Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 97
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Ok, ok... tu te bucuri acuma dupa ce ai avut motorul schimbat. Ai trecut hop-ul sa zic asa...   Dar daca o privesti obiectiv, ca si cumparator, atunci cand esti pus in fata alegerii, nu cred ca vei

1. Sunt, probabil primul posesor de motor 1.2 tce euro 6 4x4 de pe forum . 2. Sunt foarte multumit de masina si daca maine cineva imi ofera un diesel nou la schimb, as refuza. 3. Ar fi bine sa post

Eu sunt constient ca motoarele de pe Duster sunt subdimensionate (si benzina si dieselul). Am zis asta de cand a aprarut Dusterul. Ca am avut oportunitatea sa iau unul sh la un pret mai mult decat ok

Temă de proiectare:

 

1.X își cumpără un Duster ph2 să zicem dCi110 nou cu garanție.

2.După câteva luni X schimbă roțile 6,5J R16 ET50* cu anvelope 215/65 R16 M+S cu altele 6,5J R17 ET50* cu anvelope 225/45 R17.

3.Dacia scoate un ots pentru suspensie, ots care nu e public

4.După altă perioadă de timp se constată probleme la puntea spate(în anumite cazuri arcurile sar de pe poziție)

5.X ajunge în service unde Dacia zice e de la roți, deși vin-ul mașinii pică pe ots-ul cu pricina(viciu de fabricație/montare)

6.în opinia tuturor X e vinovat.

 

 

*datele dunt fictive, nu știu căt e ET-ul la Duster

ots= operatiune tehnică specială

 

Daeja am comentat cam mult.

Editat de t0rquemada
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Scuze ca ma bag in discutie dar nu sunt de acord cu majoritatea colegilor care sustin ca colegul @stefanudrea e de vina prin montarea GPL-ului. Sa fim seriosi, sunt o gramada de masini (in garantie sau nu, asta nu conteaza) pe care s-a montat GPL si merg bine de multi km si probabil vor merge in continuare (nu am avut masini pe GPL deci nu vorbesc de un caz particular). Sunt convins ca problema la motor era din fabrica si chiar daca nu monta colegul GPL pe a lui Duster tot ajungea cu motorul pe butuci. Daca s-a desfacut motorul, mai mult ca sigur ca mecanicii de la Dacia (care fara doar si poate sunt meseriasi in munca lor) au vazut/descoperit sursa problemei, probabil ca peste putin timp, daca se dovedeste ca e un lot intreg cu probleme, sau ca e vorba de piese proiectate/montate gresit vor face si o rechemare in service pe aceasta tema ... dar treaba e ca au gasit aceasta abureala, scuza, chichita, etc cu montajul GPL-ului si se sustrag de la recunoasterea vinei si remedierea problemei.

 

Dar in Romania problema e ca in loc sa se puna accent pe client, in toate domeniile din pacate, se pune accent pe profitul firmei doar, de aceea nu va fi schimbat motorul de cei vinovati si anume Dacia. E mentalitatea romaneasca in care garantia e doar pe foaie, cauta orice tertipuri, acuma e instalarea GPL-ului, alta data iti schimba doar o piesa doua prin motor ... iar pentru schimbarea de motor trebuie sa te lupti, sa te enervezi, sa insisti desi asta ar fi in mod normal prima decizie masina fiind pe garantie.

 

P.S. Asta cu montarea GPL-ului si ca el ar fi de vina e ca si cum ai avea un mobil nou cu garantie, tu iti iei o husa din alta parte, se strica ceva la telefon si ei sa spuna ca nu ai garantie ca husa nu e originala si ca din cauza husei aftermarket s-a stricat telefonul.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca ne apucam sa comparam interventii neautorizate la motor cu schimbarea dimensiunii anvelopelor, deja comparam mere cu pere.

 

Iar cei care am umblat la suspensii, ne-am asumat ca nu mai putem schimba pe garantie brate, bielete sau altceva ce ar putea pica in zona respectiva.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dacia nu mai e demult o companie romaneasca.

Orice alt producator auto facea la fel.

 

In rest, aceeasi placa, ca suntem romani si numai la noi se intampla. Imi place ce parere buna aveti despre noi (voi) sau voi sunteti in alta tara ?

 

Era sa uit, motorul 1.2TCe nu e produs in RO, va rog sa ma corectati daca gresesc.

Acest motor mai e si pe alte masini care nu sunt Dacia.

Editat de vsebas
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din nou, nimeni nu cred ca il acuza pe @stefan cum ca el a stricat intentionat motorul sau ca ar fi de vina pt ceva. E masina lui si a facut ce a vrut el cu ea.

 

Lumea subliniaza la ce chestii trebuie sa fii atent cand ai o masina in gaarantie, ca sa nu invalidezi conditiile garantiei. Ca tu ai de pierdut daca faci asta. chestie care e valabila la orice chestie oriunde in lume (nu comparam cu Ikea, care in Germania iti ia inapoi canapeaua si dupa 4 ani cu pete de sos de spaghete pe ea, sau cu USA unde duci inghetata linsa de jumate is iti iei banii inapoi, ca nu suporta comparatie - aia nu e garantie, e strategie de marketing).

