Sari la conținut

Uleiuri utilizate Dacia Duster


Postări Recomandate

@Nic,

 

Vezi desenul de pe bidoane.

Unul este cutie viteze ( 75W - 80) , celălalt  punte spate / cutie transfer ( 80W - 90 ).

Uite ce am eu acasă:

 

IMG_20191030_103116.jpg

Editat de quarelin
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 7 months later...
  • Răspunsuri 151
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Pentru ca toata lumea sa afle ce tipuri si marci de ulei se utilizeaza pentru Duster, scrieti aici ce fel de uleiuri au fost folosite pentru reviziile Duster-ului vostru.   Modelul: Dacia DUSTER 1,5

Uleiul din cutii nu se inlocuieste periodic my ass...   Astazi mi-am facut de lucru pe sub masina si am scos asta (dupa 120.000 km si 5 ani):   In stanga e din cutia de viteze, in dreapta e di

Ma repet.   ELF Evolution Full-Tech FE 5W30. Este pentru DPF, motoare Renault+Dacia.   De ce sa te legi la cap daca nu te doare?

Posted Images

Asta e coperta interioara de la manualul de intretinere cu care a venit masina mea (din Germania)

  • Cutie Viteze:  Elf Tranself NFJ 75W80
  • Punte Spate / Diferential / Grup: Elf Tranself FE 80W90
  • Diesel cu filtru particole: Elf DPF 5W30

IMG-20200603-WA0000.thumb.jpeg.07c28366be7e71ebc8bee8ea525f29b2.jpeg

Editat de VasileT
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In Romania , la reprezentanta,  se gaseste si se recomanda Elf Evolution RN Tech FE 5W30 , standard RN 0720, pentru 1.5 dci cu DPF. O sa verific si in manual daca exista recomandari.

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 17 ore, Midnighte a spus:

A incercat cineva Ravenol ? Mai exact, pe diesel, 5W30 VMP USVO ?

Eu, dar RAVENOL HDS SAE 5W-30. Fata de Elf 5W30 Evolution Full-Tech FE, motorul e mai silentios. Cu ELF, pe la 10-11ooo cand il schimbam, imediat se auzea motorul mai bine cu uleiul nou, in schimb de cand pun Ravenol nu e nici o diferenta la sunet imediat dupa schimb. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

cum ai masurat " sunetul" ?

sau ai si alte masuratori care sa sutina ce zici ?

ca idee, uleiul "vechi" este cald ( fierbinte ) cand il schimbi. Cel nou ..nu.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 04.06.2020 la 9:37, razvancc a spus:

In Romania , la reprezentanta,  se gaseste si se recomanda Elf Evolution RN Tech FE 5W30 , standard RN 0720, pentru 1.5 dci cu DPF. O sa verific si in manual daca exista recomandari.

 

 

Stiu ca se recomanda Elf, de asta puneam din 2015 pana acum la Daciile pe care le aveam.

Nu pierdeam ulei deloc si nici nu am avut probleme la motor.

Ce nu imi place este ca dupa un timp sau probabil un numar de kilometri, motorul devine foarte zgomotos. Si aici nu ma refer la faptul ca dupa 5-10 minute se aude sau cand este rece. Efectiv, de la al 3-lea, 4-lea schimb de ulei sau revizie, cum vreti sa ii ziceti voi, motorul se aude mai pronuntat, mai de tractor, in loc sa ramana silentios sau macar p-aproape. 

Am vazut asta la destul de multe masini ( ma refer aici strict la diesel, 1.5 dCI, dupa 2013 ), cat si la masinile personale, deci stiu despre ce vorbesc.

Nu spun si nici nu recomand sa se puna ulei din auzite, ci doar sa se faca putina investigare - are sau nu norma necesara uleiul ce se doreste a fi pus in motor.

Si faza cu "Dacia recomanda Elf", a fost un marketing agresiv, dovada ca acuma "Dacia recomanda Castrol". Nu mai zic de perioada in care "Dacia recomanda PETROM".

Ca o mica observatie : Elf si Castrol nu sunt singurele uleiuri, ATENTIE, recunoscute si acceptate de Dacia. Mai sunt si altele, printre care si Ravenol. Dar na, nu platesti, stai in spate.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu iau in considerare si recomandarea producatorului, chiar daca aceasta recomandare poate fi interpretata in diverse feluri (marketing, conspiratie etc) Si, bineinteles, asa cum spuneai, experienta are si ea o greutate. Ma bazez insa pe experienta mea, sau a cuiva care face o dovada de profesionalism si pricepere in domeniu. Pana la urma, daca respecti standardele uleiului pentru respectivul motor,  nu ai cum sa dai gres cu vreun ulei  (de producator consacrat) in cazul unei exploatari corecte. Mare atentie insa la uleiurile contrafacute, deci grija mare de unde cumparati. 

Dacia (second hand) pe care am luat-o a functionat cu ulei Dacia, din 2016 , reviziile facute la 20000 km , un an. Nu are nicio problema, insa am decis sa pun ulei Elf. Conform pozei de mai sus, intr-o tara unde cred ca standardele de calitate sunt mai ridicate in comparatie cu Romania, Elf este recomandat pentru 1.5 dci cu dpf. Deci nu cred ca stau in spate :), si va voi tine la curent daca vor fi probleme. 

Tot la 1.5 dci (dar fara dpf) am mai folosit cu succes ulei Mobil. Mobil este producator de uleiuri, deci cumparat de la un distribuitor autorizat ar trebui sa fie o alegere buna.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak pinned this topic
  • Mak locked this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...