ciuda, ca e destul de scumpa MaxxMotion fata de motorina obisnuita si iata ca tot mi-a facut probleme. Stiu ca se pot gasi explicatii (condens de prin cisterna sau rezervoare), dar tot nu e normal. Din pacate pentru ei n-o sa ma mai prinda pe acolo vreodata - e singura forma de protest pe care o am la indemana.

Am plecat de la service cu programare pentru vineri, dar dupa inca vreo 10 km martorul s-a stins, probabil ca a apucat sa intre motorina noua si s-a curatat. AM anulat programarea, ca nu mai aveau ce sa verifice la service, cata vreme masina trage normal si nu mai are niciun martor aprins in bord.

 

Scuze pentru lungimea povestii.

Editat de bbm
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 67
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Salut!   Intr-un final, dupa (relativ) multa asteptare si umblat pe la banci, am intrat in posesia noului meu Duster O sa las pozele sa vorbeasca mai mult, dar, pe scurt, am urmatoarea configuratie

Salutare,   Tocmai m-am intors de pe drum, de data asta si cu un pic de soft off-road (poze mai jos). Am ajuns la 1250 km, asa ca week-end-ul viitor o sa ies din rodaj Din pacate n-am mai putut urc

Niste poze mai recente: in week-end-ul trecut am mers la Durau, unde a nins mai ceva ca in decembrie. Mai avem putin si-l asteptam pe Mos Craciun:)   Planul era sa mergem cu cele 2 Hil

Posted Images

La noi in Iasi sunt doar 3 statii OMV, deci nu-i chiar asa de mare misterul. In plus, stiu ca sunt naiv, dar prefer sa cred varianta in care a fost un accident si doar pe lotul ala de carburant au fost probleme. Asa ca s-ar putea sa nu mai fie probleme pe viitor la statia asta, la fel cum se poate sa patesc la fel la statia cealalta.

Deocamdata o sa trec la Rompetrol o vreme. Niste colegi de la birou mi-au recomandat sa pun de la Mol si cred ca o sa incerc, sa vad daca e vreo diferenta.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles, sa-i protejam, se mai intampla..

Daca-ti pasa si de masina, schimba macar filtrul de motorina. Cu injectoarele si pompa de injectie vezi tu mai incolo. Drumuri bune!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Stef13 : vreau sa merg la revizie peste vreo 2 saptamani, ca se implinesc 12.000 km de la precedenta revizie, asa ca o sa astept pana atunci.

Sper sa nu fi afectat prea tare injectoarele, ca n-am mers totusi decat 30-40 km cu ce era pe fundul rezervorului. Daca ar fi fost multa apa in motorina de cand am facut plinul, ma gandesc ca dadea eroare mai devreme. O sa-i rog pe cei de la service sa verifice.

Mersi!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

Iaca am facut si revizia saptamana trecuta, ca se adunasera peste 13.000 km de la precedenta. Din moment ce merg cam jumatate din timp in oras si la noi in Iasi e foarte mult praf, prefer sa fac mai des reviziile, ca cei 20.000 km recomandati de Dacia mi se pare un interval cam mare.

 

Iaca a venit si pentru turmalinul meu momentul primei revizii. Desi initial imi propusesem sa o fac pe la 10.000 km, am preferat sa astept sa se termine iarna si vremea rece. Am mers acum cateva zile la service-ul Caremil din Iasi, cu urmatoarele rezultate:

 

Kilometraj: 25502 km

 

- totul OK pe la frane, directie, suspensii (cica nu au gasit jocuri)
- placute frana: mai am 7mm din 13 mm (deci ma mai tin sigur pana la urmatoarea revizie, pe la 37 - 38.000 km, posibil chiar mai mult)

 

Am platit urmatoarele:

 

- ecotaxa / timbru verde = 1,38 lei
- manopera = 170,24 lei
- garnitura buson golire ulei = 12,51 lei
- filtru ulei = 59,81 lei
- filtru motorina = 103,29 lei
- cartus filtrant aer = 76,14 lei
- filtru habitaclu = 112,03 lei
- Dacia Oil plus DPF Diesel 5W30 / 5 litri = 288,35 lei
- consumabile = 5 lei

 

TOTAL revizie: 829,02 lei

 

Fata de revizia precedenta, de acum 8 luni, s-a scumpit destul de mult filtrul de habitaclu (cam 27 de lei in plus) . Per total am iesit cam la aceeasi suma, doar ca in martie a mai fost si niste antigel pe factura, ca a trebuit completat.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca probleme, am reclamat faptul ca din cand in cand, cu motorul rece, se aprinde in bord martorul de baterie si se aude un bip. E foarte scurt, maxim 2 secunde, dar de cele mai multe ori il vad cu coada ochiului, ca se stinge repede. In schimb bipaitul il aud si am zis ca daca tot o duc la service sa se uite cineva.

Mi-au zis ca au testat bateria cu un tester si le-a zis ca trebuie reincarcata. Au pus-o pe un robot de incarcare si au testat-o din nou cand era incarcata complet, iar testul a iesit OK.

Ce am observat e ca patesc chestia asta doar cand e foarte rece afara (sub 5 grade) si sta masina mult oprita (peste noapte sau 8-9 ore in fata biroului), iar la pornire dau pe caldura la maxim. Daca rotesc butonul 2-3 pozitii spre rece, nu mai bipaie si nu se mai aprinde nimic. I-am explicat asta si tipului de la service si a zis ca e posibil sa fie din cauza alternatorului, care la Euro 6 cu start-stop nu baga in permanenta 14V (sau 13V si ceva) in acumulator, ci e optimizat pentru consum de carburant. Doar cand creste cererea de curent incepe si el sa bage mai puternic.

Am impresia (nu bag mana in foc) ca pe incalzire e o rezistenta electrica, cel putin cand e motorul rece. Daca dau pe caldura la maxim probabil ajunge sa traga mult curent brusc si pana intra alternatorul sa bage la maxim are cateva clipe in care depaseste un prag si asta face computerul de bord sa sune alarma. Altfel nu reusesc sa-mi explic comportamentul, ca in rest nu am vazut martorul ala aprins, desi am mers si cu toate luminile aprinse (faza scurta, proiectoare, stop de ceata) - singurul scenariu in care mai sunt multi consumatori electrici de putere.

Din moment ce testul pe baterie a fost in regula, tot ce pot face e sa sper ca n-o sa ma lase in drum pe undeva :)

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...