Sari la conținut

Prafosu' Meu Bercenar


Postări Recomandate

Sal'tare oameni buni!

 

 

Iaca m-am gandit sa ma prezint, impreuna cu Prafosu' meu. Sunt din Bucuresti, de origine si localizare din cartierul Berceni. Mi-am "tras" Duster anu' trecut ca a doua/principala masina, ca deh, e mult mai mare decat Opel Corsa cu care am mers pana acum. E un benzinar 4x4 din 2010 luat de la Meridian Ocazie cu aprox. 57000 km la bord iar de atunci sa fi facut in jur de 6-8000. Tocmai ce l-am incaltat azi cu anvelope noi. Dupa multe deliberari, calcule, negocieri cu nevasta pe buget etc. ....stiti cum e....noroc ca ea si kinderul sunt principalii beneficiari ai spatiului si tractiunii 4x4, am achizitionat si montat 4 bucati de General Grabber AT2. La cat si cum merg eu (ca majoritatea celor de pe aici dupa cum am vazut) anevelopele astea sunt un compromis rezonabil de performante pe toate suprafetele si conditiile si pret. In plus am vazut niste frantzuji cum au trecut prin zapezi cu gheata si alte nazdravanii din Maramures in Moldova si mi-au placut maxim cum s-au comportat. Ba mai mult le-am vazut si pe alte Dustere (Petrom/Rompetrol). I-am mai montat si 2 scuturi, unul pentru motor+cutie si bara fata luat de la oamenii de la Odorhei si unul pentru diferential, i-am mai confectionat si o grila de aluminiu pentru protectia grilei de plastic din fata radiatorului de AC aflat imediat deasupra scutului, bandouri de protectie aripi si usi si ca sa ii dau un aer mai diferit decat un SUV de famelie carator de sacose de la Auchan si inapoi i-am prins si 2 proiectoare de barele de portbagaj pe care le-am montat. Am pus doua poze cu prafoshenia cum e acuma. Poza din fata e facuta inainte sa ii pun anvelopele noi, era cu Michelinurile stock.

 

Si pentru ca l-am mai bibilit un pic, proiectoarele le-am tras mai "artizanal" in sensul ca nu am desfacut nici un plastic sau masca sau alte monturi cu care a venit masina ci am tras cablul de alimentare direct de la baterie pe langa chederul de la usa si coborat prin golurile si rosturile dintre garnituri. Am vazut pe forumuri/youtube ca nu e o ideea foarte buna dar nici prea rea daca se izoleaza suficient cablul respectiv. I-am legat un intrerupator mai "domestic" luat din Hornbach si o siguranta de 20A sa fie, chiar daca proiectoarele au maxim 110W, in caz de vreun scurt ceva sa nu ma trezesc cu vreo minune. Am incercat proiectoarele in week-endul trecut Sambata cand a fost ceata aia groasa in sudul tarii pe niste drumuri de pe langa Calugareni partial amenajate. Am intrat in zonele neamenajate de-a dreptul in off-road - mocirla amestecata cu gheata si zapada cu o ceata laptoasa. Proiectoarele de pe bara de sus s-au dovedit a fi utile, evident insa ca nu le puteam folosi cand ma intalneam cu alta masina din sens opus, ca de depasit nu prea avea cine sa ma depaseasca :) toti ceilalti erau "optari" (i.e. 2x4) si se tupilau pe portiunile rupte...eu nu.... :P

 

Am mai montat cam tot asa, fara desfacut mocheta/fete, tapiterie o camera video DVR duala, cea de pe spate o folosesc pe post de camera de mers inapoi si pana acum sunt suficient de multumit de ea, chiar daca e chinezarie, merge. In una din poze cred ca se poate vedea, oarecum unde e montata, langa oglinda.

 

