Sari la conținut

Incrucisare punti Dacia Duster - o posibila solutie software?


Postări Recomandate

Tocmai ce am vazut un material video comparativ intre Mercedes G-Klasse AMG si un Range Rover Supercharged in teren offroad.

 

Cred ca toti stim ca G-Klasse are 3 diferentiale blocabile (fata, central si spate) care te scote din situatia mentionata in titlul topicului si anume incrucisarea de punti, insa ce m-a uimit la RR este ca nu are decat un diferential central.

 

Totusi in acest test, RR a reusit sa treaca printr-o zona in care puntile au fost incrucisate, fapt datorat unui sistem "inteligent" care franeaza (prin impulsuri gen ESP) roata suspendata, astfel oferind tractiune pe roata care are aderenta, geniala inventia nu?

 

Si ca sa revenim la Duster, cele cu ESP au capacitatea de a frana selectiv pe una din roti, ma gandeam ca , teoretic, se poate face hack la softul de ABS/ESP astfel ca in urmatorul scenariu sa functioneze astfel:

 

-mod LOCK activat

-situatie de incrucisare punti

-se ajunge in momentul in care sa zicem puntea fata are roata stanga (X) in aer , roata dreapta (O) in contact cu solul, iar pt puntea spate roata dreapta (X) in aer si roata stanga (O) in contact cu solul

 

X-O

|

O-X

 

 

ACUM: senzorii de ABS for sesiza ca rotile stanga fata / dreapta spate se invart iar rotile dreapta fata / stanga spate nu se invart, in ACEST MOMENT calculatorul ABS/ESP are trebui sa FRANEZE in IMPULSURI rotile suspendate in aer, astfel incat rotile ce sunt in contact cu solul sa se invarta.

 

Oare o fi posibil de implementat la nivel de soft pt calculatorul ABS/ESP, ce ziceti?

 

Clipul cu pricina:

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 56
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

@crazywolf, multumim de precizare, crede-ma unii dintre noi ne-am dat seama deja de aceasta realitate trista...   Dar, scopul in sine nu e incrucisarea puntilor, ci trecerea de un obstacol, iesir

Un film interesant:  

Ma gandesc ca acest test e interesant de vazut.  https://www.youtube.com/watch?v=l7o6uw9MKyQ&feature=youtu.be

Posted Images

Am citit pe undeva daca nu chiar in cartea tehnica faptul ca esp-ul are un program special cand se conecteaza pe modul 4x4 care functioneaza exact asa cum scrie mai sus. Acum nu stiu, am visat sau chiar am citit. Poate verifica cineva.

 

Totusi nu cred ca ar trebui sa ne comparam cu granzii. Chiar daca iubim tare masina asta, totusi nu este un profesionist al off-ului ci doar un suvulet cu care ne facem treaba si ne permite si ceva distractie extra. Cred ca in clasa sa dusterul exceleaza doar prin doua aspecte importante: simplitate si pret. Si marimea portbagajului (mai ales in lungime) si unghiurile exterioare.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Aici?

Sistemul de control al tractiunii (ASR)

 

Pentru motoarele utilizate de regulă cu cuplu motor ridicat, sistemul de control al tracţiunii oferă un confort şi o siguranţă suplimentară, în special pe un carosabil cu aderenţă diferită la roţi sau alunecos. Sistemul de control al tracţiunii permite pornirea şi accelerarea armonioasă fără răsucirea în gol a roţilor sau apariţia unui decalajul lateral, indiferent de viteză. Sistemul de control al tracţiunii funcţionează numai împreună cu acceleraţia controlată electronic şi valorifică senzorii de turaţie a roţilor corespunzători sistemelor anti-blocare (ABS). În cazul în care se constată o creştere bruscă a turaţiei la nivelul unei roţi motoare (alunecare), sistemul acţionează asupra managementului motorului, reduce puterea propulsorului şi evită apariţia acestui efect. Sistemul de control al tracţiunii asigură tracţiunea şi stabilitatea de rulare pe parcursul etapei de accelerare la orice viteză şi susţine în acest mod siguranţa activă. În mod suplimentar permite reducerea gradului de uzură a anvelopelor.

Activarea sistemului de control al tracţiunii este indicată prin intermediul unui led care luminează intermitent la nivelul instrumentuluide bord, include sistemul de blocare electronică a diferenţialului (EDS) şi face parte din sistemul electronic de control al traiectoriei (ESP). Dezactivarea sistemului de control al tracţiunii este posibilă prin intermediul comutatorului ESP OFF.

