Sari la conținut

Postări Recomandate

Acum 1 oră, t0rquemada a spus:

Doar că mașina aia nu mai era stock 90CP :)

Oricum  0,9 TCe 75CP,  1,0 TCe și 1,5dCI Adblue nu mai au mod ECO.

P.S. Oricum un Duster ph2 4x2 cu K9K666 scoate 4,6L/100km

 

La primul test ( martie - octombrie 2015 ), masina a fost stock, 90 CP :D, ea fiind luata la sfarsitul lui ianuarie 2015.

Atunci am fost foarte aproape sa infund DPF-ul ( fara martori aprinsi ) si am avut si dauna "aceea mica".

La al doilea test, dupa resoftarea la 115, am observat doar consumul.

La al treilea, am observat ca s-a infundat DPF-ul, cu aprinderea martorilor, dar si consumul.

Am facut de curiozitate si cu masina actuala teste, mi-au ajuns 2 zile cu ECO :))

  • Like 2
  • Haha 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 55
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Lista e asta:   Pentru AC automat, dupa niste investigatii, avem asa obligatorii 277200005R TEMP.SENSOR (Renault fluence) 25e +tva DE 275105724R Calculator (TABLEAU COMMANDE CA RGLE) 202e +tva RU

Am mai scris, caută.   Ideea e că, pe arhitectura electronică T4 comună la toată generația II Dacia (Logan/Sandero/MCV/Duster/Dokker/Lodgy) și Renault (Clio 4, Captur) se pot face multe, astfel o se

Până una alta trebuie reținut faptul că   ECO te ajută mai ales în aglomerație (bară la bară), iar prin apăsarea la podea (kick down) a accelerației se iese temporar (până la eliberarea pedalei de

Posted Images

acum 1 oră, Gil26 a spus:

Ar fi bine sa explici si pentru soferii "neadevarati" (eu am permisul de conducere de peste 30 de ani, nu am inteles despre ce e vorba si daca mi-se "aplica" ce se posteaza sau nu).

Nu ne mai "batem" cacpul, ce mai conteaza "restul", sa fie primit :twitch:. (legat de fiare si eu sunt nostalgic dupa unele motorizari).

Cu bunul simt tehnic asa e, unora le place sa se creada mai "enjineri" decat ceilalti. Daca tot ai facut niste afirmatii legate de "povestea cu ECO" era bine daca aduceai si argumente (si pentru cei cu mai putin "bun simt" cu aplicare tehnica sau nu). Chiar nu am inteles ce legatura au toate cele afirmate in ultimul post cu modul ECO.

vezi ca explicat mai bine mighnite le ( postul de dupa )

nu am zis nimic de nimeni - personal - nici mcacr nu te cunosc :) deci nu stiu cati ani ai  etc. dar imi place ca esti "rau" ( ca mine), ca tot de vreo 30 ( si mai bine) il am si eu.

soferii "neadevarati" - 90% din ce circula pe strazi cu 0 ( zero ) )notiuni de fizica / mecanica elementara ( scoala generala/liceu maxim) care nici macar ce diferenta intre Otto si Wankel nu stiu care e :).

ai prins ideea - si eu sunt indragostit de fiare ( dar nu le mai pun la inima cum pun fiintele cu viatain ele :))

concret - faci praf masina daca mergi dupa cum zice "eco"-modul ala :). daca mergi in oras cei 10 %  ( maxim ) recomandati din intregul nr de km facuti..apesi pe eco acolo. daca nu..nu :)

stima!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Midnighte, confirm diferenta de 0.5-0.6 L/100km cu ECO activat, viteza medie 35 km/h (cam tot atat a fost si la 43 km/h), consum mediu 5.4 L/100km (respectiv 5.5) pentru o masina mea “stock” 1.5 dCi 90CP.

Iar pentru cine spune ca ”nu ma initereseasa deloc economia de combustibil, e doar matematica” (ca tot vorbim de un alt ”bun simt”, cel matematic, desi uneori aceasta se confunda cu aritmetica) pot da si celelalte date din injectie (mai ales corectiile, masa de funingine, Sox, etc), unele si din UCH, dar si evolutia lor in timp cu ECO off si on (ultimul doar in 3-4 zile pentru ca nu am rezistat sa chinui mai mult masina). Si pot sustine ca nu este tocmai una buna cu ECO activat.

Tot nu sunt lamurit cum ”Se simte puternic diferenta in consum” si ”Este foarte util la mersul "la pas". Insa as considera un lucru bun daca la masinile si "mai actuale” cei de la Dacia\Renault au renuntat la acest mare ”fas” numit mod ECO chiar daca unii ar putea sustine utilitatea sa prin prisma ”puternicei” diferente in consum intr-un regim nedefinit  (”la pas”), probabil aceeasi himera cu consumurile medii oferite de unii producatori auto, inclusiv Dacia\Renault, care niciodata nu pot fi atinse intr-o exploatare normala a masinii, dar dau bine ca marketing.