Ei si acum ca m-am laudat cu ce i-am pus, am si eu urmatoarea mica (sper) problema. Cum am considerat ca la "dotari" i-am pus e posibil ca Prafosu' sa atraga atentia unor "lipiciosi la maini" m-am gandit sa ii pun si o alarma. Zis si facut, gasit una bucata Alarma auto Pilot AA1018 in SelGros si achizitionat. Acuma o sa ziceti ca puteam sa dau mai multi bani pe o alarma mai serioasa, dar eu sincer cred ca daca e sa ti-o sparga, ti-o sparge si cu bulldog-ul in ea, deci am luat o alarma care sa urle destul de tare in caz de ceva. Bun, luat alarma, citit instructiunile, vazut ca multe din optiunile respective implica legaturi la diferite componente ale masinii pe care habar n-am unde le gasesc si cum vroiam musai sa o montez eu am decis sa o leg simplu, doar la alimentare si goarna plus la luminile de pozitie pe cele 2 sigurante din habitaclu. De aici cred ca au inceput belelele. In sensul ca, desi am tras cabluri suficient de lungi si groase iar contactele le-am facut (zic eu) destul de bine, iar alarma am infit-o pe langa cutia de sigurante izoland firele "suspecte" lasand cum am zis doar cele de alimentare (2 bucati) si cele pentru goarna (alte 2 bucati) pe care le-am strecurat din nou pe sub chedere si goluri pana in compartimentul motor, am mai avut si geniala idee sa incerc sa leg cele 2 fire care ies din alarma la luminile de pozitie folosind 2 bucati de cablu conectate la sigurantele pentru luminile de pozitie stanga/dreapta ca deh, alarma asa avea la instructiuni - sa leg cele 2 diode la iluminare. Acuma stiu ca ar fi trebuit sa desfac "ceva" si sa caut cele 2 fire in alta parte decat chiar in cutia unde se monteaza sigurantele is sa nu incerc o astfel de manevra, dar pe post de "incercarea moarte n-are" sau "what's the worst that can happen?" am pus cele 2 prelungiri la cele 2 sigurante pentru luminile stanga/dreapta de pozitie, cel putin asa cred din ce am vazut pe panoul de sigurante.

 

Spre surprinderea mea chiar a functionat ansamblul, in sensul ca la armarea alarmei precum si cand detecta senzorul de soc un branci se declansa goarna si clipeau pozitiile.

 

Doar ca azi spre seara cu luminile de pozitie aprinse observ ca butonul de inchidere centralizata de pe consola este orb si nu imi aminteam sa fi fost asa. Ba mai mult, cand si cand la actionarea butonului de inchidere se aude cum un acuator, nu stiu care ca nu m-am prins,merge mai chinuit. Dar e sporadic si se intampla cand si cand. Becul insa de la buton dus e. Colac peste pupaza am desfacut si cheia azi sa verific bateria, pusa la loc si spre surprinderea mea nu ma mai ai in seama decat daca sunt in fata ei sau mai spre dreapta.

 

Acuma dilema mea e, cumva "creativitatea" mea cu alarma sau proiectoarele sa fi afectat ceva in mod serios pe la circuite/cablaje? Ma gandesc ca daca or fi fost ceva curenti reziduali pe undeva nu s-au descarcat chiar in becul de la butonul de inchidere centralizata.

 

A mai patit cineva ceva de genul asta? Daca da, cam ce e de verificat pe unde?

 

Foarte probabil mai dau o tura pe la service ca sunt la sosea nu alta.

 

 

Na...ca am scris ditamai romanu'...da e ora tarzie si maine ma trezesc la 6 sa duc kinderu la gradinita apoi tzupa pe plantatie....

post-4065-0-86367400-1454448492_thumb.jpg

post-4065-0-77085000-1454448498_thumb.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 18
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Zile cu activitate crescuta

Top participanti la discutie

Postari populare

@DonQuijote - Multam, multam. Troliul manual pe care l-am luat e asta: https://www.magazinu...cablu-orizontal   De incercat l-am incercat in cateva com,binatii tragand prafoshenia de la loc fix, ch

Sal'tare oameni buni!     Iaca m-am gandit sa ma prezint, impreuna cu Prafosu' meu. Sunt din Bucuresti, de origine si localizare din cartierul Berceni. Mi-am "tras" Duster anu' trecut ca a doua/pri

Multam pentru primire si pentru sfaturi. Asta noapte pentru ca nu puteam sa dorm de grija alarmei care mi se parea ca e infipta'n instalatia electrica ca o...in centrul drumului si face tot felul de

Posted Images

Salutare si bun venit!

Sa folositi sanatosi masina si sa aveti noroc de ea!