 

Sistemul electronic de control al traiectoriei (ESP)

 

Pentru motoarele utilizate de regulă cu cuplu motor ridicat, sistemul de control al tracţiunii oferă un confort şi o siguranţă suplimentară, în special pe un carosabil cu aderenţă diferită la roţi sau alunecos. Sistemul de control al tracţiunii permite pornirea şi accelerarea armonioasă fără răsucirea în gol a roţilor sau apariţia unui decalajul lateral, indiferent de viteză. Sistemul de control al tracţiunii funcţionează numai împreună cu acceleraţia controlată electronic şi valorifică senzorii de turaţie a roţilor corespunzători sistemelor anti-blocare (ABS). În cazul în care se constată o creştere bruscă a turaţiei la nivelul unei roţi motoare (alunecare), sistemul acţionează asupra managementului motorului, reduce puterea propulsorului şi evită apariţia acestui efect. Sistemul de control al tracţiunii asigură tracţiunea şi stabilitatea de rulare pe parcursul etapei de accelerare la orice viteză şi susţine în acest mod siguranţa activă. În mod suplimentar permite reducerea gradului de uzură a anvelopelor.

Activarea sistemului de control al tracţiunii este indicată prin intermediul unui led care luminează intermitent la nivelul instrumentuluide bord, include sistemul de blocare electronică a diferenţialului (EDS) şi face parte din sistemul electronic de control al traiectoriei (ESP). Dezactivarea sistemului de control al tracţiunii este posibilă prin intermediul comutatorului ESP OFF.

 

Sistemul electronic de control al traiectoriei (ESP)

 

Sistemul electronic de control al traiectoriei identifică situaţiile critice de rulare, de exemplu pericolul de derapare, şi previne prin măsuri specifice pierderea controlului asupra autovehiculului. Pentru ca sistemul electronic de control al traiectoriei să poată reacţiona în situaţii critice de rulare, este necesar ca acest sistem să primească permanent informaţii. De exemplu: direcţia în care roteşte volanul conducătorul auto şi cea în care se deplasează autovehiculul. Răspunsul la prima întrebare este obţinut de la senzorii pentru unghiul de direcţie şi de la senzorii de turaţie ABS montaţi la nivelul roţilor. În baza acelor informaţii, sistemul de comandă determină direcţia de referinţă, precum şi o ţinută de drum de referinţă a autovehiculului. Alte date importante sunt reprezentate de giraţii şi de acceleraţia transversală a autovehiculului. Cu ajutorul acestor informaţii, sistemul de comandă determină starea actuală a autovehiculului. Sistemul electronic de control al traiectoriei previne pierderea stabilităţii autovehiculului în viraje, datorate unei viteze neadaptate, modificării neprevăzute a suprafeţei carosabile (umiditate, polei, mâzgă) sau unei manevre bruşte de evitare a unui pericol („testul elanului”). Nu este important dacă instabilitatea se manifestă prin subvirare – ceea ce înseamnă situaţia în care autovehiculul prezintă tendinţa de deplasare către exteriorul curbei, sau prin supravirare (deraparea punţii posterioare).

 

Unitatea de calcul a sistemului electronic de control al traiectoriei identifică natura instabilităţii în baza datelor transmise de senzori şi adoptă o măsură de corectare prin intermediul sistemului de frânare şi al managementului motorului. În caz de subvirare, sistemul electronic de control al traiectoriei frânează roata spate din interiorul virajului. În acelaşi timp, reduce puterea motorului până când autovehiculul îşi recapătă stabilitatea. Supravirarea este prevenită de sistemul electronic de control al traiectoriei prin activarea frânei asupra roţii frontale din exteriorul virajului şi prin intervenţia asupra sistemului de control al motorului şi al cutiei de viteze. Experienţa tot mai extinsă şi senzorii cu o acurateţe tot mai mare permit o perfecţionare continuă a acestui sistem complex de reglare.

 

Observaţie:

Sistemul electronic de control al traiectoriei nu poate depăşi limitele existente ale fizicii. În cazul în care conducătorul auto suprasolicită caracteristicile mecanismului de rulare şi ale sistemului electronic de control al traiectoriei, un accident nu va putea fi evitat nici cu ajutorul ESP.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Uitati ceva interesant pe aici. Din pacate nu mai stiu unde am gasit asta. Scrie chiar si in manualul de utilizare al Dusterului. In manualul in limba franceza postat pe acest site scrie la pagina 2.13 - coloana din mijloc. O sa ma uit maine si in manualul in limba romana si o sa scriu la ce pagina scrie despre aceasta functie a transmisiei 4x4 la Duster.

post-1502-0-19670400-1368310964_thumb.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da este scris iar poza din drepta jos este de la unul din primele clipuri la lansare Duster in 2010...Deci esp dezactivat....dar cred ca adminu vrea ceva mai mult ,,,ca astea cred ca le stia...si din alte discutii pe la intalnirile noastre chiar la cea din iarna de la SADU.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...