Sari la conținut

dust3radmin

Anvelope iarna Dacia Duster

Postări Recomandate

Are logica ce spui tu, dar daca e vorba de cauciucuri de iarna eu le-as pune pe cele mai bune pe fata, mai ales la 4x2, ca sa nu ai probleme pe suprafete dificile, zapada, gheata. Avand in vedere ca intrebarea lui Andy vine la momentul asta, cred ca se referea la cauciucuri de iarna, desi n-a precizat.

  • Like 1
  • Mulțumesc! 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 46 minute, Radu92 a spus:

Are logica ce spui tu, dar daca e vorba de cauciucuri de iarna eu le-as pune pe cele mai bune pe fata, mai ales la 4x2, ca sa nu ai probleme pe suprafete dificile, zapada, gheata. Avand in vedere ca intrebarea lui Andy vine la momentul asta, cred ca se referea la cauciucuri de iarna, desi n-a precizat.

Forta centrifuga dintr-o curba te-ar contrazice.
Din punctul meu de vedere, indiferent de tipul tractiunii sau de tipul anvelopei, anvelopele mai bune se monteaza pe spate dupa cum bine a explicat si @ig2109.

Editat de Kidu

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Logic ai dreptate, dar doar in curbe, te ajuta doar in curbe daca le iei cu viteza mare, dar in panta, si daca puntea care trage e cea fata, ce faci cu anvelopele mai uzate, la ce te ajuta. Din punctul meu de vedere, mai bine iau virajul cu viteza mai mica, dar sa am suprafata de contact mai buna pe puntea fata.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ma indoiesc ca diferenta de uzura dintre anvelopele de pe cele doua punti va fi atat de mare incat sa faca diferenta. 

Pe de alta parte cand te gandesti ca 1.3 t, plus pasageri si bagaje au contact cu asfaltul doar pe suprafata a aproximativ patru palme parca altfel stau lucrurile, nu?

Exista n teste si incercari facute in ceea ce priveste subiectul de fata, teste facute de catre marii producatori si care majoritatea recomanda montarea pe spate atunci cand se schimba anvelopele doar pe o singura punte. Recomandat ar fi sa schimbam toate cele patru anvelope, asta nu poate contesta nimeni.

Editat de Kidu

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 4 ore, Kidu a spus:

Forta centrifuga dintr-o curba te-ar contrazice.
Din punctul meu de vedere, indiferent de tipul tractiunii sau de tipul anvelopei, anvelopele mai bune se monteaza pe spate dupa cum bine a explicat si @ig2109.

Cum a zis si eliadib, iarna in conditii grele nu o sa intri in curbe cu viteza prea mare, si daca e sa fie conditii mai proaste de drum, mai usor iesi cu anvelopele mai bune pe fata. Bineinteles ca daca sunt aproape la fel de uzate, vorbim degeaba noi pe aici, le poti pune oricum ca tot la fel o sa te ajute (sau nu).

Cat despre suprafata, probabil el nu se referea la cat de mare e suprafata de contact, care e tot atat de mare oricum pui anvelopele, ci la tipul de suprafata, care e evident mai bun in cazul unor anvelope mai bune. 

Ca sa tragem un fel de concluzie, daca vrei sa mergi mai bine in conditii de aderenta scazuta, pune-le pe alea bune pe fata, daca vrei sa nu te rastorni cand faci pana la viteza mare, pune-le pe spate (desi si asa, daca faci pana pe spate, e nasol oricum o dai).

Ideal, cum bine zici, e sa le schimbi pe toate, nu cred ca pretul de achizitie justifica compromisul in ceea ce priveste siguranta.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
acum 1 oră, Radu92 a spus:

Cat despre suprafata, probabil el nu se referea la cat de mare e suprafata de contact, care e tot atat de mare oricum pui anvelopele, ci la tipul de suprafata, care e evident mai bun in cazul unor anvelope mai bune. 

Corect, e aceiasi suprafata de contact, dar gumele fiind mai bune ai priza mai mare, la asta ma refeream.