 

Chestiile astea inteleg ca i-au fost prezentate lui @stefan si cand s-a discutat posibilitatea montajului de GPL, intr-adevar, de aici si multe replici de gen "ti s-a zis sa ai grija"... care evident ca nu il mai ajuta pe om in momentul asta. Doar ca nu stiu ce altceva l-ar ajuta oricum.

 

E foarte bine pentru oricine sa invete din greselile altora... @stefan, oricat de amar i-ar fi gustul, a impartasit informatia cu toti colegii, lucru pt care il respect si il apreciez f mult, insa un "lesson learned" tre sa fie extras din orice experienta...

 

Concluziile o sa le traga fiecare dupa judecata lui (daca sa isi ia 1.2 TCe sau daca sa isi puna GPL in sau dupa garantie, etc...).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ok, am inteles, a pierdut garantia la motor ca si-a pus GPL, altundeva decat la ei (daca aveau ei varianta de GPL era in regula si nu comentau).

 

Bun, dar intrebarea mea e total alta: ce legatura are montajul unei amarate de instalatii GPL cu stricatul respectivului motor la asa scurt timp? Adica se instaleaza GPL pe mii de masini, inclusiv Dacia monteaza GPL pe unele modele si alea nu au problema. Dacia a gasit tertipul asta cu GPL-ul doar sa se spele pe maini. Au vandut o masina cu un defect de fabricatie probabil dar nu au coloana vertebrala sa isi asume.

 

In Londra la un laptop luat de nou, la 2 saptamani s-a scapat suc pe el, s-a dus la magazin si s-a inlocuit cu altul pe loc. Altcineva a scapat o navi MIO parca, s-a spart ecranul. A trimis mail la MIO, i l-au inlocuit in vreo 3 zile. Si nu, nu sunt cazuri izolate culmea. La noi daca ti s-a stricat ceva iti cer cutia originala, factura, garantie, gumita cu care a fost legat cablul incarcatorului, folia in care a fost invelit device-ul de nou, aerul de fabrica aflat in cutie ... le duci toate si concluzia e ca s-a stricat piesa respectiva din vina ta si o fac doar contra cost ca garantia nu acopera.

 

Dar treaba e buna, sunt destui oameni care se complac in treburile astea, oameni care pleaca "head-ul" si se resemneaza cu asemenea chestii. Am auzit cazuri de genul cu un Golf 6 cu ceva problema la motor (masina cu maxim 1000 km), in Oradea reprezentanta s-a tras pe fund ca ii schimba nu stiu ce supape sau ce si au refuzat orice discutii de a schimba motorul. A mers omul in Ungaria cu masina la reprezentanta VW (daca nu gresesc in Debrecen), in 1 saptamana avea motor nou, fara comentarii si culmea nu a trebuit nici sa se certe cu ei, nici sa se milogeasca de ei. Sau un amic care pe un Passat a avut ceva problema la motor, la noi a fost refuzat categoric, el a trimis un mail la VW Germania iar la 1 saptamana a fost sunat de directorul de la reprezentanta din Oradea sa mearga sa i se schimbe motorul. Bine, niciunul nu a avut montat GPL pe masina, dar aveau garantie si o aveau aproape degeaba.

 

La noi garantia e doar o obligatie de a face revizia la ei la supra pret, in rest nimic.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@laptiucu Speta lui Stefan este putin mai complicata. Trebuie citit topicul de la inceput.

Da, pe Dacia s-a instalat GPL de pe vremea lui Burebista, dar pe motoare 1.4 si 1.6 aspirate, care aveau alta arhitectura, erau motoare cu ceva istorie pe la Renault de a fi fiabile. 1.2tCe este motor supraalimentat de generatie mai noua, are alt management al motorului, alti parametrii, si se pare, alta speranta de viata.

Cum nici noi, dieselarii, nu putem baga pacura, pentru ca nu a fost gandit motorul sa mearga cu pacura, nici 1.2tCe nu e compatibil cu orice instalatie de GPL. Trebuie ceva special. Daca nu ma insel, pe Clio este si versiunea 1.2tCe LPG din fabrica.

 

Insa daca pe un om racit il pui sa doarma in zapada, cu siguranta va muri. Asa si cu motorasul ala, dupa ce ca era sortit pieirii din fabrica, i s-a mai dat si alt combustibil decat normal si, avem rezultatul.

 

Garantia se acorda si in RO. Dupa parerea mea sunt izolate cazurile in care se cauta "nod in papura" pentru a evita despagubiri.

Ex: Unui prieten i-au schimbat de 3 ori in 2 ani un iPhone 5S la un cunoscut magazin de electronice ;) pentru ca se tot stricau. Pana cand s-a stricat si ultima data si l-au sunat si i-au spus ca nu ii mai dau alt 5S inapoi. Sa-si aleaga ori banii inapoi (cei pe care i-a platit initial), ori un iPhone 6 nou pentru ca se incadra in banii aia. Mi se pare mai mult decat onest!

Si e-magazinonline nu are aceeasi cifra de vanzari/profituri ca Dacia...

 

Adevarul ca s-au cam batut campii pe topicul asta, si cu scuzele de rigoare ma retrag din discutie. Nu a fost absolut nimic personal, doar o simpla parere personala despre cum as face eu.

Un lucru e cert, ceea ce s-a intamplat e un caz foarte nefericit, indiferent din ce cauza s-a intamplat. Probabil ghinionul a guvernat toata situatia si contextul de imprejurari.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...