Sari la conținut

Duster - Laureate - Negru


Postări Recomandate

Cred ca e o mare diferenta dependenta insa de partea de "off" mai degraba decat de road. In functie de necesitati, cuplajul ala electromagnetic de pe spate (care tot o natie de ambreaj este) o sa cam faca "hunting" ca nu imi iese alt termen mai bun. Puntea spate ar trebui sa primeasca intre 10 si 50% din puterea totala. Insa daca trebuie sa faca asta de jde mii de ori in timp scurt nu cred ca o sa fie prea fericit.

 

Botom line: depinde de ce intelegi tu prin offroad. La ce inteleg eu offroad o sa cuplez Lock. La plimbare pe forestiere/prin padure, daca e uscat pe jos nici de Auto nu ai nevoie darmite de Lock.

 

Off road inteleg prin... https://www.youtube.com/watch?v=_DzjU_Ot7c0 ceva de genul asta :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 86
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Poze noi:

Poze cu Dusterul.

Prima zapada

Posted Images

Pai in primul rand in mod AUTO diferentialul spate se cupleaza numai la nevoie (cand simte ca patineaza fata) iar in 4X4 Lock este cuplat permanent.

In al doilea rand in mod 4X4 Lock ai si EDL (electronic diferential lock) cand este decuplat ESP. In mod AUTO nu ai aceasta facilitate.

In al treilea rand 4X4 Lock se foloseste numai pe zapada, ghiata, incrucisare de punti si teren alunecos. Asta din cauza ca nu exista al treilea diferential si folosirea pe teren nealunecos obliga cuplajul de la puntea spate sa patineze si se poate distruge sau cel putin uza mult mai repede tinand cont ca are si un fel de protectie (decuplare automata la depasirea unei temperaturi si la viteze peste 60 sau 70 Km/h).

 

PS Daca citeai topicurile dedicate de pe sau macar manualul cred ca intelegeai si singur ce am scris eu mai sus.

 

PS2 Teren alunecos este si in pante abrupte cu pietris sau praf, unde 4X4 Lock este mai necesar la coborare decat la urcare unde teoretic face ce trebuie si modul AUTO. Un exemplu poate fi urcarea la cabana Ciucas.

 

Manualul l-am citit, pe forum m-am uitat, dar am intrebat pt ca de curand am iesit un pic pe un teren mai noroios si facand comparatia intre AUTO si 4wd Lock nu am vazut o diferenta semnificativa.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asta nu stiam eu "In al doilea rand in mod 4X4 Lock ai si EDL (electronic diferential lock) cand este decuplat ESP. In mod AUTO nu ai aceasta facilitate."

 

Multumesc pt raspunsuri.

 

Urmatoarea curiozitate e la ce ajuta si cum ajuta 4X4 Lock la o coborare abrubta?

Editat de Vlad
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Se recomanda dezactivarea ESP si ramane activa numai functia de franare roata cu roata (EDL).

 

Si cand zice ca o functie "ramane activa", nu inseamna ca era activa si inainte ? Eu asa inteleg...

Nu zice ca la dezactivarea esp se activeaza functia, ci ca "ramane activa", spre deosebire de celelalte functii esp, care se dezactiveaza

 

Iar modul "pentru teren" al ABS-ului in LOCK este un mod in care ABS-ul permite o blocare mai lunga a rotilor, alternant/punte, astfel incat franarea sa fie eficienta si pe suprafete alunecoase. ABS-ul iti ofera o asistenta cand pui tu frana, EDL dimpotriva, franeaza singur cate o roata fara ca tu sa franezi, probabil tu chiar accelerezi in acel moment.

 

 

4X4 Lock la o coborare abrupta ajuta sa faci frana de motor cu toate rotile, nu doar cu rotile fata.

Editat de ambvision
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Uite in imaginea de mai jos mai clar explicat. Asa zisul EDL este defapt o functie a ASR care se decupleaza odata cu ESP. Chiar daca functia este activa si cu ASR-ESP cuplat nu ar ajuta la patinat una sau 2 roti din cauza ca ASR ar taia si alimentarea reducand puterea motorului. Asta nu te va ajuta in teren sa te misti. Se poate spune ca ai dreptate si tu. Dar nu te ajuta in teren. In poza scrie intradevar ca ramane doar functia respectiva activa, deci era activa si inainte cum bine spui, si este blocata doar functia de limitare a puterii a ASR. Deci ei numesc BMR (tot una cu EDL) doar situatia particulara cand este decuplat ESP si activat 4WD Lock.

post-1502-0-94863200-1430678550_thumb.jpg

Editat de afaco
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Deci ca si concluzie, EDL este activ si in modul AUTO, insa nu stim daca este si eficient - de acord ?

Mie mi se pare foarte clar acest lucru atat din manualul masinii, cat si din pagina de brosura pe care ai pus-o mai sus.

Eu pur si simplu am "ripostat" la o afirmatie categorica, dar incorecta.

Editat de ambvision
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Urmatoarea curiozitate e la ce ajuta si cum ajuta 4X4 Lock la o coborare abrubta?

 

Pai la o coborare abrupta mai ales pe teren cu praf, nisip, pietris, zapada, etc este strict necesara frana de motor. Cred ca e preferabila frana de motor sa actioneze pe toate rotile si nu numai pe doua roti chiar daca e vorba de cele din fata. Sa vezi ce frumos e cand cobori de exemplu pe zapada cu spatele si fara 4WD Lock. Si sa vezi diferenta in aceeasi situatie cu 4WD Lock activat. Exemplul este o coborare pe o strada care este si in curba. Chiar si la coborarea cu fata este mare diferenta intre cele doua situatii. Masina este mult mai ascultatoare cu 4WD Lock activat.

Editat de afaco
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Deci ca si concluzie, EDL este activ si in modul AUTO, insa nu stim daca este si eficient - de acord ?

Mie mi se pare foarte clar acest lucru atat din manualul masinii, cat si din pagina de brosura pe care ai pus-o mai sus.

Eu pur si simplu am "ripostat" la o afirmatie categorica, dar incorecta.

 

Ai dreptate cu o singura observatie. Stim foarte bine ca daca se reduce puterea motorului tocmai atunci cand iti trebuie mai mult nu ai rezolvat nimic. Deci stim ca functia de care vorbim nu este eficienta cu ASR-ESP pornit in offroad unde ai nevoie si de putere si de blocare diferential in acelasi timp. Deci chiar daca este activa efectul ei este 0 in off sau chiar si mai rau de atat. Sunt situatii in care daca tii masina in miscare ai sanse sa treci dar daca s-a oprit nu mai pleci din loc. Ce sa mai vorbim de trecere mai departe.

In concluzie: Se poate spune ca ai dreptate. Dar o functie care activa fiind nu este eficienta in situatii speciale este ca si inexistenta in acele situatii. Asta in cazul cand nu face rau in situatiile respective. Ne referim strict la Off aici si nu la drumuri normale.

Editat de afaco
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...