Sari la conținut

Turmalinul Meu


Postări Recomandate

Pana acum, la aproape 12.000 km, ma declar multumit de masina si consider ca am facut o alegere foarte buna.

Am pus la treaba si sistemul de 4x4, am trecut fara probleme printr-o iarna cu zapada si am mers si la drum lung. In toate situatiile pot spune ca Turmalinul s-a comportat foarte bine, asa cum ma si asteptam, de altfel. Pe zapada cauciucurile nu sunt chiar cele mai reusite (sunt all-season, e si normal) si de cateva ori am simtit ca aluneca masina mai tare decat as fi vrut, mai ales la franare. Am mers pe AUTO toata iarna si pot spune ca de cateva ori am simtit destul de clar cand a intrat spatele. Avantajul meu cu garda la solo mare si 4x4: la serviciu am parcat toate iarna pe un teren viran in panta, in zapada afanata de 20 cm sau pe zapada batatorita, lasand locurile de langa bordura pentru colegii cu masini mici :angel: N-am avut nicio problema sa ies din zapada sau noroi, cel mult a trebuit sa-mi fac un pic de avant (santurile de pe anvelope se umplu repede si nu evacueaza prea bine).

 

Situatia se prezinta un felul urmator pana la ultimul plin, de acum cateva zile:

 

11723 km rulati

50,53% din km rulati in exterior

912,73 de litri de motorina consumati

4.815,85 de lei m-a costat motorina

7,42 litri / 100 km consum mediu

41,08 lei / 100 km cost motorina

7912 lei costuri suplimentare:

- RCA 6 luni cand am luat masina

- CASCO 1 an cand am luat masina

- optionale (covorase, cotiera, eleron) luate de la dealer

- Bandouri usi & aripi, aparatori noroi fata & spate, duze tip perdea luate de la @PLANETARA

- RCA 1 an in ianuarie 2017

- revizie 11832 km

 

Ca peripetii, am ramas blocat acum vreo luna: am iesit cu niste prieteni sa facem un gratar si, bineinteles, daca tot aveam toti 4x4 (mai eram cu inca 2 Hilux-uri, una noua si una generatie veche, dar inaltata si cu troliu) am am iesit putin de pe sosea :angel: Cat asteptam noi sa fie gata mancarea, am mers cu un prieten sa testam Duster-ul (el la volan). Am mers pe un drum forestier, pe niste bucati cu noroi si ceva portiuni cu zapada (era in general uscat, dar mai ramasesera din loc in loc niste bucati cu zapada, pe la umbra) prin zona asta. El s-a declarat foarte incantat si chiar surprins de ce poate face masina (el este detinatorul celor 2 Hilux-uri si a mai avut un Land Cruiser in 3 portiere), bineinteles raportat la dimensiuni, sistemul de 4x4 si, bineinteles, pret. Totusi, a reusit sa blocheze Turmalinul intr-un mal de zapada, prin care trescusem mai devreme (mergand la vale). La intoarcere, fiind la deal si cauciucurile mele fiind all-season, am ramas blocati si n-am reusit sa mai iesim fara ajutor. Chiar si cu 4x4 LOCK si sapat pe sub masina si in fata ei, n-a vrut sa mai inainteze. A fost nevoie sa vina Hilux-ul si sa ma traga cu troliul afara.

 

Poze cu Turmalinul blocat:

post-4847-0-61270000-1490430658_thumb.jpg

post-4847-0-98277800-1490430663_thumb.jpg

post-4847-0-32575900-1490430670_thumb.jpg

post-4847-0-05437600-1490430674_thumb.jpg

 

 

Daca tot am lipsit la apel cateva luni, mai pun si niste poze din ianuarie, cand am fost in vizita la bunici si la plecare am hotarat sa nu iau tot drumul de asfalt, ci sa merg o bucata (vreo 15 km) pe un drum comunal (aproape forestier):

post-4847-0-10151700-1490430763_thumb.jpg

post-4847-0-79455300-1490430766_thumb.jpg

post-4847-0-62249800-1490430771_thumb.jpg

post-4847-0-06552900-1490430775_thumb.jpg

post-4847-0-54611700-1490430778_thumb.jpg

post-4847-0-90922900-1490430781_thumb.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 67
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Salut!   Intr-un final, dupa (relativ) multa asteptare si umblat pe la banci, am intrat in posesia noului meu Duster O sa las pozele sa vorbeasca mai mult, dar, pe scurt, am urmatoarea configuratie

Salutare,   Tocmai m-am intors de pe drum, de data asta si cu un pic de soft off-road (poze mai jos). Am ajuns la 1250 km, asa ca week-end-ul viitor o sa ies din rodaj Din pacate n-am mai putut urc