@foxbat , colegul Midnighte a explicat cu totul altceva decat cele afirmate de tine. Eu nu sunt nici ”rau” si nici nu am ceva personal cu cineva. Am analizat doar niste afirmatii (chiar si in urma unor ”sfaturi” primite si date apoi ”mai departe”). Apoi vezi ca de cele mai multe ori aparentele inseala, iar presupunerile pot fi gresite (nu cred ca sti cata matematica\fizica\mecanica\etc cunosc ori cata experienta intr-un domeniu am sau nu am).

In rest sunt de acord cu tine. Toate cele bune si multa sanatate!

PS: si ca sa exemplific nesimtirea celor Dacia\Renault atasez consumul declarat din configuratorul pentru masina mea si cel din fisa tehnica pentru aceeasi masina dar cutie de viteze manuala. Asta desi acum sunt daciot convins. Dar chiar si cu modul ECO activat si un supersofer sunt tare curios cum se poate scoate un consum urban de 3.9 L\100km. Mai se minte, dar nici chiar asa.

Consum1.jpg

Consum2.jpg

Iar pentru "carcotasi" un consum actualizat pentru aceeasi masina acum de pe site-ul oficial. Au marit consumul urban la 4.4 iar cel mixt este acum 3.9. Si asta fara modul ECO (despre care discutam noi aici) :twisted:

ConsumActual.jpg

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mda, mai devreme am scris despre modul cum se fac testele, monitorizarile, valorile, etc. Nu stiu ce inseamna urban, extraurban si mixt pentru cei de la Dacia\Renault (si nu numai). Dar daca observi, pentru masina mea (dar si pentru cea cu cutie manuala) consumul dat de ei este acelasi (in configurator si fisa tehnica) pentru toate cele trei. OK, probabil poate fi si o gafa de "redactare", trist este ca apare in multe documente oficiale emise la date diferite.

Eu ofer masina mea oricarui pilot de incercare de la Dacia\Renault sau oricui doreste si sunt curios daca poate obtine acel consum. Si ca sa mai elimin o variabila hai sa faca acest "test" pe o masina noua si sa se monitorizeze oricare din cele trei consumuri declarate de ei. Pana la proba contrarie (si discutam despre datele cu masinile in folosinta utilizatorilor obisnuiti versus testele ciudate ale "superspecialistilor") ramane tot o "cioara vopsita" rau de tot. O pacaleala pe care o constientizeza toata lumea. Desi nu are nici o utilitate in condusul de zi cu zi ar fi totusi interesant daca macar aceste consumuri se pot obtine chiar si in conditii ideale sau ireale (ex consumul urban facut "la vale" pe pista de incercare libera, cu vantul puternic din spate, anvelopele "umflate" dupa "dorinta", carburant "tratat", viteza si turatia constante si ideale, condus continuu fara opriri\porniri de motor, etc. Atunci consumul acesta "urban" astfel obtinut poate-poate ar fi 4.4 l/100km. Dar apoi cum il mai "luam" si pe cel "extraurban" de 3.6 l/100km? Renuntam si la masina noua, ca deh motorul nu e "rodat" si "lasat", si facem totul pe una mai veche si mai "asezata"? :D

Revenind on topic, astept inca lamurirea despre faptul ca in modul ECO "Se simte puternic diferenta in consum"  si mai ales utilitatea acestuia asa cum s-a afirmat initial (daca tot e asa "vizibil" la modelul actual).

Si un PS: imi cer scuze pentru marimea capturilor, le-am mai redus, nu stiam insa cum vor apare in post, promit sa fiu mai atent cu asta.

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@gil26  in modul eco (1.3 150 CP) diferenta de consum a fost asa cum zice si colegul, de 0.3... ,5 l / 100 km.

repet. nu recomand folosirea lui decat in contextul in care e util (urban) unde aduce scaderi de consum si de noxe (impreuna cu start-stop),.

in rest - OFF.

daca vorbim de "mers la consum", din experienta proprie ( si cred ca stii si tu - enventual cauta hypermiling pe net) se pot obtine niste consumuri foarte faine daca stii sa "soferesti".

in "tinerete" era sa fac "pana dasteptului" pe ninte drumuri in tari straine si am fost nevoit sa "storc" cat mia mult din rezervor.

Pe masini care aveau constumul ~ 4.8 ..5 am ajuns sub 4 ( diesel ca sa stim o treaba ).

deci, "se poate". dar e doar de "urgenta", repet.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@foxbat, despre “soferit” nu comentez, stiu foarte bine ca unii se considera mai “soferi” decat ceilalti. Consumurile date de Dacia\Reanult le-am mentionat si prin prisma modului ECO. De fapt modul ECO, S&S, DPF, GPF, add blue, etc au fost raspunsul producatorilor auto la cerintele normelor de poluare. Toate acestea influenteaza insa si consumul, unele benefic alte nu (cu extindere si asupra celorlate elemente ale masinii). Eficienta unora dintre ele poate fi insa cel putin discutabila.

Revenind la modul ECO te rog frumos reciteste tot ce a spus colegul @t0rquemada in prima pagina a acestui topic (si mai ales punctul legat de apasarea acceleratiei). Poate-poate vei intelege cu “bunul simt tehnic” ceva. Lucrurile pot fi si invers decat cum crezi. Modul ECO poate fi eficient si intr-un anumit regim extraurban cum poate fi ineficient intr-un anumit mod in cel urban. Iar asta se poate vedea foarte usor prin urmarirea parametrilor, mai ales cei ai injectiei.