 

Acuma doar câteva mici comentarii:

- protectia de aluminiu e foarte OK pe unde te-ai dat tu acolo, însă nu mi se pare a fi perforata din ce vad in poza - fiind un benzinar dupa ce se incalzeste peste 5 grade afara ti-as sugera sa o dai jos si eventual sa concepi pt vara una din sita de AL sau ceva tabla perforata

- proiectoarele de pe plafon ma mir ca ti-au folosit pe ceata pt ca de obicei la ceata merg bine luminile montate cat mai jos, razant cu drumul... însă pun pariu ca sunt f utile daca te vei da noaptea pe coclauri fără luna plina :)

- gumele arata super si cred ca si fac treaba buna ;)

- la instalatia electrica nu stiu ce sa zic decât ca imi pare intr-adevăr putin dubios montajul pe pozitii si cred ca ai avea nevoie de ceva diode ca sa nu ai curenti aiurea intre alarma si circuitul de pozitie - conrectarea sincer nu stiu daca e OK, de obicei se leagă pe semnalizari cu 2 diode, însă nu cunosc cablajul la Duster asa de bine încă... sincer eu zic ca merita chiar sa le desfaci momentan si sa folosesti alarma uitându-te la LEDul ei de stare...

 

Spor!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multam pentru primire si pentru sfaturi. Asta noapte pentru ca nu puteam sa dorm de grija alarmei care mi se parea ca e infipta'n instalatia electrica ca o...in centrul drumului si face tot felul de ghidusii am scos-o. Pana nu ma dumiresc exact unde si cum o v-oi monta o tin la cutie. Cel mai probabil v-a sta total decuplata de restul "matzelor" Prafosheniei iar alimentarea si goarna le voi trage pe fire dedicate, ea o voi monta in compartimentul motor la loc ferit ....cat de cat. In definitiv ma intereseaza doar senzorul de soc nu celelalte SFuri care chipurile le stie alarmam asta.

 

Protectia de grila este intr-adevar din tabla perforata de Al de 0.8mm, am gasit-o din intamplare in Hornbach dupa ce am vazut ce a facut austriacul, Armin pe a lui - mi s-a parut faina forma si cum a imbracat-o cu chederul de cauciuc iar cand le-am vazut in Hornbach....nu m-am putut abtine. Mai ales ca uitandu-ma prin grila de plastic m-am speriat cat de mult spatiu este pentru pietricele si alte cele sa trozneasca si cat the slab protejat este radiatorul de AC care sincer mai poate deflecta pietrele si prin alte parti mai sensibile la cum am eu ghinionul...In fine, grila este demontabila cel putin teoretic...sper - :D ca la cat m-am chinuit sa o prind parca ma doare capul sa o dau jos iar in ce priveste utilitatea ei am vazut-o deja sambata trecuta cand am trecut prin zapada care s-ar fi acumulat pe grila originala de plastic sau mai rau prin-auntru acum a stat frumos lipita pe grila de aluminiu. La vara oi vedea daca o las sau o mai perforez.

 

@Micutzu666 - Da, bandourile si protectiile de aripi le-am montat singur, pana acum au stat rezonabil de lipite chiar si dupa gerurile siberiene recente. Nu ma astept sa ramana perfect lipite prea mult timp insa, deja pe alocuri s-au dezlipt dar macar sunt prinse cu suruburi pe ici pe colo, sper sa am timp sa le reaplica o banda dublu adeziva in caz ca se ingroasa dezlipirea.

 

Sincer pe langa aspect, bandourile sunt chiar utile, eu cam invat din greselile mele :) adica ma fost cu prafosenia anul trecut prin toamna prin padure pe langa Ghimpati si pe langa Calugareni unde am si ramas in namoale, alta snoava din care am invatat ca Dusteru' nu are nici garda si nici roti de ...tractor.... iar unele sleauri nu trebuie abordate si mai ales dupa ploaie prin balti se trece mai intai per-pedes sau cu toiagu iar apoi cu masineta si probabil cel mai important, sa ma asigur ca am de unde sa leg sufa/coarda daca raman si sunt singur cuc. De aceea acum am in portbagaj 4 bucati de teava 20x20mm de 1 m lungime tesite la varf pentru...infingeri ocazionale in taramul patriei :D plus troliu manual de 1.5t, vreo 4 ocheti la 2t, cablu metalic pentru alungit troliu lung de 20m, 4-5 sufe de remorcare a 4m si 3.5t, franghie ppr 20m cu rupere pe la 2t un tree-strop de 2m lungime pentru prins de copac sau direct in ochiuri daca e cazul, nelipsita cazma lunga, 2 mici de mana, un fierastrau, toporisca si ciocan. In total vreo 20kg de fieratanii toate menite sa compenseze lipsa mea de experienta, cumpatare spirit de aventura netemperat.