Niste poze mai recente: in week-end-ul trecut am mers la Durau, unde a nins mai ceva ca in decembrie. Mai avem putin si-l asteptam pe Mos Craciun:)   Planul era sa mergem cu cele 2 Hil

Posted Images

Si un grafic frumos (zic eu) cu consumul calculat la fiecare alimentare si numarul de km in exterior:

 

post-4847-0-06143600-1490432160_thumb.jpg

 

Varfurile sunt in perioadele cand a fost frig, respectiv cand a nins si stateam cu motorul pornit pana curatam masina. Am patit sa curat masina si de 3 ori intr-o zi. Intr-o seara am curatat masina cand am ajuns acasa si am ridicat stergatoarele, ca erau 2-3 grade sub 0 si m-am gandit ca o sa inghete apa de pe parbriz. Dimineata m-am trezit cu urmatoarea situatie:

 

post-4847-0-98459000-1490432015_thumb.jpg post-4847-0-23580500-1490432020_thumb.jpg post-4847-0-55835700-1490432025_thumb.jpg

Editat de bbm
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

Niste poze mai recente: in week-end-ul trecut am mers la Durau, unde a nins mai ceva ca in decembrie. Mai avem putin si-l asteptam pe Mos Craciun:)

20170423_113734.thumb.jpg.94c8d575b1a61b88a2353c575ec0d0a5.jpg

 

Planul era sa mergem cu cele 2 Hilux-uri ale unui prieten la un pic de off-road prin Muntii Bistritei, dar am hotarat ca e mai bine sa ne potolim, data fiind vremea. Am mers doar pe drumul care leaga Durau de Izvorul Muntelui, pana la un loc cu priveliste faina: se vede Lacul Bicaz in vale si Ceahlaul in spate. Drumul era cu zapada proaspata si uda de vreo 15-20 de cm, dar n-am intampinat niciun fel de probleme. La inceput eram pe AUTO, prin statiune, dar cand am dat de zapada mai mare am dat pe 4X4 LOCK si am dezactivat ESP-ul.

20170423_144712.thumb.jpg.d32e3d04e802cdfe84cbab1b2630e9ba.jpg

20170423_144732.thumb.jpg.f433f3a43f317ff0cd03f5aa09a92b1d.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 months later...

un mic update cu poze & video:

 

Am fost in week-end pe la Piatra Neamt si la intoarcerea spre Durau am zis sa vad cum mai arata drumul forestier Izvorul Muntelui - Durau (de la 3:55 in filmul de mai sus). Teoretic e inchis circulatiei publice, dar fusesem cu vreo 3 saptamani inainte si stiam ca nu sunt bariere. Drumul ramane practicabil cu Duster, dar la viteze mici. Abia plouase cu vreo ora inainte si erau balti peste tot, unele chiar destul de adanci (20 - 30 cm). Per total am facut tot cat as fi facut si pe drumul oficial (ocolind tot lacul, pe la Poiana Largului), care are vreo 27 km in plus. Dar a meritat, ca macar nu m-am plictisit, la cat am avut de invartit de volan.

 

Bonus: am vazut in iepuras (pe la minutul 10:45 in film) si am prins cateva poze faine cu ceata deasupra lacului:

20170715_215615.thumb.jpg.fa9135c8075ad10b3876eff33cd5b68d.jpg

20170715_215634.thumb.jpg.d772d0941754fe3a87986b3828c050c4.jpg

20170715_215640.thumb.jpg.8b554dacf8f162072f3092091f2c0ce9.jpg

 

Cu kilometrajul am ajuns pe la 18400 si statisticile mele zic ca ~46% din ei sunt facuti in exterior. Deocamdata totul bine, mai putin indicatorul ala de combustibil...Am dat mail la Vocea Clientului si sa vad ce solutie gasesc. A trecut deja o saptamana si n-am primit niciun semn (am sunat eu dupa 2 zile, ca sa-mi confirme ca au primit mail-ul).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 weeks later...

Ieri am "implinit" 20.000 km, la un an si 2 saptamani de la achizitie.

20170814_131042_resize.thumb.jpg.8a23fe8513a90d7a971f6acdcc61a9a9.jpg 

 

Pana acum sunt multumit de Turmalin, m-a dus prin locuri unde nu indrazneam sa intru cu masinile precedente si nu mi-a facut surprize.

 

Am vinerea asta programare la service-ul Dacia din Iasi pentru niste mici probleme / zgomote pe care as vrea sa le rezolv, ca ma cam enerveaza:

  • la denivelari scurte se aude un scartait foarte ascutit si scurt din fata. Pare ceva de cauciuc, nu suna metalic.
  • cand pun frana se aude un scartait, foarte scurt. Face doar la prima frana dupa un timp mai indelungat, nu tot timpul. Dupa ce face, daca mai folosesc frana imediat dupa nu se mai aude.
  • vibreaza ceva prin portiera stanga-spate, intra in rezonanta la trecerea peste denivelari. Fiind in spatele soferului, aud tot timpul si ma streseaza.
  • tot pe drumuri denivelate se aude un zgomot deasupra capului soferului. Am impins putin cu mana plafonul si s-a oprit, deci probabil nu mai sta lipit de tabla de deasupra si tremura
  • scartaite plasticul ala vertical de la laterala consolei centrale. Eu sunt mai inalt si ating cu genunchiul acolo.

