Sari la conținut

Postări Recomandate

Continuare....

 

6. Cu o tubulara de 16 slabim suruburile suportului de motor dreapta

post-3261-0-44627400-1459256601_thumb.pngpost-3261-0-67128100-1459256618_thumb.png

 

7. Pozitionam cricul sub motor si il ridicam foarte putin ( asa la ochi 2-5 mm)

post-3261-0-03124600-1459256671_thumb.pngpost-3261-0-31900400-1459256706_thumb.png

 

8. Scoatem toate suruburile de la suportul de motor si suportul de motor ( motorul de sprijina in partea dreapta pe cric)

post-3261-0-93482500-1459256741_thumb.pngpost-3261-0-86202200-1459256768_thumb.pngpost-3261-0-12389600-1459256802_thumb.pngpost-3261-0-02240100-1459256823_thumb.png

 

9. Se demonteaza capacele de plastic care protejeaza distributia

post-3261-0-56229000-1459256856_thumb.pngpost-3261-0-18952300-1459256883_thumb.png

 

10. Se demonteaza piesa metalica dintre cele 2 roti dintate mari ( axul cu came si pompa de injectie) - tubulara de 10

post-3261-0-61158100-1459256915_thumb.jpg

 

11. Se fixeaza distribuita pe roata dintata (ax cu came) cu un surub M8x60 ( sau kit de fixare distributie renault pt. motor K9K); are un loc special unde e o gaura si intra acel surub

post-3261-0-63790100-1459256969_thumb.jpg

 

11.a. Se desface surubul fuliei si fulia de la accesorii - tubulara de 18 ( ATENTIE! eu nu am blocat arborele cotit cum spune in manual ca se face!)

 

12. Se marcheaza pe cureaua veche punctele de pe toate cele 3 roti dintate ale distributiei (ax cu came, pompa injectie, arbore cotit); sunt niste puncte pe toate cele 3 roti dintate.

post-3261-0-99552900-1459257062_thumb.jpgpost-3261-0-63790100-1459256969_thumb.jpg

 

Pozitia marcajelor conform manualului de service este asa: 19 goluri dintre dintii curelei de distributie, intre marcajul de pe roata dintata de la axul cu came, la marcarjul rotii dintate a pompei de injectie si 51 goluri dintre dinti, intre marcajul pompei de injectie si marcajul rotii dintate de pe arborele cotit ( acolo unde e volanta de accesorii).

 

Daca vechea curea de distributie nu s-a rupt, nu a sarit si acum doar se face inlocuirea celei vechi( intreaga fiind inca), nu e necesar sa numarati dintii, doar sa fixati distributia si sa marcati pozitiile corespunzatoare. Cureaua noua are marcajele pe ea si o motati exact in pozitia celei vechi.

 

13. Se da jos cureaua veche de distributie si rola intinzatoare

post-3261-0-23415100-1459257159_thumb.jpg

 

14. Pentru a ajunge la pompa de apa trebuie demontat un capac de plastic care e prins in 3 suruburi - tubulara de 10; pentru a demonta acest capac(cadrul negru din poza de mai sus) sunt 2 variante:

-in manualul de service, scrie ca se desface unul din cele 2 suruburi ale alternatorului - tubulara 10, si celalalt se slabeste si se impinge alternatorul spre radiator - eu asa am facut, dar e greu de aliniat iar alternatorul ca sa pui surubul la loc; surubul e de 8, dar merge cu cheie de 10, ca are cap cu "saiba"

-pe tutorialelogan.ro, se desface roata dintata de la pompa de injectie

 

post-3261-0-62145500-1459257268_thumb.jpg

 

15. Se goleste instalatia de racire; se da jos colierul de la radiator(partea stanga jos cumva sub baterie si pe langa intercooler); se recomanda aer comprimat bagat pe la furutunul din vasul de expansiune si ventilul de aerisire( undeva spre habitaclu pe langa borcanul cu lichid de frana) sa fie deschis - atentie sa nu-l pierdeti ca pozitia e neplacuta

 

16. Se demonteaza intinzatorul curelei de accesorii (poate merge si fara, dar eu l-am dat jos), se demonteaza plasticul de mai sus

post-3261-0-25423800-1459257304_thumb.jpgpost-3261-0-86802100-1459257333_thumb.jpg

 

17. Se desface pompa de apa - 5 suruburi cu tubulara de 10; atentie la garnitura ca e taioasa si nu e (poate) desprinsa usor

post-3261-0-82731100-1459257403_thumb.jpgpost-3261-0-07928200-1459257429_thumb.jpgpost-3261-0-36472600-1459257451_thumb.jpgpost-3261-0-29171200-1459257482_thumb.jpgpost-3261-0-14277300-1459257504_thumb.jpg

 

18. Se curata cu spray de curatat frane, rotile dintate, capacele de plastic ale distributiei, piesa metalica(roti dintate-suport motor), fulia de la accesorii

 

19. Se curata locul vechii garnituri a pompei de apa si eventualele depuneri de acolo

 

20. Se moteaza noua pompa de apa cu garnitura aferenta; suruburile se pun in X si se strang progresiv ca sa mergem cat mai drept cu corpul pompei de apa spre motor; cuplu de strangere final : 10Nm; aici se poate pune sau nu mastic de etansare motor, eu am pus.