 

 

 

 

Referitor la bandouri, in padure crengile freaca si freaca de zici ca dai cu dalta pe dinafara, desi la analiza urmarilor am constatat ca pana si vopseaua e destul de solida la profos, doar ca are o rezonanta pe carcasa prafosheniei de zici ca bate toba. Dar cum pe la colturi si langa aripi/roti se vedeau mici atingeri precum si pe usi am zis ca merita puse....si dupa o seara de tremurat le-am montat. Destul de usor....mai mult dureaza curatatul si degresatul :) decat montajul in sine. Efectele se vad cu ochiul liber. Sper ca la urmatoarea tavaleala sa nu zboare :D

 

@Killer82 - Proiectoarele de sus pe ceata foarte deasa sunt intr-adevar cam degeaba, se reflecta mai multa lumina inapoi decat razbate prin pacla, rezultat orbire sofer. Le-am folosit cum zici si tu cand aveam coclauri aka drum desfundat sa suplimentez lumina standard a prafosheniei, care dupa ce iei 2-3 gropi cu namol se cam maronesc iar lumina scade, lasand loc jocului de noroc cu urmatoarea gaura. De sus si aproape de masina proiectoarele chiar si prin ceata groasa dau un mic plus de vizibilitate cam 3-5 metri in avans fata de luminile standard in aceleasi conditii dar pe drum drept orbesc daca's folosite mult. SI intr-adevar le-am montat pentru iesirile pe coclauri, daca m-o prinde noaptea in zone "mirifice". Si pot sa confirm si eu ca pe drum, sunt criminale pentru ceilalti din trafic asa ca nu numai ca le-am pus "boton" cu on-off dar le-am decupat si capace din plastic negru si le-am acoperit, nu de alta dar mie ce nu-mi place altuia nu vreau a-i face. Asa nici tov. Gar-Cea nu o sa aiba ce sa imi zica daca ma opreste. Eu le-am ales pe alea pentru ca le-am putut monta sub barele de portbagaj suspendat fara sa afectez capacitate de transport a respectivului portbagaj si mai ramane destul loc sub ele. Tot asa montajul sub bara asigura o oarecare protectie la crengi sa nu ma trezesc cu proiectorul....proiectat prin spate :)

 

Cat despre montajul pe pozitii, alarma vine deja cu cele 2 diode pentru montajul pe pozitii. Initial le-am conectat, aparent functiona dar, cum am zis avea un comportament un pic ciudat, anume la activarea/dezactivarea alarmei luminile clipeau - normal, dar ....se aprindea si becul de pe bord de stanga dreapta...ori...eu nu cred ca asta trebuia sa se intample. Asa ca le-am deconectat, alarma cum am zis am scos-o - incredibil cum desfacutul mi-a luat 10 minute montajul 2 ore :D deh...sa strici e mai usor.

 

 

@Crisotf - Multumesc vecine. Eu stau in zona Brancoveanu - Obregia pe langa sediul politiei comunitare - scoala 108 parca. Am mai vazut vreo 2-3 Dustere prin zona cred ca-s PH1 vreo 2 si cel putin un PH2.

 

Diseara daca imi da nevasta liber de la baby-sitting ma apuc de scos masca de la consola sa vad ce e cu becul de la butonul de inchidere centralizata. Aparent e acelasi sistem ca la Loganurile vechi noroc cu blogul de tutoriale logan ca mai inveti una alta fara sa iasa fum :D

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sa o stapanesti sanatos. De purtat, vad ca deja te poarta si pe unde nu te-ai gandit :)

Troliul manual, e vreun model anume? Ai un link/poza/ceva la el? L-ai folosit vreodata? Cam ce viteza de tragere are? (multe intrebari, stiu, dar ezit intre un troliu manual sau o pocnitoare de troliu portabil electric, de genul http://www.amazon.com/Master-Lock-2953AT-12-Volt-Portable/dp/B000COTKDM )

Editat de DonQuijote
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Lucian,

 

De la anvelomag le-am comandat. A durat cam 5 zile sa vina. Nu erau in tara au venit din Cehia. Au DOT 4915....ce sa zic, mai putin de 2 luni de cand au fost turnate, deci multumit foarte. Plus is facute in Cehia nu in...Xmenistan. Pretul pentru 4 gume a fost de 1730 lei cu 5% discount ca nu stiu ce ...de la ei...ma rog...e in avantajul meu asa ca am zis saru'mana. Transport gratis la asa comanda, normal. Destul de prompti baietii din Pitesti, de cuvant si rapizi. Aceleasi gume la Autobon erau la 1800+ toate 4. Am mai dat inca 150 lei montat, echilibrat si schimbat valve ca deh, daca tot l-am incaltat de nou, sa fie si valvele noi. Asa ca per total cu <2000 lei m-am scos cu Grabber AT2.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...