Sari la conținut

Anvelope Dacia Duster


Postări Recomandate

La mașinile cu tracțiune se montează anvelopele mai bune pe fata, la mașinile cu propulsie se montează pe spate, iar la Mașinile cu tracțiune integrala(4x4) este recomandat ca toate anvelopele sa aibă același nivel de uzura.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 1,3k
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Jentile stilizate ...365R sunt mai grele decat cele de tabla cu peste 2 kg.Dusterul este o masina grea pentru motorul 1,3 sau 1,5.Plecarea de pe loc este greoaie fata de alte masini cu aceeasi motoriz

Am largit lista inceputa de @dacian cu variante de cauciucuri mai late (225 mm) care intra pe janta stoc. Vorbim strict de R16, jante stoc si suspensie stoc, varianta 4x4 (benzina/diesel/ph1/ph2).  

Ca si utilizator de continental standard pot sa ma bag si eu nitel in discutie. Atat anu trecut la Zetea (IND5) am avut parte de cativa km de noroi, cu apa cu iarba cu de toate. Anvelopele au facut fa

Posted Images

Acum 6 ore, Andy1984 a spus:

Salut,o curiozitate am si eu. Pe al meu 4x2,ori in general pe toate 4x2`urile e un fel de regula in a pune gumele bune pe spate,si nu pe fata unde ai tractiunea? Mentionez ca am 2 cauciucuri cu 6mm profil si celelalte 2 au 4mm si ceva. La masina anterioara le puneam mereu pe fata pe alea bune,ok era un hatchback dar na,sa fie la asta altfel oare ca e crossover SUV ?

Mersi fain B-)

Pune anvelopele mai bune pe fata, n-are rost sa le pui pe spate ca nu ai propulsie.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Părerile sunt împărțite  - parcă pe carbibles.com am văzut asta... sunt și pe youtube niște filmulețe...

Anvelopele mai bune se montează mereu PE SPATE - indiferent de tracțiune. Pe scurt, firul logic ar fi cam așa: un cauciuc rău e predispus la pană, caz în care mașina va trage spre partea cu pană, și există pericolul (mai ales la viteze mari) să-ți intre buza jantei în asfalt (și NU pe direcția de mers) - te răstorni.

Dacă pana e pe față, (mai) poți jongla din volan să ții roțile drepte - dacă e pe spate, nu poți.

Am avut pană pe față dreapta, la viteză relativ mare (peste 100) - șocul în volan e de speriat - m-am opintit din greu s-o țin pe drum. Nu s-a tăiat cauciucul, dar a sărit de pe jantă (a lăsat o dungă în asfalt). S-a oprit relativ repede, dar după ce am citit chestia asta, mă gândesc cu groază ce-ar fi fost dacă o aveam pe spate...

Mai bine faci un efort și iei 4 cauciucuri bune - preferabil NOI - recomandarea mea sunt Pirelli P6000 all season, le-am avut pe primul Duster 3 ani și 90.000 km.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Are logica ce spui tu, dar daca e vorba de cauciucuri de iarna eu le-as pune pe cele mai bune pe fata, mai ales la 4x2, ca sa nu ai probleme pe suprafete dificile, zapada, gheata. Avand in vedere ca intrebarea lui Andy vine la momentul asta, cred ca se referea la cauciucuri de iarna, desi n-a precizat.

  • Like 1
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 46 minute, Radu92 a spus:

Are logica ce spui tu, dar daca e vorba de cauciucuri de iarna eu le-as pune pe cele mai bune pe fata, mai ales la 4x2, ca sa nu ai probleme pe suprafete dificile, zapada, gheata. Avand in vedere ca intrebarea lui Andy vine la momentul asta, cred ca se referea la cauciucuri de iarna, desi n-a precizat.

Forta centrifuga dintr-o curba te-ar contrazice.
Din punctul meu de vedere, indiferent de tipul tractiunii sau de tipul anvelopei, anvelopele mai bune se monteaza pe spate dupa cum bine a explicat si @ig2109.

Editat de Kidu
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Logic ai dreptate, dar doar in curbe, te ajuta doar in curbe daca le iei cu viteza mare, dar in panta, si daca puntea care trage e cea fata, ce faci cu anvelopele mai uzate, la ce te ajuta. Din punctul meu de vedere, mai bine iau virajul cu viteza mai mica, dar sa am suprafata de contact mai buna pe puntea fata.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ma indoiesc ca diferenta de uzura dintre anvelopele de pe cele doua punti va fi atat de mare incat sa faca diferenta. 

Pe de alta parte cand te gandesti ca 1.3 t, plus pasageri si bagaje au contact cu asfaltul doar pe suprafata a aproximativ patru palme parca altfel stau lucrurile, nu?

Exista n teste si incercari facute in ceea ce priveste subiectul de fata, teste facute de catre marii producatori si care majoritatea recomanda montarea pe spate atunci cand se schimba anvelopele doar pe o singura punte. Recomandat ar fi sa schimbam toate cele patru anvelope, asta nu poate contesta nimeni.

Editat de Kidu
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 4 ore, Kidu a spus:

Forta centrifuga dintr-o curba te-ar contrazice.
Din punctul meu de vedere, indiferent de tipul tractiunii sau de tipul anvelopei, anvelopele mai bune se monteaza pe spate dupa cum bine a explicat si @ig2109.

Cum a zis si eliadib, iarna in conditii grele nu o sa intri in curbe cu viteza prea mare, si daca e sa fie conditii mai proaste de drum, mai usor iesi cu anvelopele mai bune pe fata. Bineinteles ca daca sunt aproape la fel de uzate, vorbim degeaba noi pe aici, le poti pune oricum ca tot la fel o sa te ajute (sau nu).

Cat despre suprafata, probabil el nu se referea la cat de mare e suprafata de contact, care e tot atat de mare oricum pui anvelopele, ci la tipul de suprafata, care e evident mai bun in cazul unor anvelope mai bune. 

Ca sa tragem un fel de concluzie, daca vrei sa mergi mai bine in conditii de aderenta scazuta, pune-le pe alea bune pe fata, daca vrei sa nu te rastorni cand faci pana la viteza mare, pune-le pe spate (desi si asa, daca faci pana pe spate, e nasol oricum o dai).

Ideal, cum bine zici, e sa le schimbi pe toate, nu cred ca pretul de achizitie justifica compromisul in ceea ce priveste siguranta.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak featured this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...