 

21. Se remonteaza capacul de plastic si se strang cele 3 suruburi cu 9Nm

 

22. Se aliniaza alternatorul pe pozitie si se strang cele 2 suruburi ale sale cu 21Nm

 

23. Se monteaza noua curea de distributie aliniata la semnele descrise mai sus si se moteaza rola intinzatoare tubulara de 13, cuplu 27Nm

post-3261-0-01966900-1459257624_thumb.jpgpost-3261-0-70302400-1459257087_thumb.jpg

 

24. Folosind surubul vechi de la fulia de accesorii, se insurubeaza pe arborele cotit (roata dintata mica), se deblocheaza distributia(roata dintata de la axul cu came blocata cu surubul M8) si cu tubulara de 18 se roteste in sens orar ( axul cu came) 2 ture complete si se verifica rola intinzatoare; sageata metalica a rolei intinzatoare trebuie sa fie in mijlocul acelui "U", atunci e intinsa corect cureaua de distributie.

 

Rola intinzatoare are surub de fixare si un "loc" pt. INBUS de 6 pentru reglare. La reglare, dupa cele 2 ture complete, se destrange, tinand contra cu inbusul de 6 si se aliniaza sageata; tinand in continuare contra cu inbusul pe pozitia corescta, se strange surubul rolei cu tubulara de 13 la cuplu 27Nm.

post-3261-0-98703600-1459257680_thumb.jpgpost-3261-0-64176000-1459257715_thumb.jpg

 

25. Eu am blocat iarasi distributia cu surubul M8 si am scos surubul vechi de la fulia de accesorii

 

26. Am montat noua rola intinzatoare pt. cureaua de accesorii - tubulara 13 (?) - cuplu strangere 40Nm

 

27. Am montat capacul de plastic exterior de jos al distributiei

 

28. Am pus la loc fulia de la accesorii cu noul surub din kitul de distributie - tubulara 18 - cuplu 120Nm si am montat noua curea de accesorii

post-3261-0-63171300-1459257801_thumb.jpgpost-3261-0-06306400-1459257821_thumb.jpgpost-3261-0-46553200-1459257841_thumb.jpg

 

 

29. Am deblocat distributia (surubul M8 scos) si am montat capacul metalic ( roti dintate-suport motor) cu cele 4 suruburi aferente, tubulara 10 - cuplu 25Nm

post-3261-0-58081000-1459257906_thumb.jpg

 

30. Am pus la loc toate capacele de plastic

 

31. Am montat la loc suportul motor dreapta - tubulara 16 - cuplu strangere 62Nm

 

32. Am scos cricul de sub motor, am reconectat conductele de motorina, am pus conducta si colierul la radiator, antigel, apa distilata si capacelul la aerisitor

 

33. Am dat prima cheie si m-am bucurat :)

 

34. Am oprit motorul si am montat tija, plasticul si roata din dreapta fata la loc; dat masina jos de pe capre; completat lichid de racire ( se aerisise o tura)

Editat de vsebas
  • Like 2
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Super!

Totul pare 1.5 DCI, E3,E4, mai putin pompa de apa.

 

S-a rezolvat problema? Cureaua veche de distributie arata cam sifonata. Mare noroc ai avut ca nu s-a rupt.

 

La mai multi km!!!!! Fara probleme!!!!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@caramba, kit-ul de distributie - 316ron, kit accesorii - 242ron, le-am luat de la un magazin de piese auto ca ma ardea, daca aveam timp ieseam muuuult mai ieftin de la colegul @PLANETARA.

Surubul M8 l-am avut intr-o cutie cu suruburi de cand am montat proiectoare cu LED. In mod normal e set de fixare distributie renault pt. motor K9K si se gaseste pe la magazine de scule online.

 

@cbogdy, s-a rezolvat, multumesc!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 weeks later...

Stiu ca sunt intrus :) pe topicul de benzina dar iti prezint situatia mea.

 

Conform cartii schimbare distributie+accesorii trebuiau facute la 4 ani sau 90.000 km. Cum la vremea aia aveam aprox 40.000 km am amanat operatiunea aproximativ 1 an. Cand am facut revizia anul urmator am prins si perioada cu promotia anuala de la Dacia pentru schimb kit distributie+accesorii si le-am luat de la ei macar sa stiu o treaba cu garantia in caz de doamne-fereste.

Se prezentau foarte bine atat cureaua de la distributie cat si cea de accesorii si ar mai fi mers cu siguranta cel putin pana anul asta(al 6-lea in cazul meu) mai ales ca nu fac mai mult de 10-15.000 km/an DAR asa cum zicea si Killer82 cauciucul imbatraneste si mai mult cu "frica" asta in gand am preferat sa le schimb la 1 an si ceva mai mult decat zicea cartea fara sa ma intind mai mult decat imi era plapuma :D

 

@klaus iti raspund aici sa nu fac varza la topicul de revizii benzina;

 

desi in carnetul de intretinere (la mine) scrie ca la 4 ani si/sau la 80000km se schimba distributia si cureaua de accesorii, cureaua mea de accesorii dupa ~4 ani si ~71k km era cam crapata. Nu ca numai mergea, dar putea crapa cand voia si daca eram la 1000km de casa era neplacut si costisitor.

Legat de distributie, kit-ul de distributie de la 1.5dCi de la logan euro3 si pana la duster ph1 si cred si ph2, e acelasi. La logan se schimba la 60000km sau 4 ani, deci cu 20000km mai devreme decat scrie la carnetul meu de intretinere.

 

Bottom line, eu nu as risca :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...