 

La Vocea Clientului am dat un mail pe 10 iulie legat de problemele cu indicatorul de combustibil, dar inca nu am primit niciun raspuns. Am sunat eu de 2 ori (la 4 zile dupa mail si la 2 saptamani dupa mail) si mi-au spus ca e in lucru, ca mai au de primit informatii de la Caremil (service-ul Dacia din Iasi) si de la un alt departament intern. Sincer, sunt cam dezamagit de modul in care am fost tratat. N-am primit niciun mail sau telefon cum ca au primit sesizarea (am sunat eu dupa cateva zile ca sa verific) si nici pana in ziua de azi n-am primit nimic de la ei, macar un mail cu starea investigatiei, daca tot a trecut o luna. O sa-i mai las saptamana asta si lunea viitoare stau in telefon pana imi fac legatura cu cineva mai de sus, ca deja incepe sa semene a bataie de joc. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am fost astazi la service, cu urmatoarele rezultate:

  • bineinteles ca nu s-a auzit niciun scartait cat au mers ei cu masina si nici la testul facut impreuna cu mine pe scaunul din dreapta :) Ca atunci cand ajungi la doctor si nu te mai doare nimic.
  • au verificat puntea fata si nu sunt jocuri
  • la portiera stanga spate au zis ca nu se aude nimic si ca, daca nu e ceva mai serios, nu prea are rost sa scoata fata de usa, ca e prinsa cu niste braduti de plastic si s-ar putea sa cedeze. O sa vad in timp, daca se acutizeaza si devine mai insistent zgomotul, o sa scot eu sa vad ce-i pe acolo
  • au repozitionat cablul de la antena. O sa vad la drum daca se mai misca plafonul. La sugestia lui @AdrianPop , o sa mai imping putin de chestiile rotunde de plastic care fixeaza plafonul, ca sa fortez buretele de dedesubt (de langa plafoniera din spate) sa stea lipit.
  • mi-au schimbat rotile din fata cu cele din spate - in manual scrie ca trebuie facut la un an sau 20.000 km, iar la mine au trecut ambele :)

 

Am intrebat si de multiplexorul care leaga CB la MediaNav, ca sa pot activa functiile Eco2Drive si 4x4 Info - descris de @t0rquemada in topicul dedicat pentru MediaNav. Baietii de la service mi-au spus ca ei nu au auzit de asa ceva si nu au nicio piesa de genul asta. Au spus ca, cel mai probabil, pe alte piete se livreaza, dar nu la noi. Am dat mail la Vocea Clientului sa intreb despre asta si o sa vedem ce spune oficial Dacia despre asta.

Cam asta a fost vizita la service. Urmeaza in vreo 3000-4000 km urmatoarea revizie si sper pana atunci sa nu mai apara alte zgomote enervante.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu da jos fata de usa pana nu cumperi mastic. Este topic dedicat "dezlipire fete de usi" (parca) unde gasesti detalii despre etansarea fetelor de usa. Poti cauta dupa "apa fata de usa", sunt vreo 2-3 topice printre primele rezultate care merita citite despre subiectul asta.

Legat de multiplexor fac pariu ca raspunsurile oficiale vor fi de genul "nu e suportat / disponibil pe modelul respectiv". Va trebui sa rezolvi altfel daca iti doresti functiile respective. Poate ar fi bine sa iei legatura cu colegul @t0rquemada pe privat.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Killer82: stiu de topic-urile legate de scoaterea fetelor de usi, le-am citit de-a lungul timpului si stiu ca nu e o operatiune de 5 minute :) Daca ajung in punctul ala, o sa ma documentez bine inainte si o sa cumpar tot ce trebuie, ca sa evit, pe cat posibil, surprizele (macar alea pe care le-au intalnit altii).

Legat de multiplexor: daca-mi spune oficial Dacia ca nu e suportat, o sa le raspund ca e o abordare stupida (daca tot le au pe alte masini din grup) si o sa vad atunci cat de mult vreau functiile alea si daca se merita. Fiind vorba de legat ceva pe CAN in mod permanent, cred ca o sa astept pana se termina garantia si atunci oricum am in plan sa fac mai multe modificari.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
    • nu am nici o modificare, totul e cum a venit din fabrică
    • Salut @RobertR, merci de raspuns. Suspensia e standard? Ai inaltare sau ceva mai rigid?
×
×
  • Creează nouă...