Sari la conținut

Postări Recomandate

1. Dusterul foloseste un cuplaj tip Haldex. Aici se regaseste in detaliu modul de functionare.

Nu am gasit faptul ca este actionat de impulsuri. Doar progresiv in functie de intensitatea

curentului. Daca se poate o referinta directa la actionarea prin impulsuri e binevenita.

https://autotehnic.w...-road-autentic/

 

2. Daca sunt indoieli referitor la Haldex aici am gasit o referinta mai directa

http://www.cartoq.co...nched-in-india/

 

Dar si “The 4WD system used in the Duster is Nissan's 4WD system and is similar to what is used in the Qashqai as well as other vehicles in that family. It also uses the Haldex Clutch system as used in VW, Skoda, Audi etc.”

 

Terminologie: diferential vs cuplaj

 

Am stabilit ca dusterul foloseste un cuplaj tip Haldex.

Wikipedia stabileste legatura intre diferential si Haldex

"The second generation of Haldex coupling is an electronically controlled permanent 4x4 system with a Haldex differential calculating how ..."

 

Daca nu e suficient o cautare in Google "haldex differential" intoarce Aproximativ 9.650 (de) rezultate

Daca se doreste si mai mult o cautare in Google "haldex center differential " intorce Aproximativ 5.350 (de) rezultate

 

Referitor la AWD.

O cautare iar in google "duster awd" intoarce Aproximativ 32.700 (de) rezultate.

 

Daca nu e cu suparare o sa ma incadrez si eu in cele cateva mii de rezultate cu un

Diferential central avand un cuplaj tip Haldex.

 

Daca se doreste am pus in plus ce am mai gasit referitor la functionarea cuplajului Haldex in cele 2 fisiere atasate.

 

PS:

 

Referitor la colegialitate. Daca tonul meu in aceste 2 postari se considera bun pentru cearta probabil ca unele persoane sunt foarte "sensibile". Sau ..

 

Daca ajuta la ceva, un test de frana cand anvelopele erau noi, anvelope Continental CrossContact de fabrica. Franare energica pe asfalt uscat a intrat ABS-ul, spatiu de franare mare.

La al 2-lea test franare brusca, la blana, a intrat frana de urgenta, masina s-a oprit mult mai repede fata de primul test cu scartait de roti. ABS-ul nu a mai apucat sa intre.

Testele l-am facut la 60km/h, pe acelas tronson, cu masina din semnatura, Duster PH1 4x4, benzina.

 

Probabil, eu unul consider anvelopele Continental CrossContact si pentru off-road, mai ales ca am fost pe trasee destul de grele unde s-au comportat mai mult decat acceptabil.

In fine....

4WD_system_nissan_dacia_duster.pdf

ADVANCED ELECTRONICALLY CONTROLLED ALL MODE 4x4..pdf

Editat de dust16v
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 896
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Dusterawd tu citesti una si intelegi ce vrei. Cred ca moderatorii si adminul site-ului au fost mai mult decat indulgenti cu toate persoanele care au aprins spiritele in ultima vreme. Eu ti-as fi dat b

@dust3radmin, daca imi permiti o observatie... eu nu contest masurile luate la off-topic si ironii, insa observ ca e nevoie de ceva mai multa diplomatie, mai ales cu "mustrarile in fata careului".  

Sarbatori fericite tuturor !   Pun si aici felicitarea noastra, desi din pacate Duster-ul n-a incaput...   Sent from my SM-T580 using Tapatalk    

Posted Images

Hai ca am trait s-o vad si pe asta, demonstratii dupa numarul de rezultate google :)

Apropo, cauta dupa "hitler is a saint", si vezi cate rezultate da... vreo 20.000.000 - asa o fi, daca zice gogu :) Asta e, daca-i pe net, n-are cum sa fie neadevarat, nu ?

 

Au trecut vremurile alea cand diferentialul era dispozitivul care transmitea miscarea de rotatie de la o intrare la 2 iesiri, si permitea ca cele 2 iesiri sa aiba viteze DIFERITE (de aici denumirea de diferential), oricare dintre ele putand avea viteza mai mica sau mai mare decat cealalta...

 

P.S. Scuze de offtopic, dar nu m-am putut abtine, ca s-a ajuns la un nivel...

Editat de ambvision
  • Like 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Rezultatele interogarii le-am pus pentru cine mai are indoieli referitor la legatura intre termenul Diferential (eventual central) , Haldex si Duster. Si intre Duster si AWD.

Asa ca cine are chef sa aprofundeze are unde.

Si ai dreptate s-a ajuns la un nivel....

 

Au trecut vremurile alea cand diferentialul era dispozitivul mecanic care transmitea miscarea de rotatie de la o intrare la 2 iesiri, si permitea ca cele 2 iesiri sa aiba viteze DIFERITE (de aici denumirea de diferential), oricare dintre ele putand avea viteza mai mica sau mai mare decat cealalta...

 

Apropo inca nu a trecut vremea aia....Diferentialul inca este mecanic. Ca au aparut si cele asa zise centrale controlate de un mecanism tip Haldex .....

 

Dar probabil ca te referi la iesiri pe 2 punti....

 

PS: se poate sa ma insel dar Torsen este mecanic.

Editat de dust16v
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

 

La Duster in mod AUTO ambreiajul din spate nu cupleaza cu o anumita forta in functie de decizia calculatorului. Cupleaza in impulsuri la cererea calculatorului. Deci este cuplat sau decuplat dupa cum primeste sau nu comanda de la calculator. Daca ai sa fii atent atunci cand fata patineaza spatele se aude cum cupleaza in impulsuri.

GRESIT!

In modul AUTO, ambreiajul diferentialului spate cupleaza incepand de la 10% (forta setata implicit si... deci, cuplat!) din "capacitatea tranmisiei" pana la valoarea de 50% din transmisie (aceasta plaja fiind "dictata" de cakculator.

Pana si in modul 2WD exista un procent de 4% transmis catre spate

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

GRESIT!

In modul AUTO, ambreiajul diferentialului spate cupleaza incepand de la 10% (forta setata implicit si... deci, cuplat!) din "capacitatea tranmisiei" pana la valoarea de 50% din transmisie (aceasta plaja fiind "dictata" de cakculator.

Pana si in modul 2WD exista un procent de 4% transmis catre spate

 

Poti sa-mi dai si mie sursa de unde reiese acest mod de functionare?

Editat de afaco
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator
Acest topic este închis. Vă rugăm să deschideți un topic nou dacă doriți să postați pe forum.
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...