Oricum afirmatiile tale sunt contradictorii “eu NU CIRCUL CU CONSERVA IN ORAS…” si apoi “Este foarte util la mersul "la pas"( oras pentru cine isi baga masina in el, de ex."

Cine te mai crede cand spui asta “@gil26  in modul eco (1.3 150 CP) diferenta de consum a fost asa cum zice si colegul, de 0.3... ,5 l / 100 km”  dar spui si asta “Masina circula doar in scop "turistic" , singurele momente de "oras" fiind cele  de intrat-iesit pana /de la  parcare. Deci insignifiant ca si pondere”   si din nou asta “repet. nu recomand folosirea lui decat in contextul in care e util (urban) unde aduce scaderi de consum si de noxe (impreuna cu start-stop), in rest – OFF” ?

Si despre “metoda” ta de “monitorizare”: “2. consumul si "Testele" le-am facut  dupa ce mi -au explicat colegii de forum ce si cum e cu modul ECO.-n-am stat sa documntez la "sange". 3, nu ma initereseasa deloc economia de combustibil, e doar matematica.” Ar fi interesant cum\unde\cat timp ai scos tu acea diferenta de 0.3-0.5l/100km la care “modul eco este foarte "vizibil" la modelul actual” si evident ca “Se simte puternic diferenta, atat in consum cat si in dinamica”.

Plus concluzia: “90% din  povestea cu ECO , consum etc tine de " bun simt "( cu aplicare directa in bunul simt tehnic :) ).la asta nu prea am ce sa fac.omu' fie il are fie..nu

PS: Interesante ar fi insa parerile a doi useri de pe forumuri straine ce au monitorizat un timp mai indelungat comportamentul modului ECO si efectele acestuia pe motorizarile lor Renault. Iar la unul dintre ei cele doua regimuri (mape) au ajuns aproape sa coincida.

 

 

Editat de Gil26
  • Like 1
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Corect \bine punctat  referitor si la “A pus testerul (DDT2000) si a vazut o neconcordanta intre abs si instrument cluster. Pe intelesul meu a spus ca ABS are ceva ce nu-i convine cu tabloul de bord …”, plus ca si asta “spune multe” despre “mecanicul” acela (cu DDT2000)  … @bogdanmihai29  iti trimit acum un PM.
    • La Duster ph1 tabloul de bord e nediagnosticabil via OBD, deci nicio sculă nu va comunica cu el, implicit și ABS-ul.      
    • Nu stiu pentru ca nu am toate "datele", totusi intreb retoric, cum naiba tu ca mare "mecanic"  (si cu DDT2000) sa ii "recomanzi "  unui client sa anuleze martori si mai ales sa il pui sa taie fire ... iar daca este acelasi mare "mester" mare care te-a pus sa schimbi senzorul panglica si dupa aceea "... a zis ca trebuie programat dupa schimbare" dar el NU a facut aceasta "programare" atunci este si mai trist. Una dintre sugestiile anterioare cred ca ramane valabila: apeleaza la cineva (inclusiv reprezentanta) care stie si poate sa rezolve in mod corespunzator problema, fara taieri de fire si dat jos led ...  
    • Revin cu un update.Azi am vizitat a doua oara mecanicul pentru diagnoza si programare.A pus testerul (DDT2000) si a vazut o neconcordanta intre abs si instrument cluster.Pe intelesul meu a spus ca ABS are ceva ce nu-i convine cu tabloul de bord si cel mai probabil este vorba de pompa abs.Poate vorbesc prostii dar abs functioneaza normal.Senzorul unghi volan funtioneaza normal,cel de sub scaun pe care l-am carpit acum cateva zile funtioneaza normal.Acelasi mecanic mi-a recomandat sa pun mana pe letcon si sa revin la starea dinainte adica fara led esp.Ma doare capul si imi vine sa ii dau ledul jos.
    • va salut ! am si eu o problema care tot ma bate la cap de ceva timp cu un duster 2015  1.6 16v cu gpl de fabrica  de ceva timp turatia motorului la relanti nu mai era stabila si se tot aprindea martorul zigzag si check engine  asa ca am hotarat sa merg la dacia  dupa ce au facut constatarea au spus ca trebuie schimbata clapeta de acc . zis si facut am schimbat aceasta piesa dupa numai 2 zile problema a revenit aceleasi simtome relanti instabil martori aprinsi asa ca am fost inapoi la dacia cu ea si cei de acolo au zis ca trebuie schimbate si bujile si bobinele asa ca am schimbat si aceste piese  dupa numai 1 zi problema a revenit si pe tester aceiasi problema clapeta de acc si cei de la dacia au schimbat clapeta pe garantie produsului crezand ca este defecta numai stiu ce sa fac nu vreau sa mai merg la dacia  daca stie cineva ce poate fi si de ce face asa va rog sa imi spuneti multumesc !    
×
×
  • Creează nouă...