Eu personal, in fiecare an schimb anvelopele pe care anul asta le-am folosit pe spate, le mut pe fata si invers, anul urmator la fel pana consider ca trebuiesc schimbate toate 4. Ca iau anul asta 2 si la anul alte 2... tot in buzunarul meu bag mana, asa ca sufar odata si gata :)

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La ce au spus @ig2109,@Kidu vin si eu cu o completare:pe fata este motorul care va apasa cu greutatea lui pe anvelope,si vor avea o aderenta mai buna fata de cele de pe spate unde nu este o asa mare greutate.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 03.10.2019 la 10:08, Radu92 a spus:

Are logica ce spui tu, dar daca e vorba de cauciucuri de iarna eu le-as pune pe cele mai bune pe fata, mai ales la 4x2, ca sa nu ai probleme pe suprafete dificile, zapada, gheata. Avand in vedere ca intrebarea lui Andy vine la momentul asta, cred ca se referea la cauciucuri de iarna, desi n-a precizat.

Da,la astea de iarna ma refeream. Turcul de la care l-am luat pe al meu mi-a dat 2 optiuni pentru masina,ori all season ori de iarna simple,si logic am zis da-mi nene alea de iarna lasa-ma cu all season,nu cunosc si nu-mi vine sa fac "teste" din astea din primul an,mai ales ca pe aici unde stau eu in Germania e cam ghetus iarna :unsure:

Oricum,pana la urma le-am pus pe cele bune pe fata,cum faceam de altfel si pe fostul Golf:D

Mersi de ajutor/sfaturi,drumuri bune B-)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • @domnulnopcea Cuplul la Duster, la 1.5 dCI si 1.3 TCe, e ok de la turatii foarte joase. De asta, ar trebui sa aplici 2 metode de condus : 1 - schimbat foarte rapid - de exemplu, in maximum 20 m, sa fii deja ~ 40-50km/h, in treapta 4 2 - schimbat in jurul valorii de 3200-3500 rot/min. Din treapta 1 in 2 este posibil sa simti smucitura, dar in rest n-ar mai trebui. Dusterul se conduce mai "special"...treapta 1 e pe post de reductor
    • Daca ridic piciorul exagerat de repede de pe ambreiaj, da, e normal sa bruscheze. De fapt e un fel de frana de motor. In rest eu nu am sesizat vreo problema. Intra perfect in orice viteza, chiar si la 70km/h in tr2  nu bruscheaza, nu agata,doar tiuie... Sincer eu am condus doar benzinare. Iti recomand sa "gadili" un pic ambreiajul cand schimbi in tr inferioare.
    • Salut, eu nu intampin nici un fel de zgomot insa in unele situatii intra mai greu in viteza 1, in special cand plec de pe loc. Dupa ce bag in a 3 si apoi in 1 totul merge ca uns. am fost la reprezentanta si mi s-a spus ca e complet normal. si eu am acealasi motor ca tine @Amiralul as dori sa te intreb daca tu simti o mica bruscare atunci cand schimbi viteza in treptele inferioare (1, 2, 3). cei de la reprezentanta mi-au spus ca e totul normal. eu vin de pe un motor diesel de laguna 2 unde nu era aceasta bruscare. m-am interesat si multi mi-au spus ca se datoreaza faptului ca duster nu are volanta dubla... mai experimenteaza cineva aceasta bruscare?
    • Salutare, Sunt proaspat posesor de Duster 1.3 TCe 150hp 2WD. Sunt foarte multumit de masina. Motorul trage mult mai bine fata de diesel sau de fostul 1.2 TCe. Stiu ca au existat cateva probleme izolate de sirenaj a cutiei de viteze pentru versiunile diesel. De ce ceva timp aud si eu acel tiuit puternic la accelerari bruste peste 4200 rot/min. In tr 2 se aude cel mai strident.  Nu exista pierderi de putere sau ezitari, dar nu stiu cum va afecta cutia pe termen lung. Ma mira faptul ca benzinarul are astfel de probleme (cu atat mai mut cel de 150hp). Eu nu as da cutia jos chiar si pe garantie daca as sti ca nu e problema serioasa si poti ignora acel sunet + ca nu ai de ce sa treci de 4000 de ture cu 1.3 tce, trage suficient de bine in plaja 2000-4000 (like a diesel  ). Mai are cineva asa ceva? 
    • Salutare.Duster-ul meu PH1 1.5 dCi 110cp din 2011(menționez faptul că este varianta 2wd/tracțiune față) nu vine din fabrică cu ESP, deși este echiparea de top de la momentul fabricării. Iarna,este un mare dezavantaj lipsa ESP-ului(sau controlul tracțiunii/ASR),cu tot cu niște anvelope de iarna foarte bune.Are cineva o soluție prin care aș putea rezolva această problemă?Se poate adapta un modul ABS cu ESP? Mulțumesc anticipat!
×
×
  • Creează nouă...