Sari la conținut

Duster, probleme la franare?


Ce parere ai despre sistemul de franare de pe Duster?  

82 membri au votat

  1. 1. Ce parere ai despre sistemul de franare de pe Duster?

    • franele sunt "moi"
      8
    • franele sunt acceptabile
      41
    • franeaza de dau cu capul de bord
      5
    • neaparat discuri frana pe spate
      15
    • are nevoie de discuri mai mari
      3
    • discuri mai mari pe fata + discuri pe spate
      10


Postări Recomandate

@fnicolau, haraitul asta de care zice @cbogdy e mai "finuț" ca cel la care te referi tu... mai degraba as zice ca e de la umezeala + rugina + mizerie (praf, etc) - de ex daca stai cu masina oprit pe o panta (mica) si vrei sa ii dai drumul foaaaaarte incet - e.g. astepti la un semafor / o coada in panta si o lasi "sa se scurga" insa nu iei de tot piciorul de pe frana. Ma rog, ceva de genul...

As zice ca la uzura de placute huruitul se aude mai degraba la franari puternice, la o apasare mai consistenta a pedalei.

 

Dupa descriere, eu zic ca asta e - am avut sunetul asta la TOATE masinile de pana acuma - nu reprezinta nici un motiv de ingrijorare.

Totusi merita spalata bine masina (insistat la etrieri - da DOAR de la fata poa sa fie) mai ales daca sunt jante stilizate

 

Ca idee de ansamblu, e bine de inspectat placutele si discurile vizual (ceva mai atent) ori de cate ori ai posibilitatea - cel mai rau caz eu fac asta intre sezoane cand schimb rotile de iarna / vara.

Editat de Killer82
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 years later...

Eu simt eficienta franei pe fata, iar pe spate nu sunt multumit deloc.

Pe fata am discuri cu continut ridicat de carbon si placute de frana cu suprafete cermice.

Pe spate am schimabat cilindrii de frana, ferodourile, dar tot nu sunt multumit.

Altfel, Duster 4x4 110CP este o masina excelenta si condusa cu atentie, ai parte de calatorii minunate.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

si eu am un huruit finut, am investigat (personal) si e pe fata, am verificat placutele, nu sunt uzate, ba m-am mirat ca sunt destul de groase fata de ce ma asteptam eu. Huruitul a inceput dupa ce s-a topit zapada, am intrat prin baltoace si fleoscaiala, deci cred ca o fi intrat ceva fire de nisip/praf ca altceva nu imi pot da seama. Lichidul de frana e la maxim, franeaza f bine. daca mergi cu muzica sau la viteze mai mari nu se aude, doar la viteze f mici si cu sunetul off

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 years later...
La 17.08.2010 la 2:17, dust3radmin a spus:

Francezii de la L’Automobile Magazine au efectuat teste de franare cu Dacia Duster, teste din care reiese ca Suv-ul romanesc nu sta prea bine la acest capitol.

 

Testele efectuate constau in franarea de la o viteza de 100km/h respectiv 130km/h si sunt certificate ISO. Jurnalistii francezi spun ca orice masina la care distanta de franare depaseste 40m pt testul efectuat la 100km/h, respeciv 70m pt testul efectuat la 130km/h este considerata "picata" la aceste teste.

 

In cazul Duster-ului au fost testate urmatoarele variante:

-varianta 1.5dCi 110cp 4x2 care a avut nevoie de 42m pt a opri de la 100km/h respectiv 72m de la 130km/h.

-varianta 1.5dCi 110cp 4x4 care a avut nevoie de 46m pt a opri de la 100km/h respectiv 75m de la 130km/h.

 

Conform rezultatelor, performantele de franare ale Duster-ului sunt similare cu cele obtinute de Renault Koleos (77m de la 130km/h) si Mitsubishi ASX (4x2 73m / 4x4 74m).

 

Celelalte modele din clasa Duster-ului au avut urmatoarele rezultate:

 

Vw Tiguan 63m de la 130km/h

Skoda Yeti 65m de la 130km/h

Honda CRV 66m de la 130km/h

Nissan Qashqai 68m de la 130km/h

 

 

Rezultate obtinute de Duster in testele de franare, pot fi cauzate fie de aderenta longitudinala a anvelopelor (anvelopele folosite fiind Continental CrossContact M+S 215/65 R16), fie de subdimensionarea sistemului de franare (ansamblu discuri frana pt fata, tamburi frana spate), spun francezii.

Deasemenea francezii afirma ca diferenta de 5m (distanta de franare) intre versiunile 4x2 si 4x4 (versiunea 4x4 avand 120kg in plus) se datoreaza unei inertii mai mari din partea transmisiei.

 


  1. Volkswagen Tiguan - 63 m
    BMW X1 - 64m
    Skoda Yeti - 65m
    Honda CR-V - 66m
    Ford Kuga -67m
    Nissan Qashqai - 68m
  2.  

 


  • Dacia Duster 1.5 dCi 4x2 - 70m
    Mitsubishi ASX 4x2 - 73m
    Mitsubishi ASX 4x4 - 74m
    Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 -75m
    Renault Koleos - 77m

TEST FRANARE DACIA DUSTER PRESTIGE PLUS NOU 2250km/35zile vechime

Masina trage dreapta la frana mai apasata

FRANA SERVICIU     

                                                                            Axa Fata                              Axa Spate

                                                                        Dreapta  %   Stanga          Dreapta  %  Stanga

RULAJ LIBER                                                                 223         6%       236             276         1%       278

OVALITATE                                                                        15                       14              23                        15

FORTA FRANARE MAXIMA  N                                  2246        6%      2394           1677         1%     1659

EFICIENTA FRANARII                                                                 56%                                           57 %     

FORTA FRANARE DEZECHILIBRU MAX. N          2070           8%      2246           890           8%       963  

FORTA DE ACTIONARE

FRANA DE STATIONARE

FORTA FRANARE MAXIMA  N                                                                                 1601         1%     1607

EFICIENTA FRANARII                                                                                                                 55 %     

FORTA FRANARE DEZECHILIBRU MAX. N                                                            638          28%      462  

FORTA DE ACTIONARE

EFICIENTA TOTALA

FRANA DE SERVICIU                                                                                                                 55 % 

FRANA DE STATIONARE                                                                                                          28 %    

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Fără detalii*, afirmația de mai sus are valoare zero, în plus dacă ai impresia că sunt probleme ai garanție

*Trebuiau incluse:

- masa pe axa față (se cântărește la intrarea pe stand)

- masa pe axa spate (se cântărește la intrarea pe stand)

- ce anvelope și ce presiune în anvelope

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...